Nemzeti Sport, 2000. május (11. évfolyam, 119-148. szám)

2000-05-11 / 128. szám

2000. május 11., csütörtök TECHNIKAI SPORTOK • EGYÉNI SPORTOK NEMZETI SPORT 19 Szuperbike-világbajnokság Slight gyorsabb a pályacsúcsnál Gyorsasági motor Í1 Mindössze három hónap telt el a szuperbike-világbajnoki menő Aaron Slight életmentő agyműtéte óta, ám az új-zélan­­dit már csak egy lépés választja el attól, hogy visszatérjen a ver­senypályákra. Az utolsó akadály a csütörtöki orvosi ellenőrzés, amelyen eldől, hogy mikor ülhet ismét nyeregbe. „Nem tagadom, nagyon büsz­ke vagyok magamra, hiszen a Nemzetközi Motorkerékpáros­szövetség (FIM) által megtar­tott hétfői versenyszimulációs vizsgálaton minden orvost meg­leptem. Még én is elcsodálkoz­tam az egyórás próbaedzése­men, hiszen most először ültem az ezer köbcentis, kéthengeres RC-51-esen azóta, hogy feb­ruárban beszállítottak a kór­házba. A húsz kör alatt, ame­lyet a boxban elvégzett ellenőr­ző vizsgálatok miatt megszakí­tásokkal kellett kiviteleznem, számos fordulóban új pályare­kordot értem el az eléggé mun­kaigényes Donington Park-i aszfalton. A hétfői tréning után felülvizsgálatra kellett mennem a Formula-1 főorvosához, Sid Watkins idegsebészhez, akitől a FIM szakvéleményt kért, csü­törtökön pedig a FIM orvosi bi­zottsága eldönti, hogy verse­nyezhetek-e a vasárnapi Brit Nagydíjon, vagy még várnom kell” - nyilatkozta boldogan Slight, aki azt is elmondta, meg van győződve arról, hogy a FIM orvosai visszaadják a verseny­engedélyét. Miközben Slight nagyon siet­teti a visszatérését, az ausztrál Anthony Gobert nem sürgeti ennyire az újbóli versenyzést az­után, hogy a japán futam máso­dik versenyén eltörött a bal kulcscsontja. ,,A Donington Parkban az erős fékezések miatt nagyon ne­héz versenyezni. Ezért aztán csapatommal, a Bimotával egyet­értésben úgy döntöttem, hogy mivel nem vagyok még teljesen egészséges, kihagyom a Brit Nagydíjat, és majd csak egy hét­tel később, Monzában fogok újra bekapcsolódni a versenysorozat­ba” - mondta a huszonöt éves pilóta, aki ausztráliai elsőségé­nek köszönhetően az idei vb egyik meglepetésemberének számít. (hegyi a.) AUTÓKROSSZ: A hét végén Sedlecanyban kezdődik az autó­­krossz Közép-európai Zóna Trófea versenysorozat, amelyen a hí­rek szerint az ASC Dömsöd két osztrák idegenlégiósa, Andreas Winninger és a többszörös magyar bajnok, Johann Gusenleitner is rajthoz áll. Előbbi egy vadonatúj, Golf-motoros vasszöcskével, míg utóbbi a megszokot­tx Honda-motoros versenygéppel. AUTÓS KÖRVERSENY. Hagyományteremtő szándékkal az idén már másodszor rendezik meg az éjszakai autós körver­senyt Debrecenben, a Nagyerdei stadionban. A viadalra május 12-én 19 órától kerül sor, amelyen bárki kipróbálhatja gyorsa­ságát, hiszen itt nem előírás a speciálisan felkészített verseny­autó. A sokak számára ismeretlen autóversenyzési forma ellen­ére a tavaly őszi első versenyre nyolcvan induló és 3500 fizető néző volt kíváncsi. A vállalkozó kedvű sofőrök egy hatszáz méter hosszú körpá­lyán három kör megtételével, kieséses rendszerben mérhetik össze tudásukat. A futamokon a két autó a pálya két ellentétes pontjáról a startlámpa jelzésére egyszerre indul. A verseny minden kategória - 800 kcm alatt, 1600 kcm alatt N-csoport, 1600 kcm alatt A-csoport, 1600 kcm