Nemzeti Sport, 2000. március (11. évfolyam, 60-89. szám)

2000-03-25 / 83. szám

XI. 83. • 2000. március 25. EGYÉNI SPORTOK • TECHNIKAI SPORTOK NEMZETI SPORT 19 28. Brazil Nagydíj, Interlagos Élen a négyek bandája Formula-1 Egy McLaren Ju­ (Hakkinené), egy 11 . Ferrari (M. FORMULÁI Schumacheré), WORLD még egy McLa­championship­ben (Coulthardé), még egy Ferrari (Barrichellóé). Igazán nem lehet azt mondani, hogy az ezüst nyilak és a vörös rakéták nem sajátították ki a Brazil Nagydíj pénteki szabad­edzéseit, hiszen mindkét egy­órás tréning végén ez a négy név állt az első négy helyen. A délelőtti hatvan percben a hazai közönség nagy örömére Rubens Barrichello volt a leg­gyorsabb (1:17.631), őt Häkki­­nen, Coulthard és M. Schumi követte. Mögöttük Villeneuve, Alesi, Fisichella és Frentzen sorakozott, míg hátul a Jagua­rok (!), valamint Heidfeld, Zonta és a műszaki okok miatt egyetlen kört sem teljesítő De la Rosa zárta a 22-es sort. A délutáni tréningre rendkí­vül felmelegedett a pálya, en­nek ellenére a pilóták lényege­sen jobb időket értek el, ami elsősorban annak volt köszön­hető, hogy az újraaszfaltozott ringen mindenki „megtanulta” az új ideális íveket és a felület is kevésbé csúszott, mint dél­előtt. Häkkinen már az edzés első perceiben 1:17.109-re javí­totta Barrichello legjobbját, majd ugyanő már egészen meg­közelítette az 1:17 perces ha­tárt (1:17.028). Közben néhány pilóta azért folytatta a csúszkálást, az edzés első negyedórájában töb­bek között Frentzen, Barri­chello és Wurz veszítette el az uralmát a kocsija felett. M. Schumacher viszont nem té­vesztett: a Ferrari élpilótája - akinek Interlagosban a mcla­­rénekesen kívül saját csapat­társával is meg kell küzdenie - remek részidők után 1:17.042- es kört zárt. Kisebb szünet után - amely során a hazai közönség hiába reménykedett Rubinhóban, a brazil pilóta csak megközelíte­ni tudta a legjobbak idejét - újra kezdődött a finn, német csata az elsőségért. Häkkinen 1:16.697 perccel dobta oda a kesztyűt Schuminak, mire a német - már az utolsó negyed­órán belül - 1:16.451-gyel vá­laszolt, azaz átvette a vezetést. A brazil drukkerek kitörő örömmel fogadták az ered­ményt, nyilván úgy voltak vele, hogy ha már nem az ő fiuk a leggyorsabb, akkor legalább a másik ferraris álljon az élen. Mika Häkkinen azonban el­rontotta az örömüket: a két­szeres világbajnok finn előbb 1:16.321, majd 1:15.896 perc alatt teljesítette a 4309 méteres kört, s bár Schumi még le tu­dott faragni a saját idejéből, a mclarenes így is jelentős, csak­nem fél másodperces előnnyel maradt az első helyen. Coulthard és az egyszer szintén kicsúszó Rubinho mö­gött meglepetésre De la Rosa érte el az ötödik időt, s az Ar­rows erejét jelzi, hogy Verstap­­pen is az élmezőny mögött he­lyezkedik el, hetedik lett. (A kis angol istálló már Melbourne­­ben is remekelt az edzések so­rán, az ő érdekükben reméljük, hogy ezúttal a versenyen is ki­tart a lendület­­ és a felfüg­gesztés.) A középmezőnyt a Jordanek, a BAR-ok, a Minardik (!), Ir­­vine, R. Schumacher tölti ki, míg Alesit a hatodik helye mi­att kell dicsérni. A hátsó trak­tusban Wurz és a Jaguarral „birkózó” Herbert jelenti a „kakukktojást”. 