Nemzeti Sport, 2005. július (103. évfolyam, 177-207. szám)

2005-07-11 / 187. szám

GYORSASÁGI MOTOR AZ EGYESÜLT ÁLLAMOK NAGYDÍJA Nicky Hayden végre megmutatta a Hondának Két év után ismét aranyszárnyas pilóta szerezte meg a pole-t HEGYI ANDRÁS A lapzártánk után leintett Ameri­kai Nagydíj eredményétől füg­­getlenül Nicky Hayden és a gyári Honda-csapat elégedetten távoz­hat a MotoGP nyolcadik futamá­ról, hiszen a pilóta és az istálló is véget vetett egy hosszú sikerte­­lenségi sorozatnak. Hayden a harmadik vb-szezonjában meg­szerezte első pole pozícióját a MotoGP-ben, a gyári Honda­­alakulat pedig az amerikainak köszönhetően a 2003-as Valenci­ai Nagydíj után örülhetett újra rajtelsőségnek. (Akkor, azaz 26 nagydíjjal ezelőtt Valentino Rossi indult hondás­ színekben az élről.) A 24 éves Nicky Haydenről há­rom éve még úgy beszéltek mint a királykategória új amerikai reménységéről. Tegyük hozzá, nem véletlenül, hiszen mielőtt megérkezett volna a MotoGP-be, az amerikai bajnokságokban si­kert sikerre halmozott: 1999-ben szupersportbajnok lett, és ugyan­ebben az évben őt választották „Az év motorosának”. 2002-ben a leghíresebb amerikai viadal, a Daytonai 200 mérföldes második legfiatalabb győztesévé koronáz­ták, és ő az amerikai szuperbike­­sorozat legfiatalabb bajnoka is. A sikereknek köszönhetően az öt­szörös félliteres világbajnok, az ausztrál Michael Doohan Rossi­­hoz hasonlóan őt is beajánlotta a gyári Honda-csapatba, az ered­­mények azonban sokáig várattak magukra. Hayden az eddigi 37 nagydíján csak négy bronzra volt képes, és a vb-címre egyik idény­ben sem volt esélye. A Trükkös Apusnak, valamint­ Kentucky Kö­­lyöknek is szólított Hayden az idén is elmaradt a várakozástól, így a Honda vezetőinek egyre in­kább kezdett megrendülni a bi­zalma benne. A gyár kész lenne áttenni őt a szuperbike-vb-csapatába, Hay­den viszont szívesebben maradna. Ezt bizonyította az Amerikai Nagydíj edzésein is. Szombaton már egyedül ő diktálta az iramot, a harmadik szabadedzésen is a legjobb volt, az időmérőn pedig fantasztikus eredménnyel köny­­nyedén szerezte meg első pole­­ját. Hayden nemcsak a puha gu­mikkal, hanem a keményebb, ver­senyre való abroncsokkal is szár­nyalt, sőt, a versenyszimulációs köreiben is jobb volt Rossinál. Nem csupán Hayden sikere keltett azonban feltűnést a hét vé­gén: a spanyol Carmelo Ezpeleta, a vb-t rendező Dorna elnöke ugyanis megígérte, hogy 2006-ra teljesen átépítteti a Laguna Seca-i aszfaltcsíkot. „A pályát kritizáló pilótáknak teljesen igazuk van. A ring egyáltalán nem biztonságos, emiatt személyesen irányítom majd a munkálatokat. A veszélyes betonfa­lakat lebontatom, a bukótereket pe­dig megnagyobbíttatom. ” AZ EGYESÜLT ÁLLAMOK NAGYDÍJA, A MOTOGP 8. FUTAMA, LAGUNA SECA A rajtsorrend: 1. Hayden (amerikai, Honda) 1:22.670, 2. Rossi (olasz, Yamaha) 1:23.024,3. Barros (brazil, Honda) 1:23.312, 4. Bayliss (ausztrál, Honda) 1:23.358,5. Edwards (amerikai, Yamaha) 1:23.469,6. Hopkins (amerikai, Suzuki) 1:23.493 A 24 éves Nicky Hayden a 38. nagydíján megszerezte­­ első rajtelsőségét