Népszabadság - Budapest melléklet, 1994. július

1994-07-01

1994. július 1., péntek ­ Kereskedelmi végzettségű, pályakezdő budapesti fiatalt keresünk, sok utazással járó MERCHANDISER munkakörbe. • próbaidő alatt saját személygépkocsi használata szükséges angolnyelv-tudás előnyt jelent. JELENTKEZÉS: személyesen Mosonyi György az Electrolux értékesítési menedzserénél CÍM: Electrolux Lehel Kft. 1142 Budapest XIV., ■^Erzsébet királyné u. 87. 81393 0 Ellenzik az autósiskolák a zuglói tanpálya eladását - Nemcsak a mi cégünk, ha­nem másik 23 autósiskola fenn­maradását is veszélyezteti, hogy a Mogyoródi úti gyakorló­­pályát a Fővárosi Önkormány­zat el akarja adni - magyarázza Frank György, a 12. számú Gépjárművezető-képző Mun­kaközösség vezetője, s az előz­ményekre utalva hozzátette: az Autóközlekedési Tanintézet (közismertebb rövidítéssel: ATI) 1985-ben mintegy négy­millió forintos költséggel, a legkorszerűbb követelmények szerint alakította ki Zuglóban ezt a tan- és vizsgapályát. Az ATI megszűnésekor a Fiműv, a Fővárosi Ingatlankezelő Mű­szaki Vállalat vette kezelésébe a Mogyoródi út 23. szám alatti telket. A 12. számú Munkakö­zösség nem csak bérli a terüle­tet, hanem koordinálja közel kéttucat másik iskola oktatá­sát, valamint a budapesti gép­jármű-vezetői vizsgák harminc százalékát, ami a 7-8 ezres szá­mot közelíti meg. Frank György szerint a fővá­rosi tulajdonosi bizottság dön­tése arról, hogy a Mogyoródi úti ingatlant elidegenítik, s a pályázat lebonyolításával a Fő­­művet bízzák meg, azért okoz gondot, mert jelenleg a fővá­rosban ezen kívül csak két vizs­gáztatási centrum található. Az egyik a Bécsi úton, a másik pe­dig a Mester utcában. A három közül kiemelt fontosságú a Bé­csi úti és a Mogyoródi úti tan­pálya. A pályázatot a Fiműv július 4-i határidővel írta ki, s a 13,5 ezer négyzetméter területű „közművesített, beépítetlen sa­roktelek-ingatlan” irányárát 90 millió forintban határozták meg. Frank György szerint - mivel az autósiskoláknak nincs kilencvenmilliójuk - amennyi­ben a Fiműv eladja a telket, 24 cég oktatói válnak munkanél­külivé, hiszen a működési enge­dély feltétele a tanpálya. A munkaközösség vezetője úgy véli, hogy a pálya megszűnésé­nek természetes következmé­nye lenne, hogy a megmaradó helyeken megoldhatatlanná válna a vizsgáztatás. Ezért mintegy kilencven szakoktató nevében levelet írtak a főpol­gármesterhez, hogy vonják vissza a pályázatot. Annál is inkább kérik ezt, mivel infor­mációik szerint a pályázók szándéka az, hogy autószalont létesítsenek az ingatlanon. Megkerestük Zagyi Józsefet, a Fiműv igazgatóját, aki leszö­gezte: a pályázatot a Fővárosi Önkormányzat tulajdonosi bi­zottságának döntése alapján ír­ták ki. Érthető, hogy az önkor­mányzat jelenlegi helyzetében szükség van az ingatlanok el­adásából származó bevételekre. Arra a kérdésre, hogy a tulaj­donosi bizottság tagjai esetleg nem is tudtak volna a telek je­lenlegi hasznosításáról, s „lá­tatlanban döntöttek volna a beépítetlen ingatlanról” - ezt a tulajdonosi bizottság egyik, a szóban forgó döntésre már alig­­alig emlékező tagja vetette fel -, Zagyi elmondta: az ATI-tól átvett ingatlanok hasznosításá­ról egyidejűleg döntött a bi­zottság. Éppen ekkor határoz­ták el, hogy a Bécsi úti - a leg­nagyobb - pályát megtartják tan- és vizsgaterületnek. A Fi­műv igazgatója még hozzáfűz­te: remélik, hogy olyan pályá­zóra találnak a versenytárgya­láson, aki nem csupán autósza­lont akar, hanem emellett a meglévő pályát is hasznosítaná. Mészáros György, a tulajdo­nosi bizottság elnöke lapunk­nak elmondta: az oktatók kéré­sét megvizsgálják, s a közleke­dési ügyosztály vezetőjét fel­kérte, hogy készítsen szakvéle­ményt az autósiskolák követe­léséről, illetve annak jogossá­gáról. Sz. I. M. BUDAPEST