Munca, august 1970 (Anul 26, nr. 7063-7087)

1970-08-07 / nr. 7068

Pagina a 2-a MUNCA Clasa muncitoare, întregul nostru popor înaintează ferm PE DRUMUL DESCHIS DE CEL DE AL X-LEA CONGRES AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN (Urmare din pag. la) culturii, ridicarea bunăstării oamenilor muncii, perfecționarea relațiilor de producție, a întregii organizări sociale, dezvoltarea democrației socialiste. Veriga principală în soluționarea acestui ansamblu de sarcini, cheia de boltă a întregului angrenaj al dezvoltării sociale a fost și rămâne progresul producției materiale. Programul economic elaborat de Congres prevede mobilizarea eforturilor poporul pentru realiza în perioada 1971— a 1975 o creștere medie anuală a producției industriale de 8,5—9,5 la sută și a producției globale agricole de 5—5,5 la sută. Pînă în 1980 producția industrială urmează să crească de 2—2,3 ori, iar cea agricolă de circa 1,5 ori, ceea ce va permite dublarea venitului național, ridicarea substanțială a bunăstării întregului popor, apropierea României de nivelul țărilor cu o economie avansată. Condiția primordială pentru realizarea acestui obiectiv o constituie continuarea consecventă a industrializării țării pe baza cuceririlor științei și tehnicii contemporane. Documentele Congresului vizează însă o dezvoltare calitativ superioară a industriei, modernizarea ei, ceea ce presupune perfecționarea structurii interne a acesteia, dezvoltarea cu precădere a ramurilor de bază, hotărîtoare pentru progresul tehnic al întregii economii și care permite o valorificare superioară resurselor naturale și a foraței de muncă, înfăptuirea obiectivelor economice însuflețitoare stabilite în planul cincinal pe 1971—1975 și pentru perioada de perspectivă pînă în 1980 va necesita, desigur importante eforturi de investiții. Adoptarea de către Congres a hotărîrii ca in următorul cincinal să se repartizeze 28—30 la sută din venitul naional pentru fondul de acummulare va asigura dezvoltarea necesară a bazei tehnice materiale și, odată cu aceasta creșterea sistematică a bunăstării întregului popor. In cursul cincinalului salariul real va spori cu 16—20 la sută, veniturile reale ale țărănimii în aceeași proporție, vor crește în măsură însemnată posibilitățile de satisfacere în condiții tot mai bune a necesităților oamenilor muncii. Orientările stabilite de Congres privitoare la dezvoltarea economiei au fost concretizate, precizate sau dezvoltate în plenarele ulterioare ale Comitetului Central. Studiile întreprinse de conducerea partidului privind căile sporirii eficienței activității în industrie au dus la concluzia necesității reducerii cheltuielilor de producție și micșorării consumurilor de materii prime și materiale în viitorul plan cincinal. Plenara C.C. al P.C.R. din martie 1970 a dezbătut și aprobat două importante programe naționale : primul privind gospodărirea rațională a resurselor de apă, extinderea lucrărilor de irigații, îndiguiri și desecări și de combatere eroziunii solului, iar al doilea privind dezvoltarea zootehniei și creșterea producției animaliere integrantă din planul Parte general de dezvoltare a agriculturii românești preconizat de Congres, aceste programe au o importanță excepțională pentru ridicarea producției agricole, pentru progresul întregii economii. Obiectivele de covîrșitoare importanță stabilite de Congresul al X-lea situează în centrul atenției perfecționarea relațiilor de producție, a conducerii vieții sociale, dezvoltarea democrației socialiste, asigurarea sociale, dreptății și echității Crearea cadrului organizatoric care să permită participarea tot mai activă a celor ce muncesc la conducerea treburilor țării decurge din însăși natura orînduirii socialiste. Felul în care partidul nostru pune și rezolvă aceste probleme adutee, ca și în alte domenii, importante contribuții originale la studierea și transformarea realității sociale în spiritul marxism-leninismului creator, atestă o gîndire vie, revoluționară, străină închistării, liberii de prejudecăți. Partidul pornește de la convingerea verificată de viață că democrația socialistă constituie nu numai o parte inseparabilă a socialismului, ci și o necesitate obiectivă pentru făurirea cu succes a noii orînduiri sociale. Edificarea unei societăți în centrul căreia se situează omul cu nevoile sale materiale