Ózdi Vasas, 1966 (9. évfolyam, 1-58. szám)

1966-11-16 / 48. szám

1966. november Ш A vállalati önköltség javításáért Kooperáció — anyagfelhasználás csökkentés A durvahengermű párt, KISZ, szakszervezet és gaz­dasági vezetői rendkívüli ta­nácskozáson vitatták, meg a gyárrészlegek önköltségének alakulását, és a jelentkező rontó tényezők okait, azok felszámolásának módszereit. Úgy határoztak, hogy a mennyiségi, minőségi plusz­felajánlások teljesítése mel­lett a fő figyelmet az ön­költségi tervek teljesítésére, illetve túlteljesítésére irá­nyítják és a vállalat gazda­sági eredményeit az utolsó negyedévre tervezett 86,5 százalékos költségszint 0,01 százalékos további csökken­tésével segítik. A kitűzött cél megvalósí­tása érdekében részletes in­tézkedési tervet dolgoztak ki, melyet a munkaverseny iro­da közreműködésével közel 200 példányban osztottak szét a gyárrészleg brigádjai kö­zött. Az intézkedési tervben a feladatok egyértelműen van­nak meghatározva. A blokk­soron 6650 tonna öntőcset hengerelnek ki terven felül, melyből 4200 tonnát bugaso­ron 2450 tonnát a készsoro­kon dolgoznak fel. A finom­hengermű részére terven fe­lül 3600 tonna buga előállí­tását irányozták elő. A trió­soron 1225 tonna öntecs többletfeldolgozásból 970 ton­na készáru előállítása szere­pel célkitűzéseik között. A számszerű adatokon túl kimunkálták a cél elérésé­nek módszereit is. A blokk­sori tel­jesítmény növelését pl. az acélművel együttmű­ködve kívánják elérni. En­nek lényege: a meleg önte­csek 50 °C-al magasabb hő­fokon jöjjenek be, mint ed­dig, mert az átlagos öntecs­hőmérséklet emelkedése ré­vén az egy órára eső terme­lést 2,5 tonnával lehet nö­velni a bugasori program be­tartása mellett. A triósoron a meleganyag hiányok csökkentésével nö­velik az üzemidő kihaszná­lást. A tartósoron a meleg­anyag hiányok 1,5 százalé­kos csökkentését tűzték cé­lul, a­melyet­ a hengersor szempontjából a legjobb programozással lehet bizto­sítani. A mennyiségi termelés fo­kozása mellett a fajlagos anyagfelhasználás csökken­tését is szorgalmazzák. A bu­­gasoron a tervvel szemben 5 kg anyagfelhasználás csök­kentést terveznek. Elérése esetén 433 tonna öntécset ta­karítanak meg, ami 1,3 mil­lió forint költségcsökkenést eredményez. Ezt elsősorban a csavarodásból keletkezett selejtek csökkentésével akar­ják megvalósítani. Ehhez vi­szont a gondosabb anyag­melegítésre van szükség. V. T. g.: a nagyolvasztómű és az acélmű felemelt termelési tervének túlteljesítéséhez szükséges­­alapanyagokat folyamato­san szállítják, azáltal, hogy a Tornaszent­­andrás—Ózd közötti mészkő­­forda vasúti kocsi meghibá­sodásaiból eredő kiesést fel­számolják. Az Ózd külső és Center térségében végzett átrakási és felrakási mun­kákra is nagy gondot fordí­tanak, a szükséges üres ko­csik gyors biztosítása és a gépi erő (baggerek) teljesít­­mény-fokozása révén, hogy a kohóhídra folyamatosan érkezzenek az anyagok és a tölcsérek telítettsége állan­dóan 70 százalékos szinten legyen. A hengerművek felemelt készáru kiszállítási tervének teljesítéséhez szükséges ko­csiigényt a naponta rendel­kezésre álló MÁV kocsikból típusonkénti kigyűjtéssel és ennek operatív összehango­lásával folyamatosan bizto­sítjuk. Az export anyagok folyamatos kiszállítása érde­kében a MÁV-val a kap­csolataikat tovább mélyítik. Jelentős erőfeszítéseket tesznek a kocsiálláspénz csökkentése érdekében is. 1965. IV. negyedévében 900 ezer forint bírságot fizettek kocsiállásért. Ez év utolsó negyedében 350 ezer forint­tal kevesebbet terveztek. A lehetőségeket mérlegel­ve ezt 559 ezer forintra