Népszava, 1970. május (98. évfolyam, 101–126. sz.)

1970-05-28 / 123. szám

Befejeződött az írószövetség közgyűlése Újjáválasztották a vezetőséget Aczél György felszólalása Kedden az irodalmunk helyzetéről elhangzott beszámolók vitájával folytatódott a Magyar Írók Szövetségének köz­gyűlése. A tanácskozáson ott volt dr. Orbán Lász­ló, a művelődésügyi mi­niszter első helyettese. A délelőtti ülésen felszólalt Aczél György, az MSZMP Központi Bizott­ságának titkára. Nemzeti egységünk elvi alapon kovácsolódik Elöljáróban elmondta: irodalmunk, irodalmi éle­tünk sokszínűsége azzal párosul, hogy minden ko­rábbinál nagyobb ma a harmónia a párt által képviselt és a magyar irodalom által reprezen­tált eszmék között. Jó az alkotói légkör, az értel­miségben, az írókban ma nagyobb a bizalom a nép, a politika, a párt vezeté­se iránt, mint ami oly­kor a művekből vagy né­ha a megnyilatkozások­ból kitűnik. Nemzeti egységünk elvi alapon, új módon kovácsolódik ki. Elutasítjuk — ideha­za és bárhol — a takti­kázó, opportunista, a szo­cializmusról szavaló, ugyanakkor a nacionaliz­mus felé kacsintgató ha­mis nemzeti egység gon­dolatát. Egy embert be lehet sokszor csapni, sok embert be lehet egyszer, de sok embert sokszor becsapni nem lehet. Hosszú távon tehát csak­is a nyílt, az őszinte po­litika lehet kifizetődő. A nemzeti egység — folytatta — elképzelhe­tetlen internacionaliz­mus, ezen belül a Szov­jetunióval való szoros testvéri barátság nélkül. Ez alól az sem mgír, hogy „kis nép” vagyunk, hiszen olyan világban élünk, amikor a „kis” és „nagy’’ népeknek közös a felelősségük az emberi­ség holnapjáért. A kis nép is javíthat, de ront­hat is a világon. Az írók számára sem közömbös, mi történik körülöttük az országban, a gazdasá­gi mechanizmus reform­jának sikerei, az, hogy országunk helyzete ja­vult, külkereskedelmi mérlegünk pozitív lett és hogy más területeken is előrehaladtunk. Eredmé­nyeinkkel együtt azon­ban bizonyos ellentmon­dások is jelentkeznek: helyenként tapasztalható önzés, egoizmus is, a cso­portérdek és a közérdek ütközése. Politika és irodalom közös feladata, hogy a társadalmi élet, fejlődé­sünk új, pozitív jelensé­geit támogatva, egyszers­mind felvegye a harcot a maradiság, a kispolgári morál, az önző szűklátó­körűség ellen. A kispol­gárság ma már nem po­litikai ellenfél. Sokkal nagyobb ellensége a szo­cialista erkölcs kibonta­kozásának és megszilár­dulásának a kispolgári­­ság, az ilyen mentalitás. Az ellene való küzde­lemben az irodalom so­kat segíthet. Ehhez azon­ban arra is szükség van, hogy visszaállítsuk le­jártnak vélt fogalmak becsületét, mert ha ko­rábban vissza is éltek olyan fogalmakkal, mint a „pozitív hős”, a „törté­nelmi távlat”, s más, ha­sonló fogalmakkal, attól irodalmunk még­­ emelt fővel vállalhatja, sőt, vállalnia is kell ezek iga­zi tartalmát. Aczél György ezután foglalkozott az úgyneve­zett „urbánus”, „népi”, közéleti vagy intellektuá­lis irodalommal, a na­cionalizmus vagy kozmo­­politizmus hamis alter­natívájával, amelyek za­varják az irodalmi köz­életet, rossz irányba te­relik a figyelmet. Kije­lentette: intellektuális, erkölcsi általánosítás nél­kül nincs közéleti iroda­lom, de minden intellek­­tualizmus csupán vérsze­gény spekuláció, ha nem kapcsolódik az élethez, az emberek társadalmi törekvéseihez. Helytelen lenne valamiféle sorren­det