Nemzeti Sport, 1928. április (20. évfolyam, 64-84. szám)

1928-04-16 / 74. szám

16 SS£*, Hétfő, 1928 április 16. MYTERJEDA MIRAY @ •1925’ ‘1926’ •MÉRAY MOTORKERIJEKPAR’CYAR­AX BUDAPEST’ ♦ IV.VACZI’UTCA 1’3’ Német márka győzött a japán bajnokságban — Saját tudósítónktól — Amíg nálunk alig tudják egyesek, hogy a messze Japánban intenzíven folynak a motorkerékpár versenyek, addig a csetresznyevirágok hazájá­ban egyre-másra rendezik az érdeke­sebbnél érdekesebb mitingeket. Ter­mészetesen a helyi viszonyoknak megfelelőleg egészen más formá­ban folynak a versenyek, az ország­úti versenyek teljesen ismeretlenek, kizárólag megbízhatósági és kilomé­terversenyek kerülnek rendezésre. Az elmúlt hetekben került megren­dezésre a japán motorkerékpár baj­nokság melyet nem sebességi, hanem megbízhatósági hosszútávú verseny alakjában írtak ki. Nagy meglepe­tést keltett az a körülmény, hogy a Lyka István egy háromliteres Bugatti sportkocsit rendelt. Ez a típu­s a mods­­heimi­ gyár legújabb típusai közé tar­tozik és hatalmas akceleráló képességé­vel tűnik ki amellett, hogy sok ver­senykocsit megszégyenítő sebességre is képes. Nyolchengeres, egyvonalban el­helyezett motorja nagyjában az ismert kétliteres Grand Prix motorok irányait követi, természetesen növeli arányok­ban. Lyka biztos indulója a nagy ver­senyeknek és egyik jogos aspiránsa a sportkocsi bajnokságért folyó küzde­­­­lemnek. Az MKSz tegnapi szezonnyitó országúti háziversenye 30 helyezettet juttatott a jövő vasárnapi 50 km-es döntőbe Vida II. futotta a nap legjobb idejét — Fiatalok a frontban — Schwartstein Tibor súlyosan bukott a fordítóban Turul KK 4, az MTK 3, a TTC 2, a KAC 2, a Viktória 2, a NyTE 2, a BSE 2, a Szegedi Vasutas, az AKK, a JKK és a Lehel KK egy­­egy versenyzővel vesz részt a dön­tőben. A míting során komolyabb bu­kás is történt. Schwartzstein Tibor a forduló körül oly szerencsétlenül bukott, hogy vállcsonttörést szen­vedett Részletes eredmény: 1. elős.: 1. Zakariás BSE, Szekeres Postás SE és Bálint Postás SE holtver­senyben 58:48, 4. Csörgey MKSz 1:01:38, 5. Paróczy MTK 1:01:39, 6. Adamik Vil. KK 1:01:40. A három első helyezett fennforgott kormánnyal, finis nélkül fut át a célon. II. előf.: 1. Huszka Vil. KK 1:01, 2. Fekete Szegelyi Vasutas 1:01:1, 3. Hart­mann Vil. KK 1:02:2, 4. Guttmann Nyomdász TE 1:01:03, 5. Denczler FTC 1:01:4, 6. Rácz Turul 1:01:5.­­ A me­zőny a futam utolsó negyedében szét­szakadt­­ a hatos éltábor heves iram­ban és felvált,ott vezetéssel közeleg az él felé. Kétszáz méterrel a cél előtt Huszka megnyitja a sportot és könnyen győz. III. elős.: 1. Wittner Árpád KK 57:45, 2. Sebuszt TTC 58:29, 3. Néger Turul 58:30, 4. Szlama Postás 58:31, 5. Szabó Postás 58:33, 6. Rennich FTC 59:48. — Wittner hatalmas fölénnyel gyűri maga alá ellenfeleit. Meglepetés Rennich gyenge szereplése, akinek mai versenye rácáfolt eddigi tréningered­­ményeire. IV. elős.: 1. Vida II. Turul KK 57:02, 2. Nemess Postás SE 57:04, 3. Reichert JKK 59:00, 4. Szőke HKK 59:01, 5. Gondos Csil. KK 59:02, 6. Wemper Vil. KK 59:03. A Vida II. imponáló győzel­mét hozta ez a futam. Pompásan futott Nemess, aki megérdemelten került a második