Népszava, 2007. november (134. évfolyam, 255-279. szám)

2007-11-23 / 273. szám

10 AUTÓVILÁG Váratlanul bedobta a törülközőt az OMV, a Ford viszont jövőre is kitart a magyar ralibajnok mellett Egy gyors kör a WRC Focusszal és Benikkel Benik Balázsnak, az ed­digi legfiatalabb magyar ralibajnoknak már nem kel­lett elindulnia az utolsó fu­tamon, ugyanis annyi pontja van, hogy így is zsebében az aranyérem. A Zemplén-rali helyett ezért a főszponzor Ford vendégeit autóztatta meg egy lezárt gyorsasági tréningszakaszon. A magyarországi Ford vezér­­képviselet gáláns ajándékaként néhány autós újságíró is kipró­bálhatta, hogy milyen érzés a navigátor helyén ülni egy gyor­sasági ralipályán. Erre a pro­­móciós bulira azért kerülhetett sor, mert a cég által támogatott WRC Focusszal Benik Balázs már az utolsó előtti futamnak számító Nyírád-ralin begyűj­tötte azt a 145 pontot, ami bő­ven elég volt számára a 2007. évi magyar abszolút ralibajnoki cím megszerzéséhez. Ezzel minden kerek, legalábbis, ami az idei szezont illeti. Jövőre ugyanis a Ford mellett szintén jelentős szponzornak számító OMV bedobta a törülközőt. Pár hete még az osztrák olaj­­vállalat itteni reklámügynök­sége sajtóanyagokkal árasztotta el a médiát, amelyekben azt közölte, hogy a Benik-páros az OMV jóvoltából az első „szén­hidrogén-semleges” ralicsapat a magyar bajnokságban. Mint ír­ták, az osztrák olajcég az egyes nemzeti autós bajnokságokban is követendő példát kíván fel­állítani a környezetvédelem terén. Esetünkben az OMV a Benik-motorsport csapat teljes évi CO,-kibocsátását kiszá­molta és a lehető legnagyobb mértékben lecsökkentette, a fennmaradó emissziót pedig különféle technológiai meg­oldásokkal „semlegesítette”. Mindennek köszönhetően a magyar ralibajnokcsapat Carbon Neutral minősítéssel állhat rajthoz a következő idény­ben - írta a kommüniké. Az örvendetes hír „pecsétjeként” egy fotót is mellékeltek, amin Benik Balázs mellett ott pózolt a raliautón Ruttensdorfer úr, az OMV vezérigazgatója is. Alig pár nap elteltével aztán jött egy másik sajtóhír, amiben viszont azt közölték, hogy a ralisportban eltöltött négy sike­res év után 2008-tól kezdődően az OMV kiszáll a sportágból és a pénzét szociális, valamint megújuló energiaforrásokkal kapcsolatos kezdeményezésekre költi. Természetesen az ilyenkor szokásos köszönet és elismerés sem hiányzott a közleményből, azt viszont csak találgatni lehet, hogy miért zárták el a pénzfor­rást. Talán sokba kerül a Mól bekerítése vagy más stratégiai célokra kell a pénz? Egy biztos, a magyar bajnoki ralicsapatnak most egyenruhát kell váltania és a rengeteg OMV-reklámot is le kell vakarnia az autóról, valamint a száguldó cirkusz valamennyi kellékéről. (No és persze új mecénás után is kell nézni.) Szerencsére a Ford a WRC Focus eredményességén és Benik Balázs tehetségén méri befektetett pénze hasznosságát. Mint az évadzáró rendezvényen kiderült, az autógyár magyaror­szági vezérképviselete jövőre is támogatni kívánja a bajnokot. Tar András Sok pénztől esett el a Magyar Ford WRC-csapat az OMV visszavonulása miatt Fotók: Európa Mobil Press AUTÓKRÓL RÖVIDEN Év autója lett az új „Ötszázas" Úgy tűnik, ismét jól működött a Fiat-lobbi az európai autós szakírók zsűrijénél, mert a minapi szavazáson az új 500-as szuperkompakt modellt kiáltották ki az év autójának. A kiskocsi 385 ponttal nyert a 325 pontot szerzett második helyezett Mazda 2-es és a mintegy száz ponttal kevesebbet gyűjtött új Ford Mondeo előtt. A Fiat ezzel immár tizenkettedik alkalommal mondhatja magáénak a jelentős marketinghatással járó év autója díjat. Első alkalommal, 1967-ben a Zsiguli génadójának is számító Fiat 124-es győzött, legutóbb, 2004-ben az akkori új Pandát jelölték elsőnek. Nem kevesen vitat­ják a zsűri elfogulatlanságát, a Fiat hosszú évekig tartó sikertelen modellpolitikájának ismeretében talán nem is alaptalanul. (EMP) Az ezredik Roomster a gyermekszívközponté Miközben az átlag felett prospe­ráló magyarországi luxusautó­márkák képviseletei nyereségük egy részéből - az egymásba érő golfversenyek mellett-olyan fon­tos eseményeket szponzorálnak, mint például a magyar nagyhajós vitorlásbajnokság tengeri futama, vagy a bankárok és a „médiasztá­rok” amatőr síversenye, jó érzést kelt az olyan társadalmi gondos­kodást tükröző hír, amit a minap a Skoda küldött. Ők a Kardioló­giai Intézet gyermekkardiológiai központjának adományozták az általuk forgalmazott ezredik Roomster autót. A tavaly legeredményesebb magyarországi gépjármű-for­galmazó nyolc év óta több mint 20 millió forintos támogatást adott az intézet alapítványának, amelyet életmentő szívműsze­rek