Nemzeti Sport, 1930. április (22. évfolyam, 63-83. szám)
1930-04-28 / 81. szám
Igosz 78SlGiliil55BMMCBgiWil3WWIWWWllill8WI Hétfő, $330 április 28. 3 feAUTOMOBI. A magyar elsőklasszis távollétében a horvát Uroic és Sírban uralta a TTC dirt track versenynek elkeresztelt porpályamítingjét, mely mindazonáltal hozott újszerűségével és a rengeteg bukásával közönségsikert is Uroic 175-ös DKW-ján és 350-es BSA-ján megnyerte a 175, 250 és 350-es kategóriát, valamint az úgynevezett „Derbyt" — Sorban az 500-ban győzött BSA-ján — Saját tudósítónktól — Amitől féltünk, sajnos, bekövetkezett. A Terézvárosi Torna Club tegnap délben megrendezett és dirt-track versenynek elkeresztelt mitingje a langyos próbálkozás mesgyéjén vánszorgott és — bízvást mondhatjuk — ha nem szerepel a két fiatal horvát menő, Uroic és Strban, meg a kecske- 500 ccm Racco I motorkerékpár P 1.760 JUP-motor, WeS-villa, Burmann sacessápálta, g zárt váz, rugós szender, beépített lökhárítók stb | Vezérképviselet: Lázár-ut 20 méll gárda, akkor talán botrányba is fulladt volna. A magyar első klasszis részben a közeli TT, részben a pálya alkalmatlansága miatt, távolmaradt a starttól, akik indultak — egy-két kivétellel — meg sem közelítették a mértéket és még csak ízelítőt sem adtak a közel 3000 főnyi közönségnek abból, amit világszerte dirt-track versenyzésnek neveznek. Amit a Kőbányai úti pályán láttunk, az minden volt, csak dirttrack verseny nem. Lehetne ezt kurtított ügetőzésnek nevezni, talán benzinkörgetőzésnek, de dirt-track versenynek nem. Különösen akkor nem, amikor a felcsigázott kíváncsiságú közönség valóban várt valamit. Valami újat, valami „még soha nem voltat”. Kapott helyette némi MIEL Veloceffe, Zenit fa motorkerékpárok és Morgan cyclecarok kizárólagos magyarországi vezérképvisoíet®, alkatrész raktára és javítóműhelye, REMÉNYI ÉS FIA Budapest, VI. Király utca 35. sz. Telefon: József 44®0 06 Kérje lepjÉls évjegyzékeiket falalgatással, elegy lassú motorozást, néhány bukással zamatosítva. Csak néha csillant föl némi sport is, amikor a két horvát egyszerre startolt a „derbyben”, sajnos, ez sem tartott soká, hiszen a főleg kezdőkből álló ,,derby”-mezőnyben igazán nem lehetett elvárni a horvátoktól, hogy ellenfeleik technikai fogyatékosságai miatt veszedelmes helyzeteknek tegyék ki magukat. Mégsem lehet teljes mértékben hibáztatni a TTC agilis és munkakedvtől duzzadó gárdáját. Nem tehetnek ők arról, hogy sejtelmük sincsen arról, hogyan is fest a dirt-track verseny, így arról is csak részben tehetnek, hogy az első gárda távolmaradt. Felelősséggel tartozik viszont az egyesület, mert nem adta meg a lehetőségét annak, hogy valami kifejlődjék. Lett volna csak a pálya vastag és alaposan lehengerelt salakréteggel borítva, majd megmutatták volna a horvátok és a mieink a közönségnek, mi is az a dirt-track verseny. A pálya laza, vágásos volt, faralni, szabályosan csúszni nem lehetett és amit kaptunk nem volt több, mint erősen lecsökkentett árnya az amúgy sem nagy látványosságszámba menő ügetőpályaversenynek, ráadásul a pálya rövidsége miatt még sebesség sem fejlődhetett ki. VÜRGA7IG UR 3 a m^gmr vraKOf* A magyar dirt-track sport kifejlődésének szempontjából azonban nem katasztrofális az eset. Igaz, hogy az ígéretekkel és kommünikékkel felcsigázott közönség még csak ízelítőt sem kapott a dirt-track zamatából, viszont látnivaló azért akadt, ha nem is az igazi. Mert mi őszintén szólva katasztrófától féltünk, féltünk attól, hogy a közönség a langyízír verseny következtében állandó jellegű csömört kap és bottal kergeti meg azt, aki öt éven belül ki meri ejteni a dirt-track szót Magyarországon. Másképpen kellett volna elkezdeni a dolgot. Megfelelő pályát kellett volna teremteni, meg kellett volna hívni áldozatok árán is egy-két német és angol dirt-track sztárt, akkor aztán a budapesti közönség is megláthatta volna azokat a szenzációkat, melyek ötvenezres publikumot vonzanak a német, az angol pályák tucatjaira, szombatonként. A magyar extraklasszistávolétében a két horvát menő minden nyerhetőt összenyert. A kis Urok az 500 kivételével minden kategóriában elindult, hol 175-ös magyar G. P. győztes DKW-ján, hol pompás 350-es BSA-ján és ahol indult, ott játszva győzött is. Akiket vele szemben küzdeni szerettünk volna látni, azok ott ültek a gyepes forduló emelt részén és viccekkel szórakoztatták egymást.Az 500-ban Strban győzött, ugyancsak BSA-n. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a vele szemben starthoz állott mezőny még csak a nyomába sem jött, akárcsak honfitársának, aki négyszeres potyagyőzelem olcsó emlékét viheti haza. A versenyen egyedül a kecskemétiek szereplése segített. Bízvást mondhatjuk, ha az agilis klub Dunay elnök vezetésével fel nem hozza gárdáját, akkor a verseny botrányba fulladt volna, mert hiszen a közönséget igazán nem érdekli a harmincwattos Bosch-világítással szerelt családi esvegépek ,,küzdtelme”. A kecskemétiek nyugodtan mondhatják, hogy megvédték a TTC becsületét és ha némi küzdelem kifejlődött a versenyen, hát azt a maguk rubrikájába könyvelhetik el. A vidéki klubok erősen képviseltették magukat. A szegediek részéről megjelent a délvidéki klub elnöke, Schwoy tábornok is, de jelen voltak a már említett kecskemétiek, a székesfehérváriak is. Ami a jövőt illeti, szívesen szolgálunk néhány jó tanáccsal! a TTC-nek Tegyük fel a kérdést. Mi kell a dirt track versenyhez? Elsősorban dirt track pálya, szintén elsősorban a tirt track technikával megbarátkozott versenyzőgárda. Megfelelő pálya nem állott rendelkezésre. A meg nem felelő pálya elriasztotta a klasszis menőket, de gátolta a horvátokat is abban, hogy ízelítőt adjanak a dirt track versenyek csemegéjéből, a bronszeidolásból. Ha megfelelően keményre döngölt és bőven sakkozott pálya állott volna rendelkezésre, akkor Zamecsnik, Sabrnák, Lukavecz, Hóra, Zbóray, Deli, Meggyessy stb. is odaállott volna a küzdőtérre és egészen biztosan olyasmit mutatott volna, ami megérdemli a látványos Johnson Outboard-Motors Ferro Vas-, Műszaki és Autóisiszts-SiósE Rt., V. Viktos császer-TS 2B ság jelzőt. A tegnapi kudarc legyen intő példa a jövőre! Vésse a TTC az agyába a „jót és jól: ez a nagy titok” aranymondását s ha a jövőben ismét a tegnapihoz hasonlót akar produkálni, akkor inkább hagyja másnak az áldozatot. Ne is szántson, ne is vessen, hiszen ilyen körülmények között amúgy sem sikerülhet az aratás. A verseny pontban három órakor vette kezdetét. Először a kezdőszámok, utána a főversenyek és a „derby” került eldöntésre. Meg kell még jegyeznünk azt is, hogy a TTC teljesen önkényesen nevezte el nemzetköziversenynek langysikerű próbálkozását, aminek a KMAC sportbizottsága előtt feltétlenül folytatása kell, hogy legyen. A verseny részletes eredményei a következők: Szólógépek 175 kcm-ig. Táv 15 kör: 1. Anton Uroic (DKW) 6:42 mp. 2. Mássa Gyula (DKW) 6:51.8 mp. 3. Balogh Miklós (ARD), Uroic a startnál alapos egérútra tesz szert és minden küzdelem nélkül könnyen győz. Mássá aránylag szép teljesítményt nyújtott, de szemre legszebben a harmadiknak helyezett Balogh ment, akitőllegalább néhány szépen megoldott faralást láttunk. Szórógépek 250 kcm-ig. Táv 15 kör. 1. Anton Uroic (DKW) 6:33.4 mp. UNITAS SOFFORISKOIÁ.IA I Biztos sikerű, minden tekintetben az első. Részletezetés. — Díjtalan tájékoztató. — Válaszbélyeg ! BUDAPEST, V., ZÁPOLYA UTCA 13 A nagy tömeg motorkerékpárja az ANGOLTRIUMPH, mert 175 KCM. világítással, térdsár védővel CSAK P 980.— 1277 „ 4 ütemű.............................CSAK P 1250.— 550 „ oldalkocsi részére különösen alkalmas...................CSAK P 1650.— Minőségért a Triumph-gyár 45 éves múltja garantál. —18 havi részletre BRUCK, Jókai utca 21 MÉRAV-MOVORKEREKÍjAra • GYÁR * R ♦ T ♦ auDAPEST'V*:A bot. ya ums* : w———át—a saMMKiBwagy Nevünk a reklámunk a legtökéletesefefo motorkerékpár Gyári írók r. :Budapest, VILlsaS Ferenc*í tér 9. 2. Kiss László (DKW) 6:37.8 mp. Indult még Pártos Károly (Radco). Startnál a kecskeméti Kiss ugrik meg, aki a Nett-féle 250-esen indult. Urok üldözésére indul, két kör után előzi és játszva fut át elsőnek a célvonalon. Feltűnést keltett Kiss technikás menése, ami reményekre bíztatja híveit.