Obiectiv, octombrie 2003 (Anul 2, nr. 284-310)

2003-10-22 / nr. 302

12 Obiectiv Sport Mihai Stoica sare la gâtul Generalului ■ Oficialul stelist este dat în judecată de Anghel Iordănescu pentru calomnie ■ Antrenorul naționalei îi cere lui Stoica daune de 50.000 de dolari Președintele executiv al FC Steaua, Mihai Stoica, a declarat, ieri, că selecționerul Anghel Iordănescu ar trebui dat în judecat de sindicatul profesorilor pentru modul în care „faultează” limba română. „Mi-e jenă când, într-o funcție de asemenea anvergură, este lăsat un om care ar trebui dat în judecată de sindicatul profesorilor de limba română. Nu a scăpat nici un prilej să mai facă un dezacord și să distrugă limba. Eu nu m-am legat de modul în care faultează mereu limba română”, a afirmat Stoica Principalul finanțator al FC Steaua, Gigi Becali, a fost dat în judecată pentru calomnie și insultă de Anghel Iordănescu. Antrenorul echipei naționale l-a dat în judecată și pe Mihai Stoica pentru calomnie. Selecționerei îi solicită lui Becali daune morale de 500.000 de dolari, iar lui Stoica, de 50.000 de dolari. Oficialul stelist a afirmat că nu a intenționat să-l insulte pe selecționer și a menționat că se bucură că Iordănescu îi solicită suma de 50.000 de dolari. „Până la urmă îmi dorește și bine, pentru că, din moment ce lui Gigi îi solicită 500.000 de dolari, mie îmi solicită doar 50.000 de dolari. Făcând o regulă de trei simplă, mă gândesc că poate îmi dorește să ajung să am o avere mai mică de zece ori ca a lui Gigi. Ceea ce remarc este faptul că domnul selecționer spunea că are nevoie de liniște înainte de un meci important, iar noi am fost chemați la tribunal pe 3 noiembrie, cu trei zile înainte de meciul cu Liverpool. Am făcut niște afirmații, pentru că pe mine mă enervează acest personaj, însă, dacă aș veni să spun că nu mai consum carne de pui, ar trebui să mă dea în judecată Asociația producătorilor de carne de pui?”, a subliniat oficialul stelist. Președintele executiv al FC Steaua consideră că Iordănescu l-a acționat în instanță „de ochii lumii”. „Poate înțelegeam să-l dea în judecată pe Gigi, pentru că, probabil, crede că nu sunt probe care să vină în sprijinul afirmațiilor lui, dar faptul că m-a dat pe mine în judecată mă amuză. Eu mă voi prezenta, pentru că am aproape 40 de ani și nu am debutat prin tribunale, îi mai adresez o rugăminte fierbinte, să ne prezentăm amândoi la o emisiune televizată doar 5-10 minute, îi promit că nu-1 întrerup, îl las să și citească, dar vreau neapărat să ne prezentăm amândoi, pentru că așa mi se pare normal și bărbătește. Iar dacă are nevoie de bani, suma de 50.000 de dolari este prea mare, dacă era vorba de 5-10.000 de lei, poate mai rezolvam, dar așa este greu”, a menționat Stoica Stoica a precizat că nu are cei 50.000 de dolari solicitați de Iordănescu, dar se va împrumuta pentru a achita această sumă, în cazul în care va fi găsit vinovat. „Acesta este selecționerul echipei naționale, este Anghel Iordănescu, un om care-și dorește mai mult ca orice să ne întâlnim la tribunal și să-mi ia banii. Nu am acești bani, voi face niște împrumuturi, dacă se dovedește că l-am insultat, dar ironia nu este insultă”, a afirmat Stoica. Cupele europene Dinamo Șahtior Donețk și la handbal Formația masculină de handbal Dinamo Romconstruct București va întâlni într-o dublă manșă - primul meci pe teren propriu - echipa ucraineană Șahtior Akademia Donețk, în turul trei al Cupei EHF, s-a stabilit, ieri, la Viena, în urma tragerii la sorți. Echipa masculină HC Minaur Baia Mare va juca cu formația bielorusă IKAF Minsk, în turul trei al Cupei Challenge, primul tur urmând să se desfășoare în Belarus. în aceeași competiție, echipa HC Municipal Constanța va întâlni formația portugheză Sporting Club Horta, manșa tur urmând să se dispute în România. Steaua București va întâlni formația germană Tűsem Essen, în turul trei al Cupei Cupelor, primul meci urmând să aibă loc în Germania. Nr. 302, miercuri, 22 octombrie 2003 Fotbal. Div. B3 Adi Văsâi, indignat de afirmațiile lui Dan Mănăilă . ■ Antrenorul sibian se declară stupefiat de jignirile pe care înlocuitorul său de la divizionara B. S.S. Câmpia Turzii i le aduce ■ Văsâi spune că, până în iarnă, nu crede că va accepta vreo eventuală ofertă Sibianul Adi Văsâi, fost antrenor al echipei I.S. Câmpia Turzii, s-a declarat, ieri, total surprins de declarațiile făcute de actualul antrenor al acestei echipe, Dan Mănăilă, cum că jucătorii „sârmani” au carențe la așezarea în teren. „Este