Napi Gazdaság, 2001. április (11. évfolyam, 76-98. szám)

2001-04-03 / 77. szám

2001. ÁPRILIS 3. REKLÁM - MARKETING 7 Elsősorban a lap ismertségét próbálják növelni Három hónapig tart a Hölgyvilág-kampány A tervek szerint májusban ér véget az Axel Springer Budapest Kiadói Kft. által kiadott Hölgy­világ című magazin átfogó rek­lámkampánya. A három hónap alatt 700 óriásplakátot és 400 City Light plakátot helyeznek ki Budapesten és a vidéki váro­sokban. A kampányhoz kap­csolódó kreatív tevékenységet az Edison Network Kft. végzi, a médiavásárló pedig az Edison­hoz kapcsolódó Berg Média Kft. Márciusban indult az Axel Springer Budapest Kiadói Kft. Hölgyvilág című női magazin­jának reklámkampánya, amely a tervek szerint májusban ér véget. A három hónap alatt két hónapon át - márciusban és májusban - Budapesten, egy hónapig pedig vidéken hirde­tik koncentráltan a Hölgyvilá­got. Jelenleg heti 80-100 ezer példányt értékesítenek a 130- 160 ezer nyomtatott példány­ból. A kampány elsődleges cél­ja a Hölgyvilág ismertségének és olvasótáborának szélesítése, továbbá a példányszám érde­mi növelése - mondta lapunk­nak Gajdos István lapigazga­tó. A kampány célcsoportja: a 18 és 49 év közötti, közép­vagy felsőfokú végzettséggel rendelkező, legalább közepes jövedelemű női réteg. A lap népszerűsítésére a cé­geket zártkörű tenderen vá­lasztották ki - tudtuk meg Gajdostól. A kampány kreatív anyagainak elkészítésével az Edison Network Kulturális és Szolgáltató Kft.-t, a médiavá­sárlással pedig a Berg Média Budapest Reklámügynökség Kft.-t bízták meg. A Berg Mé­diában az Edison Network Kft. többségi irányítást biztosító befolyással rendelkezik. A Hölgyvilágot óriásplaká­ton, valamint City Light plaká­ton hirdetik, továbbá a Danubi­us és a Sláger rádióban hallha­tók a kapcsolódó reklámok. Az árushelyi értékesítést ösztönző eszközök is megjelentek, mar­ketingakciókat szerveztek több bevásárlóközpontban, és más direkt marketinganyagokat is készítettek, valamint előfizetői akciót indítottak. A kampányra költött össze­get a lapigazgató nem kívánta közölni. Ami a számokat ille­ti: három hónap alatt összesen 700 óriásplakát és 400 City Light plakát jelenik meg or­szágszerte. A rádiókban öt hé­ten keresztül sugározzák a női magazin hirdetéseit. Eközben nyolcoldalas, a magazint be­mutató anyagot terjesztenek Budapesten az árushelyeken, Pest megyében pedig a posta­ládákba dobva. A lap iránti ér­deklődés változásának mérté­két egyelőre nem lehet megál­lapítani - mondta a lapigazga­tó. Biztató, hogy az új előfize­tések, valamint próbaolvasás­ra vonatkozó megrendelések is folyamatosan érkeznek a ki­adóhoz. Csökkent a Nemzeti Tankönyvkiadó nyeresége Ezentúl a BBKR Inter ápolja a kiadó sajtókapcsolatait A Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. a BBKR Inter Kft.-t bízta meg a sajtókapcsolatok ápolásával - tudta meg a NAPI Gazdaság. Az állami tulajdonban levő kiadó 2000-ben az előzetes adatok sze­rint 3,7 milliárd forint árbevétel mellett mintegy 250 millió fo­rint adózás előtti eredményt ért el. Értesülésünk szerint néhány napja a BBKR Inter Kft.