28. Brazil Nagydíj, a 17 futa­­mos Formula-1-es világbaj­nokság 2. futama, Interlagos. A pénteki szabadedzések összesí­tett végeredménye: 1. Hakki­­nen (finn, McLaren-Mercedes) 1:15.896 (átlag: 204.390 km/ó), 2. M. Schumacher (német, Fer­rari) 1:16.375, 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes) 1:16.606, 4. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:16.613, 5. De La Ro­sa (spanyol, Arrows-Supertec) 1:17.217, 6. Alesi (francia, Prost-Peugeot) 1:17.468, 7. Verstappen (holland, Arrows- Supertec) 1:17.641, 8. Trulli (olasz, Jordan-Mugen-Honda) 1:17.642, 9. Villeneuve (kana­dai, BAR-Honda) 1:17.654, 10. Fisichella (olasz, Benetton- Playlife) 1:17.831,11. Frentzen (német, Jordan-Mugen-Honda) 1:17.920, 12. Salo (finn, Sau­­ber-Petronas) 1:17.933, 13. Ir­­vine (ír, Jaguar-Cosworth) 1:17.971, 14. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:18.024, 15. Gené (spanyol, Minardi-Fondmetal) 1:18.248, 16. Mazzacane (argentin, Mi­nardi-Fondmetal) 1:18.280, 17. Zonta (brazil, BAR-Honda) 1:18.789, 18. Diniz (brazil, Sauber-Petronas) 1:19.081, 19. Wurz (osztrák, Benetton-Play­­life) 1:19.129, 20. Button (brit, Williams-BMW) 1:19.303, 21. Herbert (brit, Jaguar-Cos­worth) 1:19.575, 22. Heidfeld (német, Prost-Peugeot) 1:20.364 A Brazil Nagydíj további menetrendje (magyar idő sze­rint): Szombat: 13.00-13.45: szabadedzés, 14.15-15.00: sza­badedzés; 17.00-18.00: hivata­los időmérő edzés (TV: m1, ORF1, RAIMNO, RTL); vasár­nap: 14.30-15.00: bemelegítő edzés (TV: ORF1, RTL), 19.00: a futam (71 kör, 305.939 km) rajtja (TV: ml, ORF1, RAI­­MNO, RTL) A világbajnokság állása. Piló­ták: 1. M. Schumacher 10 pont, 2. Barrichello 6, 3. R. Schuma­cher 4, 4. Villeneuve 3, 5. Fisi­chella 2, 6. Zonta 1. Konstruktő­rök: 1. Ferrari 16, 2. Williams és BAR 4-4, 4. Benetton 2 (misor) BE A Brazil Nagydíj pénteki szabadedzésén a finn Mika Häkkinen volt a leggyorsabb FOTÓ: REUTERS A Magyar Olimpiai Csapat hivatalos támogatója Nemzetif­ő i-M ALAPÍTVA­. 1823 Független sportnapilap Főszerkesztő: Szekeres Tamás Főszerkesztő-helyettes: Skrapits László Szerkesztők: Dr. Dénes András, L. Pap István, Pajor-Gyulai László Rovatvezetők: Misur Tamás (nemzetközi), Németh Ferenc (fotó), Simon József (csapat), Szűcs Miklós (egyéni), Vincze András (labdarúgó) Művészeti vezető: Keleti Imre Terjesztési igazgató: Paulik Zsuzsa Nemzeti Sport Szerkesztősége, 1133 Budapest, Visegrádi u. 115. Tel.: 359-0069. Fax: 359-0848 Hirdetésfelvétel: Nemzeti Sport Kft., 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 61-65. Tel.: 465-6697, 465-6723, 465-6772, 465-6776. Fax: 465-6722. Hirdetési igazgató: Csifári Tibor Szedés, grafika: Nemzeti Sport Kft., a K­ ÉRTESZ tagja Kiadja a Nemzeti Sport Lap-, Könyvkiadó és Szolgáltató Kft. Felelős kiadó: Pető Endre ügyvezető igazgató Kiadóhivatal és szerkesztőség: 1133 Budapest XIII., Visegrádi utca 115. Postacím: 1399 Budapest, Pf.: 701/437. Tel.: 359-0069. Fax: 359-0848. Internet: http://nsport.westel900.net E-mail: nsport@westel900.net Nyomás: Szikra Lapnyomda Rt. Felelős vezető: Lendvai Lászlóné vezérigazgató. Internet: http://www.lang.hu/szikra.nyomda - e-mail: szikra@lang.hu Terjeszti: a HÍRKER Rt. és az NH Rt. Előfizethető Budapesten a Magyar Posta Rt. Hírlapüzlet­­ági Igazgatósága kerületi ügyfélszolgálati irodáiban, a hírlapkézbesítőknél, és a Hírlapelőfizeté­si Irodában (HELÍR) Budapest VIII., prczy tér 1., (Levélcím: HELÍR, Budapest 1900), közvetle­nül vagy postautalványon, valamint átutalással a HELÍR Postabank Rt.: 219-98636, 021-02799 pénzforgalmi jelzőszámra, vidéken a postahivatalokban és a kiadóban. A kitöltött megrendelő­­lapokat a fővárosban borítékban adják fel az alábbi címre: Hírlapüzletági Igazgatóság, 1846 Bu­dapest. Vidéken: Postahivatal, helyben. Előfizetési díj (a hét minden napjára): egy hónapra 1815 Ft, negyedévre 5445 Ft, fél évre 10 890 Ft, egy évre 21 780 Ft. Hétfőtől szombatig: egy hónapra 1530 Ft, negyedévre 4590 Ft, fél évre 9180 Ft, egy évre 18 360 Ft. Csak vasárnapra (hétfőn kéz­besítik): egy hónapra 285 Ft, negyedévre 855 Ft, fél évre 1710 Ft, egy évre 3420 Ft. Előfizetés kül­földre: Batthyány Kultur-Press Kft., 1014 Budapest, Szentháromság tér 6., T/F: 0036 1 201 88 91. Bankszámlaszám: MKB Magyar Külkereskedelmi Bank, 502-20622-2630-4026. Megjelenik naponta. Index: 25 004. ISSN 0866-2517­ 1 2 4 8 16 (O ORingier) GP-röntgen Futam neve: Brazil Nagy­díj Helyszíne: Interlagos A pálya neve: Circuito Carlos Pace Hossza: 4309 méter Verseny távja: 71 kör, 305.939 km Körrekord edzésen*: Jacques Villeneuve (kanadai, Williams-Renault, 1997), 1:16.004 (átlag: 203.295 km/ó) Körrekord versenyen*: Jacques Villeneuve (kanadai, Wil­liams-Renault, 1997), 1:18.397 (átlag: 197.089 km/ó) A verseny rekordja*: Mika Häkkinen (finn, McLaren-Merce­des, 1998), 1:36:03.785 (átlag: 192.994 km/ó) A tavalyi győztes: Häkkinen; edzéselső: Häkkinen * A pálya hossza az idén változott tavalyhoz képest Sebtében Minden eddiginél szigo­rúbb biztonsági intézkedések előzik meg a vasárnapi Brazil Nagydíjat, a rendezők ugyan­is attól félnek, hogy a futam után mindenképpen kitör a botrány. „Ha Rubens Barrichello győz, akkor azért özönlenek be a pályára a nézők, ha pe­dig nem nyer, akkor elkesere­désükben fognak botrányo­san viselkedni - nyilatkozta Carlos Montagner verseny­igazgató. - A Nemzetközi Au­tomobil-szövetség már jelez­te, hogy nagyon szigorú bün­tetés vár ránk, ha a közönség nem viselkedik fegyelmezet­ten. ” Montagner hozzátette: összesen 3500 rendőr és 700 biztonsági őr lesz szolgálat­ban a verseny alatt. Hazai pályán legutóbb 1993-ban Ayrton Senna tu­dott győzni, őt akkor a vállu­kon vitték el a szurkolók az eredményhirdetésre. Ezúttal a Ferrari brazil pilótájától, Rubens Barrichellótól várja mindenki az újabb sikert. ★ Interlagosban derült ki, hogy az FIA március 21-én minden teamnek küldött egy levelet, amelyben a nemzet­közi szövetség arra kötelezi az istállókat, hogy az április 9-i San Marinó-i Nagydíjtól csökkentsék a motorokban az elektronikát és a számítógé­pes vezérlést. A közlemény szerint az FIA már képtelen megfelelően ellenőrizni az autókban elhelyezett techni­kát, ezért például Imolától motoronként csak három szoftver futhat a kocsikban. „Lassan kevesebb elektroni­ka lesz az F1-es autókban, mint egy Puntóban” - pa­naszkodott a Magneti Marelli egyik mérnöke. 