felállítani a külön­böző műfajok között: a szatírában, a humorban, a tragédiában, a novellá­ban, a regényben egy­aránt jelentkezhetnek ér­tékek, s a hangsúlyt — az eddigieknél jobban — jt minőségre kell helyez­ni. Forradalom már sok volt a történelemben, de­­ olyan forradalom először­­ van, amelynek meghami­sítás nélkül kell önma­gát megvalósítania. A munkáshatalmat, a népi hatalmat, a kommunista a szocialista hatalmat olyanná kell tennünk, amilyennek az emberiség megálmodta. A mi forra­dalmunk után már nincs osztály­váltó forradalom! A miénk az első olyan társadalom, amelynek a megvalósulásban nem szabad csalódást okoznia. Mi küzdünk minden el­len és szakítunk minden­­nel, ami megmerevít, konzervál, de küzdünk az ellen is, hogy mindig mindent megkérdőjelez­zünk. Ehhez a harcunk­hoz segítségül hívjuk az írókat, azért, hogy a gaz­dasági előrehaladáson, az életszínvonal növekedé­sén túl­­ értelmesebb, emberibb lehessen az életünk. Érezzék az em­berek: dolgaikban ők az illetékesek, van miért dolgozniuk. Célt, értelmet ad munkájuknak, ha egyetlen téglát is hozzá­tesznek a kis, a nagyobb és a legnagyobb közös­ség, az emberiség életé­nek, jövőjének építésé­hez — fejezte be nagy tapssal fogadott felszóla­lását a Központi Bizott­ság titkára. A viták a nézetek közelítéséért folynak A sokrétű, színes, ele­ven vitából kitűnt, hogy íróink, költőink, műfor-ü­dítóink vállalják a tudat-" formálók felelősségét, s alkotói programjuk sar­kalatos pontja az írói el­kötelezettség. Ez, továbbá a szabadság fogalmának viszonya, visszatérő té­mája volt a vitának. El­kötelezettnek lenni — fogalmazták meg a fel­szólalók — nem annyit tesz, mint megkötöttnek lenni. Nagy társadalmi céljaink melletti elköte­lezettségünk szellemi, er­kölcsi tartás számunkra, tántoríthatatlan hűség népünkhöz, nemzetünk­höz. Az irodalmi életben a viták többnyire a né­zetek közelítéséért foly­nak, s nem áll akadály a különböző irányzatok, stílusok, törekvések ki­bontakozásának útjában. Erre napjaink egészséges, elveiben és gyakorlatában is helyes kultúrpolitikára ad lehetőséget. Több felszólaló adott hangot annak a nézeté­nek: a közgyűlés arra is jó fórum, hogy minden­ki kifejthesse nézeteit, elképzeléseit az írószö­vetség munkájáról Számosan elemezték a mai magyar drámairoda­lom helyzetét. Elmondot­ták: ma Magyarországon jószerivel nincs olyan író, aki csupán a drámát vá­lasztotta volna kifejezés­ eszközéül, s akik műve­lik, mintha „mellékállás­ban” tennék. Úgy vélték, erre az a legfőbb magya­rázat, hogy színházaink műsorát mintha konven­cionális irányzatok alakí­tanák. Nem csupán Ma­gyarországon, az egész világon teret hódít a tár­sadalmi érdekű, a tár­sadalmi szerepet vállaló dráma, s erről a magyar színházak nehézkesen vesznek tudomást. A „sza­kállas” színpadi sikerek kétségtelenül kifizető­dőek, de tudomásul kell venni, hogy egyre na­gyobb az igény a társa­dalmi kérdésekben állást foglaló művek iránt. Felvetődött, hogy az írószövetség egyik alap­vető feladata lenne job­ban figyelemmel kísérni a fiatal írók sorsának alakulását. Szinte minden felszólaló valamilyen for­mában megemlékezett arról a nagyszerű helyt­állásról, amellyel ezrek és ezrek védik a meg­áradt folyók mentén a gátakat. Számos segítő szándékú javaslat is el­hangzott: kérték a szö­vetséget, hogy alakítsa ki a legmegfelelőbb segítség