Néptanítók lapja 53. évfolyam, 1920

Tartalomjegyzék

IV­ III. Mintatan­ítás. Ekamp Nándor : Szárazan tanítás a IV. osztály­ban. 50—52. sz Háros Antal: A nyelvoktatásról. 40—43. sz. 22 Horváth István : «Isten hozzád!» című költemény tárgyalása. 47—49. sz Ifj Jovicza Ignác : Az írás és olvasás tanítása az első osztályban. 18—20. sz 57 Pályázat mintatanításra. 47—49. sz 23 IV. Lapszemle. a) A hazai tanügyi lapokból. A bpesti tankerület 1. sz. értesítője. 37—39. sz. 20 A Gyermek. (Nagy László : A magyar közoktatás reformtervezete.) 15—17. sz 26 A magyarországi tanítók Eötvös-alapjának hiva­talos értesítője. 34—36. sz 17 Egyházi Értesítő. ( Szigethy Lajos cikke a magyar protestáns iskoláról.) 27—28. sz 17 Magyar Középiskola. (Burján Károly: A hit­vallásos iskolákról.) 13—14. sz 16 Magyar Paedagogia. (Dr. Nagy József: Bekö­szöntő. — Dr. Fináczy Ernő : Négy hónap a magyar közoktatás történetéből.) 1—3. sz.. . 19 Magyar Tanító. (Romhányi Sándor : Az amerikai segélyakció és a szeretetadományok szét­osztása.) 6—8. sz 10 ( Urbányi C. József : Közoktatásunk álla­pota.) 18—20. sz 41 Magyar Tanítóképző. (A tanítóképző-intézet és a népiskola kapcsolata.) 1—3. sz 19 — — (Molnár Oszkár és Sarudi Ottó : A tanító­képzés reformjára vonatkozó kérdőpontok.) 9—12. sz 28 ( Tanfi Iván : A tanítóképző-intézetek re­formjának kérdéséhez.) 18—20. sz 41 44—46. sz 18 Nemzeti Nőnevelés. ( Barta Ilona : A ««Mi Atyánk» interpretálása.) 6—8. sz 11 Nemzetnevelés. Gr. Festetics Pálné : A nemzeti nevelés behatóvá tétele.) 1—3. sz 20 — — (Moravitz Lajos: A tanítói létszám csök­kentése.) 15—17. sz 25 ( K. K. : A kereszténység konzekvenciája.) 21—24. sz­­. 12 — — (Kelemen Konstancia : A nemzeti nevelés.) 22 — — (Kelemen Konstancia : Szent István ünnep­lése az iskolákban.) 32—33. sz 22 (A nemzet csalogánya.) 40—43. sz 25 (Horváth E. János cikke.) 47—49. sz 20 (Csóka Lajos: «Irredenta». — Pákay Ká­roly : (Hozzászólás a tanítóképzés reformjá­hoz.) 50-52. sz. . 12 Országos Középiskolai Tanáregyesületi Közlöny. 18—20. sz 41 (Dr. Benisch Arthur : A békeszerződés és a középiskolák.) 29—31. sz 16 — (Pintér Jenő : Az új középiskolai tanterv­javaslat módosítása.) 44—16. sz 17 Polgáriskolai Közlöny. (Szigeti Rezső : Reformok előtt.) 13—14. sz 16 — — (Mezey Lajos és Deák Gyula felhívása.) 1.* 21—24. sz 12 ( Tas Ferenc : Egyesült erővel.) 25—26. sz. 22 — — ( Mezey Lajos : Közvélemény.) 40—43. sz. 25 — — 44—46. sz .­ 18 Természettudományi Közlöny. (Dr. Lechner Károly: Az elmefogyatékosságok szerepe a társadalomban.) 4 —5. sz 22 Oldal b) A külföldi tanügyi lapokból. 1. Angol. A békére való nevelés. 37—39. sz 22 A felnőttek oktatásának fontossága. 13—14. sz. 17 A fiatalkorú bűnösök Angolországban 1919-ben. 47—49. sz . 22 A jellemképzés. (Educational Revivew. Clyde Furst cikke.) 15—17. sz 20 A jövő orvosszere a nevelés. (A Times tanügyi melléklete.) 18—20. sz . 42 A latin nyelv tanítása mellett. 21—24. sz 14 A londoni iskolák működése a háború alatt. 25—26. sz 23 A londoni közoktatás. 40­—43. sz. 26 A mozi és iskola. 13­—14. sz 17 A mozi káros és hasznos következményeiről. (Education.) 15—17. sz 27 A művészet, ipar és kézimunka tanításának fo­kozása. 9—12. sz 30 A nevelésügyi költségek teherkönnyítése. (Times nevelésügyi melléklete.) 47—­49. sz 21 Anglia nevelésügyi és egyéb közköltségei. 50 — 52. sz 12 Angol javaslat új iskolavégzettségi bizonyítvá­nyokról. 27—28. sz * 20 Angolország nevelésügyi költségvetése. 21—24. sz. 16 A tanítók feladata a nemi bajok ellen való harc­ban. (Education.) 25—26. sz 24 A tanítóhiány fenyegető veszedelme Angolország­ban. 29—31. sz 18 A tanulóifjúság és a könyvtárak. (A Times tan­ügyi melléklete.) 25—26. sz 22 A tanultság tragédiája. (Morning Post.— 25— 26. sz 24 A történelem tanításának fontossága. (Times Educ. Suppl.) 44—46. sz 20 A törvényismeret és az iskola. (Education.) 25— 26. sz 23 A világ legnagyobb alapítványa, Rockefeller száz­millió dolláros közoktatásügyi adománya. (Times.) 9—12. sz ... . 30 Az amerikai egyetemek és főiskolák reformjai. (James H. Baker : American University Pro­gress and College Reform.) 32—33. sz 23 Az amerikai közoktatásügy kritikája. (Education: C. L. Stopler közleménye.) 15—17. sz 28 Az amerikai nőnevelés hibái 14—46. sz 20 Az analfabéták oktatása Amerikában. (Educa­tion: Arnold E. C. cikke.) 13—14. sz 17 Az angol Burnham-féle tanítói fizetésrendezés. 50—52. sz 13 Az angol elemi iskolák. 40—43. sz 26 Az angol könyvtermelés 1919-ben. 37—39. sz.. . 21 Az angol közoktatásügyi miniszter a tanítóság legközelebbi teendőiről. 9—12. sz 29 Az angol tanítóképzés statisztikája. 37—39. sz. 22 Az angol tanítóság legújabb fizetésrendezése. 50—52. sz 13 Az óangolországi óvóiskolák. 21—24. sz 15 Az elemi iskolák átszervezése. (A Times nevelés­ügyi melléklete.) 21— 24.­­sz 13 Az elemi népoktatás jövője Angolországban. 18—20. sz 44 Az elemi népoktatás reformja Angolországban. 21—24. sz 13 Az intelligencia-vizsgálatok gyakorlati hasznosí­tása. 27—28. sz 19 Az új tanításmód téves útjai. (A Times nevelés­ügyi melléklete.) 21—24. sz 14 Bolsevista iskolák Angolországban. (Times, Edu­cat. Suppl.) 47—49. sz 21 Néptanítók­.apja Oldal

Next