Népszava, 1967. augusztus (95. évfolyam, 179–205. szám)

1967-08-29 / 203. szám

Avercsenko-est a televízióban Egy-egy író bemutatása, munkásságának ismerteté­se és jellemzése mindig bonyolult, nehéz feladat. Kiváltképp akkor, ha olyan íróról van szó , akiről vajmi keveset tud a mai közönség. Liszkay Ta­más az összeállítás írója és Lehel Judit szerkesztő v­állalkozott erre a nehéz, s egyszersmind kellemes feladatra. Nekik és Bozó László értő és kitűnő ren­dezésinek köszönhető, hogy megismerhettük a szatírairodalom orosz klasszikusának, Avercsen­­kónak nagyszerű mun­kásságát, mulattató-iro­­nikus stílusát. »Ninocska, avagy azok az átkozott férfiak« — cím nemcsak jellemző cím volt, hanem egyben meg is határozta a műsor tartalmát A szerkesztés — jó ösztönnel — elsősor­ban arra törekedett, hogy azonos tematikájú íráso­kat pontosabban a nő-, férfi viszonyt taglaló írá­sokat mutassa be a mű­sorban. Ez így önmagá­ban még unalmasnak tűn­hetnék. Ám Avercsenko nem unalmas! Márcsak azért sem, mert minden írásában más-más aspek­tusból mutatja be ezt az “■öröktől-való" társas vi­szonyt. Avercsenko jól is­meri a szokásokat, a sza­vak mögött megbúvó gon­dolatokat, a titkolt és be­vallott vágyakat, a kép­mutatást. Elsősorban eze­ket a gyarló emberi vo­násokat pellengérezi ki, úgy, hogy közben szelle­mes, olykor bíráló körké­pet fest a századforduló polgárságának jellegzetes életformájáról, szokásai­ról. Liszkay Tamás, az ösz­­szeállítás írója pontos, te­hetséges munkát végzett. Bozó László rendező hely­zettel, humorral egyaránt ökonomikusan bánt, ötle­teit gondosan megalapoz­ta, s a végletekig ki is használta. Különösen tet­szett a Kulcs és a címadó novella Ninocska apró jel­legzetességekkel megfor­mált, találóan kidolgozott szatirikus jelenetei. A kitűnő hangulati ha­tásokkal elkészített ösz­­szeállítás — operatőr Me­zei István volt — nagy­szerű színészi alakítások­ra adott alkalmat. Hadd jegyezzük fel Tolnay Klári, Ruttkai Éva, Vára­­di Hédi, Almási Éva, va­lamint Somogyváry Ru­dolf, Latinovits Zoltán és Sztankay István nevét, akik nagyszerű játékkal, pompás alakításokkal egé­szítették ki az est sikerét Gantner Ilona A televízió, amely egy és más eseményt egy pil­lanat alatt sugároz szét a világban , a sportok kö­zül a korcsolyát népsze­rűsítette a legnagyobb mértékben (a labdarúgás­nak erre már nem volt szüksége). Budapest kö­zönsége bizonyára min­denképpen nagy érdeklő­déssel fogadott volna egy magas színvonalú ameri­kai jégrevüt — hát még így, hogy több »­szemé­lyes­« ismerős érkezett a valóban kitűnő társulat­tal. »Üdülés a jégen« — így valahogy hangzik a tár­sulat neve nyelvün­kön. Kellemes, változatos, elképesztően pontosan szervezett műsorok vé­­gignézése határozottan üdülés a nézőtérről is. Az egész összeállítás a revü­­nek, a cirkusznak és a sportnak sajátos ötvözete. Elsőbbséget nemigen ad­hatunk a tényezők közül egyiknek sem — egyéni ízlés dönti el, ki melyik vonatkozást üdvözli mele­gebben. Az bizonyos, hogy tartalom és már minden­képpen az esztétika vilá­gába sorolódó élmény el­sősorban a témátlan, szép „Holiday on ice “ Amerikai jégrevü Budapesten korcsolyázásból fakad. E vonatkozásban ezúttal is a Roman testvérpár elra­gadó, kifejező mozgását, táncnak és sportnak egy­formán tökéletes összha­tását kell kiemelni. Dijkstra, a