Modellezés, 1963 (5. évfolyam, 1-12. szám)

1963-01-01 / 1. szám

­Mm­pay Az újságokban napvilágot látott a hír, hogy a repülő­modellező sport területén végzett fáradságot nem ismerő munkájáért Krizsma Gyula modellező világbajnok a Nép­köztársasági Sportérdemérem arany fokozatát, Tóth Imre és Bäthge Károly a világbajnokságot nyert csapat tagja a Nép­köztársasági Sportérdemérem ezüst, illetve bronz fokozatát kapta, Azor László autómodellező Európa-bajnokot pedig az MHS Országos Elnökség Kiváló Munkáért érmének arany fokozatával tüntették ki. A kitüntetéseket Úszta Gyula altá­bornagy, honvédelmi miniszterhelyettes, az MHS országos elnöke adta át, utána baráti beszélgetés következett. Eddig a hír. S most nézzünk egy kissé az utolsó mondat mögé. Hogyan is zajlott le ez a beszélgetés. A pohárköszöntőnél egyszerre csendesen megszólalt Bathge Károly. — Ne csak az én egészségemre igyunk — mondta —, teg­nap óta ugyanis apa vagyok. Kislányom született... Ezt még a versenytársai sem tudták, meglepetésnek szánta — a kitüntetések mellé. Aztán a versenyekre terelődött a szó, s ennél a témánál aztán egymás szájából kapkodták a szót a versenyzők, annyi mondanivalójuk volt. — Én például — mesélte Bathge Károly — éjjel-nappal együtt voltam az NDK modellezőivel, a kievi VB-n. Szó szerint éjjel-nappal, mert sokszor éjfélig beszélgettünk. Ta­nácsokat kértek, sok mindenről faggattak. Felhasználták a tanácsokat, mert két hét múlva csomagot kaptam az NDK- ból. A csomagban a többi között egy zászló is volt a GST-től (az MHS testvérszervezete). A karl-marx-stadt-i modellezők ajándéka volt ez a csomag. Mint írták: tanácsaim előbbre vitték az NDK modellező sportját. Ez a figyelem jól esett, és meghatott... Elhallgat, s azt már nem is ő meséli el, hanem társai „árulkodnak” róla, hogy az 1962-es évben Bäthge Károly lett egyéniben Győr-Sopron megye legjobb sportolója. Csa­patban viszont az MHL modellező szakosztálya vezet. — A Kisalföld című lap körkérdésre alakult ki ez az eredmény — meséli Tóth Imre —, most már nem a labda­rúgás vitte el a pálmát. Felfigyeltek miránk is ... S aztán a tervekre terelődik a szó, az 1964-ben hazánk­ban rendezendő világbajnokságra. A versenyzők arról be­­szélt­ek, hogy itt is nagyon szép eredményeket szeretnének elérni. El is várjuk önöktől, hogy továbbra is eredményesen siko­­toljanak, tanuljanak — mondja Úszta Gyula elvtárs, s­ős.­..... Koccannak a poharak, mintegy megpecsételve az ígé­retet. S amikor egyedül maradnak a fiúk, örömtől sugárzó arc­cal nézegetik a kitüntetéseket, elölről-hátulról. — Szép esztendő volt a 62-es — jegyzi meg Tóth Imre és Azor László még hozzáteszi: — Reméljük a 63-as is hasonló lesz. Mi is ezt kívánjuk. Kárpáti György Tóth Imre, Bathge Károly, Azor László és Krizsma Gyula — kitüntetéseikkel (Nagy Z. Imre felv.) VERSENYHÍEK Vízcsavaros sebességi hajómodellek országos bajnoksága, Budapest, Városliget 2,5 cm1 kategória: 1. Szabó J., Mahart 92,8 km/ó Rádiós navigációs kategória: 1. Romhalmi Gy., Ganz-M. 36 p 2'17” 2. Süki P., Mahart 90,9 km/ó 2. Povaznik R., Ganz-M. 36 p 2’37” 3. Takács B., MÁV 86,5 km/ó 3. Molnár J., Vili, Vas. 36 p 2,45” 4. Czikó S., Bp. KI. 84,1 km/ó 4. Wittmann K., Ganz-M. 36 p 3’4” 5. Hegedűs S., Mahart 82,6 km/ó 5. Ábrahám J., Kapuvár 36 p 3’6” 6. Pajer I., Ganz-M. 70,6 km/ó 6. Bertók K., Kapuvár 32 p­­ . . . 7. Reszik B., Pamutipar 24 p 6 vil­a­nd-tégvn­d. 1. Süki P., Mahart 94,7 km/ó 2. Hegedűs S. Mahart 94,7 km/ó 3. Süki P-né, Mahart 92,3 km/ó 4. Szélessi P., V. Cs. 85,7 km ó 5. Czikó S., Bp. ki. 80,4 km/ó 6. Bácskai E., Ganz­ M. 85,9 km/ó 7. Szalóky Gy., Mahart 61,2 km/ó 10 cm3 kategória: 1. Szélesi P., V. Cs. 124,1 km/ó 2. Szabó J., Mahart 119,2 km/ó 3. Hegedűs S., Mahart 93,8 km/ó 4. Takács B., MÁV 90,0 km/ó 5. Versitz J., Csepel 84,9 km/ó 6. Gaskó K., Ganz­ M. 78,3 km/ó Rádióirányítású sebességi hajómodellek országos bajnoksága 1. Nagy I., Könnyűip. ki. 12,5 km/ó 2. Bertók K., Kapuvár 5,58 km/ó 3. Varga T., P­ J. Vasas 3,59 km/ó A nagy érdeklődésre való tekintettel, meghosszabbítjuk a modell tervrajz, és címlap fotó pályázatunkat. A pályázat tehát a visszavonásig folyamatos, határidő nélküli. Ismétel­ten felhívjuk, a pályázat iránt érdeklődő, modellező bará­taink figyelmét, hogy az olyan hajó-, autó-, repü­lőmodell tervrajzát, amely a gyakorlatban jól bevált —megfelelő hono­rárium biztosítása mellett — a jövőben is közölni fogjuk. A pályázaton kizárólag 55 X. 80 cm­.-es tervrajzokkal lehet rész­tvenni. (A „Modellezés" melléldözlének mérete.) A címlap fotókat 18 X 24 cm­-es éles, kontrasztos, tiszta nagyításban kérjük. Közlés esetén a legjobb fotókért, minő­ségtől függően, 100—300 Ft-ot az elfogadott tervrajzokért pe­dig 300—600 Ft-ot fizetünk. A pályamunkákat kérjük a „Modellezés” címére postán elküldeni (b­p., V., Engels tér 14. Szerkesztőség.). Figyelem ! Figyelem ! 3

Next