módosították. Ez viszont csak úgy biztosít­ható, ha a MÁV kocsitartóz­kodási idő az 1966. I—III. ne­gyedévi havi átlagos tény­­számát 2 százalékkal csök­kentik. Ez vonatkozik főleg az idegen és speciális kocsik tartózkodási idejének csök­kentésére. Jelentős a nyolc napon túli kocsibírság meg­­­szüntetése a MÁV kocsik fordulójának meggyorsításá­val. Ennek érdekében a vál­lalat területén tartózkodó MÁV kocsik tartózkodási idejét az összes kocsira vo­natkoztatva átlagosan négy nap alá szorítják. V. T. Jobb kiszolgálás — kocsif­orduló meggyorsítás A közlekedési üzemek párt-, KISZ-, szakszervezeti és gazdasági vezetői célul tűzték ki, hogy a IV. negyed­évre tervezett 99,5 százalékos költségszintjüket 96,3 száza­lékra csökkentik. Céljuk el­érésének érdekében kidolgoz­ták azokat a legfontosabb te­endőket az év hátralevő idő­szakára, melyek gyárrészle­gük jellegének legjobban megfelelnek. Úgy döntöttek, hogy a nagyolvasztómű 20 000 ton­nás terven felüli nyersvas­­termelés elérése érdekében a forgalmi feladatokat még jobban összehangolják. Az acélmű 29 700 tonna terven felüli acéltermelésének eléré­séhez szükséges szállítási feladatokat maradéktalanul végrehajtják. Jelentős gondot fordítanak a két hengermű folyamatos kiszolgálására is. Az intézkedési terv lénye­ A gép segíti az embert Az acélmilvaskert dolgozói vállalták, hogy a kongresz­­szusi verseny idején a martinkemencéknél hulladékra várás nem lesz és a berakási sebességet 1,06 t/m* óra fölött tartják. Jelenleg november 13-ig 1,14 t/va* óra átlagteljesítményt tartanak nyilván. ÓZD! VASAS Ú­j autóbuszok Ózdnak Hivatkozással lapuk folyó­­ évi október 29-i számában­­ megjelent ..Tél előtt az „ AKÖV” című cikkükre, ér-­­ tesítem a t. Szerkesztőséget,­­ hogy ózdi üzemegységünk­­ autóbusz ellátottságának, il­­­­letve az üzemegység terüle-­­ tén jelentkező személyszállí­ s tási feladatok ellátásának ér-­­­dekében "intézkedést tettem­­ — a rendelkezésre álló le- l­hetőségeken belül — az ál- s­­omány felfrissítésére. Ózdi üzemegységünk terü- 5 letéről folyó évben selejte- e­zésre kerülő Csepel bódés és­­ Ikarus 30 típusú autóbuszok­­ pótlására az üzemegység rés­­­szére folyó évi IX. hóban 2­­ db 82 személyes Ikarus 66 ? típusú autóbusz folyó évi­­ november hó 1-én 2 db 82­­ személyes Ikarus 66 típusú­­ autóbuszt biztosítottam.­­ A továbbiakban — ahogy­­ a gyár­ a gépkocsikat ren­delkezésünkre bocsátja — az üzemegység részére még fo­lyó évben további Ikarus 31- es típusú, 40 személyes autó­­­­buszokat biztosít a vállalat. Fenti intézkedésemmel elő kívánom segíteni, hogy az üzemegység területén jelent­kező személyforgalmi igé­nyek teljes egészében kielé­gítést nyerjenek. Valykó István igazgató A préstelep szocialista bri­gádjai a kanálállagsúlyt 107 százalékra, a mennyiségi ter­melést 110 százalékra teljesí­tették. Különösen jó ered­ményt ért el Király Berta­lan vezette szocialista bri­gád, a kanálállagsúlyt 111 százalékra teljesítették. TERVSZINT FÖLÉ KERÜLTEK A durvahengermű lemez­sori brigádok november 11-én napi tervüket 133,6 százalék­ra teljesítették. Ezzel tervü­ket havi viszonylatban sike­rült 100 százalék fölé emelni. Legeredményesebben a III. sz. műszak Kristály István művezető és Kriston Gyula előhengerész brigádja dolgo­zott, az 59,55 tonna/mű­­szak tervvel szemben 88,62 tonna/műszakot értek el, és tervüket 149 százalékra tel­jesítették. TELJESÍTETTÉK A FELAJÁNLÁST, ÚJABB VÁLLALÁST TETTEK Trecska János és Medve István lakatos karbantartó brigádja november 11-én 2 db szénőrlő-malom forgórészt készített elő és cserélt ki annak jegyében, hogy