Péceli polgármester-perpatvar A közelgő őszi önkormányzati választási hadjárat kezdetének minősítette Teleki Gyula, Pécel polgármestere a nagyközség nyugalmát fölbolydító múlt heti botránysorozatot. Többek sze­rint az önkormányzaton belüli ellentétek a tettlegességig fajul­tak, s egy rövid időre a hivatal működése is leállt. Mostanra azonban - közölte a polgármester - a vihar elült, s jogi úton igyekeznek rendezni a felek az egymástól eltérő állás­pontokat. Állítása szerint a 19 főnyi ön­­kormányzati testület 13 tagja azért fordult ellene, mert közöt­tük több önjelölt is pályázik az őszi választásokon a polgár­­mesteri posztra. Az ellene fel­hozott vádaktól - gazdasági visszaélés, a testület munkájá­nak akadályozása - néhányan Teleki Gyula lejáratását remé­lik. Mindenesetre a polgármestert a közelmúltban a képviselő-tes­tület által választott fegyelmi bizottság felmentette a munka­végzés alól, ám a döntést Teleki nem fogadta el, a joggal való visszaélésnek minősítette a ha­tározatot, és munkaügyi bíró­sághoz fordult jogorvoslatért. Ugyancsak hazugságnak nevez­te az alpolgármester állítását, miszerint őt Teleki a minap egy szóváltás közben megrúgta vol­na. A valótlan állításnak az lehet a motivációja - mondta -, hogy a múlt héten a képviselők által felfogadott testőrök egyike bán­talmazott a hivatal előtt össze­gyűlők között egy idősebb pol­gárt, s ezt a szégyenteljes akciót akarják ellensúlyozni a neki tu­lajdonított tettlegességgel. Az előbbi incidensre azért került sor, mert a képviselők a polgár­­mester elől lezáratták a hivatalt. Másnap feltárultak az ajtók, de a feszültség nem múlt el. E héten az önkormányzati tes­tület kontra polgármester ügye ellenére a hivatal ismét a meg­szokott módon működik, a vég­kifejlet a bíróságon várható. A Római-fürdőnél nem kérnek a bevásárlóközpontból Tüntetés lesz az önkormányzat előtt? Az Aquincum és Csillaghegy közé eső kertváros lakói aláírásaik­kal tiltakoznak a szentendrei úti Ganz-gyár helyére szánt új be­vásárlóközpont megépítése ellen. Ha valóra válik a gigantikus terv - mondja a lakók szóvivője - a csendes, tiszta és nyugodt környék egy csapásra elviselhetetlenné válik a bennszülöttek számára. A beruházó TuttoMobili cég tulajdonosa úgy véli: egy kisebb közösség szempontjai semmiképp sem helyezhetők a ke­rület 142 ezer polgárának érdekei fölé. A reménybeli shopping center gazdagabbá teszi a kerületet, jelentősen növeli a városrész szolgáltatásainak színvonalát - állítja. MUNKATÁRSUNKTÓL A munkák megkezdéséhez már csak az építési engedély hiány­zik, ehhez azonban előbb újra kell gondolni a gyártelep kör­nyékének rendezési tervét. Az óbudai képviselő-testület éppen tegnap tárgyalt a kérdésről, lap­zártánk idején azonban még nem született meg a döntés. A bevásárlóközpont teljesen tönkretenné a kertvárosiak éle­tét - nyilatkozta lapunknak la­kótársai nevében Bodnár Kata­lin. A csendes, tiszta utcákat egy pillanat alatt ellepnék az autó­sok, mozdulni sem lehetne, sűrű füst szállna mindenfelé, elvisel­hetetlenné válna a zaj, és térdig járnának a szemétben. Az egy­kori mocsárra épített aszfalt­­utak már a BKV-buszokat is alig bírják el, nemhogy azt a jár­műtömeget, amely nap mint nap megfordulna a környéken. Arról nem is beszélve - teszi hozzá Bodnár Katalin -, hogy a beru­házás miatt óriásit zuhanna a kertvárosi telkek értéke. A kör­nyék polgárai a múlt csütörtö­kön megtartott lakossági fóru­mon egyértelműen jelezték az önkormányzat tisztviselőinek, hogy nem kérnek a bevásárló­­központból. Arra az érvre, hogy a bevásárlóközpont az ő kényel­müket is szolgálná, ezt válaszol­ták: tökéletesen elégedettek a környékbeli kereskedőkkel és szolgáltatókkal, mindenük megvan, ami kell. Eltökéltségü­ket