Nemzeti Sport, 1931. június (23. évfolyam, 103-123. szám)

1931-06-01 / 103. szám

Hétfő, 1931 június 11 #»!*»«»» «?* II Az ágyúk egymásra vigyáztak és közben Balta kirobbant a bolyból és másfél­perces előnnyel a Pesterzsébeti Viktória legénységének biztosítja a KAC 2x100 km-es vándordíj­as staféta verseny védelmét Rekkentő hőségben, 68 staféta résztvételével jutott eldöntésre teg­nap délelőtt a KAC „Tárnok Ferenc Ezüstkürt” vándordíjas 2x100 km-es országúti tornája, mely erős küzdelem után óriási meglepetésként a Pesterzsébeti Viktória Bállá­i Baranek összetételű legény­ségnek juttatta a trófeát. A mezőny éllovasainak zöme az MTK favorit stafétájának sportemberére, Szenesre vigyázva, nem vette figye­lembe Balta bravúros robbantását, aki felhasználva az adott helyzetet, nagy­szerű lendülettel szökött előre és több, mint másfélperces előnnyel és a hát­széltől támogatva győztesként haladt át a célvonalon. A vert mezőny 5—20 helyezette tömör bolyban futott a célig. A célbíróság a pontos helyezést megállapítani nem tudván, egyelőre holtversenyt hirdetett s a végleges sorrendet a célban felállított mozigép felvételeinek előhívása után állapítja meg. A KAC 2x100 km-es vándordíjas stafétaversenye, mely a Vecsés, Üllő, Monor, Pilis, Alberti Irsa, Ceglédber­­cel, Cegléd, 64 km-es kő, Cegléd, Al­berti Irsa, Monor, Üllő, Vecsés sík terepszakaszt választotta útvonalául, 34.920 m-es óraátlagot mutat. Az éltábor az első szakaszt 2:50-es, a második szakaszt 2:58-as kitűnő időeredménnyel teljesítette. A starthoz állott 68 staféta közül 49 jutott standardon belül a célba. Erős küzdelem után Huszka érkezik elsőnek az első 100 km, teljesítése után a célba. Start után erős iramban indul a tábor. Vecsésen át Jálics élről rob­bant, majd Monoron túl az útjavítás szakaszán Peck Jaksetól támogatva erős küzdelem után szétszakítja a mezőnyt. Pilis után azonban újabb tömörülés és lassúbb iram követke­zik. Alberti-Irsa előtt Huszka és Jálics szakít, a felzárkózást azonban ők sem tudják megakadályozni. A fordítónál Peck, Jakse, Erős, Jálics és Huszka megszökik —, de a táma­dás erőtelen és most sem hoz ered­ményt. Alberti-Irsánál Vittori bukik, majd fokozódó iramban Liszkay gyújtja meg a kanócot, akinek Pel­vássy és Jálics segédkezik. A mezőny harmónikásra nyúlik, a monori erdő­nél Mádl újabb ostromot vezényel, Jálics ellentámadásba kezd, a lesza­­kadottak azonban nem engednek és így a felzárkózás folyamata ismét megindul. Skvarenyina, Pelvássy és Jálics újabb robbantását is leszere­lik. Vecsésig teljes a tömörülés, itt Erős, Liszkay, Peck, Jálics és Módi nyerge alatt ég a tűz, de ez az utolsó kísérlet sem hoz eredményt és így a mezőny 38 főnyi élcsoportja holtver­senyben teljesíti feladatát. 