Nemzeti Sport, 2000. március (11. évfolyam, 60-89. szám)
2000-03-25 / 83. szám
XI. 83. • 2000. március 25. EGYÉNI SPORTOK • TECHNIKAI SPORTOK NEMZETI SPORT 19 28. Brazil Nagydíj, Interlagos Élen a négyek bandája Formula-1 Egy McLaren Ju (Hakkinené), egy 11 . Ferrari (M. FORMULÁI Schumacheré), WORLD még egy McLachampionshipben (Coulthardé), még egy Ferrari (Barrichellóé). Igazán nem lehet azt mondani, hogy az ezüst nyilak és a vörös rakéták nem sajátították ki a Brazil Nagydíj pénteki szabadedzéseit, hiszen mindkét egyórás tréning végén ez a négy név állt az első négy helyen. A délelőtti hatvan percben a hazai közönség nagy örömére Rubens Barrichello volt a leggyorsabb (1:17.631), őt Häkkinen, Coulthard és M. Schumi követte. Mögöttük Villeneuve, Alesi, Fisichella és Frentzen sorakozott, míg hátul a Jaguarok (!), valamint Heidfeld, Zonta és a műszaki okok miatt egyetlen kört sem teljesítő De la Rosa zárta a 22-es sort. A délutáni tréningre rendkívül felmelegedett a pálya, ennek ellenére a pilóták lényegesen jobb időket értek el, ami elsősorban annak volt köszönhető, hogy az újraaszfaltozott ringen mindenki „megtanulta” az új ideális íveket és a felület is kevésbé csúszott, mint délelőtt. Häkkinen már az edzés első perceiben 1:17.109-re javította Barrichello legjobbját, majd ugyanő már egészen megközelítette az 1:17 perces határt (1:17.028). Közben néhány pilóta azért folytatta a csúszkálást, az edzés első negyedórájában többek között Frentzen, Barrichello és Wurz veszítette el az uralmát a kocsija felett. M. Schumacher viszont nem tévesztett: a Ferrari élpilótája - akinek Interlagosban a mclarénekesen kívül saját csapattársával is meg kell küzdenie - remek részidők után 1:17.042- es kört zárt. Kisebb szünet után - amely során a hazai közönség hiába reménykedett Rubinhóban, a brazil pilóta csak megközelíteni tudta a legjobbak idejét - újra kezdődött a finn, német csata az elsőségért. Häkkinen 1:16.697 perccel dobta oda a kesztyűt Schuminak, mire a német - már az utolsó negyedórán belül - 1:16.451-gyel válaszolt, azaz átvette a vezetést. A brazil drukkerek kitörő örömmel fogadták az eredményt, nyilván úgy voltak vele, hogy ha már nem az ő fiuk a leggyorsabb, akkor legalább a másik ferraris álljon az élen. Mika Häkkinen azonban elrontotta az örömüket: a kétszeres világbajnok finn előbb 1:16.321, majd 1:15.896 perc alatt teljesítette a 4309 méteres kört, s bár Schumi még le tudott faragni a saját idejéből, a mclarenes így is jelentős, csaknem fél másodperces előnnyel maradt az első helyen. Coulthard és az egyszer szintén kicsúszó Rubinho mögött meglepetésre De la Rosa érte el az ötödik időt, s az Arrows erejét jelzi, hogy Verstappen is az élmezőny mögött helyezkedik el, hetedik lett. (A kis angol istálló már Melbourneben is remekelt az edzések során, az ő érdekükben reméljük, hogy ezúttal a versenyen is kitart a lendület és a felfüggesztés.) A középmezőnyt a Jordanek, a BAR-ok, a Minardik (!), Irvine, R. Schumacher tölti ki, míg Alesit a hatodik helye miatt kell dicsérni. A hátsó traktusban Wurz és a Jaguarral „birkózó” Herbert jelenti a „kakukktojást”. 