și spirituale implică participarea conștientă, nestingherită a tuturor membrilor ei la elaborarea și punerea în viață a hotărîrilor, ridicarea demnității umane la un nivel fără precedent în istorie, un nou sens etic dat exigenței și răspunderii în toate sferele vieții sociale. Măsurile luate de partid pentru perfecționarea continuă a formelor de organizare și conducere a economiei, a întregii vieți sociale, a activității de stat, a relațiilor dintre oameni asigură dezvoltarea ascendentă a țării, înflorirea democratismului socialist, accelerarea procesului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate. Totodată, ele au dus la stimularea largă a inițiativei maselor, la valorificarea capacității creatoare a oamenilor muncii. In acest spirit, crearea noilor organisme economice, stabilirea cadrului juridic în care se manifestă noile forme de organizare și conducere, drepturile și responsabilitățile organelor colective de conducere, ale tuturor categoriilor de salariați reprezintă momente de mare importanță pentru perfecționarea întregii vieți economice a țării, astfel cum au fost prefigurate de Congresul al X-lea. In vastul proces de prefaceri înnoitoare, exemplul clasei muncitoare — clasă conducătoare în societatea noastră — însuflețește masele largi de oameni ai muncii, le sporește încrederea în propriile forțe, le imprimă un înalt spirit de exigență și responsabilitate în îndeplinirea datoriei la fiecare loc de muncă. Mai mult ca oricînd se manifestă trainic profunda coeziune a întregului popor — tineri și vîrstnici, bărbați și femei, oameni de toate profesiile, români, maghiari, germani și de alte naționalități — în jurul partidului clasei muncitoare, a conducerii sale în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu. Emanație a poporului, partidul nostru își îndeplinește cu succes misiunea sa socială de forță conducătoare în societate și în stat datorită faptului că masele largi văd in politica partidului propria lor politică, singura în măsură să asigure înflorirea continuă a patriei, călăuzind poporul pe drumul făuririi celor mai înalte forme de civilizație și progres social, spre realizarea visului de aur al omenirii — societatea comunistă. Poporul s-a convins astfel prin propria sa experiență că Partidul Comunist Român își îndeplinește cu cinste menirea de a fi rațiunea, onoarea și conștiința epocii noastre, unicul conducător al națiunii noastre socialiste. In aceasta constă, de fapt, izvorul unității de nezdruncinat dintre partid și popor — puternică forță motrice a dezvoltării societății noastre socialiste, factorul hotărîtor al înfloririi multilaterale a patriei. In zilele de grea încercare prin care a trecut țara în marea încleștare cu forțele oarbe ale naturii dezlănțuite, această unitate s-a dezvoltat și s-a consolidat și mai mult ca urmare a rolului excepțional pe care l-a îndeplinit Partidul Comunist în organizarea, îndrumarea și mobilizarea maselor. Intr-adevăr, partidul nostru, prin cei 2 000 000 de comuniști, și-a dovedit marea sa capacitate de a mobiliza întregul popor, de a-și îndeplini și în aceste împrejurări deosebite rolul său de forță conducătoare a întregii națiuni. Acționînd neîntrerupt în zilele și nopțile acestei maxime încordări a forțelor umane, solicitate atît de intens, partidul s-a dovedit a fi factorul dinamizator al întregii energii naționale, exponentul voinței sale. Chemarea partidului, prezența și intervenția directă a cadrelor sale de conducere, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, au generat încredere desăvîrșită în învingerea panicii și alungarea deznădejdii, au întronat calmul și luciditatea, elemente esențiale ale organizării și mobilizării rapide, ale folosirii tenace și optime a mijloacelor tehnice de apărare și de prevenire a unor noi primejdii, a deaterminat luarea operativă măsurilor ce se impuneau, concentrarea tuturor resurselor materiale umane acolo unde era neșicesar. Toate acestea au făcut să crească și mai mult prestigiul partidului în fața tuturor cetățenilor patriei noastre, încrederea lor nestrămutată că un asemenea partid este capabil să-l conducă spre noi izbînzi în cele mai complexe și dificile împrejurări. Această încredere nemărginită în partidul comuniștilor, cutit de viu și de convingător demonstrată pe parcursul întregului proces de construire a