beszerzésére fordítottak. Mostantól az orvosi team szál­lítását végző adomány Skoda Roomster is ezt a munkát segíti. Népszava-információ Húszmillió forint adomány után ajándék a Roomster is Az áfánkat □ késztet 2007. NOVEMBER 23., PÉNTEK NÉPSZAVA Főszerepben a TT Roadster Az Audi és a Várfok Galéria immár ötödik alkalommal hir­detett közös pályázatot. Ezúttal elsősorban fiatal kortárs magyar írókat kértek fel, hogy az új Audi TT Roadster sportmodellt mint ihlető forrást felhasználva írjanak egy-egy rövid történetet. A képregény alkotói pályázat keretein belül olyan művek meg­valósítását várták a kiírók, me­lyek frappáns kép­történetekké, azaz képregényekké válhatnak. A több mint félszáz beérkező pályamű - bár most nem a nagy nevek nyertek - igazolni lát­szott, hogy a feltörekvőben lévő műfaj területén számos tehetség beszéli igen jól a „kilencedik művészeti ág” nyelvét. Népszava Távozik a ralilegenda a Citroen Sport csapatától Teljes mértékben az autósport­nak szentelt, sikerekben gazdag karrierrel a háta mögött, Guy Fréquelin - a korábban tíz or­szágos bajnoki címet szerzett versenyző - úgy döntött, hogy nyugdíjba vonul. A Citroennel való közös megállapodás alap­ján és a kitűzött irányvonalhoz tartva magát - mely szerint egy versenyt csak akkor nyerünk meg, ha áthaladunk a célvonalon -, a 2007-es rali-világbajnokság végéig még ő vezeti a Citroen Sport csapatát és versenypáro­sait, azzal a célkitűzéssel, hogy a Sébastien Loeb-Daniel Elena versenypáros ebben az évadban elnyerte negyedik világbajnoki címét. EMP Hidrogénhajtású rekordautó volt a művész múzsája A San Franciscó-i Modern Mű­vészetek Múzeumában 2007. szeptember 8. és 2008. január 13. között várja látogatóit a „Your tempo: Olafur Eliasson” kiállítás. A múzeum építészeti és formatervezési kurátora, Flenry Urbach által szervezett különleges tárlat a 2007-es „Your mobile expectations: BMW H2R project” első nyilvános, valamint egyetlen egyesült államokbeli megje­lenése, amelynek főszereplője Olafur Eliasson kortárs kép­zőművész a BMW „Art Car” programja keretében született új alkotása. A BMW H2R hidrogénüze­mű versenyautót sebességi re­kordok felállítására tervezték, miközben megújuló energia­­forrásból származó üzemanyag­hasznosítása a jövőre is hosszú távú megoldást kínál. Eliasson a kiállítási darab megalkotása során eltávolította a karosszéria külső borítóelemeit, majd acél­hálóból, tükröző acéllemezből és több réteg jégből álló, áttet­sző burkolattal látta el. Népszava-információ Metszetmodellként él tovább az első hathengeres Audi Az AUDI AG történeti részlegén különleges alkalomra kerülhe­tett sor, az Audi Tradition ugyanis a Berlin környéki Glienickben működő Rosenow járműrestaurátor-cégtől egy teljes egészében restaurált, 1925-ös évjáratú Audi 18/70 PS Typ M autót vehetett át - mégpedig teljes metszetmodell kialakításban. A szóban forgó 1925-ös Audi 18/70 PS Typ M modell a világ­szerte még létező négy példány egyike. A Rosenow autórestau­­rátor-cég még 2004 áprilisá­ban kapott megbízást az Audi története első hathengeresének restaurálására és metszetmo­­dellé alakítására. Három és fél év mintegy 4500 munkaóráját fektette Spillner és csapata eb­be a rendkívüli ritkaságba. Bár az eredeti alváz viszonylag jó állapotban megmaradt, a teljes járművet vizuálisan is a lehető legjobb állapotra kellett hozni. A padlózat plexiből készült, így a teljes alváz és erőátvitel kivá­lóan látható. A 70 lóerős kocsi sík felületek határolta, elegáns formájú motorblokkja akárcsak egykor, teljes díszében és egész­ben csodálható meg. A hatalmas Audi 18/70 PS Typ M annak idején az 1924-es decemberi Berlini Autókiállítás egyik legnagyobb szenzációja­ként jelent meg. Az Audi mottó­jául már akkoriban is a techni­kailag kifinomult konstrukciók igényes megvalósítása szolgált: a legnagyobb újdonságokat a könnyűfém forgattyúházzal készült hathengeres motor, a felülfekvő vezérműtengellyel megoldott szelepvezérlés és a négy kerékfék jelentette. EMP Négyezer-ötszáz munkaóra alatt restaurálták az ős-Audit Szerkesztő: Tar András. Telefon: 36-20/804-6617 E-mail: autovilag@nepszava.hu emobil@t-online.hu Opel Astra Classic II , 9100 nm­»* i jO 1,4­1 ÓV Twínport motor 90 LE 5-ajtós kivitel ITIOT 7 X­­/ww rT~TOI "V“—“v astra classic h Alapfelszereltség: * ABS * szervokormány * vezető- és utasoldali légzsák * AJÁNDÉK CD-S RÁDIÓ ÉS TÉLI GUMI ...200 000 Ft elektromos tükör Optima csomag: * Klíma * központi zár elektromos oblak akár 0% önerővel Opel TÓTH * www.opel-toth.hu Budapest, Üllői út 194. Tel.: 06-1-347-5030 Manor, Vasadi út 1. Tel.: 06-29-412-121 E-mail: info@opel-toth.hu

Next