1. Huszka Vil­ KK 2:50, 2. Lisz­kay BSE tömlőszélesség, 3. Pelvássy MTK tömlőszélesség, 4. Skvarenyina ÚTE rajta, 5. Pocsch UTE, Jakse KAC, Erős. BSE, Papp BSE, Mádl UTE, Gajdán MTK, Steingruber MTK, Peck PSE, Jálics PSE, For­­manek PSE, Zitkovits BSE, Huszka II. BSE, Miskovits LKK, Szemek Turul KK, Mikó II. Beszkárt, Stern­­berg Turul KK, Wittori UTE, Stan­­csice­ Törekvés, Vaczulik Testvériség, Szabó CsTK, Bocsay JTC, Timár KSzKK, Lukácsi Törekvés holtver­senyben. —■ A mezőny többi része erősen szétnyúlva fut a váltásig. — 68 induló, 57 érkező stafétaegység. Az FTC, ETC és a Turul KK II. legénysége feladta a további küzdel­met.­­ Bálla a staféta második 100 kilométerében eldönti a csata sorsát. Váltás után egyhangú, gyors me­zőnyjátékkal pereg a stafétafilm. Vé­tek és Borbély gyenge robbantásai csak átmeneti izgalmat hoznak. Visz­­szafelé Szenes, Vida II., Nemesi és Kék veszi kezébe a torna irányítását. A tábor harmonikázásra nyúlik, szét­olvad, az éllovasok 300 méter előnyre tesznek szert. A vezetésre azonban senki sem vállalkozik és így a tömö­rülés rohamosan megindul. Monor előtt Garay és Adamik dob paprikát a mezőnybe eredmény nélkül. Majd Kimar Székellyel és Ballával a hátsó kerekén szakad el a bolytól. A le­­maradottak Szenes köré tömörödve nem veszik komolyan ezt a robban­tást , és ezen dől el a csata sorsa. Balla Vecsésnél a helyzetet nagysze­rűen kiaknázva újabb akciót kezd, kemény sporttel előbb Székelyt, majd Kimárt szakítja le a hátsó kereké­ről és egyre fokozva iramát, másfél­perces előnnyel elsőnek fut át a cél­vonalon és ezzel a Pesterzsébeti Vik­tória stafétának megszerzi a győzel­met. Részletes végeredmény: 1. Pesterzsébeti Viktória (Bálla— Baranek) 5:43:10, 2. UTE VIII. csa­pat (Székely — Schwartzstein) 5:44:48, 3. Postás SE II. csapat (Peck—Neubauer) 5:44:58, 4. UTE I. csapat (Vida II.—Skvarennyina) rajta, 5—23-ig holtversenyben: MTK I. csapat (Szenes—Pelvássy), Postás SE I csapat (Nemesi—Jálics), Vil. KK (Huszka—Vétek), BSE I. csapat (Liszkay—Németh), Turul KK I. (Szemek—Kovács), BSE III. csapat (Czitkovits—Miczkovics), MÁV I. csapat (Nikovits—Hajós), KAC (Bencze—Jakse), PSE III. csapat (Formanek—Kimar), PSE V. csapat (Ács—Borbély), MTK II. csapat (Gajdán—Horváth), BSE VI. csapat (Medgyessy I.—Medgyessy II.), BSE II. csapat (Simon—Erős), BSE III. csapat (Pap—Demján), Törekvés (Orczán—Stancsics), NyTE I. csapat (Terényi—Vass), BSE IV. csapat (Bauholczer—Albrecht), UTE III. csapat (Makai—Mádl), UTE II. csa­pat (Poosch—Kék), 24. UTE szenior csapat (Garay—Kordon) 5:45:01, 25. BSzKRT I. csapat (Adamik—Mikó II.) 5:45:04, 26. UTE V. csapat (Demján—Virth) 5:49:48, 27. NyTE II. csapat (Gál—Gulyás) 5:49:49, 28. Postás SE VI. csapat (Fuchs— Gyenesi) 5:51:56, 29. Lehel KK I. csapat (Miskovits — Seiferth) 5:53:50, 30. KSzKK I. csapat (Szilos —Timár) 5:56:40. Szenior csoportban: 1. UTE (Kor­don—Garay), 2. FTC (Papp—Urban­­csik), 3. KAC (Rusovszky—Knoch). [Kerékpír­k f-rendű külföldi gyárt­mányok Alkatrészek, gumik és szingók soha nem létezett olcsó árban . Schwarts Géza | VIII, Német-utca 45.sz. (József-utca sarok) 1z AUTOMOBil Louis Schneider (Miller) 155.149 km-es átlaggal nyerte a SOO km-es Indíana­­polis Grand Frixt A tavalyi győztes Billy Arnold vezető pozícióban adta fel a karambol miatt a versenyt — Saját tudósítónktól — közel másfél százezer főnyi közön­ség jelenlétében