-t bíz­ta meg a Nemzeti Tankönyvki­adó (NT) Rt. sajtókapcsolatai­nak ápolásával és a sajtótájé­koztatók tervezésével Pálfi Jó­zsef, az állami tulajdonban lévő kiadó nemrégiben kineve­zett vezérigazgatója. A megál­lapodás értelmében csak ön­költségnek megfelelő honorá­riumot kap a kft. - mondta el Rózsa Gyula, a BBKK ügyve­zető igazgatója, aki egyszer­smind a vállalkozás 89,5 szá­zalékos tulajdonosa is. A kft. már hasonló feladatokat lát el a Raab Karcher, az Erste Bank, az Opel és a Minolta magyar­­országi leányvállalatainál is. Az NT tavaly az előzetes ada­tok szerint 3,7 milliárd forint árbevétel mellett mintegy 250 millió forint adózás előtti ered­ményt ért el. A nyereség 1999- ben még több mint 362 millió forint volt, amelynek 75 száza­lékát az ÁPV Rt. tulajdonosként osztalék formájában elvonta. A tavaly mintegy 10 millió tan­könyvet értékesítő NT fő be­szállítója az Alföldi Nyomda, amelytől 2000-ben 1,5 millió könyvet rendeltek. M. I. Februárban is folytatódott a német piacszűkülés Kevesebb az autóipari hirdetés is A németországi hagyományos reklámpiac forgalma januárban 1,4 százalékkal, februárban pe­dig 8,8 százalékkal maradt el a múlt év azonos időszakától. A hagyományos reklámtevé­kenységre - televízió, rádió, saj­tótermékek, plakáthirdetések - szánt kiadások januárban 1,4 százalékkal maradtak el a múlt év azonos hónapjában elért ér­téktől, februárban pedig már 8,8 százalékra nőtt az éves visszaesés - az AC Nielsen adatai szerint. A reklámköltés tavalyi növe­kedésében döntő szerepet ját­szott a távközlési és a pénzügyi élet. E két szektor szereplői idén jelentősen visszafogták hirdetési kiadásaikat, de vissza­esést könyvelhet el az ugyan­csak jelentős hirdetési ágazat­nak tekintett autóipar is. A bajt tetézi, hogy több, klasszikus­nak számító fogyasztásicikk­­ágazat szereplői is kevesebbet hirdetnek. A tejtermékeknél 49,1 százalék, a mosószereknél 28,4 százalék, a háziállatok tápszereinél 21,6 százalék, a kozmetikai szereknél pedig 18 százalék a visszaesés a múlt év elős két hónapjához képest. A médiumok közül a vissza­esés leginkább a nyomdai ter­mékeket érinti. A televízióknál februárban 4,7 százalékkal ke­vesebb a hirdetési bevétel. (NAPI) Az off­line reklámkampány is segít Mind több online játék növeli az internetes site-ok látogatottságát A tapasztalatok szerint az internetes portálok és az online mé­diát használó cégek legbiztosabban úgy növelhetik site-jaik lá­togatottságát, ha az oldalaik végigböngészését igénylő nyere­ményjátékokat hirdetnek meg. Az ilyen akciók sikerességét át­fogó online és off-line reklámkampányok is erősítik, gyakran nyereményesővel összekötve. Új marketingfogás, hogy egy-egy termék népszerűsítésére önálló weboldalt is működtetnek. Magyarországon is újabb lendületet vett az interneten je­len lévő cégek, online magazi­nok és portálok látogatókért folyó küzdelme. Indirekt mó­don, játékos formában - pont­gyűjtő játékok, nyereményak­ciók vagy akár interaktív kép­regények indításával - próbál­ják weboldalaik forgalmát nö­velni, egyszersmind saját vagy hirdetőik termékeit, szolgálta­tásait népszerűsíteni. Az Oxy pattanás elleni termé­keket forgalmazó SmithKlein Beecham - immár Glaxo SmithKlein néven - az oxy web site-ról (www.oxy.hu) elérhető, OxyCity (www.oxycity.hu) név­re hallgató, új interaktív kép­regényhonlapot indított tavaly novemberben. Ennek hatására az oldal látogatottsága