pozícióba. V. előf.: 1. Hölczl Vil. KK 58:34, 2. Lehoczky Turul KK 58:45, 3. Habán Hideg, poreöprő, szeles időben rendezte m­eg tegnap délután a Magyar Kerékpáros Szövetség idei 110 km-es szezonnyitó országúti via­dalát a gödöllői országút 10—25—10 km-es terepszakaszán. A versenyt CINITAS SOFFŐRISKOLÁ­JA Biztos sikerű, minden tekintetben az első. Részletfizetés. — Díjtalan tájékoztató. — Válaszbélyeg. BUDAPEST, V., ZÁPOLYA­ UTCA 15- benszülött versenyzőket megelőző német menő és német márka került ki győztesen J. Wehr és 500-as D. Radja személyében, míg csupán a harmadik helyre sikerült benszülött­­nek befutnia Tokoshika személyé­ben, aki angol Jap beépítésű, de ja­pán gyártmányú K. K. R. gépen versenyzett. startján több, mint 200 induló ál­lott, akiket a rendezőség tíz cso­portba osztva indított útnak A miting nagy általánosságban jó sportot adott és különösen a fiatal generáció előretörését mutatta. A néha orkánszerű széllel hősiesen küzdött meg a tábor s a szezon elejét meghazudtolón valóban első­rangú eredményeket ért el. A nap Húsvéti verseny || || g 1928 L­ouglasmindenütt vezet I arany, 2 ezüst, 1 bronzérem, 3 tiszteletdíj | Vezérképviselet: Podmaniczky,u. 18 Új New Henley-modellek. A napok­ban futnak be az angol New Henley­­motorkerékpárok legújabb modelljei a képviselethez,''melyet a Lantai-cég szer­zett meg. A New Henley-gépek nem ismeretlenek Magyarországon, hiszen képviseletük nemrég szűnt meg, míg most olyan kezekbe került, melyek ga­rantálják a gyors elterjedést, és népsze­rűséget. A New Henley-gyár kizárólag Jap-motorokat épít be a 300 kcm-es típustól a kéthengeres 750 kcm-es sv modellig, míg két modellben is hozza ki az ismert 350-es és 500-as twoportó sport és versenygépeket. A gépek új megjelenési alakjukban teljesen más vonalakat mutatnak, mint elődeik, lo­vagl­ótartányuk, erősített vázuk és Brampton-villájuk igen előnyös, sőt ele­gáns külsejű gépekké avatja a New Henley-modelleket. Kübek József a Lantai-cégnél vállalt pozíciót. Kübek, aki egyike legügyesebb megbízhatósági versenyzőinknek és a sebességi versenyeken is sok komoly sikert ért el, az idei szezonban fokozot­tan fog versenyezni, még nem tudni, hogy várjon milyen géppel és melyik osztályban áll starthoz. legjobb idejét Vida II. futotta 57:02-00 teljesítménnyel, míg Ne­miess, a Postások fiatal ígérete 57:04-el az abszolút idő­értékelésben a második helyet biztosította ma­gának. A harmadik helyen Lovasi áll 57:06-os teljesítménnyel és a ne­gyediken Vida BSE. A tíz előfutamból a jövő vasár­napi döntőbe Zakariás, Szekeres, Bálint, Huszka, Fekete, Hartmann, Wittner, Sehuszt, Néger Vida II., Nemess, Reichert, Hölczl, Lehocz­­ky, Habán, Jak­se, Tom Ferenc, Sápy, Szing, Tóm József, Fellner, Lovass, Pech, Nagy, Garay, Mrá­­zik, Juranek Vida, Szenes és Ka­tona került Egyesületenként tehát a Postáé 5, a Világosság KK 4, a­­ Kerékpárok­­arrógépek, gramofonok előleg nélkül egkisebb emeletre kaphatók. Lengyel, Jókd-n.1. rw­.s r ■ s-v,*»m,,,, —m———11—11—▲ Uíikerékpár3 mVersenykerékpár SW JPPV g—ij^n^Minif'TMim részletre JmW Atlas Gépkereskedelmi Rt. V., Széchenyi­ utca 5 NCfiyr Varrógép vagy kerékpárárjegyzékünk 8 filléres bélyeg