futották le tegnap az Indianapolis Grand Prix-t a 4,5 mér­­földes indianapolisi téglapályán. A verseny ismét bővelkedett az izgalmas jelenetekben, számtalan bukás és ka­rambol adódott, néhány súlyos, bal­esetet eredményezve. A tavalyi győz­tes Billy Arnold már-már biztos győz­tesnek látszott, amikor Johnsonnal Luxus hatszemélyes bér­autók, Studebaker Presi­­dent, Bllick, Lancia hely­ben és vidékre, túrautakra é­ tjaS-nappal zenefalhatók Corvin talap­lan­ Budán, II., Iskola­ utca 12. szám Telefon: Aut. 527-07 Garageirozást olcsón vállalunk akadt össze a pálya északi fordulójá­ban. A karambol szerencsére nem járt végzetes következményekkel, de Ar­­noldiak fel kellett adnia a versenyt a­­ bukik nagy örömére. Az 500 mérföldes versenyben így Louis Schneider győzött „Bowes Seal Fast”-nak elkeresztelt elsőkerékhaj­­tásos Millerjén 5:10:27.94 mp-es idő­nek, ami 155.149 km-es átlagnak fe­lel meg. Második Frame 5:11:01.53 | Tudja-e la SSW-S? angol motorke­rékpárja az Ariei? ^ Jl­fi a legmegbízhatóbb, 1111 j| a legszebb kivitelű, ifial­­­m a legmodernebb és mindezek mellett a legolcsóbb, tehát a legtökéletesebb motor­­kerékpár, tekintse meg az 1931-es ARI­EL-, modelleket, valamint a szenzációs 4 hengeres ARIEL-t üzlethelyiségünk­ben ! Minden alkatrész állandóan raktáron van! Kérje meg okvetlen legújabb árjegyzékünket! Vezérképviselet: DEMÉNYI ÉS FIA, Budapest, VII., Király­ utca 85. mp. 3. Ralph Hepburn 5:18:23.64 mp. A nagy érdeklődéssel várt nyers­olajmotoros versenykocsik nem váltot­ták be a hozzájuk fűzött reményeket. Morgen (Bugáti!) útvonalrekorddal győzte le a Mercedes-vezetőket a Königsaal Jylovissce hegyiversenyen — Távirati jelentésünk — J­UNÍTAS SOFFORISKOL­ÁJAJ ! Biztos sikerű, minden tekintetben az első. Részletfizetés. — Díjtalan tájékoztató. — Válaszbélyeg.­­ BUDAPEST, V., ZÁPOLYA­ UTCA 18 . Prága, május 31. Több mint százezer főnyi közönség jelenlétében futották le a Königsaal Jyloviste hegyiversenyt, mely az Európa Hegyibajnokságnak is pont­szerző futama volt. A nap hőse a né­met von Morgen volt, aki Bugattiján útvonalrekorddal győzte le a teljes hadilétszámmal megjelent gyári Mer­cedes-versenyzőket. Morgen útvonal­rekordja 2:42.66 mp volt, tehát 3­­má­­­­sodperccel jobb, mint a tavalyi Hans Stuck­-féle útvonalrekord. A sport­kocsik nagykategóriájában Camcciola (Mercedes) győzött, míg Stuck Mer­­cedesén csak második tudott lenni Morgen mögött. Moldvai. Angol A.J.S. Amerikai HOLEY-IMSi­ | Morne: DKW | motork­erékpárok A három vezető világmárka­­ minden igényt kielégít. Kedvező részletfizetés 1160 pengőtől! Vezérképviselet: Majláth VI., Gróf Zichy Jenő­ utca 17. | Hunyadi-téri üzletem mejjszü­nteltem­ Motorosok ügyelem! Üzlethelyiségünket leg­­y modernebb gépekkel fel­­l­szerelve, javítóműhellyel­­ kibővítve­­ áthelyeztük: V.tril­ích-u.7. sz. alá (Hold-utca sarok) Motosacoche, Monet Goyon vezérképviselet | Zsolnai Lajos A Motosacoche gyár által gyártott MÁG motoralkat- S részekből nagy raktár. Javítóműhelyünkben olcsó árak mellett gyors és pontos kiszolgálás.

Next