a MotoGP-ben __________­8...1 i hirdetés . ~ 10AGUm Importőr Mecsek Motor, Pécs 72/515-675 MOTOKROSSZ NÉMET BAJNOKI FUTAM HEGYI ANDRÁS Nem véletlenül volt visszafogott Németh Kornél a szombati rajt­elsősége után. Honfitársunk biz­tos volt benne, hogy a vasárnapi három futamon nagyon nehéz dolga lesz Ben Townleyval szemben. Tudta, hogy vetélytár­­sa törött ujjal is fantasztikus tem­póra képes, és az új-zélandi nem is hazudtolta meg önmagát: ő nyerte meg kettejük különcsa­­táját. A magyar suzukis ennek el­lenére sem okozott csalódást, hi­szen Richwaldban gyűjtötte be a legtöbb pontját a német bajnok­ságban, aminek köszönhetően az összetettben is előrébb lépett. Az első futamban Németh rossz starthelyet választott, ráadá­sul egy kicsit „el is aludt” a rajtnál. Emiatt a pole-ból visszaesett a 20. helyre, ahonnan végül ötödikként ért célba. A második futamban már sokkal jobban sikerült a start­ja: az ötödik helyen kezdte meg Townley üldözését, aki néhány kör alatt tetemes előnyre tett szert. A nyolc másodperces hát­rány azonban nem zavarta Né­­methet, és a hetedik körben már ott motorozott az MTl-vb jelen­legi harmadik helyezettje mögött. De Townley sem jött zavarba, fo­lyamatosan visszaverte a balaton­­szemesi krosszos támadásait. A viadal hevességére jellemző, hogy a célban egy méter távolság sem volt a két rivális között. A harmadik futamon is megis­­métlődött a Németh-Townley ütközet. Hamar elléptek a töb­biektől, és még izgalmasabb pár­harcba kezdtek. Németh első ke­reke azonban egy előzési kísérlet­nél megcsúszott, és ez eldöntötte a győzelem sorsát: Townley öt másodpercet vert a magyarra­ ,„A vállsérülésem egyáltalán nem zavart. Az első futam rajtját én ron­tottam el, a két másik viadalon pedig Townley egyszerűen gyorsabb volt nálam. Ráadásid ő egyszer sem hibá­zott a startoknál ismerte el Né­meth Kornél. Németh: két ezüst Townley visszavágott a magyar motorosnak Németh szoros csatákat vívott Burányi kisvilágbajnok ÖKÖLVÍVÁS: A nagyváltósúlyú Bu­rányi László elhódította a Nemzetközi Bokszföderáció (IBF) kisvilágbajnoki címét a németországi Magdeburgban. A 22 éves szekszárdi tehetség a hazai közönség előtt szereplő Marco Schulzét győzte le egy­hangú pontozással, ezzel husza­dik profi mérkőzésén a 18. dia­dalát aratta. (MTI) Pontesa az All Star-gálán KOSÁRLABDA. A női NBA történe­tének pontokban leggazdagabb All Star-mérkőzésén nyomaté­kosította dominanciáját a Nyu­gat válogatottja. A magyar idő szerint tegnapra virradóra ren­dezett ancasville-i gálán a nyu­gatiak végig vezettek, Lisa Leslie, a Los Angeles centere még zsákolással is kedveskedett a közönségnek - ugyanez a többször próbálkozó Deanna Nolannek nem sikerült. Az est legjobbja is a sorozatban a hato­dik All Star-meccset megnyerő nyugati gárdából került ki: a houstoni Sheryl Swoopes, bár ötödször vett részt a gálán pá­lyafutása során, először érde­melte ki a legértékesebb játé­kosnak (MVP) járó elismerést. WNBA ALL STAR-MÉRKŐZÉS, MNCAS­­VILLE Kelet-Nyugat 99-122 (43-52) KE­­ LET: Hammon 18 (12), Staley 2, Catchings 18, Cash 