Népszabadság, 2013. március (71. évfolyam, 51-75. szám)

2013-03-07 / 56. szám

hitelesítette vagy ügyvéd készítette és ellenjegyezte,] vagy akit az Előfizető olyan magánokiratban hatalmazott meg az ügyinté­zésre, amelyet az Előfizető saját kezűleg aláírt és ezt két tanú aláírásával igazolta.” 4. A Postafon Általános Szerződési Feltételek 7.2.2. Elektronikus feltöltőkártya pontjának kiegészítése a választható tetszőleges összegű feltöltés lehetőségével: „Továbbá a postahelyeken feltöltő-terminálokon keresztül lehetőség van 2 000 Ft és 99 999 Ft között (5 Ft-os kerekítéssel) választható tet­szőleges összeggel egyenlegfeltöltésre, melynek felhasználási ideje 2 999 Ft-os feltöltésig 30 nap, azonfelül 365 nap.” A közlemény megjelenésére az Eht. - alább olvasható - 144.§. (4) be­kezdés d) pontjára, a Postafon Általános Szerződési Feltételek 9.2.3. a) i) pontjára, 9.2.3. b) i) pontjára valamint 9.2.5.2. ii d. pontjára fi­gyelemmel az egyes szolgáltatások tartalmi elemeiben vagy nyújtási feltételeiben történő nem lényegi vagy az előfizetők számára kedvező változások következtében került sor. V. Postafon Általános Szerződési Feltételek 1. sz. Díjszabás mel­léklet 1. A Postafon Általános Szerződési Feltételek 1. sz. mellékleté­nek 3. Magyarországi számok pontjában a 116000 valamint 116111 telefonszámokhoz tartozó Szolgáltatás elnevezése mó­dosításra került. 2. A Postafon Általános Szerződési Feltételek 1. sz. mel­léklet 2.10.2. Díjkorlátmentes Küldött emelt díjas SMS és díjkorlátmentes esemény alapú Emelt díjas hanghívás szolgál­tatás díjai pontjába. Árkategóriához rendelt Bruttó ár Bruttó ár­számtartomány [Ft / SMS] [Ft / Hívás] 06 90 636 200­­ 06 90 636 299 254,00 254,00 3. A Postafon Általános Szerződési Feltételek 1. sz. melléklet 2.10.3. Díjkorlátos Fogadott emelt díjas SMS és díjkorlátos ese­mény alapú Emelt díjas hanghívás szolgáltatás díjai pontjába felvezetésre kerültek az alább számtartományok: 4. A Postafon Általános Szerződési Feltételek 1. sz. mellékle­tének 2.10.4. Díjkorlátmentes Fogadott emelt díjas SMS és díjkorlátmentes esemény alapú Emelt díjas hanghívás szolgál­tatás díjai pontjába az alábbi számtartományok kerültek fel­vezetésre: A Közlemény megjelenésére az Eht. - alább olvasható - 144.§. (4) be­kezdés d) pontjára, a Postafon Általános Szerződési Feltételek 9.2.3. a) i) pontjára, 9.2.3. b) i) pontjára valamint 9.2.5.2. a­ d. pontjára fi­gyelemmel az egyes szolgáltatások tartalmi elemeiben vagy nyújtási feltételeiben történő nem lényegi vagy az előfizetők számára kedvező változások következtében került sor. A Vodafone Lakossági Általános Szerződési Feltételek, a Vodafone Üzleti Általános Szerződési Feltételek megtekinthetők az Ügyfélszol­gálaton és a www.vodafone.hu internetes honlapon. A Vodafone Ma­gyarország Zrt. Postafon Általános Szerződési Feltételek megtekint­hetők www.postafon.hu internetes honlapon. Az Eht. 144.§. (4) bekezdése: 144. § (4) Ha jogszabály az előfizető értesítését írja elő és a szolgáltató a szol­gáltatás jellegéből adódóan nem köteles számlalevelet küldeni, illetve ha az értesítés számlalevélben történő teljesítésére azért nincs mód, mert az értesítés jogszabály által előírt időpontja a számlalevél előfize­tőnek történő, szolgáltató általános szerződési feltételei által meghatá­rozott megküldési időpontját megelőzi, a szolgáltató választása szerint - a 144. § (5) és (6) bekezdésében foglaltakra figyelemmel - az értesítési kötelezettségének a következő módon tehet eleget: a) az előfizető közvetlen értesítésével az elektronikus hírközlési szolgál­tatás jellegéhez igazodó módon, b) elektronikus levélben az előfizető által e célra megjelölt e-mail cím­re; c) egyéb elektronikus hírközlés útján, az internetes honlapon történő közzétételre utalással, vagy d) az értesítendő előfizetők körétől függően országos vagy megyei na­pilapban legalább két alkalommal feladott közlemény útján, amellyel egyidejűleg a szolgáltató köteles az értesítést az ügyfélszolgálatán is hozzáférhetővé tenni. (5) A (4) bekezdés a)-c) pontjában meghatározott értesítési módokat a szolgáltató akkor alkalmazhatja, ha maradandó módon rögzíteni tudja, hogy a) a szóbeli értesítést az előfizető tudomásul vette, vagy b) az elektronikus dokumentumban vagy az elektronikus levélben fog­lalt értesítést az elektronikus értesítés elfogadásáról előzetesen nyilat­kozó előfizetőnek hitelesen igazolható módon megküldték. (6) A (4) bekezdés d) pontjában meghatározott értesítési módot a szol­gáltató kizárólag e törvény 136. § (1) bekezdése és a 132. § (4) bekezdé­se szerinti értesítések esetén alkalmazhatja. Nem alkalmazhatja a (4) bekezdés d) pontjában meghatározott értesítési módot, ha az előfizetői szerződés tárgyát képező szolgáltatásra irányadó az előfizető által fize­tendő előfizetési díjak és egyéb kapcsolódó díjak - beleértve a számhor­dozással kapcsolatos díjakat és a szerződés megszüntetésekor esedékes díjakat, az előfizető számára nyújtott kedvezmények, valamint a költ­ségek mértéke, a díjak megfizetésének ideje, módja változik. (7) Az előfizető jogai gyakorlására nyitva álló határidőket a legkésőbbi értesítéstől kell számítani. Lakossági Általános Szerződési Feltételek valamint Üzleti Általá­nos Szerződési Feltételek (a két ÁSZF hivatkozott szövegei egyez­nek) 9.2.2. II) 1) i) valamint ii) pontjai (1) Az Általános Szerződési Feltételek Szolgáltató általi egyoldalú módosítására vonatkozó szabályok: A Szolgáltató az Általános Szerződési Feltételeket a következő esetek­ben jogosult egyoldalúan módosítani: I. az egyedi előfizetői szerződésben vagy általános szerződési fel­tételekben foglalt feltételek bekövetkezése esetén azzal, hogy - amennyiben jogszabály vagy elektronikus hírközlésre vonat­kozó szabály másként nem rendelkezik - a módosítás nem ered­ményezheti a szerződés feltételeinek lényeges módosítását. Ilyen, a Szolgáltatót az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú - lé­nyegesnek nem minősülő - módosítására feljogosító esetek a kö­vetkezők: a. a gazdasági és/vagy műszaki körülmények olyan változása, amelyek következtében a Szolgáltató az Előfizetőknek nyújtott szolgáltatást a korábbiakhoz képest megváltozott feltételekkel képes csak nyújtani; b. a szolgáltatások megfelelő minőségének biztosításának szük­ségessége; c. az elírások javítása; d. a közérthetőséget szolgáló tartalmi módosulásnak nem minő­sülő javítások; e. tarifacsomagok, opciók megszüntetése a jövőre nézve; f. szolgáltatás megszüntetése a jövőre nézve; g. egyes szolgáltatások tartalmi elemeiben vagy nyújtási feltétele­iben történő nem lényegi vagy az előfizetők számára kedvező változások; II. jogszabályváltozás vagy hatósági döntés indokolja; vagy III. a körülményekben bekövetkezett, a szerződés megkötésekor elő­re nem látható lényeges változás indokolja; vagy IV. az előfizetői szerződés, illetve a szolgáltatás igénybevételére vo­natkozó feltételek kizárólag az előfizető számára előnyös módon változnak meg. 9.2.2. II) 2) i) valamint ii) pontjai (2) Az Egyedi Előfizetői Szerződés Szolgáltató általi egyoldalú módo­sítására vonatkozó szabályok: A Szolgáltató az egyedi előfizetői szerződést a következő esetekben jogosult egyoldalúan módosítani: I. az egyedi előfizetői szerződésben vagy általános szerződési fel­tételekben foglalt feltételek bekövetkezése esetén azzal, hogy - amennyiben jogszabály vagy elektronikus hírközlésre vonat­kozó szabály másként nem rendelkezik - a módosítás nem ered­ményezheti a szerződés feltételeinek lényeges módosítását. Ilyen, a Szolgáltatót az egyedi előfizetői szerződés egyoldalú - lénye­gesnek nem minősülő - módosítására feljogosító esetek a követ­kezők: a. a gazdasági és/vagy műszaki körülmények olyan változása, amelyek következtében a Szolgáltató az Előfizetőknek nyújtott szolgáltatást a korábbiakhoz képest megváltozott feltételekkel képes csak nyújtani; Hirdetés b. a szolgáltatások megfelelő minőségének biztosításának szük­ségessége; c. az elírások javítása; d. a közérthetőséget szolgáló, tartalmi módosulásnak nem mi­nősülő