Monitorul de Sibiu, iulie 2003 (Anul 6, nr. 1402-1428)

2003-07-02 / nr. 1403

miercuri, 2 iulie 2003 Monitorul Silviu Dumitrescu va conduce de pe banca tehnică și-n următorul sezon divizionara B Gaz Metan Mediaș. Tehnicianul dîmbovițean a acceptat oferta propusă de conducerea grupării de pe malul Tîrnavei Mari, întrunită în ședință extraordinară luni după-amiază, în contractul care se va semna cel mai probabil la reunirea lotului, Dumitrescu va avea ca obiectiv promovarea pe prima scenă a fotbalului românesc. I Cristi FLOREA O singură propunere Ședința de luni după amiază a fost destul de scurtă. Pe lîngă ședința de analiză a sezonului trecut, principalul punct pe ordinea de zi a fost numirea noului antrenor care va conduce formația în viitorul sezon. Așa cum era de așteptat, singura propunere concretă a fost Silviu Dumitrescu. De această dată, conducătorii au propus un contract pe un singur an. „Ne-am gîndit la-n fiecare an, la începutul lunii iulie este programat turul ciclist al României, cea mai prestigioasă competiție destinată rutierilor de șosea. Cursa, denumită simbolic „Mica buclă“, se anunță un adevărat regat al cicliștilor. Și de această dată, traseul va trece și prin Sibiu, pasionații din orașul de pe Cibin avînd șansa să urmărească secvențe din două etape. » Cristi FLOREA Participare numeroasă Chiar dacă ciclismul de șosea din România nu se bucură de foarte mare succes în țară, participarea la cursă se anunță foarte numeroasă. Vor fi peste 80 de sportivi din 9 țări. Traseul va fi unul dificil, mai multe porțiuni fiind asemănătoare cu cele din Turul Franței sau Turul Italiei, cele mai prestigioase competiții de gen. „Credem că va fi o cursă frumoasă, mai ales că vor participa mulți sportivi din alte țări. Sper să se desfășoare totul bine, la fel ca și-n anii trecuți“, spune sibianul Nicolae Ivan (foto), purtătorul de cuvînt al Federației. Două etape la Sibiu Cursa măsoară în total 1.340 de kilometri și va fi prima dată la Silviu Dumitrescu. A făcut treabă bună la noi și este un antrenor foarte serios. Anul acesta am avut ghinion, dar puteam fi chiar în prima ligă. Nici nu ne-a trecut prin cap să propunem altcuiva să preia echipa“, spune Ioan Rusu. Obiectiv promovare Pentru viitorul sezon, conducerea Gazului Metan și-a fixat ca obiectiv promovarea. Tocmai de aceea a decis să facă contract cu viitorul antrenor pe un singur an: „îmi pare foarte rău că n-am promovat anul acesta. Am avut o mare șansă, dar am ratat-o, împărțită în 8 etape. Ca de fiecare dată, Sibiul va fi punct terminus pentru etapa a patra și start pentru etapa a cincea. Rutierii vor ajunge în Sibiu pe 13 iulie, în jurul orei 16,05, în dreptul Cercului Militar. Startul în etapa a cincea va avea loc a doua zi, la ora 12,30, de pe strada Școlii de înot; în acest an, delegația care cuprinde peste 200 de persoane va fi cazată la hotelurile Parc, Sport și Emigrantul. Ne-am săturat de mediocritate, să luptăm pentru promovare pînă în ultima etapă și după aceea să pierdem. Vrem neapărat promovarea. Tocmai de aceea vom semna un contract pe un singur an cu Dumitrescu“, spune Rusu. Atașat de Mediaș ! La mai puțin de 24 de ore după ce i s-a propus un nou contract, Silviu Dumitrescu și-a dat acordul să continue activitatea la Mediaș. Principalul motiv îl constituie relațiile bune dintre el și Ioan Rusu. „Rămîn în principal pentru că m-am atașat de Mediaș. Cu domnul Rusu mă