socialismului, s-a manifestat și se manifestă cu pregnanță în lupta pentru înlăturarea tuturor pagubelor pricinuite de calamitățile naturii, pentru recuperarea timpului pierdut și realizarea cantitativă și calitativă a tuturor obiectivelor economice și social-culturale pe care și le-a propus să le realizeze națiunea noastră socialistă. O dovedeștc faptele eroice, de zi cu zi, ale muncitorilor, țăranilor, intelectualilor, ale tuturor categoriilor sociale angajate plenar în marea bătălie care se dă în fabrici, uzine, pe ogoare, în sferele de activitate ; toate o dovedesc angajamentele suplimentare luate în întrecerea socialistă de toate colectivele de oameni ai muncii de pe întreg cuprinsul țării, realizările importante cu care se încheie primele luni ale planului pe 1970 — ultimul an al actualului plan cincinal. Pentru a ne referi numai la primul semestru al acestui an, este concludent faptul că producției realizate valoarea peste plan se ridică la 1 miliard 500 milioane lei, ceea ce reprezintă, comparativ cu semestrul I al anului 1969, o creștere de Cu toate marile 12,4 la sută, greutăți provocate de inundațiile din primăvara acestui an, datorită măsurilor luate se vor asigura produsele agroalimentare necesare aprovizionării populației. Pe măsura creșterii venitului național vor continua să sporească resursele pentru ridicarea bunăstării populației. Numai în 1970, ca urmare a introducerii noului sistem de salarizare, veniturile salariaților vor fi cu 10,5 miliarde lei mai mari. Anul acesta vor fi depășite prevederile inițiale in domeniul construcției de locuințe , fonduri importante din bugetul de stat sînt alocate dezvoltării științei și culturii, învățămîntului, asigurărilor sociale și ocrotirii sănătății. Documentele Congresului al X-lea atrag atenția asupra rolului important ce revine sindicatelor in toate domeniile construcției biativ socialiste. Natura casuperioară a etapei pe care o parcurge poporul nostru, necesitatea participării largi a maselor la procesul activității productive, la perfecționarea conducerii vieții economice și sociale, întărirea spiritului de disciplină și ordine în toate compartimentele, lărgirea controlului obștesc-muncitoresc intensificarea muncii cultuial-educative a maselor afirmă tot mai puternic creșterea rolului sindicatelor în realitatea efervescentă a țării. De aceea, perfecționarea continuă a activității organelor și organizațiilor sindicale, atragerea maselor largi de oameni ai muncii în însuflețită întrecere socialistă ce se desfășoară pentru îndeplinirea planului și angajamentelor asumate, întărirea legăturii cu masele și creșterea puternicului activ capacității obștesc de care dispun sindicatele apar, în această perspectivă, ca cerințe care stau în permanență în centrul actualității, împletind organic obligațiile naționale cu îndatoririle internaționaliste, partidul nostru își aduce întreaga contribuție la cauza generală a comunismului, la întărirea frontului eratic, antiimperialist demoin lume. întreaga activitate externă desfășurată și în anul care a trecut de la Congresul al X-lea confirmă înalta principialitate, pătrunsă de spiritul internaționalismului socialist politicii partidului și statual lui nostru. In centrul acestei politici stau dezvoltarea relațiilor de prietenie și colaborare cu toate statele socialiste, afirmîndu-se astfel ca un factor dinamic al întăririi sistemului mondial socialist. Totodată, acționînd în spiritul politicii de coexistență pașnică dintre state cu orînduiri sociale diferite. România dezvoltă larg relații de colaborare cu toate statele. La baza legăturilor cu alte state România așează principiile respectării independenței și suveranității naționale, egalității în drepturi, neamestecului în treburile interne și avantajului reciproc, principii care capătă o adeziune tot mai largă în rîndul popoarelor. Politica externă a României reprezintă o contribuție de mare importanță la crearea unui climat de încredere și colaborare, la întărirea păcii și securității internaționale, bucurîndu-se de un larg ecou, de autoritate și prestigiu în lume, în condițiile în care poporul nostru se pregătește să întîmpine cea de a 26-a aniverasare a eliberării României de sub jugul fascist, sărbătorirea unui an de la memorabila dată Congresului al X-lea are o rezonanță deosebită: în decursul celor 