8. Italian Baja, a Világkupa 1. futama Riglerék remek rajtja Tereprali A Rigler Zoltán, Brassai György kettős a 10., a Szalay Balázs, Tóth György duó a 17. helyet szerezte meg a tereprali Világkupa-idénynyitó olaszor­szági futamán. Az Italian Ba­ján egyébként eddig még soha­sem indult magyar versenyző, most meg rögtön kettő is. Noha a prológ eredménye nem sokat számít a verseny végeredménye szempontjából, biztató, hogy mindkét magyar kettős a mezőny első harmadá­ban végzett. - Lehetett volna jobb is az eredményünk - mondta Rigler Zoltán. - Iszonyú nagy por volt, mintha kedben autóztunk vol­na. Nagyon hamar utolértük az előttünk indulót, aztán egy ki­csit el is tévedtünk, de a tizedik helyre nem lehet panaszunk. Az első helyet a német Jutta Kleinschmidt szerezte meg az olasz Germanetti és a Dakar­­győztes Schlesser előtt. A hölgy remek eredményein egyébként már senki sem csodálkozik az autósvilágban, az utóbbi évek­ben ugyanis gondoskodott róla, hogy megismerjék a nevét az ellenfelek. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy ő az első nő, aki - ha csak néhány napig is - vezetni tudott a Dakaron az összetettben. A motorosoknál beigazoló­dott a papírforma: már a rajt előtt nyilvánvaló volt, hogy na­gyon össze kell szednie magát annak, aki a KTM-mel ver­senyző olasz Meonit meg akar­ja előzni. Egyelőre azonban ez senkinek sem sikerült, bár ér­dekes, hogy honfitársa, a Ya­mahát nyergelő Moretto vele azonos időt ért el a 8.5 kilomé­teres pályán. Szombaton egy 160 és egy 320 kilométeres szelektív sza­kasszal folytatódik a viadal. 8. Italian Baja, a Világkupa-so­rozat 1. futama. Prológ (8.5 km). Autósok: 1. Kleinschmidt, Thör­­ner (német, Mitsubishi Pajero) 6:40, 2. Germanetti, Rey (olasz, Nissan Patrol) 22 mp h., 3. Schles­ser, Magne (francia, Renault Kan­­goo) 30 mp h.,...10. Rigler, Bras­sai (magyar, Mitsubishi Pajero) 56 mp h., ...17. Szalay, Tóth (ma­gyar, Chevrolet Blazer) 1:14­ p h. Motorosok: 1. Meoni (olasz, KTM) és Moretto (olasz, Yamaha) 5:24, 3. Falcoli (olasz, KTM) 39 mp h. (tóth a.) Gyorsasági autó A pénteki szabadedzésekkel megkezdődött az Europen MoviStar by Nissan versenyso­rozat idei évadja Valenciában. A huszonkét tagú mezőny (ket­­ten hiányoztak: a spanyol Ma­­nuel de Castro, valamint a két héttel ezelőtti teszten halálos balesetet szenvedő Matthieu Vidal) négyszer léphetett pá­lyára. Az első három szekció után az ellenfelek nagy-nagy meglepetésére Burletti, Garda, Illés Tamás volt a sorrend. Ez azért is nagyon nagy szó, mert a magyar tavaly „csak” a kö­zépmezőny tagja volt. Az iga­zsághoz az is hozzátartozik, hogy a magyar új gumival érte el ezt a kiváló eredményt, arról azonban nem volt tudomása a csapatnak, hogy az ellenfelek közül hányan tettek fel új ab­roncsokat. A negyedik tréningen aztán mindenki tovább gyorsult, Illés azonban nem tudott, mert el­tört a váltója, így a pálya szélé­ről volt kénytelen végignézni a többiek száguldását, és vissza­esett a 14. helyre. Ez azonban még nem jelent semmit, a szombati időmérésen