2, Riley 10. Cs: Nolan 20 (12), Beard 2, Sales 11 (3), McWilliams- Franklin 8, Wauters 4, Ford 4. Edző": Mike Thibault NYUGAT: Taurasi 10 (6), Bird 14 (9), Swoopes 15 (6), L. Jackson 9 (3), Griffith 12. Cs: K. Smith 16 (12), Leslie 9, Hold­­sclaw 14, Snow 8, Ferdinand 10, Walker 5. Edző": Anne Donovan BASEBALL_________ MLB, ALAPSZAKASZ, 97. JÁTÉKNAP: Baltimore-Boston 9-1, Houston-LA Dodgers 4-2, NY Yankees-Cleveland 7-8, Philadelphia-Washington 1-0, Tampa Bay—Detroit 5M, San Francisco—St. Louis 2-0, Chicago White Sox-Oakland 1-10, Florida-Chicago Cubs 2-8, Kansas City—Minnesota 12—8, Atlanta-Milwaukee 6-9, Texas-Toronto 12-10, LA Angels-Seattle 3-6, Pittsburgh—NY Mets 11-4, Colorado-San Diego 1-0, Arizo­na-Cincinnati 2-6 12 nemzetisport Pia rajt-cél győzelme GP2. Az idei első diadalát arató Olivier Pia úgy szerezte meg a győzelmet, hogy az utolsó kö­rökben a nyakában loholt a pont­verseny első három helyezettje. A GP2-ES SOROZAT 11. FUTAMA, SILVERSTONE 24 kör (123.279 km): 1. Olivier Pia (fran­cia, DPR) 40:09.933,2. Speed (amerikai, iSport) 0.547 mp h., 3. Kovalainen (finn, Arden) 1.220 mp h., 4. Rosberg (német, ART) 1.886 mp h., 5. Premat (francia, ART) 5.549 mp h., 6. Jani (svájci, Racing Engi­neering) 6.783 mp h. A pontverseny él­ csoportja: 1. Kovalainen 64 pont, 2. Ros­berg 44,3. Speed 41,4. Carroll (brit, Super Nova) 34,5. Bruni (olasz, Coloni) 33,6. López (argentin, DAMS) és Jani 25-25. Kö­vetkezik (július 23-24.): Hockenheim Bédy ötödikként végzett MOTORCSÓNAK. Az időjárás kedve­zett a hazai motorcsónak-vb-fu­­tam indulóinak, úgyhogy csak a technika ördöge felezte meg a mezőnyt (a húsz indulóból tízen értek célba). A viadalt az olasz Michelangelo Politi nyerte meg, az egyetlen magyar induló, Bédy Tünde az ötödik helyen végzett. Az osztrák színekben versenyző hölgy egyébként nem volt túl szerencsés: a negyedik futamban (a négyből három számít a vég­­elszámolásnál) az első helyről esett ki technikai hiba miatt. * 1 MOTORCSÓNAK-VB-FUTAM, ERCSI 0-250:1. Michelangelo Politi (olasz) 979 pont, 2. Dickfors (svéd) 794,3. Cremona (olasz) 700, ...5. Bédy Tünde (magyar) 565 NEMZETKÖZI VERSENYEK, ERCSI OSY-400:1. Miroslav Bazinsky (szlovák) 850, ...3. Kohut N. (magyar) 771. T-850: 1. Gősy Gergely (magyar) 1200. T-550: 1. Tukora Tímea (magyar) 1200. JT-250: 1. Tábori Áron (magyar) 1200 EB-FUTAM: BERLIN 0-700:1. Havas Attila (magyar) 1025 pont, 2. Csákó Ferenc (magyar) 1000, 3. Trompetta (olasz) 700 BALEKROSSZ klímás-kupa Újítás: üldözéses verseny Répási megtörte Harsányi egyeduralmát . A előfutamokban kiharcolt helye­_________________.---------- rés) neki meg kellett elégednie a negyedik pozícióval. Második a bajnoki pontversenyben vezető Harsányi Zoltán lett, a harmadik pedig Bai Gál Mihály. A H-csoportban hárman csa­táztak az elsőségért, végül Hajdú András és Bereczki Imre hibáját kihasználva az autókrosszból át­ruccanó Kiss-Tarsoly Gyula sze­rezte meg a húsz pontot. Az EuroFree géposztályban if­jabb Bánkuti Gábor nagyon jól elkapta a fonalat, egyenletesen és gyorsan autózva idei első