jelzi, hogy aláírásgyűjtő ak­ciót kezdeményeztek, amelyhez eddig közel ötszázan csatlakoz­tak. Ha az önkormányzat meggyőzéséhez ez sem lesz elég, a lakók az óbudai városháza elé vonulnak. A bútorairól ismert TuttoMo­bili cég olasz tulajdonosa, Livio Rossi a Népszabadságnak adott nyilatkozatában elmondta: a III. kerület polgármesterének és több képviselőjének biztatására vágott bele a vállalkozásba. A helyi építési osztálytól - mondja a cégtulajdonos - azt a választ kapta, hogy elvileg semmi aka­dálya az egykori gyártelep hasz­nosításának, így - mintegy öt­­százmillió forintért - megvette a Ganz-Mávagtól a düledező in­gatlant. Egyúttal megkezdte nagyszabású reklámkampányát (eddig közel 15 milliót költött), felvette a kapcsolatot a remény­beli külhoni és belföldi partne­rekkel, és persze beszerezte az ilyenkor szükséges engedélye­ket. Már csak az építési osztályé hiányzik, de Rossi nagyon remé­li, hogy a részletes rendezési terv jóváhagyása után ennek sem lesz akadálya. Ha mégis - szögezte le nyomatékosan a cég­­tulajdonos -, felszámolja az egész magyarországi TuttoMo­­bili-hálózatot, és visszatér Itáli­ába. Kérdésünkre, hogy miként vélekedik a lakossági ellenak­cióról, Livio Rossi elmondta: a tervezett bevásárlóközpont je­lentősége és haszna sokkalta na­gyobb annál, hogy megvalósulá­sa egy szűk csoporton (Rossi negyven lakóról beszélt) álljon, vagy bukjék. Szemétlerakó a 18. kerületben Háztartásokban keletkező ve­­szélyeshulladékátrakó-telepet terveznek a XVIII. kerületi Cséry-telepen. A megvalósítás azonban csak szakhatósági be­leegyezéssel lehetséges - tud­tuk meg Vada Gábor alpolgár­mestertől, aki a kerületet érintő aktuális kérdésekről beszélt. A szemétátrakó tervet hóna­pokkal ezelőtt vetették fel, ám a lakosság nagy része eleve til­takozó álláspontra helyezke­dett. Vada Gábor alpolgármes­ter szerint prekoncepciózus az a megállapítás, amely szerint az önkormányzat a polgárok véleményét megkerülve próbál­ja megvalósítani a tervet. Vada elmondta: a megvalósulás egye­lőre a jövő zenéje, hiszen szak­­hatósági vizsgálatokat rendel­tek el és ezek eredményétől függ, hogy van-e létjogosultsá­ga a létesítménynek, ami mel­lesleg fővárosi beruházás len­ne. A lakosság azonban - tanul­va az évekkel ezelőtti MO-ás ügyből - eleve bizalmatlanul kezeli a helyhatóság döntéseit. A Thököly út - Üllői út - Ne­felejcs utca által határolt terü­letre új városközpont létesíté­sét tervezik. A hasznosításra nyílt tendert írtak ki, ám a pá­lyázatok értékelése még nem történt meg. A területen egyéb­ként szolgáltató intézmények építését tervezik. Ezeket azon­ban először be kell illeszteni a kerület részletes rendezési ter­vébe. A terület rendezése egészségügyi szempontból is szükséges, hiszen ez a környék egyik legelhanyagoltabb, leg­gazosabb része. Bár tavaly kiir­tották a parlagfüvet, a gyom újra kinőhet és ez jelentősen megnövelheti a kerületben amúgy sem kevés allergiás megbetegedések számát. A növény irtásáról szólva az alpolgármester elmondta, hogy a hatékony intézkedések leg­főbb akadályai a máig tisztá­zatlan tulajdonviszonyok. Az önkormányzat anyagi keretei nem teszik lehetővé, hogy pénzt fektessenek olyan területek gyomtalanításába, amik esetleg nem tartoznak a helyhatóság kezelésébe. H. L. L. ÚTELZÁRÁSOK • A Budapesti Rendőr-főka­pitányság és Budapest Fővá­ros Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztálya érte­síti a járművezetőket és üze­meltetőket, hogy a Rendőr­­tiszti Főiskola 1994. évi kibo­csátó ünnepségével és tiszti fogadalomtételével, valamint a „holocaust-emlékünnep­­ség-sorozattal” kapcsolatban ideiglenes forgalomkorláto­zások lépnek életbe a főváros területén. • A fogadalomtételre történő lehajtás és felhajtás idején időszakos és szakaszos forga­lomkorlátozás lép életbe: 1994. július 1-jén és 2-án 6.30 órától 13.00 óráig: a Buda­pest, XII. kerület, Farkasvöl­gyi út - Rege utca - Agancs utca - Eötvös utca - Diana utca - Költő utca - Istenhegyi út - Nagyenyed utca -1. kerü­let, Alkotás utca - Vérmező utca - Várfok utca - Bécsi­kapu tér - Pettermann bíró utca - Kapisztrán tér útvona­lon. A további rendezvények idején tilos megállni!