28. Brazil Nagydíj, a 17 futamos Formula-1-es világbajnokság 2. futama, Interlagos. A pénteki szabadedzések összesített végeredménye: 1. Hakkinen (finn, McLaren-Mercedes) 1:15.896 (átlag: 204.390 km/ó), 2. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:16.375, 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes) 1:16.606, 4. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:16.613, 5. De La Rosa (spanyol, Arrows-Supertec) 1:17.217, 6. Alesi (francia, Prost-Peugeot) 1:17.468, 7. Verstappen (holland, Arrows- Supertec) 1:17.641, 8. Trulli (olasz, Jordan-Mugen-Honda) 1:17.642, 9. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda) 1:17.654, 10. Fisichella (olasz, Benetton- Playlife) 1:17.831,11. Frentzen (német, Jordan-Mugen-Honda) 1:17.920, 12. Salo (finn, Sauber-Petronas) 1:17.933, 13. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth) 1:17.971, 14. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:18.024, 15. Gené (spanyol, Minardi-Fondmetal) 1:18.248, 16. Mazzacane (argentin, Minardi-Fondmetal) 1:18.280, 17. Zonta (brazil, BAR-Honda) 1:18.789, 18. Diniz (brazil, Sauber-Petronas) 1:19.081, 19. Wurz (osztrák, Benetton-Playlife) 1:19.129, 20. Button (brit, Williams-BMW) 1:19.303, 21. Herbert (brit, Jaguar-Cosworth) 1:19.575, 22. Heidfeld (német, Prost-Peugeot) 1:20.364 A Brazil Nagydíj további menetrendje (magyar idő szerint): Szombat: 13.00-13.45: szabadedzés, 14.15-15.00: szabadedzés; 17.00-18.00: hivatalos időmérő edzés (TV: m1, ORF1, RAIMNO, RTL); vasárnap: 14.30-15.00: bemelegítő edzés (TV: ORF1, RTL), 19.00: a futam (71 kör, 305.939 km) rajtja (TV: ml, ORF1, RAIMNO, RTL) A világbajnokság állása. Pilóták: 1. M. Schumacher 10 pont, 2. Barrichello 6, 3. R. Schumacher 4, 4. Villeneuve 3, 5. Fisichella 2, 6. Zonta 1. Konstruktőrök: 1. Ferrari 16, 2. Williams és BAR 4-4, 4. Benetton 2 (misor) BE A Brazil Nagydíj pénteki szabadedzésén a finn Mika Häkkinen volt a leggyorsabb FOTÓ: REUTERS A Magyar Olimpiai Csapat hivatalos támogatója Nemzetifő i-M ALAPÍTVA. 1823 Független sportnapilap Főszerkesztő: Szekeres Tamás Főszerkesztő-helyettes: Skrapits László Szerkesztők: Dr. Dénes András, L. Pap István, Pajor-Gyulai László Rovatvezetők: Misur Tamás (nemzetközi), Németh Ferenc (fotó), Simon József (csapat), Szűcs Miklós (egyéni), Vincze András (labdarúgó) Művészeti vezető: Keleti Imre Terjesztési igazgató: Paulik Zsuzsa Nemzeti Sport Szerkesztősége, 1133 Budapest, Visegrádi u. 115. Tel.: 359-0069. Fax: 359-0848 Hirdetésfelvétel: Nemzeti Sport Kft., 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 61-65. Tel.: 465-6697, 465-6723, 465-6772, 465-6776. Fax: 465-6722. Hirdetési igazgató: Csifári Tibor Szedés, grafika: Nemzeti Sport Kft., a K ÉRTESZ tagja Kiadja a Nemzeti Sport Lap-, Könyvkiadó és Szolgáltató Kft. Felelős kiadó: Pető Endre ügyvezető igazgató Kiadóhivatal és szerkesztőség: 1133 Budapest XIII., Visegrádi utca 115. Postacím: 1399 Budapest, Pf.: 701/437. Tel.: 359-0069. Fax: 359-0848. Internet: http://nsport.westel900.net E-mail: nsport@westel900.net Nyomás: Szikra Lapnyomda Rt. Felelős vezető: Lendvai