módját, legyen az akár anyagi, akár fizikai mun­ka. Hosszan tartó taps fogadta azt a javaslatot: forduljanak kéréssel a fővárosi tanácshoz, hogy a Villányi utat nevezzék el a felszabadulás utáni magyar irodalom kiemel­kedő alakjáról , az el­hunyt Váci Mihályról. A késő délutánba nyú­ló vitában felszólalt Féja Géza, Hubay Miklós, Al­mási Miklós, Galambos Lajos, Fekete Gyula, Varga Domonkos, Győry Dezső, F. Rácz Kálmán, Végh Antal, Mocsár Gá­bor, Tatay Sándor, Varga Sándor, Lukács Imre, Bárány Tamás, Bernáth Rózsa, Ku­czka Péter, Karig Sára, Földes Anna és Simonffy András. A vita után Darvas József mondott rövid zárszót, majd a közgyű­lés részvevői megválasz­tották az írószövetség választmányát,­­amelynek tagjai: Barabás Tibor, Bárány Tamás, Benjámin Lász­ló, Bertha Bulcsu, Czine Mihály, Cseres Tibor, Csoóri Sándor, Darvas József, Dobozy Imre, Fá­bián Zoltán, Fekete Gyu­la, Földeák János, Ga­lambos Lajos, Galgóczi Erzsébet, Garai Gábor, Gyurkó László, Hubay Miklós, Illés Béla, Illés Endre, Illyés Gyula, Ju­hász Ferenc, Kamondy László, Keresztury Dezső, Király István, Lengyel­­József, Mesterházi Lajos, Mocsár Gábor, Molnár Géza, Móricz Virág, Nagy László, Nemes Nagy Ág­nes, Németh László, Pá­­kolitz István, Pá­ndi Pál, Rákos Sándor, Örkény István, Sánta Ferenc, Simon István, Szabó Pál, Szakonyi Károly, Tatay Sándor, Tóth Dezső, Thurzó Gábor, Vas Ist­­­ván, Vészi Endre, Weöres Sándor és Urbán Ernő. A választmány — a közgyűlést követően — megtartotta első ülését és megválasztotta a Magyar Írók Szövetségének veze­tőit. Ismét Darvas József lett az elnök, a főtitkár pedig Dobozy Imre, s külügyi titkár továbbra is Molnár Géza, az ügyve­zető titkár Kiss Tiborné. Az írószövetség titkársá­gának tagjai: Cseres Ti­bor, Fábián Zoltán, Ga­rai Gábor, Illés Endre, Simon István és Vas Ist­ván. (MTI) Műsorok Operaház: Faust (Jeanette Pitou­rave, Venczell béri, W. ea., 7). — Erkel Színház: Pirgy és Bess (7). — Nem­zeti színház: VII. Hadrian (7). — Katona József Szín­ház: Iván, a rettentő (7). — Vígszínház: Angliai Erzsébet (7). — Pesti Színház: Játszik a család (7). — Madách Színház: Sakkmatt (L. béri, 7). — Madách Kamara Szín­ház: Szabálytalan játékok (7). — Fővárosi Operettszín­ház: Csárdás királynő (7). — József Attila Színház: Har­mónia (6. béri., 6. ea., 7). — Thália Színház: Én, te, 6 (7). — Kis Színpad: És mi lesz holnap? (fél 8). — Mik­roszkóp Színpad: A tetőn dolgoznak (fél 9). — Zene­akadémia: Állami Hangver­senyzenekar (Tavaszi bék­, B/11. sor., fél 8). — Állami Bábszínház: Népek meséi (de. 10). — Kamara Varieté: Mars a Marsra! (6 és fél 9). Az Országos Rendező Iroda közli, hogy Juliette Gréco június 22-i és 23-i előadás jegyeinek árusítását meg­kezdte. Felhívja a sorszám­­tulajdonosok figyelmét, hogy a sorszámok alapján jegyei­ket június 6-ig váltsák be. Fenti határidő lejártával a biztosított jegyek szabad árusításra kerülnek. A Vígszínház június havi bérleti előadásai: 1-én A. 5; 2- án B. 5; 3-án C. 5; 4-én D. 5; 5-én E. 5; 6-án P. 5; 7-én fi. 5; 8-án H. 6; 9-én K. 5; 11-én L. 5; 11-én M. 5; 12-én N. 6; 13-án F. 6; 14-én R. 6; 15-én A. 6; 16-án K. 6; 17-én C. 6; 18-án D. 6; 19-én Z. 6; 20-án P. 6; 21-én G. 6; 23-án fi. 6; 24-én L. 6; 25-én M. 6; 26-án E. 6. előadása. A Pesti Színház június ha­vi bérleti előadásai: 1-én I. 4; 2-án H. 4; 4-én IV. 4; 3- én V. 4; 6-án VI. 4; 1)-én IH. 4; 11-én XII. 4; 12-én XH 3. 