Munca, iunie 1970 (Anul 26, nr. 7011-7035)

1970-06-03 / nr. 7012

Sarcina noastră imediată. MOBILIZARE MASIVĂ pentru a obţine cît mai multe produse peste plan Organele şi organizaţiile sindicale din întreprinderile şi instituţiile judeţului nostru, au acţionat cu o înaltă fermitate şi hotărire, încă din primele zile ale catastrofalei inundaţii care s-a abătut asupra unor întinse regiuni din teritoriul ţării Unindu-şi eforturile şi gîndurile lor pentru realizarea ţelului devenit astăzi comun tuturor, acela de a ajuta la refacerea cit mai grabnică a economiei naţionale, a recuperării pierderilor suferite, muncitorii, tehnicienii, inginerii şi funcţionarii, mecanizatorii şi lucrătorii din întreprinderile agricole de stat s-au angajat să dea patriei, peste plan, produse industriale şi agro-alimentare cu mai multe şi de bună calitate, iar întreprinderile similare cu cele din judeţele afectate să preia o parte din producţiile lor, întrunind o adeziune unanimă, ca expresie a înaltului spirit patriotic, de solidaritate cu populaţia sinistrată, dezbaterea Chemării Comitetului Executiv al Consiliului Central al U.G.S.R. în recentele adunări ale grupelor sindicale a prilejuit în acelaşi timp o serioasă analiză a posibilităţilor de punere în valoare a rezervelor materiale şi de inteligenţă, concretizate în angajamentele suplimentare care deja au şi început să prindă viaţă. în acest sens, merită a fi relevate cîteva cifre : la nivelul întregului judeţe angajamentul la producţia marfă a fost suplimentat de la 120 000 000 lei cit era iniţial, la 150 000 000 lei , livrările la fondul pielii de la 8 600 000 lei, la 9 915 000 lei, livrările pentru export suplimentîndu-se de la 29 800 000 lei, la 36 611 000 lei. Majorări de angajamente au fost făcute şi la economiile la preţul de cost , de la 20 000 000 lei, la 33 465 000 Iei, iar la beneficii , de la 20 000 000 Iei la 29 734 000 lei. în ceea ce priveşte livrările de produse agricole acestea vor cunoaşte, ca urmare a măsurilor urgente ce au fost luate, substanţiale creşteri. De pildă, la legume, producţia va creşte de circa trei ori, dîndu-se în final pieţii 1 235 tone, la grîu se va obţine o producţie suplimentară de 600 tone, producţia de lapte va creşte cu 200 hl, la fructe creşterea va fi de 2,5 ori mai mare, la carne de pasăre cu 5 tone etc. Acesta este tabloul general. Dar, după cum se ştie posibilităţile de sporire a producţiei nu sunt limitate, în afară de contribuţia tuturor salariaţilor cu o zi sau două din salariu în fiecare lună pînă la sfîrşitul anului, a organelor de conducere din întreprinderi şi instituţii cu un salariu întreg, vor mai fi colectaţi 617 000 lei ce vor proveni din, spectacolele cultural-artistice organizate de sindicate cit şi 185 000 lei , fonduri care se vor strînge prin efectuarea unui însemnat volum de ore de muncă patriotică. .Consiliul judeţean al sindicatelor a trecut la organizarea pe scara largă a unor acţiuni de masă menite să: ^contribuie cit mai eficient la sporirea producţiei şi productivităţii muncii, punînd în primul rînd accentul pe ridicarea coeficientului utilizării fondului de timp, la toate locurile de muncă, a folosirii instalaţiilor şi utilajelor la întreaga lor capacitate , ţinindu-se seama că investiţiile din judeţ au avut şi au în vedere obiective noi industriale cum sunt de pildă marile fabrici din cadrul platformei petrochimice din Piteşti etc. La acestea se adaugă măsurile luate de întărirea continuă a disciplinei, de respectarea strictă a proceselor tehnologice de fabricaţie, de reducere a pierderilor de materiale pe şantierele de construcţii şi a consumurilor specifice. Membrii birourilor executive ale consiliului judeţean şi municipal ale sindicatelor au organizat de exemplu cu sprijinul şi sub îndrumarea organelor de partid, discuţii la locurile de muncă, pe şantierele de construcţii : nr. 