Lászlóné vezérigazgató. Internet: http://www.lang.hu/szikra.nyomda - e-mail: szikra@lang.hu Terjeszti: a HÍRKER Rt. és az NH Rt. Előfizethető Budapesten a Magyar Posta Rt. Hírlapüzletági Igazgatósága kerületi ügyfélszolgálati irodáiban, a hírlapkézbesítőknél, és a Hírlapelőfizetési Irodában (HELÍR) Budapest VIII., prczy tér 1., (Levélcím: HELÍR, Budapest 1900), közvetlenül vagy postautalványon, valamint átutalással a HELÍR Postabank Rt.: 219-98636, 021-02799 pénzforgalmi jelzőszámra, vidéken a postahivatalokban és a kiadóban. A kitöltött megrendelőlapokat a fővárosban borítékban adják fel az alábbi címre: Hírlapüzletági Igazgatóság, 1846 Budapest. Vidéken: Postahivatal, helyben. Előfizetési díj (a hét minden napjára): egy hónapra 1815 Ft, negyedévre 5445 Ft, fél évre 10 890 Ft, egy évre 21 780 Ft. Hétfőtől szombatig: egy hónapra 1530 Ft, negyedévre 4590 Ft, fél évre 9180 Ft, egy évre 18 360 Ft. Csak vasárnapra (hétfőn kézbesítik): egy hónapra 285 Ft, negyedévre 855 Ft, fél évre 1710 Ft, egy évre 3420 Ft. Előfizetés külföldre: Batthyány Kultur-Press Kft., 1014 Budapest, Szentháromság tér 6., T/F: 0036 1 201 88 91. Bankszámlaszám: MKB Magyar Külkereskedelmi Bank, 502-20622-2630-4026. Megjelenik naponta. Index: 25 004. ISSN 0866-2517 1 2 4 8 16 (O ORingier) GP-röntgen Futam neve: Brazil Nagydíj Helyszíne: Interlagos A pálya neve: Circuito Carlos Pace Hossza: 4309 méter Verseny távja: 71 kör, 305.939 km Körrekord edzésen*: Jacques Villeneuve (kanadai, Williams-Renault, 1997), 1:16.004 (átlag: 203.295 km/ó) Körrekord versenyen*: Jacques Villeneuve (kanadai, Williams-Renault, 1997), 1:18.397 (átlag: 197.089 km/ó) A verseny rekordja*: Mika Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes, 1998), 1:36:03.785 (átlag: 192.994 km/ó) A tavalyi győztes: Häkkinen; edzéselső: Häkkinen * A pálya hossza az idén változott tavalyhoz képest Sebtében Minden eddiginél szigorúbb biztonsági intézkedések előzik meg a vasárnapi Brazil Nagydíjat, a rendezők ugyanis attól félnek, hogy a futam után mindenképpen kitör a botrány. „Ha Rubens Barrichello győz, akkor azért özönlenek be a pályára a nézők, ha pedig nem nyer, akkor elkeseredésükben fognak botrányosan viselkedni - nyilatkozta Carlos Montagner versenyigazgató. - A Nemzetközi Automobil-szövetség már jelezte, hogy nagyon szigorú büntetés vár ránk, ha a közönség nem viselkedik fegyelmezetten. ” Montagner hozzátette: összesen 3500 rendőr és 700 biztonsági őr lesz szolgálatban a verseny alatt. Hazai pályán legutóbb 1993-ban Ayrton Senna tudott győzni, őt akkor a vállukon vitték el a szurkolók az eredményhirdetésre. Ezúttal a Ferrari brazil pilótájától, Rubens Barrichellótól várja mindenki az újabb sikert. ★ Interlagosban derült ki, hogy az FIA március 21-én minden teamnek küldött egy levelet, amelyben a nemzetközi szövetség arra kötelezi az istállókat, hogy az április 9-i San Marinó-i Nagydíjtól csökkentsék a motorokban az elektronikát és a számítógépes vezérlést. A közlemény szerint az FIA már képtelen megfelelően ellenőrizni az autókban elhelyezett technikát, ezért például Imolától motoronként csak három szoftver futhat a kocsikban. „Lassan kevesebb elektronika lesz az F1-es autókban, mint egy Puntóban” - panaszkodott a Magneti Marelli egyik mérnöke. 