javíthat. Europen MoviStar by Nis­san, 1. futam, Valencia Szabadedzés: 1. Garcia (spa­nyol) 1:28.572, 2. Belicchi (olasz) 1:28.961, 3. Kamathias (svájci) 1:29 .014, ...14. Illés Ta­más (magyar, Formax Racing) 1:30.207 (tóth a.) Németh újabb sikert ígér Motokrossz________ Ik­it"" A név kötelez. Németh Kornél nevét pedig az elmúlt idényben nemcsak Magyarországon, ha­nem külföldön is megtanulták az ellenfelek. A tavaly áprilisi piliscsévi Eb-futamon az akkor 16 éves krosszos azt ígérte, hogy biztosan bekerül a 125-ös Eb­döntőbe. Az ifjú tehetség nem­csak betartotta a fogadalmát, hanem túl is szárnyalta (Eb 10. hely, első magyar vb-pontok, szuperkrossz Eb 5. hely), ami­nek elismeréseként a hazai szakemberek megválasztották az „Év motorversenyzőjének”. Németh Kornél 2000-ben még többet ígér, miután ered­ményesen zárult a téli felkészü­lése. „Az elmúlt egy év alatt rend­kívül sokat fejlődtem, erőnléti­leg és vezetéstechnikailag egyaránt. Gyorsan alkalmaz­kodtam az új motorkerékpá­romhoz, a Kawasakihoz, ami önbizalommal tölt el a verse­nyévad megkezdése előtt” - nyilatkozta évadnyitó viadala előtt Németh Kornél. Az ifjú motorkerékpáros az idei esély­­latolgatásoknál egyvalamit szerényen nem említett meg, méghozzá azt, hogy az európai szakemberek egyöntetűen azt állítják: annak ellenére, hogy tavaly lemaradt az Eb-éremről, már most az élmezőnyhöz tar­tozik, és megfelelő támogatók segítségével a jövőben a világ­­bajnoki sorozat egyik meghatá­rozó tagjává is válhat. Németh Kornél idei első ver­senye a magyar nemzetközi motokrossz-bajnokság (Hun­gary Open) évadnyitója lesz, amelyet azért hozott létre a MAMS az ob mellett, hogy a külföldi pilóták révén emel­kedjen a magyarországi krosszélet színvonala. A So­­mogytúron tartandó nemzetkö­zi eseménnyel párhuzamosan kezdődik meg a magyar moto­krossz-bajnokság is, amely ki­­lencfutamos lesz, és öt géposz­tályban zajlanak a versenyek. A magyar nemzetközi moto­krossz-bajnokság programja Március 26.: Somogytúr; április 16.: Szekszárd; július 16.: Kiskun­­lacháza; augusztus 19.: Hódmező­vásárhely A motokrossz ob programja Március 26.: Somogytúr; április 2.: Gyál; június 4.: Nagykanizsa; június 18.: Kőszárhegy; július 2.: Tápióbicske; július 16.: Nyársapát; július 23.: Gyomaendrőd; július 30.: Bátmonostor; augusztus 19.: Hódmezővásárhely (hegyi a.) nagy visszatérő Varga Adrienn viszont sikerrel teljesítette az ugrás selejtezőjét, negyedik­ként került a döntőbe, aminek nagyon örült. Supola Zoltán­nak sem okozott gondot a ló­lengés selejtezője, harmadik­ként került a hétvégi fináléba, ám az elhúzódó program miatt még késő este is tornázott nyújtón. Csollány Szilveszter ekkor már a megérdemelt pi­henőjét töltötte a szállodában, hiszen a gyűrű előküzdelmei­­ből az első helyen került a fináléba. Pénteken a selejtezőkkel kezdődött meg a cottbusi Grand Prix-viadal. A magya­rok közül a tervezett öt ver­senyző helyett csak négy in­dult, mert Király Roland be­tegsége miatt Svájcban ma­radt, ám valószínűleg a jövő héten már ismét versenyezhet. Nyeste Adrienn járt a leg­rosszabbul, korláton és ugrás­ban sem jutott a döntőbe. A

Next