több mint 40 százalékkal növeke­dett. A Oxy-oldalak készítője, a Multi M Stúdió adatai szerint az Oxy web site-jára eddig összesen 11 ezren látogattak el, ebből csaknem 3 ezer játékos regisztráltatta magát az Oxy­City honlapján - tudtuk meg Baji Andreától, a Multi M Stú­dió munkatársától. A játékosok között december végén nagy értékű nyereményeket sorsol­tak ki. Az akció sikere láttán a Glaxo SmithKlein az oldalak további fejlesztését tervezi. Az OxyCity indítását átfogó rek­lámkampány vezette be. Ennek során off­line reklámokkal je­lentek meg iskolai rádiókban és újságokban, továbbá online reklám keretében kéthetes bannerkampányt folytattak öt site-on. A Telnet Magyarország Rt. idén megújította az általa üze­meltetett stop! portál (www. stop.hu) tartalmát, s a megújult site látogatottságának növelésé­re egy - off-line reklámkam­pánnyal is kísért - nyeremény­­játékot indított. Az egy hónapon át, február végéig tartó akció eredményéről végleges adatok még nincsenek, de a nyere­ményjáték indulásának első napjaiban az üzemeltetők 1,5— 3-szoros látogatottságot regiszt­ráltak a megelőző hetekhez ké­pest - tudtuk meg Kövesi Orso­lyától, a Telnet médiaértékesíté­si munkatársától. A stop! olda­lait az akció előtt naponta 300 ezren töltötték le a Magyar Ter­jesztésellenőrző Szövetség auditált adatai szerint. Az online játék lényege az volt, hogy a versenyzőknek a stop! különbö­ző oldalain legalább három logót össze kellett gyűjteniük, amiért köztük - naponta és az akció végén is - a reklámozók által biztosított nyereményeket sorsoltak ki. A stop! megújulá­sát és a nyereményjátékot össze­sen mintegy 30 millió forint költségű reklámkampány kísér­te. A látogatottságot növelő já­ték sikerességét jelzi, hogy a Telnet 2001 második félévében is tervez egy hasonló nyere­ményakciót - mondta Kövesi. A Nagyutazás.hu online uta­zási magazin is népszerűség­növelő internetes játékot hirde­tett tavaly decemberben, mely­nek hatására a korábbi három­szorosára ugrott napi látoga­tottsági mutatója. Saját méré­sek alapján, az akció ideje alatt naponta 7,5 ezren klikkeltek az online utazási magazin honlap­jára - mondta Peremiczki Atti­la, a weboldalt létrehozó Quat­­ra.Net Kft. kreatívigazgatója. A napokban befejeződött online fotópályázatra több mint há­romezer amatőr turistafelvétel érkezett, a nyerteseket egzoti­kus utazásokkal jutalmazták, a képeket országszerte mintegy 400 óriásplakáton is megjelen­tetik. Az internetes játékok növek­vő népszerűségét kihasználva egyre több, a szórakoztatást és a szabadidő eltöltését segítő speciális portál létesül. Az Open Interaktív Kft. és a Bin-O­­Art Kft. 2000 decemberében indította kirako.hu magazinját, amelyen többfajta játékprog­ram és rejtvény, valamint fó­rum és chat-lehetőség kínálko­zik. A portál indítását közterü­leten és online bannerreklá­­mokon hirdették, nyeremény­­játékkal is népszerűsítik magu­kat - mondta lapunknak Bába Zoltán, a Bin-O-Art operatív ve­zetője. Az interaktív puzzle-já­ték leggyorsabb résztvevőit ajándékokkal jutalmazzák. A sikeres kezdést követően meg­maradt a magas látogatószám, a készítők mérései alapján je­lenleg átlagosan napi 3-3,5 ezer látogatója van a kirako.hu­­nak, a regisztrált felhasználók száma pedig elérte a 