50 de ani de existență partidul comuniștilor s-a afirmat ca forța cea mai înaintată a societății noastre, capabilă să conducă destinele poporului român și să asigure progresul continuu al României pe drumul socialismului, încrezător în viitorul său, mîndru de realizările sale, poporul nostru își exprimă întregul său devotament, respectul și dragostea pentru Partidul Comunist Român. Sunt sentimente care, după trecerea unui an de la Congresul al X-lea, reprezintă un cald omagiu adus de poporul nostru conducătorului înțelept al destinelor sale pe drumul făuririi societății socialiste românești multilateral dezvoltate. Organizarea serviciilor de prestări pentru populație reclamă încă îmbunătățiri Serviciile de prestări pentru populație cunosc o largă diversificare. Permanent, se iau importante măsuri, astfel incît aceste unități să răspundă cit mai prompt cerințelor cetățenilor, asigurării unei maxime operativități in servire. Am vizitat recent, numeroase unități de service din județul prestări- Dîmbovița. Iată cîteva aspecte întîlnite în cadrul acestei rețele: Despre eficiența măsurilor luate de meșteșugărească în cooperația vederea unei mai bune serviri a populației, ne-a vorbit pe larg tov. Vasile Mihăiescu, vicepreședinte al U.J.C.M. Dîmbovița. „Satisfacerea celor mai diverse solicitări ale populației, de la produsele de serie pînă la cele mai mărunte reparații, preocupă în permanență cooperația meșteșugărească. In acest scop, în cadrul unităților noastre, avem secții în care producem importante cantități de confecții, tricotaje, încălțăminte și marochinărie, etc. Totodată, funcționează ateliere de reparații în construcții, întrețineri electrice, radio-receptoare și televizoare, croitorie, ceaprăzărie, spălătorii chimice ș.a.m.d. Pentru a vă da seama de volumul de prestări efectuat de unitățile noastre, amintesc că numai în primul semestru din acest an, încasările de la populație s-au ridicat la 20 500 000 lei, cu 4 200 000 lei mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut“. Paralel cu prestările de servicii oferite populației de către cooperație, la dispoziția cetățenilor mai stau și alte unități de deservire — reparații auto, tîmplărie, lăcătușerie, vulcanizare, centre de umplut sifoane — unități aparținînd Consiliului popular județean. Asigură toate acestea o servire rapidă, civilizată complexă a cetățenilor ? Inși contestabil că existența unor asemenea ateliere își dovedește din plin utilitatea, contribuie la îmbunătățirea activității de servire. Dar... căci din păcate mai există un „dar“, fără a minimaliza efortul depus în această direcție, nu putem trece cu vederea numeroasele goluri în buna servire a populației, fapt ce stîrnește nemulțumirea cetățenilor. Se întîlnesc situații cînd pentru repararea unui aparat de radio sau a unui televizor, termenul de execuție este uneori mult prea mare, iar calitatea lucrărilor lasă de dorit. In unele unități se execută pe lângă comenzile înregistrate și comenzi „particulare“. Fiecare lucrător are un cunoscut pe care dorește să-l „servească“ Și atunci încep ... tranzacțiile. Meseriașul „oferă" nestingherit prietenului materiale din proprietatea cooperativei și fixează termene de execuție în funcție de „tariful“ încasat. Și în asemenea cazuri, timpul afectat reparației crește sau scade în raport direct cu numărul comenzilor „pe sprinceană“. Asemenea practici întîlnim la unii lucrători de la unitățile aparținînd cooperativelor „Sîrguința“, „Unirea“ și „înfrățirea“ din Moreni, Găești și Titu. Ele cultivă și întrețin aglomerația, servirea greoaie, incomodă, care macină timpul și nervii cetățeanului. Serviciile de prestări pentru populație au și alte lacune : unele nu satisfac exigența beneficiarilor, altele n-au luat încă ființă, deși sunt solicitate tot mai mult de public Viorel Scarlat din Moreni ne scria recent următoarele : „Nu de mult, din neatenție, am spart un geam la o fereastră. Un mic „accident“ care se poate întîmpla oricui. Am solicitat mai multor unități ale cooperației meșteșugărești să-mi trimită la domiciliu un lucrător care să-mi pună geamul. După trei sătpămîni de amînări am fost „sfătuit“ să scot cerceveaua și să vin cu ea la sediul unității. Neavînd altă soluție am urmat îndemnul dat. Mă întreb însă dacă ar fi trebuit să pun un geam la o ușă cum aș fi procedat ? Cu siguranță