Nemzeti Sport, 2016. június (114. évfolyam, 148-177. szám)

2016-06-21 / 168. szám

2016. június 21., kedd t i JAI TESZTELTÜNK - OPEL ASTRA, MAZDA MX-5 ES MINI COOPER S CABRIO, HONDA SH3Q0I Huncutság: hátulról s szeretjük! A­bban az átmeneti évben já­runk, amikor megérkezett az új Astra kombi, az egy kate­góriával nagyobb Insigniát pe­dig még nem váltották le. Előbbi bizony jobb kombi: a csomagtér ugyanúgy 540 literes alaphelyzetben, bővítés után már a kisebb Astra vezet 100 literrel, a terhelhetőség gyakorlatilag egyforma, miközben a kompaktautó saját töme­ge 200 kg-mal alacsonyabb. Ráadá­sul nemcsak méret tekintetében tud többet az Astra Sports Tourer, hanem a szolgáltatásaiban is: a csúcsfelsze­­reltségű tesztautónál az elektromos csomagtérajtó-mozgatást a jobb oldali tolatóradar-érzékelő alatti láblendítés­­sel is lehet aktiválni, a hátsó támlák az oldalfalon elhelyezett gomb nyomására dőlnek le, nem kell előremenni ehhez és a mechanikus rögzítéssel vesződni. A raktérpadló alatti fiókban pótkerék utazik, ránézésre annak sincs akadá­lya, hogy teljes értékű kerék is elférjen, a tesztautóban szükségpótkerék volt. DE NEM CSAK KOMBIKÉNT td­ja az összevetést nagytestvérével az Astra, az utastérben azzal szembesül az em­ber, hogy milyen tágas a második sor, a vezetőüléshez pedig akár masszázs­funkció is rendelhető (500 000 Ft). Ez a deréktámasz pulzálását jelenti, és mivel elég gyorsan véget ér a kényeztetés, so­kat kell vakon az ülés peremén matatni az újraaktiváláshoz. Egyébként egyér­telmű a kezelhetőség, még ha az érin­tőképernyős fejegység menüjéhez némi rutinra van is szükség. Az ötajtóshoz képest egy új kapcsoló van, a vezetőajtó kárpitján helyezték el a csomagtérfedél vezérlőjét. A fényes fekete betétek hi­vatottak oldani a fekete műszerfal egy­hangúságát, amit meg is tesznek azzal, hogy minden porszem és ujjlenyomat meglátszik rajtuk, és akkor még itt van a bőrkárpit díszvarrása és a kályhaezüst betétek. Remek motor a biturbó 1,6 literes dízel, amelynél egy fix geometriájú kis feltöltő és egy változó geometriájú nagyobb dolgozik együtt, ennek ered­ményeként már nem sokkal 1000/perc fordulat után húzni k­ezd, és egészen a 4800/percnél lévő leszabályozásig nem is fullad ki. Keveset kell kapcsolni, az extrémen alacsony fordulatszámok el­len sem tiltakozik, a hangja pedig min­dig háttérben marad. Még a 17 colos felnikkel is egészen jó a rugózás, az út­tartás és a fékek is rendben vannak, de a teljesen érzéketlen kormányzás miatt nem valami nagy élmény a kanyargós szerpentinen autózás - csomagrögzí­tésre csak az oldalfalon elhelyezett gyű­rűknél van lehetőség. AZONOS FELSZERELTSÉGŰ öt­ajtóshoz képest 200 000 Ft a kombi felára, ennyit megér az extra hely, és a lendületes tetődíszléc okán a meg­jelenés is sportos marad. A biturbó dízelt csak a két magasabb felszerelt­ségnél lehet választani, a felár nem vészes, a 110 lóerőshöz képest 400, a 136 lóerőshöz viszonyítva 250 ezer forint. Aki sokat autópályázik vagy épp ci­­­­pekedik, és kell neki a folyamatos húzóerő, annak megéri a beruházás.­­ Forrás: I Autó-Motor Tágas és praktikus kombi az Astra ST, amelyet jó pénzért különle­ges extrákkal is fel lehet szerelni. A biturbó dízelt egészen jó áron ad­ják, nem fogyaszt sokat, szóval dí­­zelhívőknek érdemes megfontolni. A DUPLATURBOS DÍZELLEL MEGGYŐZŐ ELŐADÁST NYÚJT AZ ASTRA KOMBI OPEL ASTRA ST1.6 BiTurbo CDTI Összegzés MX-S G160 Összlökettérfogat: 1998 cm3 JOBBAN NEM IS KÜLÖNBÖZHETNEI MÉGIS MINDKETTŐNEK UGYANAZ A­­ MEGMUTATNI, MILYEN AZ ÉLET NAPI M­indegy, hogy japán vagy német szellemi termék, két vászontetős tesztau­tónk egyfajta angol életér­zést közvetít. Az MX-5-ös a chapmani filozófia szerint készült