4,2 ezer főt. A jövőben minél több saját fejlesztésű játékot szeretnének feltenni a portálra, s a nyere­ményjátékok számát is bővítik. D. E. L. A magyarországi leány 700 millió forintos bevételt ért el 2000-ben A Publicis globálisan 83 százalékkal növelte eredményét Luch- Qiiau. A múlt évben a Publicis Groupe SA 139 millió dollár nyereséget ért el, ez 83 százalékkal több az 1999-esnél. A profitnövekedés főleg a korábbi évek sorozatos akvizícióinak tulajdonítható, amelyek révén a cég a világ ötödik legnagyobb reklámügynökségévé vált. Tavaly a Publicis Groupe SA 139 millió dollár nyereséget ért el, ami 83 százalékkal na­gyobb az egy évvel korábbinál. A cég - amelyet 1926-ban ala­pított Franciaországban Mar­cel Bleustein-Blanchet - ma már hat kontinensen műkö­dik, 102 országban, 170 város­ban, több mint 20 ezer mun­katárssal. Tavalyi eredményé­vel a Publicis a világ ötödik legnagyobb reklámügynöksé­gévé vált. A cég növekedésének egyik oka a sorozatos felvásárlás, amelyek során a Saatchi & Saatchit is beolvasztották. Emellett az Egyesült Államok­ban is növelte jelenlétét, töb­bek közt a Falcon McElligott felvásárlásával. A csoporthoz tartozó irodák tavaly összesen 1,7 milliárd euró értékben kö­töttek új szerződéseket. A ki­számlázott összeg 72 százalék­kal, 11,8 milliárd euróra nőtt. Az akvizíciókon kívül nem el­hanyagolható a valutaárfo­lyamok mozgásából származó többlet sem. A Publicis-csoport tavaly nö­velte jelenlétét több stratégiai piaci szegmensben is, így a marketingszolgáltatások, a szakmai-ágazati kommuniká­ció (például egészségügy), az etnikai és az interaktív kom­munikáció, a média-konzultá­ció és szolgáltatásvásárlás te­rén. A tervek szerint idén is a piac növekedését meghaladó ütem­ben bővül a cég profitja. A szak­értők szerint idén az amerikai reklámpiac forgalma várhatóan 4,6 százalékkal nő, míg Euró­pában 6,7 százalékos, a többi piacon pedig 7,3 százalékos­­ emelkedést várnak. Világszinten a Publicis SA idén a japán­­piac meghó­dítását tekinti fő feladatá­nak. A vállalat nem a nagy ja­pán ügynökségekben próbál ki­sebbségi részesedést szerezni, hanem kisebbekben akar több­ségi, de legalább 40 százalékos tulajdonhoz jutni. Ez a stratégia ellentétes a rivális WPP Group Plc-ével, amely bevásárolta ma­gát az Asatsu-DK Inc.-be, az egyik legnagyobb japán ügy­nökségbe. (NAP­) A Publicis Magyarországon 2000-ben több mint 4,5 milliárdos forgalom mellett csaknem 700 millió forintra növelte nettó bevételét, ez 85 százalékos növekedés 1999-hez képest. A Publicis Reklámügynökség Kft. 1993 óta mű­ködik. Tavalyi teljesítményével a magyar leány­cég a Publicis Groupe SA kelet-közép-európai régiójának legsikeresebb tagja lett. A Publicis Reklámügynökségnél jelenleg 70 munkatárs dolgozik. Ügyfelei közé tartozik a L’Oréal, a Garnier, a Coca-Cola, a Fanta, a Renault, a Heineken, a Podravka, a Whirlpool, a Hewlett-Packard, a Cola, a British Airways és a Tetra Pak, tavalyi új ügyfél a Swedish Match, a Villeroy & Boch Magyarország, a Vivendi Te­lecom Hungary és a Siemens Corporate. Magyarországon a reklámszakmában jelen­leg csökken a növekedés üteme, hiszen nin­csenek nagyobb új megrendelők a piacon. A fő megrendelőnek számító külföldi tulajdonú vállalatok már kiválasztották