Népszava, 2007. szeptember (134. évfolyam, 204-228. szám)

2007-09-14 / 215. szám

10 AUTÓVILÁG 2007. SZEPTEMBER 14., PÉNTEK Magyar harckocsikiképző pályán tesztelték a Skoda új terepjárómodelljeit, az Octaviából és a Roomsterből lett Scoutokat Baj nem járt egyedül, mert mindent ellepett a sár A Tata melletti Baj harckocsikiképző pályáját választotta teszthelyszínül a Skoda két új terepjárómodelljének, az Octavia Scoutnak és a Roomster Scoutnak. A menetpróbával színesített hazai bemutatót a többnapos szeptemberi esőzés igazi sáros rémálommá változtatta. Ezt azért nem érdemelték meg a jobb sorsra szánt Skoda-új­­donságok. Igaz, terepjáróra fa­zonírozták őket, de azért csak módjával, mondjuk annyira, amennyire egy hidrogénszőke, műkörmös cicababánál dzsip­nek kell lenniük a Rózsadom­bon. Mert sem az Octavia Scout, és különösen nem a csupán dakaros elemekkel megvadított Roomster nem számít igazi te­repautónak, csupán olyannak, ami a betonról letérve sem akad el az első kátyúban. A cseh autó­gyár mindenesetre egyetlen rész ebből az alomból is választhat magának macsós modellt. A két új sportos terep­ Skoda a magyarországi bemutatón átlagon felül teljesített és a nyakig érő sár sem okozott szá­mukra legyőzhetetlen akadályt. Szépen ugyan nem mutattak a tesztnap végén, de azért oda állhattak a legendás T55-öS tank mellé, ami ma leginkább a gazdag turisták játékszereként szolgál. (Néhány lánctalpas csa­patszállítóval együtt bérelhetők a hajdani békeharc feelingjének kipróbálásához, 45 percre 260 euróért, de ebben a felhasznált üzemanyag is benne van.) Méhn Imre, a Skoda ma­gyarországi márkaigazgatója szerint ha majd az emlékfotóra egy kétjegyű eladási számot is oda írhatnak, akkor mindenki elégedett lesz. Még a Porsche Hungária is, ahol mostanában azért egy kicsit sziszegnek a A Skoda-bőrbe bújt VW-tech­­nika mindenesetre jött, látott és győzött, nálunk ugyanúgy, mint a világ sok részén, ahol a mlada­­beleslavi kocsik hatalmas szám­ban fogynak. Nyilván nem okoz majd gondot a most bemutatott két kakukkfióka eladása sem, lévén szó érdekes rétegautókról. A két újdonság közül az ér­tékesebb ezúttal kétségtelenül az Octavia, hiszen ezt nem csupán a 18 cm-re megemelt hasmagasság és a néhány kiegé­szítő szerelvény teszi „tereptű­­rővé”, hanem a második gene­rációs Haldex összkerékhajtás is, ami automatikusan osztja el a hajtóerőt a négy kerék között. Méghozzá nagyon jól, mert a baji tankpályán a helyenként tengelyig érő sárral is meg tu­dott birkózni. Az e modellnél alkalmazott 2 literes benzines vagy szintén 2 literes dízelmo­tor is jól teszi a dolgát. Kellően erősek, de különösen a dízel a maga 320 Nm-es nyomatékával fölényesen mozgatja a valami­vel több mint 1,5 tonnás kocsit. Mellette a Roomster Scout inkább csak csinos játékszernek hatott, mivel ezt változatlanul csak a két első kerék hajtja. Igaz, a karosszériát a gyártók ez esetben is „megvadították” (ma­gasabb, hosszabb és szélesebb lett) és külseje szintén megkapta mindazokat a díszítőelemeket, amitől igazi szabadidő-autónak tűnik, de ez azért csak a látszat. A hozzá rendelhető négyféle motor közül leginkább az 1,9 literes PTDI dízelre lehet szá­mítani nehezebb terepeken. Tar András sem akart hagyni a palettáján, cseh márka csökkenő eladásai úgyhogy aki kedveli a zöld indi­ miatt, jóllehet a stabil negyedik ónfejes emblémát, az most már helyét senki sem veszélyezteti. Igazi dzsipes erényeket mutatott fel az Octavia Scout a nyakig érő sárban Ezek a lánctalpasok kergették a Skodákat Mentőöv lehet a 207 SW A kisautó kategóriát jelentő B szegmens lejtmenetben van Magyarországon és az itt igencsak érdekelt Peugeot is fájó veszteségeket kénytelen elkönyvelni. Most bemutatott új kombimodelljüket az adott körülmények között mentőövnek tekintik, jóllehet az autó érzékelhető hendikeppel indul. A számok könyörtelenek és ez esetben azt mutatják, hogy a valaha szebb napokat látott Peugeot Magyarországon egyre hátrább csúszik az autóértékesí­tő importőrök sorában, ráadásul reklamációs ügyeik már-már botrányosak. A korábban erős­ségüknek számító B szegmens­re is igaz a megállapítás, ahol az utóbbi három évben több mint ezer autóval kevesebbet adtak el, mint korábban, és ma már ott tartanak, hogy az ötszázalé­kos piaci részesedés elérését is eredményként könyvelnék el. Új reménységüket, a 