Obiectiv, iunie 2004 (Anul 3, nr. 480-503)

2004-06-17 / nr. 492

joi, 17 iunie 2004 Actualitate locală Opoziția vrea primarii din turul doi . Reprezentanții opoziției au întărit ieri hotărârea de a nu colabora cu PSD-ul în nici un sat sau comună, iar membrii Alianței care vor fi tentați să suțină partidul de guvernământ, chiar și numai verbal, vor fi excluși Liderii principalelor partide de opoziție din Sibiu spun că în perspectiva turului doi al alegerilor pentru primari, se vor susține reciproc pentru a obține toate mandatele puse în joc. După primul tur, PSD-ul a luat deja 24 de primari, iar în al doilea tur mai are încă 28 de candidați în cursă, din cele 34 de primării la care votul nu a fost decisiv. „Nu vom constitui nici la alegerile din turul doi nici un fel de protocoale cu PSD, chiar dacă vom concura cu alte partide iar PSD nu are reprezentant, iar cei care nu respectă protocolul vor fi excluși din partid. Sprijinul pe care ni-l oferă PUR nu este în baza unui protocol ci vine ca un fapt firesc al politicii acestui partid, astfel că și noi vom susține candidații PUR pentru turul doi acolo unde sunt în luptă directă cu alte partide decât cu Alianța”, a declarat Nicolae Neagu, președintele PD din județul Sibiu. Colegul de Alianță de la liberali, Cornel Știrbeț afirmă că, pe măsură ce se apropie turul 11, se fac presiuni tot mai puternice asupra candidaților opoziției care sunt în luptă directă cu cei ai PSD. „Candidații noștri care au mici afaceri sunt supuși la numeroase controale din partea a instituțiilor statului. Aici mă refer la Ațel, Coșa Mică și Biertan. Presiuni se fac și asupra electoratului în sensul că la Șura Mică s-a început asfaltarea drumului către Rusciori în prezența mai marilor din PSD”, a mai declarat Comei Știrbeț, care se teme pentru turul doi, unde liberalii au 11 candidați. S.V.M. Studii pentru dispeceratul de semaforizare ■ Specialiștii Primăriei studiază posibilitatea introducerii unui dispecerat de semaforizare ■ Pe lângă sistemele de semaforizare prin GPS, s-ar putea amplasa în centru și un panou de afișaj electronic de mari dimensiuni, care ar fi coodonat de același dispecerat Municipalitatea sibiană a demarat un studiu privind oportunitatea înființării unui serviciu de coordonate a activității de semaforizare în Sibiu. Prin acesta, toate semafoarele ar uma să fie asistate de calculator și sincronizate să se declanșeze prin sistem GPS. Până acum s-au investit peste 2 miliarde de lei pentru semaforizarea modernă în municipiul Sibiu, în special în ceea ce privește traversarea pietonală. Numai cele două treceri de pietoni din centrul orașului de pe strada Andrei Șaguna și de la Teatru au costat 500 de milioane de lei, iar astfel de sisteme sunt în mai multe locuri din Sibiu în special pe DN 1, unde se produc majoritatea accidentelor de circulație. Dispeceratul de semaforizare va aduce o creștere a siguranței circulației mai ales că pe viitor se are în vedere și amplasarea în intersecția de la Piața Unirii a unui panou coordonat de Primărie pe care să fie afișate principalele informații de care au nevoie atât participanții la trafic cât și pietonii. „Panoul cu afișaj electronic este o dorință mai veche de-a noastră. Ar fi extrem de util pentru șoferi, dar și pentru pietoni. Se pot afișa atât informații utilitare, care le aduce Primăria la cunoștința sibienilor cât și anunțuri legate de anumite manifestări”, spun reprezentanții Primăriei. ximativ 3 8.30 - Discuții cu secretarul prefecturii 9.00 - Ședință cu șefii compartimentelor din subordine 11.00 - Discuții cu directorii instituțiilor descentralizate 12.00 - Participă la ședința de constituire a Consiliului Județean 14.00-Audienței 8.30 - Ședință cu viceprimarii 9.00 - Discuții cu secretarul 10.00 - Discuții cu directorul economic 11.00 - Conferință de presă 12.00 - Participă la ședința de constituire a Consiliului Județean 13.00 - Discuții cu directorul tehnic 14.00 - Semnează documente / Ce fac azi capii Sibiului eoooeoooooc'oec'oo ä cwcwooeoeoeo ocooooooooooeoo o întâlnire cu directorul Direcției dezvoltare regională și integrare europeană; întâlnire cu directorul Serviciului public de asistență socială; întâlnire cu reprezentanții Compartimentului contencios - juridic; - Participă la ședința de constituire a Consiliului Județean întâlnire cu reprezentanții Compartimentului stare civilă. Constantin Morar Teoretic. Astăzi aflăm cine conduce județul urmare din pagina 1 După ce au existat discuții privind organizarea ședinței constitutive Consiliului județean în data a de 26 iunie, prefectul Mircea Silvestru Lup, s-a răzgândit și a cerut ca ședința constitutivă să aibă loc astăzi de la ora 12, la Cercul Militar. Decizia prefectului a luat prin surprindere pe toată lumea, mai ales că opoziția aștepta încă o vreme pentru negocieri cu DGR-ul, iar politicienii erau în plină campanie pentru turul doi la