reklámügynök­ségeiket, ezért a következő években várható­an egyre nehezebb lesz új ügyfélhez jutni - véli Papp Zsuzsa ügyvezető igazgató. A PUBLICIS GROUPE SA ADATAI 2000-BEN ■­ 2000 (milliárd dollár) 1999 (milliárd dollár) Növekedés (százalék) Kiszámlázott összeg 10,9 6,9 72 Bevétel 1,6 1,0 70 Nettó nyereség 0,118 0,744 71 Forrás: Publicis gazdaság Új lógó és mottó a BKV-nál Folyamatos arculatváltás ke­retében új lógót, mottót és szignált vezet be a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Rt. A változásról tavaly határoz­tak. A cég új lógójában a fővá­ros címerét egy kanyargós utat jelképező kék vonal és a zöld BKV Rt. feliratos márkajel vált­ja fel. A jelképet meghívásos pályázat alapján választotta ki egy bizottság, a tervezésre egy­millió forintot költött a cég. A BKV új mottója - „Mozgásba hozzuk a várost” - már most is több helyen olvasható, a néhány akkordos új szignál pedig júli­ustól hangzik fel. Az arculatvál­táshoz kapcsolódóan ingyenes tájékoztató füzetet is kiadtak, egymillió példányban. Új elnök a DDB Holding élén Az év eleje óta új elnök irá­nyítja a DDB Holdingot Ma­gyarországon. A DDB Buda­pest reklámügynökséget, a Rapp Collins hír­ügynökséget, az OMD médiaügynökséget, valamint a Madison produkci­ós stúdiót tömörítő holding új elnöke Hannes Wimsberger. A DDB Holding 2000-ben több mint 7 milliárd forintos forgal­mat bonyolított le, nettó árbe­vétele 880 millió forint volt. A DDB Budapest partnerei közé tartozik a McDonald’s és a Volkswagen is. A vállalat anya­cége, a DDB Worldwide, a vi­lág harmadik legnagyobb rek­lámügynöksége. Önálló marketingigazgatóság a Citroennél A Citroen Hungária 2001 ja­nuárjában több reklámügy­nökséget versenyeztetett, hogy a márka megerősödését szol­gáló és azt megfelelően fenn­tartó kreatív anyagok szülesse­nek. A cég azt is célul tűzte ki, hogy a korábbinál frissebbé és lendületesebbé teszi a Citroen­ről Magyarországon kialakult képet. A munka erősítésére önálló marketingigazgatósá­got hoztak létre, amelynek élé­re Fejes Edinát nevezték ki. Reklámfilmverseny Magyarországon­­ ! Az idén először rendezték meg az RMB Hungary Awar­­dot, a világ egyik legrango­sabb reklámfilmfesztiváljának magyarországi fordulóját. A reklámfilm kategória díjazott­jai, akiket több mint 50 pályá­zó közül választottak ki, to­vábbjutottak a 2001. június 18-24-i Cannes Lions nemzet­közi reklámfesztiválra. A há­rom győztes: a Nexus Reklám­­ügynökség kreatív terve alap­ján a Sky Film rendezésében készült Taxi nevű Panasonic­­spot; a Stáb Filmfactory által a Pickwick számára készített Meghitt pillanatok reklám; va­lamint az Ogilvy & Mather Bu­dapest Rt. ötlete alapján ké­szült Total killer film. A fiatal kreatív ügynök díjat a Well Reklám- és PR-ügynökség A bíró anyja című, a Színes Spor­tot reklámozó munkája kapta. Budapesten járt Philip Kotler A marketing tudományának világhírű képviselője, Philip Koller nemrégiben Budapesten járt. Több helyszínen, többek közt a Közgazdaságtudományi Egyetemen is előadást tartott Marketing az új gazdaságban címmel. Koller washingtoni székhelyű cége olyan nemzet­közi nagyvállalatoknak nyújt szakmai tanácsokat, mint az IBM, az Apple, a General Electric és az AT&T. Az oldalt szerkesztette: Domokos László

Next