ellenében. V A gépeken teljes szavatosság Lehel KK 59:15, 4. Welwárt MTK 1:01:03, 5. Gombos TTC 1:01:04, 6. Bergmann Testvériség 1:01:05. — Szép küzdelem után Hölczl biztosan győz. VI. előf.: 1. Jakse KAC 58:32, 2. Tom Pesterzsébeti Viktória KK 58:33, 3. Sápy NyTE 59:05, 4. Ternovszky Vil. KK 59:06, 5. Formanek Postás 59:16, 6. Mészáros VIt. KK 59:17. Pompás végsport, melyben a rutinosabb Jakse biztosan végez elsőnek. VII. előf.: 1. Iz­ing Vil. KK 58:20, 2. Tóm József Pesterzsébeti Viktória KK 1:01:14, 3. Fellner NyTE 1:01:45, 4. Köntös MKSz 1:01:46, 5. Szeiferth Lehel KK 1:01:47, 6. Haimschlager FTC 1:01:58. Izing a táv felében állva hagyja a mezőnyt és ellenfél nélkül futva közel háromperces megugrással elsőnek ér a célba. VIII. elős.: 1. Lovass MTK 57:06, 2. Pech Postás 58:46, 3. Nagy TTC 1:01:20, 4. Krausz Csili. KK 1:01 :­21, 5. Piti Turul KK 1:01:22, 6. Toperczer Vil. KK 1:01:23. Loivass is egyedül ér­kezik a célba. Ideje e körülmény fi­gyel­embevételével elsőrangú. Meglepe­tés a fiatal Pech pompás teljesítmé­nye. IX. elő­f.: 1. Garray Postás 57:24, 2. Mrázik MTK egynegyed kerékhossz, 3. Jurenák KAC 57:26, 4. Horváth KKK 58:15, 5. Saspár 58:16, 6. Galambos 58:37. A nap legnagyobb meglepetése. Garray fólépített versenyző, akiről az idén még hallani fogunk. Mrázik ké­sőn kezdte a finist. X. elős.: 1. Vida BSE 57:­22:2, 2. Szenes MTK 57:23:3, 3. Katona Turul KK 57:26, 4. Demján Főv. TK 58:48, 5. Pozsgay TTC 59:02, 6. Malákant Vil. KK 59:15. Vida végsportre jön a ta­valy ó­a,sokat fejlődött Szenessel, akit ő maga alá gyűr. Kitűnő stílust­ muta­tott Katona, a Turul KK fiatal krekkje. A Budai KE reorganizált ver­senyzőtábora tegnap reggel 9 órai kezdettel 20 km-es országúti házi­viadalt rendezett a bécsi országút 8—18—8 km-es terepszakaszán. A miting eredménye a következő: 1. Tóth 37:35, 2. Lady 37:37, 3. Petőcz 37:39, 4. Tyurits 37:40, 5. Horváth 40:31, 6. Tóth 40:32, 7. Ehal 41:08. Székesfehérvári hadiárva. 1. Am­sei Kispesten lakik (Eötvös­ u. 16.), 1899-ben született, a Kispesti AC- ban kezdett játszani, 1922-ben a len­gyelek ellen volt először válogatott, foglalkozása kereskedő. 2. Fuhr­­mann Budapesten (VIII., Nap­ u. 16.) lakik, 1901-ben született, az FTC-ben kezdett futballozni, először 1925-ben az olaszok ellen volt válogatott, ma­gántisztviselő. ő®®®®®®®®®®£®®®®®®®®®®®®®®® Színházak mai műsora Operaház: Nincs előadás. Nemzeti: Tanner John házassága. (B. béri. fél 8.) Kamara: Vénleányok. (18.) Városi: Lohengrin. (Kruse Leona vendégfelléptével. A. béri.) Víg: Úri muri (fél 8). Király: Rose Marie (fél 8). Magyar: Olimpia (8). Belvárosi: Nászéjszaka (8). Fővárosi Operett: Zenebona (8). Új Színház: Dybuk (9). Andrássy­ úti: A császár vadászik stb. (fél 9). Terézkörúti Színpad: A bonviván stb. (fél 9). Komédia: Áprilisi műsor (negyed 9). Royal Orfeum: Jovers, Les Pierotys stb. (8). Szakorvosi rendelő vér és­ nemibetegek részére VII. Rákóczi ut 32. 1.1. B Einstitasvaraan oltds f ♦Rókuisal szembeni * Rendelő* égéaz up Felelős szerkesztő és kiadó: Dr. Vadas Gyula Helyettes szerkesztő: Hoppé László Nyomatott a Stádium Sajtóvállalat Rt. körforgógépei* Feleld* üzemvezető: Győry A ledér

Next