4- Găvana, fabrica de stofă „Argeşana“, Combinatul de articole industriale de cauciuc, blocuri de locuinţe etc. privind organizarea muncii, gospodărirea materialelor, aprovizionarea, lupta împotriva risipei. In urma acestor discuţii, muncitorii au (Continuare în pag. 2 a) GHEORGHE TUIU, preşedintele Consiliului judeţean al sindicatelor Argeş CAMPIONATUL MONDIAL DE FOTBAL România-Anglia 0-1 La miezul nopţii, pe staţia „Jalisco Monumental", în faţa a peste 70 000 de spectatori şi în atenţia a zeci de milioane de telespectatori, România a intîlnit echipa de fotbal a Angliei, campioană mondială. Întîlnirea s-a terminat cu scorul de 1—0 în favoarea Angliei, prin golul marcat de Hurst în minutul 65. Ora la care s-a desfăşurat meciul nu ne permite un comentariu detaliat. Citiţi în ziarul nostru de mîine corespondenţa specială din Guadalajara, transmisă de Ion Băieşu. Se disputau încă meciurile Uruguay—Israel și Bulgaria—Peru. Rezultatele erau 2—0 pentru Uruguai și 3—2 pentru Peru. Proletari din toate tárile, unifi-vá! ORGAN AL CONSILIULUI CENTRAL AL UNIUNII GENERALE A SINDICATELOR DIN ROMÂNIA ANUL XXVI nr. 7012 • • Miercuri 3 iunie 1970 4 pagini 30 bani Noi capacităţi de producţie intrate in funcţiune La Uzina de mecanică fină din Sinaia a început montajul in aerie al unui nou tip de pompă de injecţie. Este vorba de pompa de injecţie rotativă ce se fabrică pentru prima dată in ţara noastră. Noua pompă de injecţie este destinată tractoarelor de 40 C.P., produse la uzina braşoveană. Faţă de pompa de injecţie obişnuită — cea in linie — noua pompă are un gabarit mai mic şi necesită cu 60 la sută mai puţin metal. ★ Conduşi şi îndrumaţi cu competenţă de către organizaţiile de partid, constructorii, mentorii, toţi lucrătorii de pe şantierul Termocentralei Deva — se arată intr-o telegramă trimisă Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU — muncesc cu entuziasm pentru a realiza şi depăşi angajamentele luate, pentru a obţine noi realizări în opera de dezvoltare multilaterală a României socialiste. In acest context se înscrie şi efectuarea cu succes, în ziua de 31 mai, a punerii in paralel cu sistemul energetic naţional a celui de-al doilea grup de 210 MW. ★ In zona industrială a municipiului Constanţa a intrat în producţie un nou obiectiv economic : Fabrica de bere. Dotată cu utilaje şi instalaţii care-i asigură un înalt grad de automatizare, Întreprinderea va realiza anual 400 000 hl de bere, în şase sortimente şi 11 000 tone de malţ. Puternic stimulent pentru dezvoltarea zootehniei şi îmbunătăţirea aprovizionării populaţiei Este en blemul fiecărui cetăţean Împreună cu tovarăşii mei de muncă am studiat__a.O atenţie recenta hotărire elaborată de conducerea de partid şi de stat privind stimularea dezvoltării zootehniei şi îmbunătăţirea preţurilor de cumpărare a animalelor şi produselor animaliere. Apreciez că este o măsură foarte bună. Pentru că nu putem avea o piaţă bine aprovizionată cu carne, produse din carne, lapte, brînzeturi şi alte produse alimentare fără a fi create condiţii corespunzătoare dezvoltării sistematice a sectorului zootehnic, atît în unităţile de stat şi cele cooperatiste cit şi in gospodăriile individuale. Cheltuielile pentru stimularea creşterii animalelor, deosebit de apreciabile, stabilite în hotărire nu pot fi lăsate numai pe seama statului. Fiecare consumator trebuie să-şi aducă contribuţia in această direcţie. Este în interesul nostru, al fiecăruia. De aceea, mă declar intrutotul de acord cu măsurile de majorare a preţurilor de vînzare cu amănuntul la unele produse alimentare. Familia mea este compusă din patru pencraŢieT WrTcăieT doi salariaţi. Contribuţia noastră la această importantă acţiune ar fi, în , raport cu cantităţile de carne, produse din carne, lapte şi bi in zulu rrrpe~Căie le cohsiT măm, de 35—40 lei pe lună. Este, deci, o contribuţie modestă. Mai ales finind cont de