Modellezés, 1986 (28. évfolyam, 1-12. szám)
1986. január / 1. szám
A mechanikai motoros modellek első világbajnokságát 1951-ben rendezték meg a jugoszláviai Bledben. Mi 1958-ban az angliai Craenfieldben rendezett vb-n vettünk részt először — mint ismeretes — teljes sikerrel. Frigyes Ernő egyéni világbajnok lett, és hogy nagyobb legyen az örömünk, a Frigyes—Ördögh—Meczner összeállítású csapat szintén világbajnokságot nyert. Azóta 13 vb-n vettünk részt. (1958. Anglia: világbajnok Frigyes Ernő és a magyar csapat; 1960. Anglia: világbajnok a magyar csapat; 1961. NSZK: világbajnok a magyar csapat, Frigyes Ernő ezüstérmes; 1963. Ausztria: világbajnok Frigyes Ernő és a magyar csapat; 1965. Finnország, 1967. Csehszlovákia, 1969. Ausztria: a magyar csapat ezüstérmes; 1971. Svédország, 1973. Ausztria, 1975. Bulgária, 1977. Dánia: Meczner András ezüstérmes; 1979. Kalifornia, 1981. Spanyolország: világbajnok Meczner András, 1983. Ausztrália, 1985. Jugoszlávia: a magyar csapat világbajnok, Meczner András ezüstérmes. Ötször nyertünk csapatvilágbajnokságot, egyszer csapatezüstöt. Frigyes Ernő kétszer volt egyéni világbajnok, egyszer ezüstérmes. Meczner András egyszer volt egyéni világbajnok és kétszer ezüstérmes. Ez tömören 28 év mérlege. A sok kiváló eredmény mögött leírhatatlanul nehéz, kitartó, szorgalmas munka, rengeteg próbálkozás, tréning, útkeresés bújik meg. 1958-tól 15 világbajnokságot rendeztek. Mi, sajnos, két vb-n nem vehettünk részt a nagy távolság és az ebből adódó költségek miatt. (1979. Kalifornia, 1983. Ausztrália.) Az elmúlt vb-ken a következő versenyzők voltak tagjai a világbajnokságot nyert magyar csapatnak: Meczner András ötször, Frigyes Ernő négyszer, Simon Gyula háromszor, Ördögh László, Maczkó Oszkár, Zsengellér Gábor egyszer. Tagjai voltak a világbajnokságokon a magyar csapatnak: Meczner András tizenháromszor, Simon Gyula hétszer, Frigyes Ernő ötször, Csizmarik Ferenc ötször, Maczkó Oszkár háromszor, Szécsényi János háromszor, Hársfalvi István egyszer, Zsengellér Gábor egyszer. Ahogy a csapat változott, úgy változott az F1C kategória is. Először dízelmotorok voltak többségben: folytatás a 4. oldalon Háromszor álltak a vb dobogó tetején (Simon Gyula, Frigyes Ernő, Meczner András) FIC modell 1958-ból MOKI TR—1 dízelmotorral Földi indítás 1955-ből A CIAM főtitkára — Sandy Pimenoff — FIC világbajnok 1960-ban