feletti, összkerékhajtású autók­­ indulói számára két futamból áll, és a végleges sorren­det a két futam jobbik eredménye határozza meg. TEREPRALI. A versenynaptárban meghirdetetthez képest későbbi időpontban tartják meg az országos bajnokság harma­dik futamát. Az e hét végére tervezett Tata környéki viadal új dátuma még nem ismert. TEREPGOKART. A Madonna Cross Cart Parkban minden évben a médiaháborúval kezdődik az idény. Szombaton az elő­ző évekhez képes egy kicsit más formában tartják meg a viadalt az élsportolók és a média képviselőinek részvételével. A hagyo­mányoktól eltérően az idén nemcsak gyorsaságra, hanem ügyességre is megy a játék, ám a teljesítendő feladatok a ver­seny napjáig titkosak. A Magyar Olimpiai Csapat hivatalos támogatója ik \TFi'asPSfi&'i Hl­­­ttf: Független sportnapilap Főszerkesztő: Szekeres Tamás Főszerkesztő-helyettes: Őri B. Péter Szerkesztők: L. Pap István, Pajor-Gyulai László Művészeti vezető: Uhrin Tibor Rovatvezetők: Misur Tamás (nemzetközi), Németh Ferenc (fotó), Simon József (csapat), Szűcs Miklós (egyéni), Vincze András (labdarúgó) Nemzeti Sport Szerkesztősége, 1133 Budapest, Visegrádi u. 115. Tel.: 359-0069. Fax: 359-0848 Hirdetésfelvétel: Nemzeti Sport Kft., 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 61-65. Tel.: 465-6697, 465-6723, 465-6772, 465-6776. Fax: 465-6722. Hirdetési igazgató: Csifári Tibor Terjesztési igazgató: Paulik Zsuzsa Szedés, grafika: Nemzeti Sport Kft., a FRATESZ tagja Kiadja a Nemzeti Sport Lap-, Könyvkiadó és Szolgáltató Kft. Felelős kiadó: Pető Endre ügyvezető igazgató Kiadóhivatal és szerkesztőség: 1133 Budapest XIII., Visegrádi utca 115. Postacím: 1399 Budapest, Pf.: 701/437. Tel.: 359-0069. Fax: 359-0848. _____________Internet: http://nsport.westel900.net E-mail: nsport@westel900.net______________ Nyomás: Szikra Lapnyomda Rt. Felelős vezető: Lendvai Lászlóné vezérigazgató. ___________Internet: http://www.lang.hu/szikra.nyomda - e-mail: szikra@lang.hu_____________ Terjeszti: a Magyar Posta Rt. Levél- és Hírlapüzletági Igazgatósága, a HÍRKER Rt., az NH Rt., a regionális rt.-k, alternatív terjesztők. Előfizethető Budapesten a Magyar Posta Rt. Hírlapüzletági Igaz­gatósága kerületi ügyfélszolgálati irodáiban, a hírlapkézbesítőknél, és a Hírlapelőfizetési Irodában (HELÍR) Budapest VIII., Orczy tér 1., (Levélcím: HELÍR, Budapest 1900), közvetlenül vagy postautal­ványon, valamint átutalással a HELÍR Postabank Rt.: 219-98636, 021-02799 pénzforgalmi jelzőszámra, vidéken a postahivatalokban és a kiadóban. A kitöltött megrendelőlapokat a fővárosban borítékban ad­ják fel az alábbi címre: Hírlapüzletági Igazgatóság, 1846 Budapest. Vidéken: Postahivatal, helyben. Elő­fizetési díj (a hét minden napjára): egy hónapra 1815 Ft, negyedévre 5445 Ft, fél évre 10 890 Ft, egy év­re 21 780 Ft. Hétfőtől szombatig: egy hónapra 1530 Ft, negyedévre 4590 Ft, fél évre 9180 Ft, egy évre 18 360 Ft. Csak vasárnapra (hétfőn kézbesítik): egy hónapra 285 Ft, negyedévre 855 Ft, fél évre 1710 Ft, egy évre 3420 Ft. Előfizetés külföldre: Batthyány Kultur-Press Kft., 1014 Budapest, Szentháromság tér 6., T/F: 0036 1 201 88 91. Bankszámlaszám: MKB Magyar Külkereskedelmi Bank, 502-20622-2630-4026. Megjelenik naponta. Index: 25 004. ISSN 0866-2517­ 1 2 4 8 16 6 O Ringta-' A