4; 14-én XV. 4; 13-én IX. 4; 16-án X. 4; 17-én XI. 4; 20-án XIV. 4. előadása. A Fővárosi Operettszinház június havi bérleti műsora: 4- én D. 4. Latabár-sorozat; 5- én P. 4; 7-én du. Komb. 13. 8; 8-án K. 4; 10-én Komb. 2. 8*; 13-án R. 4; 14-én H. 4; 18-án Komb. 3. 8; 30-án Komb. I*. 8; 22-én Komb. 8. 8; 23-án Komb. I. bér­. 8; 27-én Komb. 5. 8; 28-án Komb. 14. 8. előadás. KOSSUTH RADIO 4.30: H. Időj­ 4.33: Hajnal­tól — reggelig! Közben 5. H. Időj. 5.30: Reggeli krónika. 5.44: Falurádió. 6: H. Időj. 6.30: H. Időj. 8.40: Reklám. 6.45: Műsor. 7: Reggeli kró­nika 2. 7.13: Körz. időj. 7.30: Új könyvek. 8: H. Időj. 8.05: Színház- és moziműsor. 8.20: Verbunkosok, nóták. 9: Koz­mosz. 9.25: Rosanna Carter­ és Ion Buzea énekel. 10: H. Időj. 10.05: Rádióegyetem. 10.35: Zkri muzsika. 12: Déli krónika. 12­0: Ki nyer ma? 12.30: Melódiakoktél. 14: Zon­­goram­­vek. 14.19: Zentai An­na énekel. 14.32: Kóruspó­­dium. 14.39: Parázs a hóban. 15: H. Idős. 15.10: Vittorio Gui vezényel. 16: A világ­­gazda hírei. 16.05: Márkus László és Psota Irén énekel. 16.20: A közoktatás fóruma. 16.40: Amerika népzenéje — VH. 17: H. Idős. 17.05: Ak­tuális nemzetk. kérd. 17.15: Rá­dióhang­versenyekről. 17.45: Szövek Lajos: Hortobágyi képek. 17.55: Amikről május­ban beszéltünk. 18.20: Made in Hungary. 19: Esti króni­ka. 19.25: Kritikusok fóruma. 19.33: Egy rádiós naplójából. 20.20: Népdalcsokor. 21.03: H. 21.06: A máltai sólyom (rá­­d­ójáték). 22: H. Sport. Időj. 22.15: A kurdok földjén, Irakban — IH. 22.20: Szabad szél (részf.). 22.45: Tükör-Vi­lágok. 23: Tánczene. 23.30: Bach fiainak műveiből. 24: H. Időj. 0.10: Filmzene. PETŐFI RÁDIO 8.05: Zkri muzsika. 9: Hangszerek parádéja. 9.27: BNV 1970. 10: Zenés műsor üdülőknek. 12: Meyerbéér­­áriák. 12.22: A titkos fiók (rádiój.). 13: H. Időj. 13.05: Szolnoki stúdiónk jelentke­zik. 14: Kettőtől — hatig! 18.10: Rádióegyetem. 18.40: Britten: öt virágének. 19: Gounod: Faust (négy felv. opera). 22.50: Táncdalok. 23: H. Idej. 23.15: Hangverseny­naptár. 23.30: Népi zene. 34: H. Időj. URH 18: H. Időj. 18.10: Hangle­mezparádé. 18-51: Orosz nyelvtani, felnőtteknek. 19.06: Lajtha László: IX. vonósné­gyes. 19.35: A M. AH. HÉV-zenekar hangversenye. 21.30: Erkel operáiból. 21.51: Az 1969. évi osztrák amatőr dzsesszfesztivál műsorából I I. 22.31: Mozart, g-moll zon­goranégyes. 23: Hírek. Sport. Idős. TELEVÍZIÓ 8.10: Földrajz (ált. isk. 5. oszt.) 8: Környezetismeret (ált. isk. 4. oszt.). 11.05: Ké­mia (ált. isk. 8. oszt.). 11.55: Földrajz (ált. isk. 7. oszt.). 13.10: Földrajz (ált. isk. 5. oszt. ism.). 14: Környezetiem, (ism.). 15­ 50 : Kémia (ism.). 16.40: Földrajz (ált. isk. 7. oszt., ism.). 17.15: Irány az egyetem! (matematika HL oszt.). 17.38: Műsor. 18. H. 18.05: Tizen Túliak Társasá­ga. 19: Mese. 19.10: A látott hal (dók.­film). 19.25: Ven­dégjáték Bolognában (op.­­film). 20: Tv-hiradó. 20.20: A rózsák háborúja. 6. 21.15: Josephine Baker énekek 21.30: Integrál. 22.20: Tv-hir­­? POZSONYI TV 3.50: A csapda (angol film). 16.45: Nemzetközi atlétikai találkozó. 19 és 22.06: Tv­híradó. 20.05: Szórakoztató műsor. 