8. Italian Baja, a Világkupa 1. futama Riglerék remek rajtja Tereprali A Rigler Zoltán, Brassai György kettős a 10., a Szalay Balázs, Tóth György duó a 17. helyet szerezte meg a tereprali Világkupa-idénynyitó olaszországi futamán. Az Italian Baján egyébként eddig még sohasem indult magyar versenyző, most meg rögtön kettő is. Noha a prológ eredménye nem sokat számít a verseny végeredménye szempontjából, biztató, hogy mindkét magyar kettős a mezőny első harmadában végzett. - Lehetett volna jobb is az eredményünk - mondta Rigler Zoltán. - Iszonyú nagy por volt, mintha kedben autóztunk volna. Nagyon hamar utolértük az előttünk indulót, aztán egy kicsit el is tévedtünk, de a tizedik helyre nem lehet panaszunk. Az első helyet a német Jutta Kleinschmidt szerezte meg az olasz Germanetti és a Dakargyőztes Schlesser előtt. A hölgy remek eredményein egyébként már senki sem csodálkozik az autósvilágban, az utóbbi években ugyanis gondoskodott róla, hogy megismerjék a nevét az ellenfelek. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy ő az első nő, aki - ha csak néhány napig is - vezetni tudott a Dakaron az összetettben. A motorosoknál beigazolódott a papírforma: már a rajt előtt nyilvánvaló volt, hogy nagyon össze kell szednie magát annak, aki a KTM-mel versenyző olasz Meonit meg akarja előzni. Egyelőre azonban ez senkinek sem sikerült, bár érdekes, hogy honfitársa, a Yamahát nyergelő Moretto vele azonos időt ért el a 8.5 kilométeres pályán. Szombaton egy 160 és egy 320 kilométeres szelektív szakasszal folytatódik a viadal. 8. Italian Baja, a Világkupa-sorozat 1. futama. Prológ (8.5 km). Autósok: 1. Kleinschmidt, Thörner (német, Mitsubishi Pajero) 6:40, 2. Germanetti, Rey (olasz, Nissan Patrol) 22 mp h., 3. Schlesser, Magne (francia, Renault Kangoo) 30 mp h.,...10. Rigler, Brassai (magyar, Mitsubishi Pajero) 56 mp h., ...17. Szalay, Tóth (magyar, Chevrolet Blazer) 1:14 p h. Motorosok: 1. Meoni (olasz, KTM) és Moretto (olasz, Yamaha) 5:24, 3. Falcoli (olasz, KTM) 39 mp h. (tóth a.) Gyorsasági autó A pénteki szabadedzésekkel megkezdődött az Europen MoviStar by Nissan versenysorozat idei évadja Valenciában. A huszonkét tagú mezőny (ketten hiányoztak: a spanyol Manuel de Castro, valamint a két héttel ezelőtti teszten halálos balesetet szenvedő Matthieu Vidal) négyszer léphetett pályára. Az első három szekció után az ellenfelek nagy-nagy meglepetésére Burletti, Garda, Illés Tamás volt a sorrend. Ez azért is nagyon nagy szó, mert a magyar tavaly „csak” a középmezőny tagja volt. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a magyar új gumival érte el ezt a kiváló eredményt, arról azonban nem volt tudomása a csapatnak, hogy az ellenfelek közül hányan tettek fel új abroncsokat. A negyedik tréningen aztán mindenki tovább gyorsult, Illés azonban nem tudott, mert eltört a váltója, így a pálya széléről volt kénytelen végignézni a többiek száguldását, és visszaesett a 14. helyre. Ez azonban még nem jelent semmit, a szombati időmérésen javíthat. Europen MoviStar by Nissan, 1. futam, Valencia Szabadedzés: 1. Garcia (spanyol) 1:28.572, 2. Belicchi (olasz) 1:28.961, 3. Kamathias (svájci) 1:29 .014, ...14. Illés Tamás (magyar, Formax Racing) 1:30.207 (tóth a.) Németh újabb sikert ígér Motokrossz________ Ikit"" A név kötelez. Németh Kornél nevét pedig az elmúlt idényben nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is megtanulták az ellenfelek. A tavaly áprilisi piliscsévi Eb-futamon az akkor 16 éves krosszos azt ígérte, hogy biztosan bekerül a 125-ös Ebdöntőbe. Az ifjú tehetség nemcsak betartotta a fogadalmát, hanem túl is szárnyalta (Eb 10. hely, első magyar vb-pontok, szuperkrossz Eb 5. hely), aminek elismeréseként a hazai szakemberek megválasztották az „Év motorversenyzőjének”. Németh Kornél 2000-ben még többet ígér, miután eredményesen zárult a téli felkészülése. „Az elmúlt egy év alatt rendkívül sokat fejlődtem, erőnlétileg és vezetéstechnikailag egyaránt. Gyorsan alkalmazkodtam az új motorkerékpáromhoz, a Kawasakihoz, ami önbizalommal tölt el a versenyévad megkezdése előtt” - nyilatkozta évadnyitó viadala előtt Németh Kornél. Az ifjú motorkerékpáros az idei esélylatolgatásoknál egyvalamit szerényen nem említett meg, méghozzá azt, hogy az európai szakemberek egyöntetűen azt állítják: annak ellenére, hogy tavaly lemaradt az Eb-éremről, már most az élmezőnyhöz tartozik, és megfelelő támogatók segítségével a jövőben a világbajnoki sorozat egyik meghatározó tagjává is válhat. Németh Kornél idei első versenye a magyar nemzetközi motokrossz-bajnokság (Hungary Open) évadnyitója lesz, amelyet azért hozott létre a MAMS az ob mellett, hogy a külföldi pilóták révén emelkedjen a magyarországi krosszélet színvonala. A Somogytúron tartandó nemzetközi eseménnyel párhuzamosan kezdődik meg a magyar motokrossz-bajnokság is, amely kilencfutamos lesz, és öt géposztályban zajlanak a versenyek. A magyar nemzetközi motokrossz-bajnokság programja Március 26.: Somogytúr; április 16.: Szekszárd; július 16.: Kiskunlacháza; augusztus 19.: Hódmezővásárhely A motokrossz ob programja Március 26.: Somogytúr; április 2.: Gyál; június 4.: Nagykanizsa; június 18.: Kőszárhegy; július 2.: Tápióbicske; július 16.: Nyársapát; július 23.: Gyomaendrőd; július 30.: Bátmonostor; augusztus 19.: Hódmezővásárhely (hegyi a.) nagy visszatérő Varga Adrienn viszont sikerrel teljesítette az ugrás selejtezőjét, negyedikként került a döntőbe, aminek nagyon örült. Supola Zoltánnak sem okozott gondot a lólengés selejtezője, harmadikként került a hétvégi fináléba, ám az elhúzódó program miatt még késő este is tornázott nyújtón. Csollány Szilveszter ekkor már a megérdemelt pihenőjét töltötte a szállodában, hiszen a gyűrű előküzdelmeiből az első helyen került a fináléba. Pénteken a selejtezőkkel kezdődött meg a cottbusi Grand Prix-viadal. A magyarok közül a tervezett öt versenyző helyett csak négy indult, mert Király Roland betegsége miatt Svájcban maradt, ám valószínűleg a jövő héten már ismét versenyezhet. Nyeste Adrienn járt a legrosszabbul, korláton és ugrásban sem jutott a döntőbe. A