alegerile locale în peste 34 de localități din județ. „Eu nu am dat alt ordin decât cel de marți privind convocarea ședinței de constituire, restul au fost discuții. Că au existat discuții privind convocarea ședințelor de constituire e altceva, dar acesta este ordinul meu care este perfect legal, în baza legii 215/2001. Sunt făcute până acum convocări pentru validare în toate comunele, care au primar din primul tur și pentru cele două orașe. Eu mi-am îndeplinit doar sarcinile de prefect în privința respectării legii. Mai mult nu mă interesează”, a declarat prefectul Mircea Lup. Neagu nu primise ieri convocarea Nicolae Neagu era încă în dubiieri în privința acestei ședințe pe care a calificat-o ilegală, de vreme ce până la ora 17 nu s-a înștiințat oficial nimeni privind constituirea noului Consiliu. „Deocamdată nu vreau să iau o poziție oficială în acest sens, pentru că sunt câteva lucruri neclare, dar pe măsură ce vom ști cu certitudine cum stă treaba vom da dovadă de aceeași transparență ca și până acum în negocierile pentru Consiliul Județean. Pe mine nu m-a chemat nimeni la nici o ședință, motiv pentru care nu știu dacă o să mă duc”, a declarat Nicolae Neagu. Actualul vicepreședinte al Consiliului Județean, umanistul Iosif Moldovan, spune că a aflat abia ieri dimineață de convocare și că în privința alianțelor nu știe nimic. Liderii PSD au fost de negăsit ieri dar, potrivit unor informații, FDGR-ul și PSD- ul vor împărți în continuare administrația municipiului Sibiu și pe cea a județului. Dacă se confirmă varianta prin care FDGR va face tandem cu PSD la județ, atunci președinte va fi Martin Bottesch, primul de pe lista FDGR, iar vicepreședinți Constantin Morar și tânărul Cosmin Ionescu. Componența Consiliului Județean la prima ședință FDGR va avea în Consiliul Județean pe Bottesch Martin, Rober Iosif, Thellmann Daniel, Müller Werner Mihail, Cioflec Ursula, Fleischer Wiegand Helmut, Manta- Klemens Christine, Ungar Beatrice, Knall Helmut Iulius, Gunesch Friedrich și Philippi Use. PSD-ul a luat la județ 8 locuri astfel că linia se trage înainte de Constantin Cotora, iar în Consiliul Județean vor intra Morar Constantin, Frunzescu Ioana Elena, Plopanu Teodor, Cindrea Ioan, Vraciu Ion, Ionescu Silviu Cosmin, Arcaș Viorel și Teșu Aurelia. Democrații au 6 oameni iar cap de afiș este președintele PD, Nicolae Neagu, urmat de Nicolae Nan, Piteiu Marcel Adrian, Popescu Grigore, Răulea Marcela Maria și Neamțu Mihai Leonida. Liberalii au 5 mandate prin Cornel Știrbeț, Cazan Mircea, Nicolaescu Gheorghe, Isaicu Maria-Valeria și Dicu Gheorghe. Umaniștii au obținut trei mandate prin Moldovan Iosif, Costelu Eftimie și Paul Ion Ștefan. S.-V.M. Față în față cu matematica ■ . Absolvenții claselor a VIII-a au dat piept, ieri, cu matematica. In județul Sibiu, au rezolvat subiectele propuse la această probă circa 4.875 de elevi, trei dintre cei înscriși lipsind nemotivat. Aceștia nu au fost, însă, singurii absenți de la testare, pentru că alți câțiva elevi sibieni au trebuit să susțină examenul de pe patul spitalului. Astfel, un candidat a fost mușcat de curând de o albină, accidentul necesitând internare, iar un altul a fost suspus unei operații de apendicită, în ciuda „fricii” generalizate de proba la matematică, profesorii spun că subiectele de anul acesta nu ar fi trebuit să ridice probleme. Astfel, timp de două ore, elevii au avut de rezolvat 12 exerciții și probleme. Prima parte, cea mai accesibilă, le-a propus candidaților găsirea rezultatului calculului 5+3+3, calculul în minute a trei sferturi de oră sau ecuații și probleme de geometrie. în cea de-a doua parte, elevii s-au întâlnit cu funcții și o piramidă triunghiulară regulată. Elevii vor sta, astăzi, față în față cu subiectele de la proba de cultură generală, în funcție de preferințele fiecăruia, candidații pot alege între Istoria Românilor sau Geografia României. De vineri, se poate spune că elevii intră în vacanță. Emoțiile vor mai dura, însă, până în 19 iunie, când se vor afișa rezultatele. CS. Despăgubiri pentru gospodăriile inundate în jur de 30 de familii din județul Sibiu vor beneficia de ajutor din partea Guvernului României după ce gospodăriile lor au căzut pradă inundațiilor din ultimele zile. Ei ar urma să primească aproape un miliard de lei, bani ce vor fi alocați din fondurile pentru dezastre până la finele săptămânii viitoare. în județul Sibiu cele mai afectate gospodării au fost cele din zona Tălmaciu și de pe Valea Oltului în zona Avrig și Bradu, unde în jur de 30 de familii s-au trezit cu culturile de porumb sau cartofi inundate în urma ploilor abundente de la începutul săptămânii. De fondurile guvernului vor mai beneficia și alții dar numai după ce se vor face anchete sociale care să dovedească că se află în imposibilitatea de a-și reface locuințele afectate, în afară de bani, sinistrații vor primi și materiale de construcție. S.-V.M.