Néptanítók lapja 73. évfolyam, 1940

Tartalomjegyzék

I. Iránycikkek. Tar­talomj­egy­zék. Oldal A hazatért kolozsvári tudományegyetem megnyitása , 921 Bisztray Gyula dr.: Erdély lelke 873 Drozdy Gyula: Gondolatok a tanév elején 733 Hol vagy István király 685 Isten hozott kelet földje, kelet népe.. 781 — — Készüljünk a nyolcosztályos népisko­lára 545 Kölcsey Ferenc. 1790—1940 1073 Magyar leventék Olaszországban 923 Magyar újév a nagy viharban ! Megvalósul a nyolcosztályú népiskola 393 Eötvös és a magyar sors. — Emlékbeszéd. Elmondotta: Kiss József 137 Gyulai Ágost dr.: A magyar színészet meg­alapításának másfélszázados évfordu­lójára 972 Mátyás király születésének ötszáza­dos évfordulójára 180 Hertelendy Jenő dr.: Nyolc év számadása 445­­ Tanítónak lenni: hivatás 141 "Román Bálint kultuszminiszter erdélyi útja 825 kultuszminiszter szózata a magyar tanítói karhoz 1017 „Hunyadi Mátyás" (Corvin emlékbeszéd, el­mondotta: gróf Teleky Pál 221 Húsz esztendő 179 Kemenes Illés dr.: Új világ felé 829 Kósa Kálmán dr.: Iskoláink eszményi cél­kitűzése 593 Loczka Alajos dr.: A mezőgazdasági népis­kola jövő sorsa 9691 Madarász István dr.: Kit kerestek! 1069 Maróti Béla: A játékok nemzeti szelleme 183 Moldoványi Endre dr.: Kamaszok a népis­kolában 261 vitéz Nagy Iván dr.: Finnország és népe .. 45 Tizenhárom millió magyar 784 Nánási Imre: A kézimunkaoktatás a mai népiskolában 268 Padányi-Frank Antal dr.: A nevelés mód­szere egy ifjú lelki fejlődésével kap­csolatban 265 Paikert Géza dr.: Magyar kulture­rt a had­viselő és a semleges országokban .... 305 Pongrácz Alajos dr. Egy olcsó Ábcés-könyv margójára 273 Szabó István dr.: A nevelőoktatás korszerű következményei 637 Váradi József: A leventeképzés és nemzet­nevelés célja és értékrendszere 93 II. Pedagógiai cikkek. Ambrus Béla: Az eszményi nevelő 788 Anderkó Sándor: Készülődjünk a téli ma­dárvédelemre 738 Angyal János: Nyitra és Pozsony K E. E. vármegyék közoktatása 598 Oldal Arató Mátyás: A tanítóság szerepe a dűlő­névgyűjtésben 15 Avar Gyula: Gárdonyi Géza levelei 7 Bíró Lajos Pál dr.: A háborús nevelés Angliában 4 Az angol középiskolai reform tervezete 318 — Stílus-tanítás analitikus alapon 103 — Bodor Aladár: A bábszínház 647 Bodrogi Sándor: A természet titkainak meg­ismertetése a népiskolában 105 Bognár Gyula: Gárdonyi Géza meséi 607 Nyírő József és Tamási Áron művei a népiskola szolgálatában 880 Böhm Péter: A nyári szünidő a nevelő szem­szögéből 455 — — Szempontok az órarend készítéséhez 745 Buday Lajos György: A táblai rajz fontos­sága a tanításban 743 Csoknyay József: Az érdeklődés és kíván­csiság 978 Drozdy Gyula: A helyesírás eredményé­nek vizsgálata egy pedagógiai szemi­náriumon 448 A számolás és mérés tanításának módja 8, 52, 100, 144, 187 Egy amerikai magyar ábécéskönyv 751 Köszöntsük a zászlót 595 Küzdelem a felületesség ellen 312 — — Tapadókorongok, játékpénzek 936 Válasz „A számolás és mérés módja a II. osztályban" című cikksorozatra vonatkozó észrevételekre 230 Fábián Erzsébet: Az emberszeretet eszmé­nye a népiskolában 793 Ferdinánd Horner: Aggályos nevelési esz­közök 276 Fodor Árpád: A madarak és fák napja 506 Földes László: Irtsuk ki a koholmányokat 189 Garai József dr. Mentessori Mária nevelési eljárásának lényege 600 Gábriel István: Nevelési szempontok kidom­borítása a történelem tanításában .. 651 Günther Jolán: Beszélgessünk, tanítsunk so­kat a fákról 650 Gyarmathy Aurél: Osztályozás a népisko­lában 450 Harsányi István: Magyar néptanítók fel­adatai a tehetségkutatás terén 700 Hegedűs István: Képzőművészet a népisko­lában 235 Henri W"llon dr.: A gyermek jogai 408 Howard C Wilson: A fogyasztásra való ne­velés az iskolában 270 Hübner József: A megújhodó leventeintéz­mény 877 Janda József: Osztályozás 984 Jankovits Miklós dr.: A nyolcosztályú nép­iskola jelentősége Budapest székesfő­város szempontjából 500 Kari János dr.: Vives Lajos 552 Kestenberg Leó: A zene a nevelésben .... 687

Next