futam­győzelmét aratta az összetettben előtte álló Végh Szabolcs és Cser­nyik István előtt. MN­ASZ Újított a ralikrossz­­szakág: nem a megszo­kott pályákon tartot­ták meg az országos bajnokság negyedik viadalát, ha­nem Debrecenben, a Nagyerdei atlétikai stadionban. Igaz, erre csak úgy volt lehetőség, hogy a két versenyző a félpálya két olda­láról rajtolt (a raliprológokról is­mert módon), úgyhogy a test test elleni küzdelem ezúttal elmaradt. A stopper is veszélyes ellenfélnek bizonyult azonban: a döntőkre nagyon sok pilótának gyűlt meg a baja a technikával. Az időjárás sem kedvezett kü­lönösebben a pilótáknak és a né­zőknek (körülbelül háromezren voltak), mivel délelőtt esett az eső, feláztatva a pályát, a döntőket azonban már szárazon futották. A divízió I-es kategóriában Répási Róbert Kotán Péterrel vívta a mindent eldöntő csatát, amely utóbb nem az első két helyről döntött, mert míg Répási simán nyert, Kotán autójában le­szakadt az első differenciálmű, úgyhogy a lebo­nyolítási rendnek megfelelően (a döntőben az idő­eredmény számított, nem az KLÍMA­-KUPA, A PIONEER OB A. FUTAMA, DEBRECEN_________ Divízió I.: Répási Róbert (Pioneer Mo­torsport, Mitsubishi Lancer Evo6), 2. Harsányi (R-Tech Racing, Nissan Sunny GTi), 3. Bai Gál (Rabócsiring Kft. Ford Fi­esta Cosworth). EuroFree: 1. ifj. Bánku­ti Gábor (Határ Motorsport, Peugeot 205), 2. Végh (Fahrer Racing Club, Opel Astra GSi), 3. Csernyik (Rabócsiring Kft., Peugeot 206). H-csoport: 1. Kiss-Tar­soly Gyula (Rabócsiring Kft., Ford Escort Cosworth), 2. Hajdú (Rabócsiring Kft., Mazda 323), 3. Bereczki (Rabócsiring Kft., Ford Escort Cosworth) Következik (július 24.): Zóna Trófea-fu­tam és Eb-kandidáló verseny, Nyirád SALAKMOTOR cseh nagydíj Tony Rickardsson: ötös! A svéd motoros 54 pontra növelte az előnyét BOROS NORBERT Szinte felülmúlhatatlan az a pro­dukció, amellyel a svéd Tony Rickardsson az idei Grand Prix­­sorozatban elkápráztatja a néző­ket. Az ötszörös egyéni világbaj­nok legutóbb a Cseh Nagydíjat nyerte meg, így az eddig megtar­tott hat fordulóból ötön diadal­maskodott, a fennmaradó egyen pedig a második helyen végzett. Érdekesség, hogy a prágai Marketa-stadionban megrende­zett derbin az alapszakaszban az angol Scott Nicholls győzött 14 ponttal, így ő volt a viadal fő esé­lyese is, ám az elődöntőben csak a harmadik helyen végzett, és így nem jutott a fináléba. HIRDETÉS Rickardsson sikerének értékét növeli, hogy az ötödik futamban bukott, s ezt követően sérült hü­velykujjal versenyezve lett első a cseh fővárosban. Miután Rickardsson legnagyobb riválisa, a címvédő Jason Crump csak a negyedik he­lyet szerezte meg, a svéd világ­sztár előnye 54 (!) pontra nőtt a ausztrál vetélytársával szemben. CSEH NAGYDÍJ, A GRAND PRIX 6. VERSENYE Az élcsoport: 1. Tony Rickardsson (svéd) 25 pont, 2. B. Pedersen (dán) 20, 3. Hampel (lengyel) 18,4. Crump (ausztrál) 16, 5. Nicholls (angol) 14, 6. N. Pedersen (dán) 10 A GP állása: 1. Rickardsson 145 pont, 2. Crump 91,3. N. Pedersen 78, 4. B. Pedersen 66, 5. Adams (auszt­rál) 64, 6. Lindbäck (svéd) 59

Next