verhetetlen világbajnok olyan egyér­telműen sportoló, hogy hivatásosként, »►szerep­ben« bizony elég kényel­metlenül feszeng. Óriási tudású korcsolyaművé­szek Christine Jarvis, Heather Beibin, Martin Minshall, Ed McCormic, Paul André, Peter Jones és mind a többiek, a kar tagjai is. A két utolsónak emlí­tett név a produkció leg­jobb értelmű cirkusz jel­legét képviseli jóízű, sza­bályos bohóckomikumá­val. Káprázatos korcso­lyázással a mozgáshu­mort új vonásokkal gaz­dagítják, olyasmikkel, amik »szárazföldön« nem lehetségesek. Fantaszti­kusnak tűnő, ugyancsak cirkuszi produkció a két korcsolyázó csimpánz, Denys és William Mueller hihetetlen türelmének eredménye. Majdnem minden tet­szett A »sztoris« részek, (Hamupipőke, Marco Po­lo) néhány ízig-vérig amerikai ötlet, grand guignol-momentum — még ha groteszkkel old­va is — nem. A zenekar munkája és együttmunkálkodása az egésszel példás. Revü dolgában általá­ban sokat tanulhatunk Holiday-ék műsorából. Ted Shuffle kiváló revü­­koreográfus, nagy fantá­ziával a mozgalmas látvá­nyok elképzelésére és megkomponálására. De a legfontosabb, amit tanul­ni lehet és kell ebből a műsorból, a nagyszerű tempó (a műsor pergésé­­nek elragadó tökéletessé­ge), és amire az tá­maszkodik, az abszolút fegyelem. Mert ez mindenfajta pódiumon, szárazon, vízen és jégen egyaránt elen­gedhetetlen. (rajk) Hadnagy József: Nagy őszi Amikor elolvastam az újsághirdetést, hogy pom­pás sírhelyek engedmé­nyes áron eladók, nem so­kat töprengtem, villamos­ra szálltam és kimentem a temetőbe. Az irodaház előtt, ahol az adás-vételi ügyeket in­tézték, már hosszú ember­sor várakozott. Arcukon öntudatos mosoly sugár­zott. Mindenki tudta, hogy ezt a kedvezményt derék orvosainknak köszönhet­jük, mert manapság meg­gyérült a halandóság. Az embereknek semmi ked­vük meghalni. Egyesek száz évig szeretnének él­ni. Minden reményük meg is van hozzá, hacsak el nem gázolja őket egy vo­nat vagy egy autó. Fel­tűnt, hogy nemcsak töpö­rödött anyókák, meg fehér hajú aggastyánok szeret­nék még életükben meg­váltani a sírhelyüket, ha­nem a fiatalok is. Nyilván 6 kedvezményes árenged­­mény csábította őket. "őt, némelyik asszony nem kiárusítás átallotta még a karon ülő gyermekét is magával hozni. Az irodaház ajtaja még zárva volt. Az ablakon ke­resztül jól láttuk, hogy a tisztviselők vidáman kor­tyolgatják a kávéjukat. Egy csöppet sem törődtek az ügyfelekkel. Pontosan betartották a hivatalos időt. Hogy hasznosítsam a várakozással eltöltött per­ceket, kisregényt vettem elő, és olvasni kezdtem. Amikor rám került a sor, egy zömök, kefehajú tisztviselő elém tette a te­mető térképét. — Hol parancsolja? — kérdezte tapintatosan. — Ha lehet, közel a vil­lamosmegállóhoz — mond­tam és a kezébe egy apró­ra összehajtogatott papír­pénzt csúsztattam. — Rendben van — fe­lelte élénken. — Északi vagy déli fekvésű legyen? — Déli — mondtam rö­vid gondolkozás után. — Szeretem a napfényt, a tiszta levegőt. A térkép fölé hajoltunk. A temető térképe sok­ban hasonlított a városok térképéhez. Itt is voltak utcák, parkok, sétányok. A belvárost kör alakú tér alkotta. Ott volt a halot­tasház és a sírások klubja. Előtte karcsú szökőkút csobogott és onnan indul­tak ki a fák szegélyezte sugárutak. Amelyik sír­helyet már eladták, azt a térképen kis piros