Népszabadság, 2013. március (71. évfolyam, 51-75. szám)
2013-03-07 / 56. szám
hitelesítette vagy ügyvéd készítette és ellenjegyezte,] vagy akit az Előfizető olyan magánokiratban hatalmazott meg az ügyintézésre, amelyet az Előfizető saját kezűleg aláírt és ezt két tanú aláírásával igazolta.” 4. A Postafon Általános Szerződési Feltételek 7.2.2. Elektronikus feltöltőkártya pontjának kiegészítése a választható tetszőleges összegű feltöltés lehetőségével: „Továbbá a postahelyeken feltöltő-terminálokon keresztül lehetőség van 2 000 Ft és 99 999 Ft között (5 Ft-os kerekítéssel) választható tetszőleges összeggel egyenlegfeltöltésre, melynek felhasználási ideje 2 999 Ft-os feltöltésig 30 nap, azonfelül 365 nap.” A közlemény megjelenésére az Eht. - alább olvasható - 144.§. (4) bekezdés d) pontjára, a Postafon Általános Szerződési Feltételek 9.2.3. a) i) pontjára, 9.2.3. b) i) pontjára valamint 9.2.5.2. ii d. pontjára figyelemmel az egyes szolgáltatások tartalmi elemeiben vagy nyújtási feltételeiben történő nem lényegi vagy az előfizetők számára kedvező változások következtében került sor. V. Postafon Általános Szerződési Feltételek 1. sz. Díjszabás melléklet 1. A Postafon Általános Szerződési Feltételek 1. sz. mellékletének 3. Magyarországi számok pontjában a 116000 valamint 116111 telefonszámokhoz tartozó Szolgáltatás elnevezése módosításra került. 2. A Postafon Általános Szerződési Feltételek 1. sz. melléklet 2.10.2. Díjkorlátmentes Küldött emelt díjas SMS és díjkorlátmentes esemény alapú Emelt díjas hanghívás szolgáltatás díjai pontjába. Árkategóriához rendelt Bruttó ár Bruttó árszámtartomány [Ft / SMS] [Ft / Hívás] 06 90 636 200 06 90 636 299 254,00 254,00 3. A Postafon Általános Szerződési Feltételek 1. sz. melléklet 2.10.3. Díjkorlátos Fogadott emelt díjas SMS és díjkorlátos esemény alapú Emelt díjas hanghívás szolgáltatás díjai pontjába felvezetésre kerültek az alább számtartományok: 4. A Postafon Általános Szerződési Feltételek 1. sz. mellékletének 2.10.4. Díjkorlátmentes Fogadott emelt díjas SMS és díjkorlátmentes esemény alapú Emelt díjas hanghívás szolgáltatás díjai pontjába az alábbi számtartományok kerültek felvezetésre: A Közlemény megjelenésére az Eht. - alább olvasható - 144.§. (4) bekezdés d) pontjára, a Postafon Általános Szerződési Feltételek 9.2.3. a) i) pontjára, 9.2.3. b) i) pontjára valamint 9.2.5.2. a d. pontjára figyelemmel az egyes szolgáltatások tartalmi elemeiben vagy nyújtási feltételeiben történő nem lényegi vagy az előfizetők számára kedvező változások következtében került sor. A Vodafone Lakossági Általános Szerződési Feltételek, a Vodafone Üzleti Általános Szerződési Feltételek megtekinthetők az Ügyfélszolgálaton és a www.vodafone.hu internetes honlapon. A Vodafone Magyarország Zrt. Postafon Általános Szerződési Feltételek megtekinthetők www.postafon.hu internetes honlapon. Az Eht. 144.§. (4) bekezdése: 144. § (4) Ha jogszabály az előfizető értesítését írja elő és a szolgáltató a szolgáltatás jellegéből adódóan nem köteles számlalevelet küldeni, illetve ha az értesítés számlalevélben történő teljesítésére azért nincs mód, mert az értesítés jogszabály által előírt időpontja a számlalevél előfizetőnek történő, szolgáltató általános szerződési feltételei által meghatározott megküldési időpontját megelőzi, a szolgáltató választása szerint - a 144. § (5) és (6) bekezdésében foglaltakra figyelemmel - az értesítési kötelezettségének a következő módon tehet eleget: a) az előfizető közvetlen értesítésével az elektronikus hírközlési szolgáltatás jellegéhez igazodó módon, b) elektronikus levélben az előfizető által e célra megjelölt e-mail címre; c) egyéb elektronikus hírközlés útján, az internetes honlapon történő közzétételre utalással, vagy d) az értesítendő előfizetők körétől függően országos vagy megyei napilapban legalább két alkalommal feladott közlemény útján, amellyel egyidejűleg a szolgáltató köteles az értesítést az ügyfélszolgálatán is hozzáférhetővé tenni. (5) A (4) bekezdés a)-c) pontjában