kicsi és kön­­­nyű roadster, a Mini vérbeli prémium­termék, egy klasszikus kabrió a veze­tési élményre hangolva. Máshonnan közelítik meg az autózás élvezetét, mégis ugyanazt a vevőkört szólítják meg, ráadásul hasonló áron teszik. BÁRMILYEN NAGY a különbség a két autó formavilága között, egyértelműen kifejezik, melyik kategóriában verse­nyeznek. A nagy stílusváltás jót tett az MX-5-ösnek, ami a jövőben is növeli­­ majd az ND-széria értékét: izgalmas, mutatós, semmi mással össze nem té­veszthető. Ez igaz a Minire is, bár nem árt hozzá egy kis előképzettség, hogy felismerjük benne a harmadik generáci­ót. A műszaki háttér és a karosszéria is vadonatúj, a stílus azonban a régi, való­jában nincs szükség többre. Pozitívum, hogy miközben a Mazdát gyanakvóan nézik, a Cooper láttán mosolyognak az emberek, és nem csak lopva bámulják a kormány mögött feszítő sofőrt. Bár a Minitől lenne hiteles, sokkal kisebbnek z utóbbi 30 évben több mint egymillió SH-t értékesített a Honda az európai piacon, a je­lenleg három tagot, a 125-öst, a 150-est és a 300-ast magába foglaló sorozat pedig napjainkban is a legnép­szerűbb típuscsaládok közé tartozik. Még úgy is, hogy a formavilág inkább az ázsiai ízlésvilágot tükrözi - ezen a ránc­felvarrás sem tudott változtatni. Miköz­ben a 16 colos kerekek és a 25 lóerős teljesítmény egyértelművé teszik, hogy akár ingázómotorként is ideális lehet az SH300Í, az idomok inkább a kis lökettér­fogatú, városi robogókat idézik, hat a Mazda. Ez rányomja a békét két autó közti viszonyra, mértéi egészen más kompromisszim követelnek. 180 centis testmég a felett már nem alternatíva az­ ös, egyszerűen túl szűk, kevés a a lábaknak, csukott tetővel a ft is. Nem emelhető az ülés, a sorr is csak magasságában állítható, nyira behatároltak az utastér né Nehézkes a ki- és beszállás is hí jóformán a földre kell ülni és­­ újra kiemelkedni. Passzentos­a a Miniben is, mégsem csak ká l üléssel nyújt többet. Első ülése­s­ határok között állíthatók, akáris kormánya, fejünk felett bőven a légtér, ahogy elférnek a vállai belső kialakítás és az előrenyíló miatt a visszapillantóért már rya­kodni kell. A csomagtartó az gy pontja a karosszériának, amiben ő sem tud sokkal jobbat: a Mázd­­fi nyíló fedeles „rókalyukával" s­ er hátranyíló ajtaja mögé úgy zsír­zunk több holmit, ha a raktérbeli karokkal kiemeljük a vászonér, lehajtjuk a hátsó üléseket. Hiába, hely a tetőnek. Elhelyezését még­­ a japánok oldják meg a legszellem­­ben, hiszen egy mozdulattal, köz­el Már az első méterek után egyéb­ lesz, hogy a 279 cm3-es blokk • Honda első Euro-4-es motorkerék erőforrása­­ mennyire könnyedérr gatja a kis testet. Start-stop terc nincs, mint néhány más Honda­r­góban, de a 3,5 literes fogyasztás csalódást keltő, a menetteljesít­é fényében biztosan nem. Városi­­ i­dények között piros lámpától is nagy meglepetést szerezhetünk 2 tustársaknak, de ami a gyakora fontos, hogy nem vérzik el akkor ha gyorsforgalmi úton kell menni! 100-110-es tempót mindenféle er 7ZZ BB összevont teszt I­­ Sík falakkal határolt óriási raktér, a támlák gombnyomásra dőlnek Össziőkettérfogat: 1598 cm3 Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó dízel Max. teljesítmény: 118 kW (160 LE) 6000/perc Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1500/2250/perc Hossz./szélmag.: 6702/1809/1510 mm Tengelytáv: 2662 mm Nyomtáv elöl/hátul: 1566/1558 mm Fordulókor: 11,05 m Saját tömeg/teherbírás: 1635/550 kg Csomagtér: 560-16301 üzemanyagtank: 681­­ Gyorsulás 0-160 km/h: 8.9 s Max.sebesség: 220 km/h Város/országút/vegyes: 52/3.7/6.21/100 km Tesztfogyasztás: 6.31/100 km CD -kibocsátás: 112g/km ] A modell alapára: A tesztelt verzió ára: •Cooper Cabrio (136 LE)

Next