kereszt­tel jelölték. — Itt megfelel — muta­tott a ceruzájával egy va­lóban festői sírhelyre. — Igen — mondtam boldogan. — De ... a fele­ségem helyét is szeretném megváltani. Rám nézett. Arcát a ki­álló pofacsontok mongo­­lossá tették, és a szemhé­ját időnként félig lezárta, mint az alvó madarak. — Szabadna a kedves felesége adatait? — kér­dezte. — Még nőtlen vagyok. — Értem... értem ... — ráncolta össze a homlo­kát. — Úgy gondolom, semmi akadálya nem lesz, ha majd utólag töltjük ki az iratokat. — És ha közben elvál­nék? — érdeklődtem. — A tulajdonjog akkor természetesen visszaszáll­na önre... Hirtelen eszembe jutott, hogy valamilyen helyisé­get kellene emelni oda, ahová be lehet húzódni, ha esik az eső, vagy hull a hó. — Építkezni is lehet ar­ra a helyre? — kérdeztem csak úgy mellékesen. — Kriptára gondol? — kérdezte. — Nem, összeráncolta a homlo­kát és kérdően nézett rám. — Egy hordót szeretnék elhelyezni ott — mond­tam. Hosszan eltűnődött, majd odament a főnöké­hez, megtanácskozni a dolgot. — Hány literes az a hordó? — kérdezte, ami­kor visszajött. — Ötezer — mondtam. — És mit tároltak elő­zőleg benne? — Ha jól tudom, konya­kot. — És télen nem fog fáz­ni benne? — Majd szénával jól ki­bélelem — mondtam. — Rendben van — bó­lintott. — Csak arra kér­jük, hogy feketére mázol­ja be, mert a gyászolók nem­ szeretik a vidám szí­neket. 1967. augusztus 29 NÉP­S­ZATA Richter két szólókoncertje és kiálítás és „hatásfoka“ az Erkel Színházban­ ­Tizennegyedik éve már, hogy egy nálunk is­meretlen szovjet zongora­­művész, Szvjatoszlav Rich­ter fantasztikus hatású koncertet adott Zeneaka­démiánkon. Az első hang­verseny előtt finoman be­szédes közlemények adták hírül, hol kaphatók még jegyek. A négy nap múl­va következő második koncert előtt megszűntek az efféle közlemények egyszer és mindenkorra — és nemcsak budapesti, hanem világviszonylat­ban. Jómagam annak ide­jén telefonhívásra hagy­tam ott Diósgyőrt és ro­hantam fel csak a követ­kező hangverseny estéjére Budapestre, lévén a meg­bízható értesítés az, hogy ilyen zongorázást még úgysem hallottam. A közlés reális volt, csakugyan nem hallottam ilyet addig. Azóta is csak azért, mert az elmúlt csaknem másfél évtized­ben szerencsém volt Rich­ten ismételten hallani Budapesten és más váro­sokban. öt földrészre ter­jedő teljes érvénnyel de­rült ki ezalatt a világban, hogy a tizenhárom év előtti ismeretlen budapes­ti szólista a kor egyik leg­nagyobb hangszeres elő­adóművésze, a zongorá­nak olyan zsenije, akit századok után is vissza­emlegetnek majd, mint e vonatkozásban is Lisztet vagy Paganinit. Mindenki, akinek újra­­újra dolga, hogy Richter zongoraművészetét meg­kísérelje szavakban érzé­keltetni, igazán nehéz helyzetbe kerül. A dolog akkor sem vezethetne eredményre, ha a megkö­zelítés a Richter zongorá­zásához hasonló írásmű­vészettel történnék, hi­szen más a muzsika és más a gondolatok, érzé­sek közlése szavakban. Ráadásul ez az igény is irreális természetesen. Mégis, milyen volt mos­tani budapesti vendég­­szereplése? Richter min­dig világszínvonalon ját­szik, de éppen mint hal­latlanul érzékeny, szélső­séges és szenvedélyes al­kat, a legkülönfélébb eredménnyel folytatja idegőrlő küzdelmét a mű­vek igazságának teljes ki­fejezéséért. Az efféle mű­vész teljesítménye tu­lajdonképpen rettenetes