meghatározott értesítési módokat a szolgáltató akkor alkalmazhatja, ha maradandó módon rögzíteni tudja, hogy a) a szóbeli értesítést az előfizető tudomásul vette, vagy b) az elektronikus dokumentumban vagy az elektronikus levélben foglalt értesítést az elektronikus értesítés elfogadásáról előzetesen nyilatkozó előfizetőnek hitelesen igazolható módon megküldték. (6) A (4) bekezdés d) pontjában meghatározott értesítési módot a szolgáltató kizárólag e törvény 136. § (1) bekezdése és a 132. § (4) bekezdése szerinti értesítések esetén alkalmazhatja. Nem alkalmazhatja a (4) bekezdés d) pontjában meghatározott értesítési módot, ha az előfizetői szerződés tárgyát képező szolgáltatásra irányadó az előfizető által fizetendő előfizetési díjak és egyéb kapcsolódó díjak - beleértve a számhordozással kapcsolatos díjakat és a szerződés megszüntetésekor esedékes díjakat, az előfizető számára nyújtott kedvezmények, valamint a költségek mértéke, a díjak megfizetésének ideje, módja változik. (7) Az előfizető jogai gyakorlására nyitva álló határidőket a legkésőbbi értesítéstől kell számítani. Lakossági Általános Szerződési Feltételek valamint Üzleti Általános Szerződési Feltételek (a két ÁSZF hivatkozott szövegei egyeznek) 9.2.2. II) 1) i) valamint ii) pontjai (1) Az Általános Szerződési Feltételek Szolgáltató általi egyoldalú módosítására vonatkozó szabályok: A Szolgáltató az Általános Szerződési Feltételeket a következő esetekben jogosult egyoldalúan módosítani: I. az egyedi előfizetői szerződésben vagy általános szerződési feltételekben foglalt feltételek bekövetkezése esetén azzal, hogy - amennyiben jogszabály vagy elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály másként nem rendelkezik - a módosítás nem eredményezheti a szerződés feltételeinek lényeges módosítását. Ilyen, a Szolgáltatót az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú - lényegesnek nem minősülő - módosítására feljogosító esetek a következők: a. a gazdasági és/vagy műszaki körülmények olyan változása, amelyek következtében a Szolgáltató az Előfizetőknek nyújtott szolgáltatást a korábbiakhoz képest megváltozott feltételekkel képes csak nyújtani; b. a szolgáltatások megfelelő minőségének biztosításának szükségessége; c. az elírások javítása; d. a közérthetőséget szolgáló tartalmi módosulásnak nem minősülő javítások; e. tarifacsomagok, opciók megszüntetése a jövőre nézve; f. szolgáltatás megszüntetése a jövőre nézve; g. egyes szolgáltatások tartalmi elemeiben vagy nyújtási feltételeiben történő nem lényegi vagy az előfizetők számára kedvező változások; II. jogszabályváltozás vagy hatósági döntés indokolja; vagy III. a körülményekben bekövetkezett, a szerződés megkötésekor előre nem látható lényeges változás indokolja; vagy IV. az előfizetői szerződés, illetve a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó feltételek kizárólag az előfizető számára előnyös módon változnak meg. 9.2.2. II) 2) i) valamint ii) pontjai (2) Az Egyedi Előfizetői Szerződés Szolgáltató általi egyoldalú módosítására vonatkozó szabályok: A Szolgáltató az egyedi előfizetői szerződést a következő esetekben jogosult egyoldalúan módosítani: I. az egyedi előfizetői szerződésben vagy általános szerződési feltételekben foglalt feltételek bekövetkezése esetén azzal, hogy - amennyiben jogszabály vagy elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály másként nem rendelkezik - a módosítás nem eredményezheti a szerződés feltételeinek lényeges módosítását. Ilyen, a Szolgáltatót az egyedi előfizetői szerződés egyoldalú - lényegesnek nem minősülő - módosítására feljogosító esetek a következők: a. a gazdasági és/vagy műszaki körülmények olyan változása, amelyek következtében a Szolgáltató az Előfizetőknek nyújtott szolgáltatást a korábbiakhoz képest megváltozott feltételekkel képes csak nyújtani; Hirdetés b. a szolgáltatások megfelelő minőségének biztosításának szükségessége; c. az elírások javítása; d. a közérthetőséget szolgáló, tartalmi módosulásnak nem minősülő javítások; e. egyes