dezamăgitor că cei de la Câmpia Turzii aruncă cu noroi în mine, după ce am plecat de la această echipă. Domnul Mănăilă spune că sunt carențe mari la așezarea jucătorilor în teren. Păi să-i reamintesc dânsului, că exact cu aceste carențe, eu, ca antrenor la această echipă, am reușit ca, în 37 de meciuri, să câștig 30 și să pierd doar șapte, reușind să ajungem în optimile Cupei României în ediția trecută și să terminăm campionatul pe locul 4 în divizia B. Nu este frumos, ba chiar consider o lipsă totală de fair-play să aduci astfel de jigniri, mai ales că, până la urmă, suntem colegi de breaslă. Dacă era ceva de reproșat, putea să-mi zică mie în față. Am plecat de la Câmpia Turzii pentru că se crease o atmosferă ostilă mie și nu puteam continua în halul acela”, declară fostul tehnician al celor de la ISCT. Văsâi spune că nu are de înapoiat nici un ban fostei sale echipe, ba mai mult, cei de acolo mai au ceva restanțe către el. „Declarațiile făcute de oficialii fostei mele echipe, cum că am datorii către ei, sunt nefondate și nu au acoperire. Sincer să vă spun, ei mai au să-mi dea mie niște bani, dar refuz, în acest moment, să intru în polemică cu dânșii. Am auzit, acum, că au declarat faptul că, din iarnă, vor aduce întăriri la echipă. Când le-am cerut eu acest lucru în vară, au spus că nu se poate”, spune Văsâi. Fostul tehnician al ISCT-ului spune că a mai vorbit la telefon cu mulți dintre foștii săi jucători, de când a demisionat de la echipă. „Am mai discutat cu câțiva dintre ei la telefon și le-am transmis să-și facă datoria în continuare la echipă. Sunt câteva talente reale în actualul lot, poate mai mari decât Goia și Anca”, spune Adi Văsâi. Antrenorul sibian s-a decis ca până la iarnă să-și ia o binemeritată vacanță și, după sărbători, să se decidă ce va face în continuare. „Evenimentele acestea m-au determinat să iau o binemeritată pauză, cel puțin până la iarnă. Apoi voi vedea ce oferte voi primi și, în funcție de acestea, voi lua și o hotărâre. Deocamdată, nu am primit nici o ofertă din altă parte”, afirmă tânărul antrenor sibian. Dragoș POPESCU • Știri pe scurt • Știri pe scurt • Știri pe scurt • Știri pe scurt. Partida tur se va disputa pe 10 sau 11 ianuarie la Cluj, în timp ce returul va avea loc o săptămână mai târziu, la Nicosia. O altă echipă din România, Universitatea Remin Deva, este calificată direct în optimile de finală (turul al patrulea) ale Cupei Challenge, 400.000 de dolari în refacerea suprafeței de joc a arenei din Bulevardul Ghencea. „Steaua va avea, la anul, un gazon de cea mai bună calitate, exact ca în Anglia, dar totul depinde de problema stadionului. Nu pot să bag 400.000 de dolari în ceva ce nu-i al meu. Voi achiziționa și o prelată pentru a proteja suprafața de joc înaintea meciului cu Liverpool”, a afirmat Becali. Partida Steaua București-FC Oradea, din cadrul etapei a IX-a a Diviziei A, care ar fi trebuit să se dispute duminică seară, a fost reprogramată pentru 12 noiembrie, din cauza terenului devenit impracticabil. Handbal feminin Ursus Cluj joacă în turul 3 cu Latsia Nicosia Echipa feminină de handbal Universitatea Ursus Cluj va întâlni formația cipriotă Latsia Nicosia, în turul trei al Cupei Challenge, s-a stabilit, ieri, la Viena, în urma tragerii la sorți. Portugalia Figo se va retrage de la națională după Campionatul European Atacantul portughez Luis Figo a anunțat, luni, într-un interviu acordat postului Sport TV, că se va retrage din echipa națională după Campionatul European din 2004. „Am decis când mă voi despărți de echipa națională, iar acest lucru se va întâmpla după Campionatul European”, a declarat Luis Figo, al cărui contract cu formația Real Madrid expiră peste trei ani. Portugalia este calificată din oficiu la turneul final al Euro 2004, care va avea loc în perioada 12 iunie-4 iulie. 400.000 de dolari pentru gazonul de pe Ghencea Gigi Becali promite că Stadionul Steaua va beneficia de un gazon de calitate, fiind dispus să invesească peste Tenis Dublul Pavel-Kiefer, eliminat la St. Petersburg Perechea formată din românul Andrei Pavel și germanul Nicolas Kiefer a fost eliminată, ieri, în primul tur al probei de dublu din cadrul turneului ATP de la St. Petersburg, dotat cu premii în valoare totală de un milion de dolari. Pavel și Kiefer au fost învinși, cu scorul de 7- 6 (9/7), 6-2, de cuplul Harel Levy/Mikhail lujnîi (Israel/ Rusia). Pavel a părăsit și proba de simplu în primul tur, fiind eliminat, luni, de Mikhail lujnîi. Pagină realizată de D.P. și J.J.