szenvedés és maximális elragadtatás egy és ugyan­abban az időben. Küzde­lem a lehetetlennel, hi­szen abszolút teljesség nincs — amit a művész tud a legjobban. És még­is örök »ítélete«, egész művészi életútjának nagy­szerű átka, hogy megpró­bálja elérni, kifejezni. Richter ezúttal ismét egyszer saját, alig látha­tó, örök viharok járta csúcsain járt. Huszonhe­­tediki koncertjén Beetho­vent és Schubertet ját­szott. A legnagyobbat, és azt, aki oly szomjasan vágyta megközelíteni a legnagyobbat s ifjan meg­halt, sosem tudva meg, hogy amire vágyott, az megvalósult, hogy a világ egyik legnagyobb zene­költője volt. (A világ sem tudja mindmáig eléggé.) Mit tudhat (a sok róla szóló könyv ellenére) a századokkal későbbi halan­dó Beethovenről? Mind­egy. Az az érzésem — s a zene mindig légióként érzések dolga —, hogy Richter belülről hasonlít Beethovenre. Klasszikus? Romantikus? Mire jók az elszigetelő meghatározá­sok? Richter zongoráján szólalt meg a legnagyobb Bartók-játék, amelyet va­laha hallottam. Mit mond­junk már most erről? Klasszikus, romantikus vagy modern? Jobb azt mondani: zongorázás, mu­zsika a fogalom legmaga­sabb rendű szintjén. Ez a Beethoven-játék is. Ugyanaz a nagyság, roppant egyszerűség és egység, ugyanakkor szét­­tépettség, szaggatottság — időnként mintha a szív verése állt volna meg va­lakinek. Egy-egy pillanat­ra mintha az előadómű­vésznek magának. Rich­ter néhány nagy beetho­­veni pillanatban meghal a zongoránál, s a hallgató­nak ebbe a megsemmisü­lésbe is követnie kell. Nála »vérre megy« min­den, ahogy mondani szo­kás — akinek idegileg sok az ilyen zongorázás, jobb, ha nem megy el a koncertjére, vagy ha el­ment és veszedelmesen gyönyörű, meredek sza­­kadékaiba nem követi a zongorázó zsenit, akkor ugyan minek van ott? Ez a meghatározó, ez a mindig visszatérő karak­ter Richter játékában Beethovennél, Schubert­nál, a ráadásul játszott Schumann-nál, a huszon­­nyolcadiki koncerten meg­szólaltatott Haydnnál Chopinnél, Debussynél egyaránt. De Csajkovsz­kijtól Bartókig mindenki­nél, akinek a muzsikáját életre kelti. Lírája is et­től olyan felemelő, érzel­­messég nélkül megható, fájdalmas, sőt döbbene­tes. Arra képes zongorán, amire általában inkább a hegedű megszállottjainak nyílik módjuk, hogy füg­getlenedjék eszközének kész hangjaitól, és maga hozzon létre olyan hang és ritmushatásokat, ame­lyek — így érzi a hall­gató — »►nincsenek ben­ne« a zongorában, a mű­vész személyének meg­szűnésével maguk is mindörökre megszűnnek. Richtert önnön legma­gasabb szintjén hallhat­tuk két estén át, zenei él­ményeink tehát ismét olyasvalamivel gazdagod­tak, ami az emberi élet tartalmával, legszebb és legfőbb értelmével rokon. Rajk András HIDRROMI — Harmadik évadját kezdi szeptemberben az Építők Eszpresszó Szín­pada a Petőfi Sándor ut­cában. Az új szezon első hónapjának műsorában találunk pódiumra állí­tott filmnovellát, előadó­ estet, egyfelvonásos drá­mát és arab irodalmi es­tet. ác — Stella Adorján temetése csütörtök délután 3 órakor lesz a Rákoskeresztúri közte­metőben (Kozma utca 6). — Háromnapos országos if­júsági klubvezetői tábor nyí­lik szeptember elsején Bala­­tonbogláron. Részvevői a fia­­talok klubmozgalmának szak­mai problémáit elemzik és minta-klubfoglalkozásokat tartana­k.