Kalauz, 1866. október - 1867. szeptember (3. évfolyam, 1-52. szám)

1866-10-08 / 1. szám

Lap. Levelek egy falusi kezdő tanítóhoz „a tizedrendszer ismertetése a néptanodában“ (Mócsy Antaltól.)................................................................................................................................ 225. Levelek, egy falusi kezdő tanítóhoz. A számolás fejben és számjegyekkel a néptanodában.­­Mócsy Antaltól.)................................................. 209. Megfelel-e a nevelés czéljainak, ha egy és ugyanazon egy tanító vezeti a gyermeket mind a négy osztályon át ? (Hitter Gyulától.)........................................................................................ 260. Melyek a legczélszerűbb eszközök annak elérésére, hogy a gyermekek örömest és kitartó szorgalommal tanuljanak (K. Máyer Sándortól.)............................................................. 289. Mens sana in corpore sano.­­Schneider Istvántól.).................................................................... 2. Mi buzdítsa a tanítót, hogy teljesen hivatásának éljen. (X.).................................................281. Miként mellőzheti a tanító a testi büntetést ?­­Csizmadia Alajostól.­ . . . . 153. Mily jó eredmények háramlanának a néptanodai tanügyre abból, ha minden tanodában ál­talán ugyanegy jó tanmód követtetnék és miképen lehetne ily jó tanmód alkalmazá­sában az óhajtott egységre jutni ?(K. Mayer Sándortól.) ... . . 49. Miként tárgyalandók a természettudományi ismeretek az elemi tanodákban? (Podhraczky A.tal) 233. Mi legyen a tananyag a nyelvszakból az első osztályban vagy a falusi egy osztályú tanoda első szakaszában ?(K. Mayer Sándortól)..............................................................................211. Mire kell ügyelnie a tanítónak a gyermekek neveinek kiírásában nyelvészetileg és helyes­írásilag? (Sallai Hárfáéitól.)....................................... 132. Mit tartalmaz az „Első Nyelvgyakorló- és Olvasókönyv“ nyelvszakilag tekintve s mikép ke­zelhető az legczélszerűbben, hogy rendeltetésének megfeleljen?­­Jéhn Alajostól.) . 139. Néhány szó a magyar­ gyorsirás érdekében. {Cser Józseftől.).................................................. 220' Néhány szó gyorsírási rendszereinkről, (gr. Stenótól)............................................................ 258. Nevelészeti nézetek a testi nevelés természetes eszközeiről: I. A levegőről. \ ^ /............................................................ . . . . 297­ II. A táplálékról. I­­§ ~ I.............................................................................................................. 305. III. A mozgásról. I ^ '.......................................................................................................................313. IV. A nyugalomról.­­ 321. V. A ruházatról. 1 3 ^ 1.................................................. 329. VI. A tisztaságról. 337. Nyelvtani közlemények. A szóalkotásról, illetőleg a szóképzősről. (Podhraczky Beeső­től) ................................................................................................... 249. 262. 276. 283. 292. Overberg által ajánlott szabályok a helyes olvasásra nézve. (Podhracsky Beesőtől) . 228. Tanító-tanácskozmányi dolgozat. {Honthy Lászlótól)........................................................................76. Válasz, gr. Szenó urnák. {Cser Józseftől).................................................................... 396. 404. Viszhang. {Jéhn Alajostól).....................................................................................................................115. IV. T­á­r­c­z­a. A­ezedrus-bot. {T. Gy)......................................................................................................................301 -A földmives álma. (Felsberg után) (ifj. Czirer Jószeftől.)........................................................... 235* A hála számlája. (Zoványitól)............................................................................................................117 A Jézus­ társasága ellen intézett vádak................................................................. 246 A kereszt.­­Garay Józseftől.­ . .............................................................................. 357. A kis Jézuska hozta. (Beszélybe.)­­Gyulai Bélától.)...........................................................164. A kis regélő. . . ...................................................................... . . . 133. Aláírási felhívás. {Steiner Ádámtól.) . . . ............................................................149 A magányos skr. {Szülik Józseftől.)............................................................................................................157. A magyar férfi­ négyes pályázatokról (rák).............................................................................................62. A magyar nyelv teljes szótára. . ..................................................................... 133. 246. A mohácsi gyászünnepély. (B K.) ................................................................................................... 390. A „Pécsi Főgymnasiumi Irodalmi Kör“ évfordulati ünnepélye. (Rózsai V. Satól.) . . 246. A pécsi növendékpapság Szent-Pál-Társulatának zárünnepélye. (Garay Alajostól.) . . 317. A „Praefatio“ orgonakisérettel vagy anélkül. (Walter Antaltól.).......................................342

Next