Obiectiv, iunie 2004 (Anul 3, nr. 480-503)

2004-06-09 / nr. 485

miercuri, 9 iunie 2004 13 CICLISM Turul României ajunge la Sibiu ■ A treia etapă din Turul Ciclist al României va aduce caravana rutierilor la Sibiu ■ Competiția va lua sfârșit duminică, la Ploiești Caravana Turului Ciclist al României va poposi, astăzi, și la Sibiu. In jurul orei 16.30 este programată sosirea celor 57 de concurenți în fața primăriei, unde se va oficia și festivitatea de premiere. Caravana va pleca în etapa a treia, de astăzi, de la Curtea de Argeș, va trece prin Râmnicu Vâlcea și va poposi la Sibiu, după ce va fi străbătut cei 130 de kilometri ai etapei. Inițial, etapa era programată pe traseul Curtea de Argeș-Făgăraș-Sibiu, însă, din cauză că, în tunelul de pe Transfăgărășan, care face legătura între județele Argeș și Sibiu, sunt porțiuni de gheață, organizatorii au apelat la varianta de rezervă. Sprintul final, care va da și câștigătorul de etapă, se va da pe porțiunea dintre hotelul Continental și Bulevard. Premierea rutierilor va fi făcută de oficialitățile locale, în frunte cu primarul Klaus Johannis, și de reprezentanții Federației Române de Ciclism. Caravana va porni, mâine, tot din Sibiu, în etapa a IV-a, pe traseul Sibiu - Mediaș - Sighișoara - Tg. Mureș, traseu care însumează 145 de kilometri. Marele câștigător se va cunoaște abia duminică, la Ploiești, după parcurgerea ultimei etape. Startul a fost dat la Craiova Luni, la Craiova, s-a dat startul în Turul ciclist al României, ajuns la ediția a 41 -a, la care participă cicliști reprezentând echipe din Germania, Grecia, Turcia, Bulgaria, Ucraina și România, țara noastră participând cu patru echipe (Dinamo București, Delma 2003 Medgidia, Mazicon București și Conpet Petrolul Ploiești). Prologul, un circuit de 3,3 km, alergat pe Velodromul din Craiova, a fost câștigat de echipa Bulgariei, în 4min 09sec03/100, urmată de Ucraina - 4min 10sec60/100 și Turcia-4min 11sec29/100. Prima etapă, Craiova Filiași-Rovinari-Tg. Jiu, a fost câștigată, la sprint, de dinamovistul George Manu, cronometrat pe distanța de 108 km, în 2h 36 min 20 sec. El a fost urmat, cu același timp, de bulgarul Vladimir Goev și de ucraineanul Volodimir Starciuc. După prima etapă, în tricoul galben-BRD-Groupe Société Générale, al liderului clasamentului general individual, s-a îmbrăcat dinamovistul George Manu, celelalte tricouri revenind ucraineanului Volodimir Starciuc - roșu - Lassa (sprinteri), bulgarului Vladimir Goerald - SIF Moldova (combativitate) și lui Alexandru Ciocan (Conpet Petrolul Ploiești) - bleu - Radio România Actualități (cel mai bine clasat ciclist român la general). Ieri, la ora 12, s-a dat startul în etapa a 2-a, Tg. Jiu- Rm Vâlcea-Curtea de Argeș (147 km), în care au fost prevăzute 4 sprinturi și patru puncte de cățărare B. FOTBAL. GAZ METAN Sabău a modificat programul echipei ■ Jucătorii medieșeni vor sta 14 zile, în loc de 10, în cantonamentul de la Bazna ■ Gazul are de ales, acum, între un turneu în Austria și unul în Olanda ■ Sabău a stabilit deja primele amicaluri ■ Gazul renunță aproape total la aducerea mijlocașului bucureștean de la Juventus, Ciprian Petre Deoarece campionatul viitor a reprogramat debutul în 21 august, Sabău a fost nevoit să modifice programul echipei sale. Prima măsură a fost prelungirea cantonamentului de luna viitoare, de la Bazna, cu încă patru zile decât fusese, inițial, stabilit. Se pare că plecarea în turneul din străinătate va fi și ea amânată cu o săptămână. Pe lângă posibilitatea de a merge în Austria, cei de la Mediaș mai au și varianta plecării la un turneu în Olanda. „Am prelungit cantonamentul de la Barna cu câteva zile. De asemenea, plecarea la turneul de peste hotare va fi și ea mai târziu cu o săptămână, probabil. Pe lângă posibilitatea de a merge