* — ötödik helyre került Arezzóban a szegedi női énekkar. A XV. nemzet­közi népi kórusversenyt egy argentin együttes nyerte.* — Bányász kulturális hetek kezdődtek a dorogi szénme­dencében. Az egy hónapig tartó eseménysorozat kereté­ben kiállításokat, fesztiválo­kat, szellemi vetélkedőket rendeznek. A kulturális hete­­ket a bányász művészegyüt­tesek sárisápi seregszemléje zárja majd.* — Szép sikerrel szere­pel Kanadában a Moszk­vai Nagy Színház. Mont­reali előadását, megtekin­tette a kanadai minisz­terelnök is.* — A franciák világhírű táncdalénekese, Johnnny Hal­­liday, a Biarritz felé vezető országúton hétfő reggel két­száz kilométeres sebességgel egy fának vezette kocsiját, amely felfordult és pozdor- fává zázódott, a benne ülők­nek azonban a csodával ha­táros módon jóformán sem­mi bajuk sem történt. fegyelemre méltó írás jelent meg a Népművelés It legutóbbi számában. “A múzeumi propaganda " néhány kérdése« címmel a Természettudományi Múzeum főigazgatója fejtegeti tanulmány­szerű ala­possággal — ren­dkívül adatgazdagon — a múzeumi látogatottság alakulását, és ebből érdekes összefüg­géseket vezet le. Megállapításai általában szakmai jellegűek, mú­zeumi-népművelői körökben nyilván nagy visszhang­ra találnak, s kezdetét jelenthetik a múzeumi propa­ganda olyan egészséges revíziójának, amely a közön­ség és a látnivaló szorosabb kapcsolatát teszi opti­kája alá. A tanulmány egyik gondolatsora azonban min­denképpen megérdemli a kiemelést, aktualitásánál fogva feltétlenül számot tarthat a szélesebb nyilvá­nosságra. A szerző ugyanis bebizonyítja: bár évről évre nagyobb tömegeket vonzanak az ország múzeu­mai — az 1961-es évi négymillióról 1966 végére hat­millió fölé nőtt a látogatók száma —, ezt elsősorban annak köszönhetjük, hogy nagymértékben gyarapí­tottuk a kiállítások számát. Ami önmagában még nem volna baj, sőt örvendetes: a hiba az, hogy az egyes kiállítások »hatásfoka« — látogatottsága — na­gyot csökkent. Sok kiállítást rendezünk, ami ha mérsékeltebben is, ma­ még elősegíti a látogatók szá­mának abszolút növekedését, egy-egy kiállítás azon­ban már lényegesen kevesebb érdeklődőt vonz, mint azelőtt. Jogos tehát az aggodalom: a költséges, nagy fá­radsággal előkészített kiállítások szellemi haszna korántsem kamatozik úgy, ahogy szeretnénk. Ezen kell átgondolt, szélesebb tömegekhez szóló, jó hír­veréssel változtatni mielőbb. Kitűnő alkalmat kínál ehhez a közelgő múzeumi hónap, amely alatt sokrétű közvéleménykutatással tág lehetőség nyílik a közönség igényének alaposabb megismerésére, arra, hogy a jövőben múzeumaink sokkal jobban számot vethessenek a látogatók érdek­lődésével, felmérjék, mire kíváncsiak, mit néznének meg szívesebben, miről hogyan nyilatkoznak. Csakis ilyen ismeretek birtokában lehet vonzóbb, hatáso­sabb, teljesebb a múzeumi munka. (k) műsorok Károlyi-kert: M. AH. Hang­versenyzenekar, vez. Feren­­csik János (C-sorozat 4., 8 óra, rossz idő esetén 31-én). Vidám Színpad: Nyugalom, a helyzet változatlan! (fél 8). — Kis Színpad: Két férfi az ágy alatt (7). — Kisstadion: Holi­day on Ice amerikai jégrevü vendégszereplése (fél 9). KOSSUTH RADIO 4.30: H. Időj. 4.32: 7. 4.45: Falurádió. 5: H. Időj. 5.30: Reggeli krónika. 6: H. Időj. 6.30: H. Időj. 7: Reggeli kró­nika II. 7.30: Új könyvek. 8: H. Időj. Műsorok. 8.22: Népi 7. 8.50: Lakberendezés az állatvilágban. I. A rova­rok palotái. 