Néptanítók lapja 47. évfolyam, 1914

Tartalomjegyzék

Néptanítót !kapja TARTALOM. I. Vezércikkek.­­ Az egészségre való nevelés 25. sz. _ _ _ _ A felületesség ellen 10. sz. _ _ _ _ _ — A félévi osztályozás 4. sz. ______ A gyermekek költője 24. sz. _ _ _ _ _ A halhatatlanság csarnoka 40. sz. ______ Az iskola differenciálása 5. sz. _ _ _ _ A karácsonyi hajó 44. sz. ______ A kérdezés hatása a feleletre I. rész 11. sz. _ « a « a « II. rész 13. sz. _ A kikérdezés 9. sz. ________ Akik a csúcsra feljutottak 41. sz. _ _ _ _ A király manifesztuma 31. sz. _____ A közoktatásügyi költségvetés 19. sz. „ _ _ Államtitkárváltozás a kultuszminisztériumban 3. sz. ___________ A magyar tanítósághoz 32., 36., 37., 38., 39. sz. A nevelés feladata és a népiskola 17. sz. _ _ A nyelv- és vallásoktatás a főrendiházban 22. sz. A pályaválasztás és az iskola 14. sz. _ _ _ A polgári iskola reformja 12. sz. _ _ _ _ A szarajevói tragédia 27. sz. _ _ _ _ _ A tábori élet nevelésügyi tanulságai 45. sz. _ A tanulók hanyagsága I. rész 6. sz. _ _ _ _ _ II. rész 7. sz _ _ A tanító szemléyiségek tanulmányozása 8. sz. _ A tanítóképző intézetek új rendta­rtása 29. sz. Bárány Iíelő dr. : Tavasz ébredése 15. sz. _ _ Farkas Geiza dr. : Háború és gazdaság 20. sz. _ Felhívás az állami tanítókhoz 35. sz. _ _ _ _Fináczy Ernő dr.: Kultúra és háború 47. _ _ Gineverné Győry Ilona : Iskolalátogatások Angliá­ban 2. sz. _ _ _ _ _ _ Vak gyermekek 30. sz _ _ _ Glória et pax 52. sz. _______ Háború és irodalom 51. sz. _____ _ Huszár Imre : Osztályismétlés 23. sz. _ „ „ Imre Sándor: A háború krónikája 48. sz. _ _ Közös gondolkodás 50. sz. _____ _ Neulmann a nevelés céljáról 16. sz. _ _ _ Mindhalálig 49. sz. ________ Nemzeti hadikölcsön, rendkívüli kiadás. Nemzet és nemzetiség 46. sz. _ _ _ _ _ Nyizsnyánszky József: A háború és a magyar tanítóság 33. sz. ________ _ Példaadók kellenek 42. sz. _ _ _ _ _ _ Sebestyén Károly : A gyermek a színpadon 18. sz. Simándi Pál: A tanf­oly­amokról 28. sz. _ _ Oldal Tanítók az őrhelyen 43. sz. _____ _ 1 Új év, régi feladat 1. sz. _____ _ 1 Urhegyi Alajos : A mintaleckékről 21. sz. _ _ 1 Vizsgálati félelmek 26. sz. _____ _ 1­ ­. Tanítás, nevelésügyi általános érdekű cikkek. Az első óra a háború idején 38. sz. _ _ _ _ 2 Barcán Endre : A mai tanítási munka 48. sz. 6 Benkő Sándor : Nyelvtanítás 16. sz. _ _ _ _ 2 Binét Stefi : Iskolai mulasztások az Egyesült­ Államokban 2. sz. _ _ _ _ 5 Szemléltető földrajztanítás I. 18. sz. _ _ 4 « «­H. 23. sz. _ 3 Déri Gyula : A falusi és a városi iskola 28. sz. 2 A műveltség terjesztése 49. sz. _ _ _ 6 Drózdy Győző: Utak a végtelen számsorok kö­zött 5. sz. _________ 7 Durchhalten 51. sz. ________ 6 Füssyné Huszár Amália : Az óvodai hangsúly eszthétikája 29. sz. ______ _ 4 Földváry Ferenc: A tanítás anyaga a háború idején 39. sz. ________ 11 Gassmann : A tanító a pedagógiai kutatások szolgálatában 1. sz. __..____ _ 4 Gél­esi Vendel : A jövő pedagógiája 7. sz. _ _ 2 Hamvai Erzsébet dr: Az oktatás alapelvei 11. sz. 3 Imre Sándor dr: A szünidő hatása 15. sz. _ 5 Istrate József: Helyes magyarság az iskolában 42. sz. __________ 8 Körösi Sándor : Egy kis nyelvészkedés 15. sz. _ 13 Maurer Mihály : A beszéd- és értelemgyakorlatok tanítása a szászországi iskolák­ban 17. sz. _____ _ 2 Modern tanítóknál 1. sz. _ _ _ _ 2 Sebestyén Károly : A középkori nevelés története I. rész 21. sz. _ _ _ _ 3 A középkori nevelés története I. rész 22. sz. __________ _ 8 Szabó Kálmán : A koncentráció elve 10. sz. _ 1 Tanulás a szünetben 27. sz. _____ _ 2 Tanügyi krónika 6. sz. 2. o., 11. sz. _ _ _ 7 Váczy István: A mintatanításról 34. sz. _ _ 6 Vajticzky Emánuel dr. : Esztétikai ízlés és ne­velés 25. sz. _________ 3 A nevelés új feladatai 52. sz. _ _ _ _ _ is Cs. Varga Antal dr. : Amerikai iskolák 6. sz. 4 Váltakozó felvételi rendszer 7. sz. _ _ _ _ 8 I­­­ TTI

Next