în Austria, studiem și o altă variantă, aceea de a pleca în Olanda, la un turneu”, explică directorul sportiv al clubului, Cristi Pustai. Primele amicaluri: „U” Cluj și FC Sibiu Oficialii medieșeni au discutat, în aceste zile, cu mai multe echipe din eșalonul secund și din prima divizie, pentru a juca partide de pregătire în această vară. Primele amicaluri se vor juca cu Universitatea Cluj Napoca și cu FC Sibiu., Am stabilit o dublă întâlnire cu cei de la U Cluj. De asemenea, o să jucăm două meciuri și cu cei de la FC Sibiu. Mai suntem în discuții și cu alte echipe din prima ligă, dar acum așteptăm ca fiecare să-și stabilească programul, apoi, mai vedem”, spune Pustai. Gazul va juca amicaluri și cu Unirea Alba Iulia, CFR Cluj și Gloria Bistrița. Lotul va fi anunțat vineri Pentru că președintele clubului, Dorin Cindrea a fost plecat din Mediaș, ieri, Sabău a amânat să anunțe lotul echipei. Decizia va fi făcută publică cel târziu până vineri, conform lui Pustai. „Nu ne-am întâlnit, încă, pentru că nu am reușit să ne strângem cu toții la un loc. Probabil cel târziu vineri vom rezolva și această dilemă și Sabău va anunța lotul”, a declarat acesta. Prețul mare al lui Ciprian Petre i-a descumpănit pentru că cei de la Juventus București au decis să crească prețul mijlocașului Ciprian Petre la 100.000 de dolari, când au aflat că cei de la Gaz Metan Mediaș vor să-l cumpere pe acesta, gaziștii spun că nici nu se gândesc să arunce atâția bani pe un jucător din divizia B. „Nu o să dăm atâția bani pe Ciprian Petre. Prețul este unul prea exagerat. Pe atâția bani este puțin probabil să mai negociem un transfer al acestuia. Noi considerăm că vor să profite prea mult de pe urma lui cei de la Juventus București”, a declarat Pustai. Revine Ciurar? Oficialii celor de la „U” Cluj le-au transmis celor de la Gaz Metan că vor analiza propunerea făcută de aceștia în cazul lui Cosmin Ciurar. Medieșenii le-au făcut o propunere de revenire a fundașului originar din Mediaș, urmând să stingă, astfel, datoria șepcilor roșii de 4.000 de euro, restantă din noiembrie 2003. „Ne-au spus că se gândesc și la o astfel de posibilitate, dar totodată ne-au promis că vor face eforturi pentru a ne da banii în cel mai scurt timp. Să vedem ce va fi”, a mai declarat Pustai. Dragoș POPESCU FOTBAL. AMATORI Peste 20 de echipe înscrise la Cupa Consulatului ■ Competiția, ajunsă la a VII-a ediție, va avea loc sâmbătă, pe stadionul Municipal ■ Fotbaliștii legitimați nu au drept de joc la această cupă Ajunsă la a șaptea ediție, Cupa Consulatului German la fotbal a stârnit un interes deosebit din partea amatorilor sportului cu balonul rotund. întruniți luni seară, la hotelul împăratul Romanilor, organizatorii și reprezentanții celor 22 de echipe înscrise în competiție au pus la punct ultimele detalii. Ca și în anii trecuți, locația aleasă este tot stadionul Municipal din Sibiu. Partidele de sâmbătă se desfășoară de-a latul celor două jumătăți ale terenului, fiecare echipă având în componență un lot de zece jucători, iar, în teren, șase plus portar. Noutatea absolută este că jucătorii legitimați nu au drept de joc. „Am dorit să fie o competiție care să se joace de plăcere și pentru amatori. De aceea am introdus acest amendament”, a declarat unul dintre organizatori. Arbitrajul va fi asigurat de către Asociația Județeană de Fotbal. Prima partidă este programată la ora 9. D .P. Grupa A 1. Agenția Județeană de Sport 2. Poliția 3. Universitatea,Lucian Blaga” 4. Salvamont 5. Univ. Româno-Germană Grupa B 1. Bilstein Compa 2. Krupp Compa 3. Sib Dress 4. Ambient 5. Euroil Grupa C Grupa D 1. Limprom 1. Parchetul 2. Metro 2. Agricutura 3. Presa 3. Consulatul German 4. FC Sibiu - Administrație 4. Spitalul Județean 5. Prefectura 5. Aquador 6. Primăria - Adm. Parcări 6. Primăria