Modellezés, 1986 (28. évfolyam, 1-12. szám)

1986. január / 1. szám

A mechanikai motoros modellek első világbajnokságát 1951-ben rendezték meg a jugoszláviai Bledben. Mi 1958-ban az angliai Craenfieldben rendezett vb-n vet­tünk részt először — mint ismeretes — teljes sikerrel. Frigyes Ernő egyéni világbajnok lett, és hogy nagyobb legyen az örömünk, a Frigyes—Ördögh—Meczner össze­állítású csapat szintén világbajnokságot nyert. Azóta 13 vb-n vettünk részt. (1958. Anglia: világbajnok Frigyes Ernő és a magyar csapat; 1960. Anglia: világbajnok a magyar csapat; 1961. NSZK: világbajnok a magyar csa­pat, Frigyes Ernő ezüstérmes; 1963. Ausztria: világbaj­nok Frigyes Ernő és a magyar csapat; 1965. Finnország, 1967. Csehszlovákia, 1969. Ausztria: a magyar csapat ezüstérmes; 1971. Svédország, 1973. Ausztria, 1975. Bul­gária, 1977. Dánia: Meczner András ezüstérmes; 1979. Kalifornia, 1981. Spanyolország: világbajnok Meczner András, 1983. Ausztrália, 1985. Jugoszlávia: a magyar csapat világbajnok, Meczner András ezüstérmes.­ Öt­ször nyertünk csapatvilágbajnokságot, egyszer csapat­ezüstöt. Frigyes Ernő kétszer volt egyéni világbajnok, egyszer ezüstérmes. Meczner András egyszer volt egyéni világbajnok és kétszer ezüstérmes. Ez tömören 28 év mérlege. A sok kiváló eredmény mögött leírhatatlanul nehéz, kitartó, szorgalmas munka, rengeteg próbálkozás, tré­ning, útkeresés bújik meg. 1958-tól 15 világbajnokságot rendeztek. Mi, sajnos, két vb-n nem vehettünk részt a nagy távolság és az ebből adódó költségek miatt. (1979. Kalifornia, 1983. Ausztrália.) Az elmúlt vb-ken a kö­vetkező versenyzők voltak tagjai a világbajnokságot nyert magyar csapatnak: Meczner András ötször, Fri­gyes Ernő négyszer, Simon Gyula háromszor, Ördögh László, Maczkó Oszkár, Zsengellér Gábor egyszer. Tag­jai voltak a világbajnokságokon a magyar csapatnak: Meczner András tizenháromszor, Simon Gyula hétszer, Frigyes Ernő ötször, Csizmarik Ferenc ötször, Maczkó Oszkár háromszor, Szécsényi János háromszor, Hársfal­vi István egyszer, Zsengellér Gábor egyszer. Ahogy a csapat változott, úgy változott az F1C ka­tegória is. Először dízelmotorok voltak többségben: folytatás a 4. oldalon Háromszor álltak a vb dobogó tetején (Simon Gyula, Frigyes Ernő, Meczner András) FIC modell 1958-ból MOKI TR—1 dízelmotorral Földi indítás 1955-ből A CIAM főtitkára — Sandy Pimenoff — FIC világbajnok 1960-ban

Next