Magyarország, 1993. január-június (30. évfolyam, 1-26. szám)

1993-02-12 / 7. szám

Kedves Olvasóink! Három játékot indítunk egyszerre útjára. I. Kéthetente 26 kérdést adunk föl a já­tékban szereplő kérdéskártyákon, amelyek­re várjuk leveleiket. Összdíj: 12 ezer fo­rintnyi lottószelvény. II. Hétről hétre gyűjtsék össze a játékol­dalakat! Az összesen 12 oldalból lesz egy különlegesen gazdag tartalmú társasjáté­kuk. Ezzel akár egyedül, de nagy társaság­ban (gyermek, felnőtt stb.) is játszhatnak. III. A játék országos versenyét májusra hirdetjük, amikor legjobb játékosaink ösz­­szesen 100 000 Ft-ot nyerhetnek. * A játék a társasjátékok három alapfor­májának — a kvíznek, a kutyajátéknak és a puzzle-nak — az ötvözete. Ezek szabá­lyai adják a játék menetét. A teljes játék­készlet a 12 játéklap szétvágásából adódó, összesen 312 darab elemből áll majd össze. I. Hétről hétre csak egy oldalt adunk közre. Gyűjtsék az oldalakat és vágják ki őket, pontosan a szövegoldalon berajzolt vágóélek mentén! Már a második lap kéz­hezvételével olyan készlet áll rendelkezé­sükre, amelyből megismerhetik, gyakorol­hatják a játékot. A további tíz lap beszer­zése a játék teljessé tételét, sokrétűségét szolgálja. A játék a páratlan heteken a 26 kérdést, majd a következő héten a 26 vá­laszt közli ezen játékos formában. A 26 kérdésre várjuk válaszaikat. A helyesen megfejtők közt alkalmanként 2000 Ft érté­kű biankó (bármelyik játékhéten felhasz­nálható) lottószelvényt sorsolunk, illetve osztunk ki. A 11. pontban említett játék a következő: A kivágandó lapok mindkét oldala részt vesz a játékban. Az egyik oldalon szöveg, a másikon képrészlet szerepel. A kereszt alakú kártyák szám szerinti felé­nek szövegoldalán kérdés, a másik felé­nek szövegoldalán válasz olvasható. A mozaikszerűen összeillesztett kérdés-fele­let kártyalapok megfordításával Magyar­­ország térképét kapjuk. A 312 db-ból álló kártyaegyüttes a három képfajta mind­egyikéből 4-4-4 kép összeállításának a le­hetőségét rejti magában. A megfelelően összeállított kérdés-felelet kártyapárok ösz­­szetolása egy nagyobb Magyarország-tér­­kép részletét adja ki. Már a második lap megfelelő feldara­bolásával a társasjáték játszható lesz. A menete a következő: 1. Mondjuk, a legidősebb játékos az ösz­­szes kártyalapot a szövegoldallal fölfelé fordítva 6 oszlopba rendezi. 2. A legfiatalabb játékos kezdi a játékot. 3. Minden játékos minden oszlop tetejé­ről húz egy-egy lapot, tehát induláskor minden játékosnak 6 lapból álló kezdő­­készlet van a kezében. 4. Ekkor indul a játék! A játékos a kép­oldal ismerete nélkül, annak szövegoldala alapján kiválaszt egy kérdés-felelet-párt, azaz két — szerinte összetartozó — lapot. A játékosok az óramutató járásával egye­ző sorrendben a kiválasztott kártyapárjai­­kat kirakják és megfordítják. Aki megfele­lően választotta össze a kérdés-felelet pá­rosát, annak képoldalai is összeilleszthe­­tők. Az olyan kártyalappárok, melyek ké­pileg nem voltak összeilleszthetők, vagyis kérdés-feleletként sem voltak megfelelő­en párosítva, külön oszlopba kerülnek. Minden játékos minden körben 2 db kár­tyalapot húz, bármelyik oszlopból, és két darabot kitesz-összeállít, illetve „eldob”. Az elfogyott kártyaoszlopok helyére az „eldobott” lapok oszlopa kerül. A játék­ban az a játékos győz, aki először állít elő egy teljes, 26 elemű Magyarország-térké­­pet. III. A játék teljes — 12 heti — megje­lenése után néhány héttel országos ver­senyt rendezünk ezen játéktípusból. A ver­senyt 9 asztalon, kaszinóban rendezzük, ahol a kérdések már nemcsak Magyaror­szágról, hanem az egész világról szólnak. Az országos versenyre nevezhet minden­ki, aki megismerte a Magyarország-játé­­kunkat. E verseny összdíjazása 100 000 forint. Várjuk leveleiket — a Heti Magyaror­szág címoldalán közölt megjelenési dá­tumtól számított 5. napig — a következő címre: „Magyarország", Szerencsejáték Rt., 1015 Budapest, Csalogány u. 30—32. PÁLFFY LÁSZLÓ a sisasi MAGYARORSZÁG „Kiskapu” típusú családi társasjáték HETI MAGYARORSZÁG 1993. február 12. • 29

Next