faptul că prin recenta majorare a salariilor veni-iurie familiei mele au crescut lunar cu peste 600 de lei. GHEORGHE VULPE reglor la taina „Tractorul" Braşov MODESTA NOASTRĂ CONTRIBUŢIE Am citit cu mult interes Hotărîrea Comitetului Executiv al Comitetului Central al partidului şi a Consiliului de Miniştri privind îmbunătăţirea preţurilor de cumpărare a animalelor şi a produselor animaliere, precum şi alte măsuri de dezvoltare a zootehniei.. De la bun început vreau să arăt că în calitate de simplu cetăţean îmi manifest deplina aprobare faţă de prevederile acestei hotărîri, menite să determine dezvoltarea continuă a sectorului zootehnic şi pe această bază îmbunătăţirea aprovizionării pieţei. Cu toţii ştim că statul a făcut şi continuă să facă mari eforturi pentru dezvoltarea zootehniei. Faţă de acestea, majorarea preţurilor la cele cîteva produse reprezintă de fapt o contribuţie modestă a noastră, a cumpărătorilor. De altfel, trebuie să remarc că prin aceasta nu este afectat, nivelul nostru de trai. Şi iată de ce : salariul pentru funcţia prestată de mine, de pildă, a fost pînă în decembrie 1969 de 1 900 lei. Primeam în mină 1 660 iei. După noua majorare a salariilor primesc in mînă 2 186 iei plus 127 lei spor de vechime. Deci o creştere netă de 526 lei, împreună cu familia mea consumăm în medie 60 de litri de lapte pe lună şi 16 kg de carne. Acum, ca urmare a reaşezării preţurilor la aceste produse, voi avea lunar o cheltuială mai mare cu circa 40 de lei. Comparînd-o însă cu creşterea veniturilor pe care am realizat-o ca urmare a aplicării ultimei hotărîri privind majorarea salariilor în ramura noastră de activitate, aceasta reprezintă nici a 13-a parte , deci o contribuţie minimă faţă de tot ceea ce face statul pentru noi, faţă de situaţia actuală în care conştiinţa ne cere înţelegere, dăruire, efort şi abnegaţie. GAVRIL MOLDOVAN maistru la Hala de pregătire a secţiei oţelărie a Combinatului siderurgic Galaţi Tovarăşul Nicolae Ceauşescu -la a acordat un interviu televiziunii franceze Marţi dimineaţă, tova- Stat al Republicii Socialis- cărora le-a acordat un varăşul Nicolae Ceauşescu, pe România, a primit pe terviu filmat, pentru canasecretar general al I arii- ziariştii francezi Claude Iul I şi canalul II în culori, dului Comunist Roman, v .. , preşedintele Consiliului de Manuel şi Claude Brovelli, al televiziunii franceze. Tovarăşul Ion Gheorghe Maurer a primit pe secretarul de stat pentru afacerile externe al Canadei Marţi la amiază, preşedintele Consiliului de Miniştri, Ion Gheorghe Maurer, a primit pe secretarul de stat pentru afacerile externe al Canadei, Mitchell Sharp. La întrevedere au participat Corneliu Mănescu, ministrul afacerilor externe, Corneliu Bogdan, ambasadorul României in Canada, şi Bucur Şchiopu, ambasador. Au fost de faţă Bruce M. Williams, ambasadorul Canadei la Bucureşti, şi celelalte persoane oficiale, care îl însoţesc pe ministrul canadian în vizita pe care o face în ţara noastră. In cursul întrevederii care s-a desfăşurat într-o atmosferă cordială, au fost abordate probleme referitoare la dezvoltarea colaborării dintre România şi Canada, precum şi aspecte ale situaţiei internaţionale. După întrevedere, preşedintele Consiliului de Miniştri a reţinut la dejun pe secretarul de stat pentru afacerile externe al Canadei şi pe celelalte persoane oficiale. (Agerpres) CORESPONDENŢII JUDEŢENI AI ZIARULUI „MUNCA“ TRANSMIT: A început construcţia unei fabrici de celule electrice prefabricate In oraşul Băileşti a început construcţia unei fabrici de celule electrice prefabricate. Noua unitate va produce anual 7 500 bucăţi celule pentru tensiunea cuprinsă intre 6 — 20 kV, posturi de transformare prefabricate, bare capsulate etc. Barele capsulate vor fi realizate pentru prima oară în ţara noastră. Fabrica, care va conlucra cu uzina „Electroputere", va avea o hală a cărei suprafaţă