că eram nevoit să vin cu ea în spate“... Intr-o altă scrisoare Marin Voicu din Găești ne sesizează că dorind să se mute dintr-un imobil în altul, a avut nevoie de mijloace de transport precum și de forța de muncă necesară în acest scop. A colindat pe la toate unitățile de prestări servicii, însă fără nici un rezultat practic. Peste tot a primit același ocupăm răspuns. j.Noi nu ne cu asemenea treburi“... De altfel, și în celelalte orașe ale județului acest sector este ignorat. Am luat numai cîteva din scrisorile sosite în ultima săptămînă la redacție și al căror conținut dezvăluie aceleași racile : manoperă de proastă calitate, termene de executare lungi, lipsa unor servicii de strictă necesitate ca : reparații de instalații sanitare, ateliere de tinichigerie și tăbăcărie, prestațiile la domiciliul clienților, care sunt foarte solicitate dar insuficiente. Consecința unor asemenea stări de lucruri este variată, aspectul esențial fiind acela al nesatisfacerii cererilor de prestații ale populației în condiții Cauzele sunt corespunzătoare, multiple. Ele se datoresc în primul rînd faptului că forurile care poartă răspunderea activității se preocupă acestor doar de extinderea unităților care pot asigura fără bătaie de cap bugetul instituțiilor. Sub pretextul că anumite servicii prestatoare n-ar rentabile, nu se face aproape pe nimic pentru înființarea lor. Firește, ca în orice ramură economică și aici trebuie urmărită această latură. Dar poate oare să renteze ceva care nu există ? Se știe că numai o deservire promptă bine organizată și de calitate poate spori eficiența economică a acestor genuri de unități. Din păcate însă, în această privință se manifestă rețineri, deși înființarea unor asemenea servicii nu presupune mari investiții și dotări. Fiecare for înregistrează doleanțele cetățenilor, așteptînd ca unul din ele să ia inițiativa. Și tot stând în expectativă, afectează buna servire a cetățenilor. Este clar însă pentru toată lumea, că „cheia“ lărgirii lor se află in mina prestațiiacestor foruri. Ea trebuie doar deschisă și apoi folosită cu pricepere și răspundere, pentru că singura rațiune de a fi a acestor unități este de a sta la dispoziția publicului și nu invers. Buna servire a populației, este îngreunată și de insuficienta aprovizionare cu materii prime, materiale și diverse piese de schimb. Și deși situația este cunoscută de multă vreme și de organele centrale care coordonează activitatea acestor unități, respectiv UCECOM și CENTROCOOP, luarea unor măsuri concrete în acest sens întîrzie. Se impune însă să se acționeze cu mai multă energie, să se asigure o funcționare a serviciilor de prestări la nivelul exigențelor tot mai sporite ale populației. M. ADRIAN PE URMELE SCRISORILOR] SOSITE LA REDACȚIE Vineri 7 august 1970 OMUL ȘI LEGEA Precizări privind menținerea dreptului la alocație de stat pentru copii după aplicarea noului sistem de salarizare Potrivit art. 19 din H.C.M. nr. 914/1968 salariații care la data aplicării noului sistem de salarizare beneficiau de alocație de stat pentru copii și de alte drepturi vor continua să le primească și după această dată, dacă lucrează în continuare în același loc de muncă. In legătură cu aceste prevederi mai mulți cititori ne-au solicitat lămuriri în legătură cu situația angajaților cărora la aplicarea noii salarizări li s-a stabilit salariul diminuat cu 5 sau 10 la sută (deoarece creșterea ar fi depășit 20 la sută). Ulterior, când această penalizare se ridică și deci salariul se majorează corespunzător, mai au dreptul la alocație de stat pentru copii, ținând seama că nivelul salariului tarifar depășește plafonul prevăzut de lege (Decretul nr. 285/1968 privitor la acordarea alocației de stat pentru copii). Am rugat să răspundă la această întrebare pe tov. ZARIAN, consilier juridic șef in Ministerul Muncii. — Intr-adevăr, situația la care vă referiți a determinat în practică unele aplicări greșite ale legii de care a fost sesizat și Ministerul Muncii. Pentru evitarea acestora și asigurarea aplicării corecte a prevederilor legale în situația la care vă referiți, Ministerul Muncii, prin circulara cu nr. 20182 din 8 iunie 1970 a stabilit că salariații care la aplicarea noului sistem de salarizare au fost încadrați inițial sub nivelul de bază și apoi reîncadrați la nivelul de bază în termenul și condițiile