­ • 1994. június 29-én 17.00 órától július 2-án 13.00 óráig: I. kerület Vár, Oroszlán­ ud­varban. • 1994. június 30-án 17.00 órától július 2-án 13.00 óráig: a Budapest I. kerület, Vár, a Kapisztrán téren az Országos Hadtörténeti Múzeum felőli parkolóban. • A holocaust-emlékünnep­­ségekkel kapcsolatban tilos megállni 1994. július 1-jén 17.00 órától július 3-án 14.00 óráig. VII. kerület Wesselényi utcában, a Károly körúton és Síp utca közötti szakaszán mindkét oldalon, a Dohány utcában a Károly körút és a Kazinczy utca közötti szaka­szon mindkét oldalon, a Rumbach S. utcában a Király utcától a Dob utcáig mindkét oldalon, a Károly körúton a Centrál Étterem előtt, a Do­hány utca és a Madách tér kö­zötti szakaszon, az V. kerület, Városház utcában a Szervita tér és Gerlóczy utca között a Városház utca felőli oldalon. • A megállási tilalmat közúti jelzőtáblák jelzik. A forgalom elől lezárásra kerül: 1994. jú­lius 3-án 9.00 órától 13.00 óráig: a Budapest, VII. kerü­let, Wesselényi utca a Károly körút és a Síp utca közötti szakaszon, és a Rumbach S. utca. • A felsorolt útvonalakon kérjük a járművezetők figyel­mét és megértését, valamint, hogy a jelzett helyszíneken ne várakozzanak. NÉPSZABADSÁG ÍJJ ! Nagykörút: a fővárosi biztos elégedett Az előzetes ütemtervnek megfe­lelően, rendkívül feszített mun­katempóban folyik a nagykörú­ti vízfőnyomócső cseréje és a villamospálya felújítása - tájé­koztatta az MTI-t Pénzes Ist­ván, az építkezés fővárosi biz­tosa. Mint elmondta: jelenleg a ki­jelölt építkezési terület teljes hosszában, mintegy másfél ki­lométeren zajlik a munka. A bontási munkálatokat az építők lényegében befejezték, sőt egy hete megkezdték az új vízfő­­nyomócsövek lefektetését is. Reményeik szerint már a­ jövő hét közepén megtörténhet a Podmaniczky utca és az Okto­gon közötti, körülbelül ötszáz­méteres csőszakasz nyomáspró­bája. Az építkezés fővárosi biz­tosa kiemelte, hogy a földgáz­munkákkal már elkészültek, de hozzátette: a bontási munkála­tok könnyebben, gyorsabban végezhetők, mint egy új, korsze­rű technológiájú rendszer sze­relése. Pénzes István a további­akban elismerését fejezte ki a két kivitelező cég - az Alterra Kft., valamint a Betonútépítő Rt. - munkatársainak az eddigi tevékenységükért. Példamuta­tónak nevezte az építők, a Bu­dapesti Közlekedési Vállalat, a rendőrség, valamint a közterü­let-felügyelők együttműködé­sét. A lakosság és az autósok a jelek szerint megfogadták az önkormányzat kérését, és ha te­hetik, elkerülik az építkezést, valamint annak vonzáskörzetét - hangoztatta Pénzes István, majd reményét fejezte ki, hogy tanácsaikat, kéréseiket a továb­biakban is figyelembe veszik majd a budapestiek. á Demszky: Nincs késés „Nagy volt a pánik a Főpolgár­mesteri Hivatalban, amikor megtudtuk, hogy a nagykörúti rekonstrukcióhoz szükséges vízcsövek egy része, mintegy hatvan darab elveszett” - nyi­latkozta az MTI-nek Demszky Gábor főpolgármester csütörtö­kön reggel. Mint kiderült, a Franciaországban feladott öt vagonnyi vízcső a kétnapos franciaországi vasutassztrájk miatt kallódott el. Végül mint­egy ötnapos késéssel csütörtö­kön reggel érkezett meg a szál­lítmány első része - mondta Demszky Gábor. Ez a késés azonban nem jelent határidő­­csúszást a rekonstrukciós mun­kálatokban, a csövek még idő­ben megkerültek - tette hozzá a főpolgármester.

Next