javítások; e. egyes szolgáltatások tartalmi elemeiben vagy nyújtási feltétele­iben történő nem lényegi vagy az előfizetők számára kedvező változások; II. jogszabályváltozás vagy hatósági döntés indokolja; vagy III. a körülményekben bekövetkezett lényeges változás indokolja; vagy IV. az előfizetői szerződés, illetve a szolgáltatás igénybevételére vo­natkozó feltételek kizárólag az előfizető számára előnyös módon változnak meg. Postafon Általános Szerződési Feltételek 9.2.3. Az Előfizetői Szerződés Szolgáltató általi egyoldalú módosítá­sára vonatkozó szabályok (II.) Az egyoldalú szerződés módosítás esetei: a. A Postafon Általános Szerződési Feltételek Szolgáltató általi egy­oldalú módosítására vonatkozó szabályok; b. Az Egyedi Előfizetői Szerződés Szolgáltató általi egyoldalú mó­dosítására vonatkozó szabályok; c. Az Előfizetői Hívószám megváltoztatása a) A Postafon Általános Szerződési Feltételek Szolgáltató általi egyol­dalú módosítására vonatkozó szabályok: A Szolgáltató a Postafon Általános Szerződési Feltételeket a követke­ző esetekben jogosult egyoldalúan módosítani: I. az egyedi előfizetői szerződésben vagy Postafon Általános Szer­ződési Feltételekben foglalt feltételek bekövetkezése esetén azzal, hogy - amennyiben jogszabály vagy elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály másként nem rendelkezik - a módosítás nem eredményezheti a szerződés feltételeinek lényeges módosítását. Ilyen, a Szolgáltatót a Postafon Általános Szerződési Feltételek egyoldalú - lényegesnek nem minősülő - módosítására feljogosí­tó esetek a következők: • a gazdasági és/vagy műszaki körülmények olyan változása, amelyek következtében a Szolgáltató az Előfizetőknek nyújtott szolgáltatást a korábbiakhoz képest megváltozott feltételekkel képes csak nyújtani; • a szolgáltatások megfelelő minőségének biztosításának szük­ségessége; • elírások javítása; • a közérthetőséget szolgáló tartalmi módosulásnak nem minő­sülő javítások; • tarifacsomagok, opciók megszüntetése a jövőre nézve; • szolgáltatás megszüntetése a jövőre nézve; • egyes szolgáltatások tartalmi elemeiben vagy nyújtási feltétele­iben történő nem lényegi vagy az előfizetők számára kedvező változások; II. jogszabályváltozás vagy hatósági döntés indokolja; vagy III. a körülményekben bekövetkezett, a szerződés megkötésekor elő­re nem látható lényeges változás indokolja; vagy IV. az Előfizetői Szerződés, illetve a szolgáltatás igénybevételére vo­natkozó feltételek kizárólag az Előfizető számára előnyös módon változnak meg. 9.2.3. b) Az Egyedi Előfizetői Szerződés Szolgáltató általi egyoldalú módo­sítására vonatkozó szabályok: A Szolgáltató az egyedi előfizetői szerződést a következő esetekben jogosult egyoldalúan módosítani: I. az egyedi előfizetői szerződésben vagy Postafon Általános Szer­ződési Feltételekben foglalt feltételek bekövetkezése esetén azzal, hogy - amennyiben jogszabály vagy elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály másként nem rendelkezik - a módosítás nem eredményezheti a szerződés feltételeinek lényeges módosítását. Ilyen, a Szolgáltatót az egyedi előfizetői szerződés egyoldalú - lényegesnek nem minősülő - módosítására feljogosító esetek a következők: • a gazdasági és/vagy műszaki körülmények olyan változása, amelyek következtében a Szolgáltató az Előfizetőknek nyújtott szolgáltatást a korábbiakhoz képest megváltozott feltételekkel képes csak nyújtani; • a szolgáltatások megfelelő minőségének biztosításának szük­ségessége; • az elírások javítása; • a közérthetőséget szolgáló, tartalmi módosulásnak nem mi­nősülő javítások; • egyes szolgáltatások tartalmi elemeiben vagy nyújtási feltétele­iben történő nem lényegi vagy az előfizetők számára kedvező változások. II. jogszabályváltozás vagy hatósági döntés indokolja, vagy III. a körülményekben bekövetkezett lényeges változás indokolja. Hívott szám Szolgáltatás Induló állapot Hívások díja Eltűnt 116000 Gyerekek Hívható Díjmentes Segélyvonala Gyermek- és 116111 Ifjúsági Hívható Díjmentes Telefonszolgálat

Next