industrială va fi de peste 13 000 m.p., şi va dispune de un grup social, centrală termică, staţie de compresoare etc. înzestrată cu maşini şi utilaje moderne, noua unitate La încheierea primelor cinci luni din acest an, la 30 mai, colectivul Exploatării miniere Vatra Dorinei a raportat îndeplinirea planului producţiei globale şi marfă pe semestrul I. Succesele obţinute constituie încununarea firească a hărniciei, dăruirii în muncă dovedită de minerii de la Arşiţa şi Nepomiceni şi de colectivul atoindustrială electrotehnică va permite, după calculele proiectanţilor şi specialiştiioi, realizarea unei productivităţi înalte, care va întrece cu 2,3 ori productivitatea medie planificată pentru acest produs la „Electroputere" — singura unitate din ţară care producea pînă acum celule electrice prefabricate. Prin intrarea în funcţiune a fabricii de la Băileşti producţia de celule electrice prefabricate va creşte de trei ori, lărgindu-se în acelaşi timp gama de fabricaţie şi calitatea produselor. T. ELENA fierului mecanic din Iacobeni, care nu au precupeţit nici un efort în activitatea pentru sporirea producţiei. Dornic să contribuie din plin, la refacerea economiei naţionale, care a avut de suferit de pe urma inundaţiilor, colectivul Exploatării Miniere Vatra Dornei şi-a suplimentat de curînd angajamentele in întrecerea socialistă cu 1. 000 lei, atît la producţia globală cit şi la producţia marfă. Succesele obţinute pînă acum constituie o chezăşie că minerii dorneni vor reuşi să dea în 1970 o producţie suplimentară de 3,2 milioane lei, aşa cum s-au angajat. MIHAI ŢINTAR Apa este alungată de pe ogoare Tractoriştii secţiilor de mecanizare din cooperativele agricole de producţie şi lucrătorii Întreprinderilor Agricole de Stat din judeţul Ialomiţa, desfăşoară o luptă aprigă, zi şi noapte, împotriva apelor care staţionează încă pe cimpii. Sunt folosite cele mai diverse mijloace în vederea evacuării apelor, pentru a se da posibilitate plantelor să se dezvolte normal şi să se poată executa în bune condiţiuni lucrările de întreţinere a culturilor. Pe lingă cele peste 200 motopompe montate pe ogoarele multor întreprinderi agricole de stat, au mai fost executate şanţuri de scurgere mai rapidă spre canalele de evacuare, reuşind astfel ca să scoată apa de pe o suprafaţă de 10 000 ha. Imediat după ce fiecare bucată de pămint s-a zvintat şi stadiul de vegetaţie a fost mai avansat s-a trecut de urgenţă, cu toate mijloacele mecanizate şi forţa de muncă, la executarea prăşitului. Aşa se face că întreprinderile agricole de stat Ivăneşti, Dragalina, Ciocăneşti, Roşeţ, Vlădeni, Borcea, Petroiu şi altele au reuşit să avanseze serios cu muncile de întreţinere din etapa a doua, lucrările fiind aproape terminate la toate culturile prăşitoare. MIRCEA NOVAC Planul semestrial a fost îndeplinit Motoare electrice pentru maşini de calcul Colectivul Fabricii de motoare electrice — Piteşti a îmbogăţit în acest an gama produselor sale realizând noi motoare destinate ttlului intern sau exportului. Zilele acestea a început să iasă de pe banda de montaj a fabricii amintite prima serie de motoare electrice, care vor fi folosite la echiparea maşinilor de calcul construite in ţara noastră.De menţionat , că proiectul noului tip de motoare electrice, pregătirea tehnologiei de fabricaţie, ca şi executarea S.D.V.-urilor au fost realizate în întregime de către specialiştii fabricii, în urma probelor reuşite la încercările de omologare, muncitorii, inginerii şi tehnicienii de aici s-au angajat ca în cursul acestei luni să expedieze întreprinderii „Electro-Mureş“ din Tg. Mureş, care produce maşinile de calcul, primul lot de 1000 de motoare electrice din cele 20 000 cite se vor fabrica pînă la sfîrșitul anului. DUMITRU BURCEA BRAILA — Cota zilnică a apelor Dunării este urmărită la faţa locului de către numeroşi cetăţeni ai oraşului Foto: EM. SIRZEA