21.05: A zenélő Moszkva (revüfilm). Történelmi magánügyek Új magyar filmvígjáték Új filmvígjátékunk egyik jelenetében kérdés hangzik el a főhősnő, Mária harmadik férjére vonatkozóan: vajon erő­teljes férfiú-e? Mária válasza tömör és elemen­táris hatású: — Á, de­hogy, testben és jellem­ben gyenge. Újságíró. (A film szellemes alapötle­tének szülője és a for­gatókönyv írója: Gyárfás Miklós, a kitűnő író és újságíró.) Mivel én is e szakmá­ból való vagyok, érthető feszengésem, vajon mi­lyen madárnyelven kö­zölhetem, hogy az emlí­tett jeles író és a még nem említett jeles ren­dező, Keleti Márton új, közös filmvígjátéka nem éri el korábbi együttmű­ködésük színvonalát. Sőt, meg sem közelíti. Te szent isten — hiszen már közöltem is. Az ötlet ragyogó. Egy tiszta lelkű, egyszerű asz­­szony 1947-től napjain­kig négyszer megy férj­hez. Azért nem keve­sebbszer, mert a remél­hetően, „hepiendes” utol­sót megelőző férjei kö­zül kettő jellegzetes kép­viselője utóbbi évtize­deink politikai torzságai­­nak, egy pedig áldozata, így válnak Mária ma­gánügyei történelmiek­ké. (Az utolsó házasság kimeneteléről talán majd egy következő filmvígjá­ték tudósít — itt csak a boldog kezdettel van dol­gunk.) Gyárfás jó író, Keleti jó rendező. Ennek kö­szönhető, hogy a vígjáték „protoplazmája” (a kötő­anyag, amelyben úszik a három epizód — lévén a negyedik éppen maga a kötőanyag) kitűnő, akár­csak a mellékepizódjai. Hogy csak egy példát említsek: a három anya­­könyvvezető jellegének és szövegének meghatá­rozása az idők változása szerint. A"Kedves, játékos" és a maga képtelenségé­ben mulatságos ötlet a kétszeri műházasságtörés. Ez utóbbi nem is­merő tréfa, hanem arról is mond valamit a maga vígjáték anyanyelvén, hogy ha a társadalom­ban erős, vagy éppen uralkodó a képmutatás, akkor az igazság helyett alkalmatosabb és ered­ményesebb dolog hazug­sággal operálni az igaz­ság érdekében. A hiba ott van, hogy maguk az epizódok na­gyon törve beszélik az említett vígjátéki anya­nyelvet. Túlságosan telí­tettek direkt és nem víg­játéki hangvételű, he­lyenként csaknem didak­tikus szövegekkel, amire az ember ilyenkor kevés­sé kíváncsi. (Máskor is.) Ez, és a filmen ma már nehezen elfogadható sta­­tikusság, a képi megol­dások érdektelensége, csekély változatossága el­­nehezíti a vígjátékot, ne­hezen kivárható szünete­ket iktat a jóízű neveté­sek közé. Hildebrand István képei kevéssé fe­lelősek ezért, sőt, itt-ott sikerült beállításaival fo­koznia a mulatságosságot, amely az adott esetben természetesen nélkülöz­hetetlen. Ugyancsak sokat tettek ennek érdekében a kitű­nő színészek, mindenek­előtt Ruttkai Éva, Básti Lajos, Kálmán György, Mensáros László és So­­mogyvári Rudolf (a sor­rend nem értékelés, az alfabetikus egymásután is­merő véletlen — a fi­gurák így jelennek meg a vígjátéki cselekmény menetében). Hogy a Történelmi magánügyek így is hosz­­szú ideje a legjobb film­­vígjátékunk? Ezen vi­szont érdemes gondol­kodni és művészi erőket koncentrálni a fontos műfajra, amelynek egészséges reneszánsza világjelenség. Rajk András Felsza­badítás Hatalmas filmeposz. Nemcsak méreteiben­­— hanem tartalmában és feldolgozásában is. Még inkább: hiteles történel­mi tabló a második vi­lágháború félelmetes ese­ményeiről. A több napig tartó kurszki ütközetről (Lángoló ív) s a Kijev körüli harcokról (Áttö­rés). Bár a film jórésze úgynevezett „játékfilm’’ hisz a laza cselek­mény tulajdonképpen néhány nevezetessé vált tiszt és hadvezér történe­tét kíséri végig — mégis dokumentális hitelt, erőt sugároznak a