înțeleg foarte bine, iar acest lucru a contat cel mai mult în luarea deciziei. Totuși îmi e teamă. Va fi foarte greu. E cea mai grea serie din toate cele trei. Sunt sigur că va fi bătaie mare la promovare. O să facem tot posibilul să atingem obiectivul“, spune Dumitrescu. Nicolae Ivan în deschidere . La fel ca și anul trecut, caravana cicliștilor va fi deschisă de veteranul sibian Nicolae Ivan. De această dată, sibianul dorește să încalece o motocicletă. Abia în startul celei de-a cincea etape, sibianul va însoți caravana în postură de ciclist. Restructurări . Convins că pentru a atinge obiectivul are nevoie de un lot foarte puternic, Dumitrescu este decis să restructureze lotul cu care a abordat ultimul sezon. „Vom renunța la unii jucători pentru că altfel nu se poate să abordăm promovarea. M-am convins în ultimul sezon, cînd au placat într-un moment decisiv, în funcție de bugetul pe care-l avem la dispoziție o să aducem alți jucători“, spune Dumitrescu. ► Pentru a motiva mai mult jucătorii să-și dorească promovarea, conducerea formației de pe Tîrnava Mare dorește să facă noi contracte cu jucătorii. Pentru viitorul sezon, noile contracte vor fi în funcție de realizări. De-a lungul sezonului, jucătorii vor primi doar o parte din bani. Restul îl vor primi doar în cazul în care vor atinge obiectivul. Pregătiri pentru „Mica Buclă • Turul ciclist al României va debuta în 5 iulie, la Craiova • Cea mai galonată competiție românească va trece și prin Sibiu FLUID GROUP HAGEN .ORADEA Șos. Borșului 3N Telefon: 059 - 476.207 CĂREI Str. V.Lucaciu Nr.18 Telefon: 061 - 860.410 Import, distribuție și service pentru contoare de apă rece, caldă, energie termică și repartitoare pentru calorifer și IOH Reprezentant în România:» H3MEINECKE ^Germania EfWEHREEL GmbrLkí Germania^ % SPANNER POLLUX ^Germania SONTEX S.A. - Elveția BUCUREȘTI:01-222.37.83 *SATU-MARE:061-734.105 SIBIU:069-245.772 *CLUJ-NAPOCA:064-434.154 BRAȘOV:068-316.606 *MIERCUREA CIUC:066-115.279 TIMIȘOARA:056-430.372 *DEVA:054- 220.410 CRAIOVA:051-466.644 *GALAȚI:098-307.230 CONSTANȚA:041 -510.069 Tudi Oprea pe podium . La sfîrșitul săptămînii, ciclistul Tudi Oprea a evoluat în Slovenia în cadrul unui concurs cotat cu calificativul E2. A obținut locul doi, după ce a dominat cursa aproape în întregime. „Inițial ne-au spus că alergăm doar șapte tururi, în cele din urmă s-au răzgîndit și a trebuit să mai alergăm o tură. Mi-am făcut o strategie pentru o astfel de cursă, iar în final am pierdut pe ultimele sute de metri prima poziție“, spune Oprea. Cu cele 17 puncte acumulate, sibianul a urcat pe poziția 65 în topul celor mai buni cicliști ai lumii. Doar prin valoare , în ultimele zile, mai multe prim divizionare au anunțat că n-au suficienți bani să se înscrie în prima ligă. Cele mai mari probleme le are Petrolul Ploiești, care, de marți, a rămas fără sponsor. Cu toate acestea, Rusu spune că nu se gîndește să cumpere un loc în prima ligă. „Cred că e o manevră. Vor să scoată bani. «Copilul care nu plînge nu primește țîță». Așa și cu ei. Vor să scoată bani de la alții. Nu cred că vor să vîndă locul. Oricum nu ne interesează“, spune Rusu. FGH . Antrenorul Silviu Dumitrescu va semna un contract pe un an de zile cu Gaz Metan Mediaș . Obiectivul pentru noul sezon este promovarea în prima ligă La startul competiției se vor alinia și trei echipe românești Dumitrescu va pregăti Gazul al treilea sezon consecutiv