9: Gyermekrádió. 9.40: Dvorzsák: G-dúr szona­tina. 10: II. Hazai lapsz. Időj. 10.10: Táncmelódiák. 10.52: Rossini: Olasz nő Algírban. 2 felv. opera. Közben 11.57: Műsor. 12: H. Időj. 13.13: Pesti színházműsor. 13.16: Rákosi Gergely karcolata. Ál­talában hallgatunk. 13.31: Né­pi 7. 13.49: Rejtély Szaffa szigetén. Kalandos ifj. rádió­játék. 13: H. Időj. 15.15: Ba­rokk muzsika. 16: Szórakoz­tató zene. 16.19: Gazdasági újságíróké a szó. 16.24: Zon­goraművek. 16.57: Műsor. 17: Hírek. Nemzetk. lapsz. Időj. 17.15: Fmsz. együttesek vetél­kedője. Csongrád m. 17.45: A mi pénzünkből. A hazai föld­gázprogramról. 13: Könnyűz. híradó. 18.30: R. Serkin zon­gorázik. 19: Esti krónika. 19.30: Szabó család. 20: Ked­ves lemezeim. A mikrofon előtt: Pá­tzay pál. 21: Miért szép? 21.20: Baritonáriák. 22: H. Idős. Sport. 22.25: Medi­tációk. 22.35: Dalok, táncok. 23.10: Zkri muzsika. 24: IL Időj. 0.10: Filmzene. PETŐFI RADIO 4.26—7.57: Azonos a Kossuth adóval. 6.20: Torna. 10—12.30: Zenés műsor üdülőknek. 10: H. Időj. 11: Balatoni időjárás. 12: H. Időj. 12.15: Idegen nyelvű hírek. 12.30: Petress Zsuzsa és Szabó Miklós éne­kel. 13: Falurádió. 13.20: La­­lo: Gordonkaverseny. 13.47: Vízállás. 14: H. Időj. 11.08: Népdalok. 14.25: Fiatalokról. 14.30: Balettzene operákból. 14.50: Riportok a mezőgazda­­sági kiállításról. 15: Táncz. koktél. 15.45: Riportok a me­­zőg. kiállításról. 15.50: Cseh fúvószene. 16: H. Időj. 16.05: Lehár­ Éva. Operettrészletek. 16.20: A rádió Móricz Zs. emlékkönyve. 16.35: Két nyi­tányt vezényel Karajan. 16.55: A sportriporter jelentkezik. 17: Csúcsforgalom. 18: Hírek. Időj. 18.10: Set Svanholm Wagner-operákból énekel. 18.30: Rádió Szabadegyetem. 18.55: Táncdalok. 19.06: A Pro Arte-vonósnégyes játszik. 19.54: Mese. 20: Esti kr. u. 20.30: Népi­z. 21.05: Csak bi­kiniben! Ifjúsági Rádió m­űs. 22: Nagy zeneszerzők hattyú­dalai. 23: H. Idős. URH 18: F. Időj. 18.05: Magnó­sok, figyelem! 18.50: A régi muzsika kedvelőinek. 19.56: Különös vizek. Előadás. 20.11: Dzsessz. 20.50: Undine. Részi. Lortzing operájából. 21.28: A XX. sz. zenéjét­őL 23: Hírek. Időjárás. TELEVÍZIÓ 9.08: Tanévnyitó az Iskola­­tv-ben. Tájékoztató az új tanév műsorairól. 17.58: Hí­rek. 18.05: A kék nyakék. Magy. besz. fr. rövid játékf. 18.30: Kajak-kenu EB Duis­­burgból. 19: Teleimpex. 19.20: Esti mese. 19.40: Mai vendé­günk: dr. Viszkei Mihály, a Főv. Tan. VB tervoszt. vez. és Kvassay Tibor, a Főv. Építőip. Beruházó V. főmér­nöke. 20: Tv-híradó. 9.20: Shakespeare: Szentivánéji álom. Színmű 7 részben, a Madách Színház előadásában, felvételről. Közl. kb. 21.15: Új könyvek. 22.25: Tv-híradó 2. kiadás. POZSONYI TV 18.25: Kicsinyek műsora. 19: Tv-híradó. 19.30: Ladislav Exo­nar partizáncsoportja. Do­­kum.-film. 20: Katonai mű­vészegyüttes híve. 21.15: A néphadsereg magazinja. 21.30: Riportfilm * Fekete-tenger partjairól* Csatározások egy főúri frigy körül Színes, szélesvásznú olasz—francia filmvígjáték Főszereplők: Vittorio Gassman és Viran Lisi Csak 16 éven felüliek látogathatják Bemutató: augusztus 31 Budapesten augusztus 24-től a VÖRÖSMARTY kertmozi műsorán A HERCEGNEK! REfi&EF AUTÓSOK, FIGYELEM! Értesítjük kedves vevőinket, hogy Budapest XI., Irinyi János utcai TÖLTŐÁLLOMÁSUNK megnyílt Nyitva: 6—21 óráig BENZIN SZUPERBENZIN KEVERÉK

Next