képek, a csatajelenetek. „Eddig nem hittem, hogy van pokol” — mondja az­­ egyik kiskatona. S a kurszki tankcsata való­ban iszonytató, szörnyű­séges pokol. Ember em­ber ellen, tank tank el­len harcol. A sűrű füst­ben, a halált osztó bom­basuhogásban, az iszonyú hangorkánban már azt sem tudni, hol a barát és hol az ellenség. A beto­lakodó, fasiszta ellenség — amelyre óriási ember­áldozat árán mért vere­séget a Vörös Hadsereg. A csatajelenetek röpke szünetében felvillannak más fontos események is. A filmkockákon látjuk Sztálint, Zsukovot és a Nagy Honvédő Háború vezérkarának fontos ta­nácskozásait. S a követ­kező képeken már Hit­ler „sasfészkét”, Musso­linit mutatja a kamera. És szerepet kapott a filmben a Tito vezette jugoszláv partizánharc néhány epizódja, a varsói ellenállási mozgalom egy­két fontos akciója is. Feltűnik Churchill és Roosevelt alakja is , hogy életre keltsék a kö­zelmúlt történelmének sorsdöntő állomásait. „A hét elején bemu­tatott két film, amely a győzelem 25. évfordulója alkalmából kerül a mo­zikba, nemcsak a ben­nük felhasznált anyag miatt figyelemre méltó, hanem a történeti hűség miatt is” — írta a Le Monde kritikusa. Vak, igaz, a szovjet film, amely Jurij Ozerov rendező irá­nyítása alatt készült, minden szépítés, lakko­zás nélkül mutatja be a Nagy Honvédő Háború eseményeit. Vagy inkább, a maga teljes borzalmasságában ábrázolja a háborút, s megmutatja azt is, hogy mennyi zavar, nézetelté­rés csapong a felszínen egy-egy döntő ütközet előtt. A film tulajdon­képpen hiteles történel­mi krónika a győzelem­hez vezető nehéz, de di­csőséges útról. (gantner) A sztár A sztár, a hajdani film­csillag 59 éves, és az a tragédiája, hogy nem tud, nem akar szépen megöre­gedni. Fiatalon sikeres, népszerű színésznő volt, de sokkal inkább a szép­sége, szekszepilje avatta sztárrá, mintsem a tehet­sége. Sohasem volt iga­zán jó színésznő, és üres rutinjával, elavult játék­stílusával, nevetségessé vált manírjaival most már nem boldogul. Új sikerek­re vágyik, és miközben emberi méltóságát felál­dozva szerepmorzsákért kilincsel, szüntelenül sze­repet játszik, alakít. Meg­játssza a sztárt, a tevé­keny, keresett, elfoglalt színésznőt, ragyog, moso­lyog, hazudik. Azt is rosz­­szul. Csak jó színésznő tud igazán jól eljátszani egy rossz színésznőt. Jirina Stepnicková, a sztár ala­kítója idősödő korára se vesztette el azt a vonz­erőt, amelyet a tehetség ad. Jiri Hanibal, a cseh­szlovák film rendezője jól választott. Stepnicková, aki hosszú évek után ez­zel a szereppel tért visz­­sza a filmhez, igen jól, együttérző átéléssel és fi­nom iróniával formálta meg a kor- és pályatárs tragikomikus figuráját. Az epizódszereplők is fi­gyelemre méltóak: a sztár barátnői, az eleven „öreg­­lányok”, akiknek erőlte­tett vidámsága, folytonos lázas tevékenysége , két­ségbeesett küzdelem a magány és az öregség el­len. A film helyenként hosz­­szadalmas tempóját jócs­kán lelassítva érzékelted az egyedüllét és a csügge­­dés lassan múló óráit. Egészében érdekes alko­tás, kulturált, az emberi gyengeségek, problémák iránt érzékeny rendező munkája. (vajk) BNV-ről a CORVINBA! Női szintetikus pulóver rövid ujjú, csipkekötésű 150 forint Női szintetikus kardigán 180 forint Import varrás nélküli női nylon harisnya 27 forint ORVIN LEGNAGYOBB ÁRUHÁZ ■■■■■■■■■■■III ny­­­r LEGNAGYOBB VÁLASZTÉK

Next