szolgáltatások tartalmi elemeiben vagy nyújtási feltételeiben történő nem lényegi vagy az előfizetők számára kedvező változások; II. jogszabályváltozás vagy hatósági döntés indokolja; vagy III. a körülményekben bekövetkezett lényeges változás indokolja; vagy IV. az előfizetői szerződés, illetve a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó feltételek kizárólag az előfizető számára előnyös módon változnak meg. Postafon Általános Szerződési Feltételek 9.2.3. Az Előfizetői Szerződés Szolgáltató általi egyoldalú módosítására vonatkozó szabályok (II.) Az egyoldalú szerződés módosítás esetei: a. A Postafon Általános Szerződési Feltételek Szolgáltató általi egyoldalú módosítására vonatkozó szabályok; b. Az Egyedi Előfizetői Szerződés Szolgáltató általi egyoldalú módosítására vonatkozó szabályok; c. Az Előfizetői Hívószám megváltoztatása a) A Postafon Általános Szerződési Feltételek Szolgáltató általi egyoldalú módosítására vonatkozó szabályok: A Szolgáltató a Postafon Általános Szerződési Feltételeket a következő esetekben jogosult egyoldalúan módosítani: I. az egyedi előfizetői szerződésben vagy Postafon Általános Szerződési Feltételekben foglalt feltételek bekövetkezése esetén azzal, hogy - amennyiben jogszabály vagy elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály másként nem rendelkezik - a módosítás nem eredményezheti a szerződés feltételeinek lényeges módosítását. Ilyen, a Szolgáltatót a Postafon Általános Szerződési Feltételek egyoldalú - lényegesnek nem minősülő - módosítására feljogosító esetek a következők: • a gazdasági és/vagy műszaki körülmények olyan változása, amelyek következtében a Szolgáltató az Előfizetőknek nyújtott szolgáltatást a korábbiakhoz képest megváltozott feltételekkel képes csak nyújtani; • a szolgáltatások megfelelő minőségének biztosításának szükségessége; • elírások javítása; • a közérthetőséget szolgáló tartalmi módosulásnak nem minősülő javítások; • tarifacsomagok, opciók megszüntetése a jövőre nézve; • szolgáltatás megszüntetése a jövőre nézve; • egyes szolgáltatások tartalmi elemeiben vagy nyújtási feltételeiben történő nem lényegi vagy az előfizetők számára kedvező változások; II. jogszabályváltozás vagy hatósági döntés indokolja; vagy III. a körülményekben bekövetkezett, a szerződés megkötésekor előre nem látható lényeges változás indokolja; vagy IV. az Előfizetői Szerződés, illetve a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó feltételek kizárólag az Előfizető számára előnyös módon változnak meg. 9.2.3. b) Az Egyedi Előfizetői Szerződés Szolgáltató általi egyoldalú módosítására vonatkozó szabályok: A Szolgáltató az egyedi előfizetői szerződést a következő esetekben jogosult egyoldalúan módosítani: I. az egyedi előfizetői szerződésben vagy Postafon Általános Szerződési Feltételekben foglalt feltételek bekövetkezése esetén azzal, hogy - amennyiben jogszabály vagy elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály másként nem rendelkezik - a módosítás nem eredményezheti a szerződés feltételeinek lényeges módosítását. Ilyen, a Szolgáltatót az egyedi előfizetői szerződés egyoldalú - lényegesnek nem minősülő - módosítására feljogosító esetek a következők: • a gazdasági és/vagy műszaki körülmények olyan változása, amelyek következtében a Szolgáltató az Előfizetőknek nyújtott szolgáltatást a korábbiakhoz képest megváltozott feltételekkel képes csak nyújtani; • a szolgáltatások megfelelő minőségének biztosításának szükségessége; • az elírások javítása; • a közérthetőséget szolgáló, tartalmi módosulásnak nem minősülő javítások; • egyes szolgáltatások tartalmi elemeiben vagy nyújtási feltételeiben történő nem lényegi vagy az előfizetők számára kedvező változások. II. jogszabályváltozás vagy hatósági döntés indokolja, vagy III. a körülményekben bekövetkezett lényeges változás indokolja. Hívott szám Szolgáltatás Induló állapot Hívások díja Eltűnt 116000 Gyerekek Hívható Díjmentes Segélyvonala Gyermek- és 116111 Ifjúsági Hívható Díjmentes Telefonszolgálat