Jordánnál egy rossz előzés miatt kitörhet a polgárháború Frentzen mérges Trullira Formula-1 F 1 Kedden két hely­színen is elkezdő­­formuló­­­dött a Formula-1-es WORLD csapatok felkészülő­­chambonship­je a május 21-i Eu­rópai Nagydíjra (amelyre a szer­vezők jelentése szerint már csaknem minden jegy elkelt). A Ferrari a szokott módon saját, fioranói pályáján kezdte meg a munkát (ettől csak akkor tér el a maranellói istálló, ha a soros fu­tamot jól bevált tesztpályán tartják, mint az elmúlt két alka­lommal, Silverstone-ban és Bar­celonában), míg a többiek a dél­spanyolországi Jerez de la Fron­­terában gyűltek össze. Az ibériai ringen a vasárnapi Spanyol GP-n diadalmaskodó Mika Häkkinen száguldott a leggyorsabban, bő másfél má­sodperccel előzte meg a második Giancarlo Fisichellát. A McLa­ren kétszeres világbajnoka el­mondta, biztos benne, hogy csa­pata végleg kikecmergett abból a gödörből, amelyben kezdte az idényt. A második helyen végző Fisi­­chella csapatfőnöke, Flavio Bria­­tore kijelentette, hogy a plety­kákkal ellentétben nem kíván szerződést bontani az olasz piló­ta csapattársával, Alexander Wurzzal. „A média tele van szak­értőkkel, de sajnos időnként ők is az elmebetegek által kreált sztorik hatása alá kerülnek - nyilatkozta Briatore, majd hoz­zátette: - A közelmúltban a né­met és az osztrák sajtó által ki­adott hírekkel ellentétben a Be­­netton-istálló az Európai Nagy­díjon is Giancarlo Fisichellát és Alexander Wurzot állítja rajt­hoz. ” A negyedik legjobb időt elérő Jamo Trullit nem az újságírók, hanem saját csapattársa, Heinz- Harald Frentzen kezdte ki egyik nyilatkozatában. „A Spanyol Nagydíj rajtja jól sikerült szá­momra, utolértem Jamót, aki azonban az első kanyarban há­tulról nekem koccant, és ezért majdnem kicsúsztam. A verseny után azt mondta, ki akart szorí­tani, hogy megelőzzön, és ezzel nem tett boldoggá. Szerencsém volt, mert meg tudtam tartani az autót, és a helyezést sem veszí­tettem el” - nyilatkozta a barce­lonai versenyen hatodik helyen célba érő német. Jerezben kedd reggel még esett az eső, ám délután már szá­raz gumikkal köröztek a ver­senyzők a 4428 méteres aszfalt­csíkon. A Bridgestone emberei a tréning mellett - amelyen állító­lag hamarosan kipróbálják a száraz és nedves pályára egyfor­mán jó gumikat­ - elsősorban Michael Schumacher Ferrarijá­­nak bal hátsó kerekével foglal­koztak. Mint ismeretes, a kerpe­­ni a vasárnapi versenyen a má­sodikról az ötödik helyre esett vissza azért, mert az abroncsból lassan elszivárgott a levegő. Icsi­­kava Josihiko, a Bridgestone Motorsport munkatársa el­mondta, semmiféle meghibáso­dást (lyukat vagy vágást) nem találtak a gumin, amely mégis egyre laposabb lett. „A levegő­nek valamilyen módon távoznia kellett a kerékből, de még nem jöttünk rá, hogyan. A következő napokat arra szánjuk, hogy megoldjuk ezt a rejtélyt” - fo­galmazott a japán szakember. Maranellóban persze máris tudják a hiba okát, az olaszok legalábbis biztosak benne, hogy a Bridgestone emberei hibáztak. A csapatoknak ugyanis nincs jo­guk feltenni a felnire az abron­csot, ezt a műveletet a gumiszál­lító kijelölt emberei végezhetik. Azonban - a Ferrari szerint - Schumi bal hátsójánál hibázott a Bridgestone szakembere, és kö­rülbelül egy milliméteres rés ma­radt az abroncs és a felni