prevăzute de art. 13 din H.C.M. 914/1968 beneficiază în continuare de prevederile art. 19 din hotărîre, în ce drepturile cuvenite, privește potrivit reglementărilor în vigoare, în raport de nivelul salariilor tarifare de încadrare (de ex. alocația de stat pentru copii,abonamente gratuite de transport pentru salariații nelocalnici etc.). Această soluție se impune de altfel de la sine, ținînd seama că ridicarea diminuării nu înseamnă o nouă încadrare sau o majorare a salariului în sensul atribuirii unei trepte sau gradații, respectiv trecerea într-o categorie sau funcție superioară, ci o aducere a salariului la nivelul care ar fi trebuit acordat inițial salariatului la aplicarea noii salarizări dacă nu s-ar fi depășit creșterea de 20 la sută. BIROUL JURIDIC vă răspunde: MARIA TUDOR din Cîmpina. Potrivit art. 24 din Hotărîrea nr. 880/1965 angajatele cărora li s-a desfăcut contractul de muncă conform art. 20 lit. b din Codul Muncii — cazul civ. — beneficiază de ajutorul de maternitate în cazul în care nașterea s-a produs în perioada de 9 luni de la desfacerea contractului de muncă. MICU ST. GHEORGHE din comuna Buzoești, județul Argeș- Contribuția de 2 la sută pentru constituirea fondului pentru suplimentară se pensia calculează asupra salariului tarifar al angajatului respectiv. CONSTANTIN UDILA din comuna Brăniște, jud. Dîmbovița. Dispozițiile legale stabilesc că angajatul care a întrerupt activitatea salariată fiind pensionat pentru invaliditate și se reîncadrează în termen de 90 de zile de la încetarea stării de invaliditate, are vechimea neîntreruptă în aceeași unitate. Reiese din dispozițiile amintite mai sus că și dv aveți vechimea neîntreruptă în muncă. Menționăm însă că perioada 1963—1968 cît aț fost pensionar de invaliditate, deși nu întrerupe vechimea în aceeași unitate nu se include în calculul ei. Același răspuns dăm și tov. Ioana Jumava din Sinaia. ILIE VASILE din com. Tîrgșorul Vechi — jud. Prahova. In situația relatată nu puteți beneficia retroactiv de alocația de stat pentru copii. COMBINATUL INDUSTRIAL DE MORĂRIT ȘI PANIFICAȚIE BUCUREȘTI Calea Plevnei Nr. 145 — sector 7 primește elevi pentru școala profesională M.I.A. cu durata de 2 ani (curs de zi) în următoarele meserii: • brutari; • lăcătuși mecanici industria alimentară ; • electricieni întreținere și reparații . Candidații trebuie să fie absolvenți a 8 clase, în vîrstă de pînă la 18 ani împliniți în anul 1970, cu domiciliul în București sau pînă la o distanță de 50 km pînă la București (posibilități de navetă). Informații suplimentare la telefon 14.10.80 Serviciul personal — învățămint. Anunț întreprinderea Construcții Metalice și Prefabricate București, cu sediul în București, str. Acțiunii nr. 2-4, Sector 5, angajează următoarele categorii de muncitori : — Lăcătuși construcții metalice categ. 1-4. I — Muncitori necalificați I — Orice alte informații se pot lua la telefonul 23.87.20/140-137. 1 — întreprinderea are și dormitor. «1» Fabrica de ambalaje și piese de schimb București ANGAJEAZĂ — strungari ..........................................categ. 2 — 6 — frezori ..........................................categ. 3 — 6 — rectificatori.....................................categ. 2 — 6 — lăcătuși construcții mașini . . categ. 3 — 5 cu domiciliul stabil în București, sau comunele învecinate pînă la 50 km. distantă. Relații la tel. 18.41.14/92 Uzina „AUTOBUZUL“ București Str. Ostrov nr. 3, sectorul 5, tramvai 7, 12, 17, autobuz 75, stația „Piața Progresul“ ANGAJEAZĂ DE URGENȚĂ — strunguri pentru strunguri normale categ. 3—6; — strunguri pentru strunguri de detalonat categ. 3—6 ; — strunguri pentru strunguri „Carusel“ categ. 3—6 ; — strungari pentru mașina de găurit și alezat prin coordonate categ. 2—6 ; — frezori borwerdiști, categ. 2—6 ; — frezori pentru freze universale tip „Dekel“ categ. 2—6 ; — frezori pentru mașina de frezat prin copiere categ. 2—6 ; — sculeri matrițeri categ. 2—6 ; — sudori categ. 1—6 ; — șoferi mecanici cu carnet de conducere pentru toate categoriile ; — vopsitori auto ; — șlefuitori metale categ. 1—6 . Pentru meseriile de mai sus se pot angaja și pensionari conf. H.C.M. Nr. 733/1970. Solicitanții trebuie să aibă domiciliul în Capitală, comunele subordonate sau pe o rază pînă la 50 km cu posibilități de navetă. Pentru orice relații adresați-vă la telefon 23.55.05.