207 SW jelzésű kombimodellt megvál­tónak tekintik, főleg azért, mert a B szegmens meghatározó méreteit meghaladó kocsit talán az eggyel nagyobb osztályból válogató vásárlók is vonzónak találják. Erre elméletileg lenne is esély, a baj csak az, hogy az olcsónak egyáltalán nem nevezhető autó „genetikailag programozott” hátrányokkal indul. A négyféle felszereltségi szinten kínált és több mint 3 millió forintos alapárról star­toló 207 SW ugyanis olyan felszereltséggel lép piacra, ami ma a versenytársakhoz képest enyhén szólva szegényes. Az „alap” Urban kivitelben például csupán két légzsákot találunk és a ma már a miniknél is igényelt légkondicionálót egyáltalán nem adják. Pár napja a szóban forgó modell versenytársát, a KI­A Deed SW-t mutatták be Budapesten, ahol a 6 légzsák alapfelszerelés volt és a széria­lista is ugyancsak gazdag. Az ennek az okát firtató új­ságírói kérdésre Bruno Bernard, a Peugeot itteni igazgatója meg­lehetősen irritáló választ adott. A franciából angolra, majd magyarra fordított magyarázat lényege az volt, hogy az itteni „árérzékeny” vevők ne a klímát hiányolják az új Peugeot-ból, hanem inkább értékeljék a re­mek futóművet vagy az 5 csilla­gos töréstesztet. Mint mondta, légkondit ugyanis a nevenincs gyártók is tudnak kínálni, jó autót viszont csak (például) a franciák. Zárójelben jegyezzük meg, hogy ma már a Peugeot részéről lenézett gyártók közül is egyre többen dicsekedhetnek 5 csillagos NCAP minősítéssel és még az abszolút „mini” dél­koreai Chevrolet Spark is kínál légkondicionálót. A szeptember közepén a ma­gyar kereskedőkhöz kerülő 207 SW modellekben egyébként ha izzadnunk is kell, jól elférünk, mert a kocsik generációs nö­vekedésen estek át. A kisautó motorkínálatát még háromféle benzines és kétféle HDI dízel­változat alkotja és mind az öt erőforrás teljesen új fejlesztésű. A lóerőválaszték 75-től 120 lóerőig terjed, ami lényegében nem rossz ebben az osztályban. Szerkesztő: Tar András, telefon: 36-20/804-6617 E-mail: autovilag@nepszava.hu, emobil@t-online.hu Hátrányt jelent a szegényes felszereltség . A feltüntetett gépkocsi drogfogyasztása: síi- lAtg/km. AT " T. A. NÉPSZAVA Tegnap nyitott a 62. Nemzetközi Autószalon Frankfurtban Tiszta dízelek, hibridek és lóerők minden mennyiségben Nem a legjelentősebb, de már hosszú évek óta a legnagyobb a kétévente megrendezésre kerülő frankfurti autószalon. Az idei IAA-t a két - reggel nyolctól este hétig tartó - sajtónap után tegnap a nagyközönség számára is megnyitották és a rendezők a zárónapig, szeptember 23-ig legalább egymillió nézőt várnak a Majna menti nagyváros hatal­mas kiállítási parkjába. Jóllehet itt mindig a német autóipar a leginkább meghatározó (a Mer­cedes például már hagyományo­san önálló pavilont bérel újdon­ságai számára), azért aki fontos a négykerekűek világában, az a világ minden részéről elzarán­dokol ide. A General Motors természetesen mint az Opel tu­lajdonosa, hatalmas kiállítással vonul fel most is a 8-as számú pavilonban, de a franciák, az olaszok és a távol-keleti gyártók is elhozták az újdonságaikat. Nem hivatalos kimutatás szerint több mint hetvenöt világ- vagy európai premiernek számító újdonság látható, a vezérfonalat a tiszta dízelek, a hibridek és a tomboló lóerők viszik. A Ford standján például a Kuga névre hallgató koncep­cióautó, az Opelnél a hasonló státusú Flextreme, a Citroennél a Cactus kísérleti kocsi, az Audinál az új A4-es sorozat, a Mazdánál a megújult 6-os. A Volkswagen­nél a Tiguan terepjáró, aminek a hivatalos nemzetközi sajtópre­mierjét közvetlenül a frankfurti „dobogós bemutató” után ná­lunk, Magyarországon rendezik meg, a Nissannal az új Micra, míg a Suzukinál az Esztergom­ban készülő Splash kisautó szá­mít érdekes újdonságnak. EMP Ilyen a kaktusz citroënes módra a frankfurti autószalononFotók: Európa Mobil Press ASTRA CLASSIC Opel Astra Classic II 1,4 1 óV Twínport motor 9ŰLE 5-ajtós kivitel , jj Q ft mar Z 477 UUU Ft-tol Alapfelszereltség: * ABS * szervokormány * vezető- és utasoldali légzsák - ajándék CD-s rádió _ ^ „ Budapest, Üllői út 194. Tel­. 06-1-347-503Q Optima csomag:...............................­...............250 000 Ft Manor, Vasódi út , m. 06-29-412-12, * Klíma * központi zár * elektromos ablak * elektromos tükör E-mail: info@opel-toth.hu Cl-LEL Opel TÓTH * www.opel-tath.hu

Next