között. Ez a hiba szabad szemmel és a raktárban „pihenő” kerék esetén nem fedezhető fel, csak ha már az autón „dolgozik” a gumi­­ ek­kor is csak bizonyos idő eltelté­vel, mint Schumacher esetében. A Ferrari természetesen eköz­ben sem függesztette fel a teszt­munkát, Fioranóban Luca Ba­­doer hatalmas szorgalommal rótta a köröket. Az olasz tesztpi­lóta 119 kört, azaz több mint 350 kilométert tett meg az F1-2000- rel, és ezalatt semmiféle műsza­ki hiba nem akadályozta. A nap egyetlen kellemetlen pillanata egy kicsúszás volt, de a kavics­ágy megfogta az autót, amely - akárcsak a pilóta - sértetlen ma­radt. A tesztelést megtekintette Paul Cayard, a világ egyik leghí­resebb vitorlázója, aki új Ferra­rit akar venni magának. Végül érdemes megemlíteni, hogy a Sauber nemcsak Jerez­ben tesztel Dinizzel, hanem a Luzern melletti bouchsi katonai bázison is: a tesztpilóta Enrique Bernoldi aerodinamikai újdon­ságokat próbálgatott egy hosszú egyenesben. (izsányi, misur) Formula-1-es tesztek Jerez, 1. nap: 1. Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes) 1:23.97 (30 kör), 2. Fisichella (olasz, Benetton-Playlife) 1:25.64 (25), 3. Wurz (osztrák, Benetton-Playlife) 1:26.23 (46), 4. Trulli (olasz, Jordan-Mugen- Honda) 1:26.25 (41), 5. Diniz (brazil, Sauber-Petronas) 1:26.76 (93), 6. Panis (francia, McLaren-Mercedes) 1:26.91 (27), 7. De La Rosa (spanyol, Ar­­rows-Supertec) 1:27.34 (58), 8. Burti (brazil, Jaguar-Cosworth) 1:27.34 (6), 9. Zonta (brazil, BAR-Honda) 1:28.59 (49), 10. Button (brit, Williams-BMW) 1:28.83 (4), 11. Lemaire (francia, BAR-Honda) 1:30.32 (7) Fiorano, 1. nap: Badoer (olasz, Ferrari) 1:01.675 (119) _______ FOTÓ: REUTERS Frentzen a mosolya ellenére a pokolba kívánja csapattársát Coulthard törött bordával versenyzett Három repedt bordával versenyzett és végzett a 2. helyen a vasárnapi Spanyol Nagydíjon David Coulthard - jelentette be szerdán a McLaren-istálló. A 29 éves Coulthard múlt kedden repülőszerencsétlenséget szenvedett, de a csodával határos mó­don túlélte a pilóta és a másodpilóta halálával végződött lyoni tragédiát. Dávid kedden tüzetes orvosi vizsgálaton esett át, és megál­lapították, hogy jobb oldali mellkasa megsérült, a 8., 9. és 10. bordája elrepedt - áll a csapat közleményében. A diagnózis sze­rint a pilóta sérülése sokkal súlyosabb, mint ahogy először hit­ték. Ennek ellenére a csapat meg van győződve arról, hogy Coulthard rajthoz áll a május 21-i Európai Nagydíjon. „Nem hiszem, hogy Coulthard kihagyná a következő futa­mot. A sérülése addigra biztosan nem akadályozza meg a sze­replésben” - tette hozzá Sid Watkins professzor, az FIA orvosi testületének vezetője. (MTI) Hétfőre eldőlhet Szekeres sorsa Atlétika „A kétnapos vizsgálat eredménye valószí­nűleg már szerdán meglesz, és legkésőbb hétfőn elküldjük a Nemzetközi Atlétikai Szövetségnek” - nyilatkozta szerda délelőtt az MTI érdeklődésére Jordi Segura, a barce­lonai Hospital del Mar (itt került sor kedden a magyar atlétanő, Szekeres Judit B-tesztjé­­re) doppinglaboratóriumának igazgatója. Az eredményről az IAAF várhatóan a jövő hét elején értesíti a magyar szövetséget. Segura hangsúlyozta, hogy a laborató­rium dolgozói nem ismerik a magyar futónő nevét, hiszen kóddal ellátott vizeletmintával dolgoznak. Mint ismeretes, Szekeres az év elején a dél-afrikai edzőtáborozása alatt esett át doppingellenőrzésen, és az A-próba pozitív eredményt hozott. Kifogás vetődött fel azonban a mintavétel körülményeit illetően, mert többen is állítják: a kontrollt végző sze­mély részeg volt. A 400 m gát országos csúcstartóját az IAAF szabályai szerint mindaddig ártatlan­nak kell tekinteni, amíg a B-teszt nem iga­zolja az első vizsgálat eredményét. Az IAAF- től érkező értesítés után, ha szükség lesz rá, két héten belül dönt a magyar szövetség a Szekeres-ügyben. A jelenleg Tatán készülő futónő változat­lanul hangoztatja: ártatlan. Kanadába látogatott Lamine Diack, az IAAF szenegáli elnöke és Gyulai István, az IAAF magyar főtitkára. A sportvezetők a jö­vő évi edmontoni szabadtéri atlétikai világ­­bajnokság előkészületeiről tájékozódnak a helyszínen. Diack megtekinti a 2001. augusz­tus 3. és 12. közötti világbajnokságnak ott­hont adó Commonwealth-stadion átépítési munkálatait is. A hatvanezer néző befogadá­sára alkalmas létesítményt 22 millió kanadai dolláros beruházás keretében építik újjá. ★ A Dél-afrikai Atlétikai Szövetség kijelöl­te 42 tagú olimpiai keretét, amely azonban a nyári európai versenyek eredményei alapján még változhat. (A tavalyi sevillai szabadtéri világbajnokság előtt már áprilisban, a dél­afrikai szezon befejezése után kijelölték az indulókat, ám sokan leszerepeltek a vb-n, ezért csak az mehet az olimpiára, aki tarta­ni tudja a jó formáját.) A jelöltek között van Josia Thugwane, az 1996-os atlantai játékok aranyérmese is, aki az elmúlt években rendre a várakozás alatt szerepelt. Amennyiben viszont Sydneyben nyerne, akkor igen exkluzív klub tagja len­ne: a szakág történetében eddig csak az etióp Abebe Bikila (1960,1964) és a keletné­met Waldemar Cierpinski (1976, 1980) győ­zött egymás után két olimpián a 42 195 mé­teres távon. A 29 éves Thugwane mellett az idei lon­doni maratonin 5. helyen végző Hendrick Ramaala, valamint az országos bajnok Jo­hannes Maremane képviseli Dél-Afrikát Sydneyben. ★ A zalaegerszegi stadion műanyag pályá­jának a felújítása miatt a városban június 3- án rendezik az első szabadtéri versenyt. Az elmaradt viadalokról a 06 92 314 208-as te­lefonszámon lehet felvilágosítást kapni. ★ Nemzetközi verseny: Mito. Érdekesebb ered­mények. 100 m: 1. Thompson (barbadosi) 10.58. 400 m: 1. Jamamura (japán) 45.81. 10 000 m: 1. Gaso (kenyai) 28.08.88. 110 m gát: 1. Csen Jen­­hao (kínai) 13.59. Rúd: 1. Markov (ausztrál) 565, 2. Jokojama (japán) 560. Hármas: 1. Murphy (ausztrál) 16.76. Nők, 10 000 m: 1. Hirojama (ja­pán) 31:59.60, 2. Sommaggio (olasz) 32:15.95, 3. Ndereba (kenyai) 32:17.58. Magas: 1. Miluseva (bolgár) 195. Távol: 1. Hanaoka (japán) 661. Hármas: 1. Zsen Zsuj-ping (kínai) 14:30 ★ Utcai futóverseny, Luzern. Férfiak (8.5 km): 1. Chimusasa (zimbabwei) 24:46, 2. Lebo (ke­nyai) 24:47, 3. L. Kibet (kenyai) 24:47. Nők (4.2 km): 1. Loroupe (kenyai) 13:13, 2. Staicu (ma­gyar) 13:31 ★ Vasárnap 83 éves korában elhunyt Henry Laskau, minden idők egyik legnagyobb amerikai gyaloglója. A berlini zsidó család­ból származó és a deportálást túlélő Laskau a háború után került az Egyesült Államok­ba, ahol összesen 42 országos bajnoki címet szerzett, és az amerikai csapattal három olimpián (1948,1952,1956) vett részt. *41

Next