kong­resszusi pótvállalásukat tel­jesítik vele. A munkasiker abban rejlik, hogy általában 1 db. szén­őrlő­ malom forgó­rész előkészítése és kicserélé­se a brigádnak 8 óra mun­kaidőt jelent Jelen esetben 8 óra alatt 2 db. szénőrlő malom forgórész kicserélése történt meg. Az eredmény felbuzdította a malomkar­bantartókat és újabb válla­lást tettek a kongresszus tisz­teletére. TÖBBET SZÁLLÍTOTTAK A kongresszusi verseny keretén belül az OM­ forga­lom szocialista brigádjai to­vább növelték vontatási tel­jesítményüket Az elmúlt évi bázisértékhez viszonyítva már a III. negyedévben 109, százalékos teljesítést értek el, s azóta ezt 112 százalékra növelték. A három szocialis­ta kollektíva közül azonos tervtúlteljesítés mellett 50 óra társadalmi munkavégzés­sel Rubint Lajos brigádja harcolta ki az első helyet. MELEGET VITTEK A MŰHELYBE­ ­ A csőszerelő műhely „Pe­tőfi Sándor” szocialista bri­gádja december 15-e helyett november 12-re vállalta a faipari üzem­ fűtésének szere­lését. Kongresszusi vállalá­sukat példamutatóan teljesí­tették, mert november 10-re végeztek a szereléssel. A munkálatok végzéséből ki­tűnt: Kerékgyártó Kálmán, Varga Sándor, Ványi Tibor és Hevér Gyula. A kongresszusi verseny ESEMÉNYEIBŐL A term­elő üzemek (nagyolvasztómű, acélmű) dolgozói által vállalt jó minőségű többlettermelés több és ponto­sabb elemző munkát kíván a laboratóriumokban is, ahol a vegyi összetételek elemző próbáit készítik. Dalton nevét viselő kémikus brigád a többletelemzés pontos és gyors végzésével veszi ki részét a kongresz­­szusi versenyből. Orczi Antal, a brigád egyik tagja próba előkészítést végez. Az Ózdi Vasas megírta az illetékes válaszol Mi a* akadálya a finomporok felha­ználásának ? Az Ózdi Vasas október 29-i számában ,,Gazdaságosabban” cím alatt megjelent cikkben szó került arról, hogy a kohóknál kelet­kezett finomporok nagyobb mérvű felhasználását az érctömörí­­tőműben műszaki fejlesztés elhúzódása akadályozza. Kiss Antal főmechanikus ezzel kapcsolatban a következőket közölte szerkesztőségünkkel: Vállalatunk igazgatósága többször foglalkozott már a Sringier­­nél és az Elexnél képződő finomporok nedvesítésével. A műszaki igazgató elvtárs megbízása alapján a tervező iroda elkészítette a berendezések terveit 1966. szeptember hóban. A műszaki fej­lesztési főosztály ezek alapján november elején biztosította a szükséges hitelfedezetet. A vállalat főmechanikusa 1966.­ október 24-én intézkedett, hogy a kivitelezést a központi karbantartó gyárrészleg fővállalkozásban lássa el úgy, hogy a befejezési ha­táridő 1967. I. félév vége. A nagyolvasztómű felajánlotta, hogy közreműködik a kivitelezésben és ezt a központi karbantartó gyárrészleg fel is fogja használni. A cikk azon megállapítása, hogy a pelletező tányér csak ,,félig készült el”, nem fedi a valóságot. Ismerni kell ehhez, hogy a kettős keverés műszaki fejlesztési téma és a pelletező tányér elkészítése után mintegy másfél éves idő szükséges a megfelelő üzemi kísérletek lebonyolításához. A kísérletek ez év tavaszán kezdődtek és még 1967-re is átnyúlnak. Ez év júliusában a pelletező tányér meghibásodott, kijavítása folyamatban van. A daru hiánya nem teszi lehetetlenné a tányér kijavítását, de nehezíti azt. A daru telepítésére vonatkozó igényét a nagyolvasztómű 1965. második felében jelentette be. A terveket a tervező iroda készíti. A tervezés befejezése után a kivitelezést a nagyolvasztómű fogja végezni. A pelletező tányér üzemeltetése addig is biztosítható. Kiss Antal főmechanikus Pontosabb Az 1966. november 4-i szá­munkban közölt „A műszaki konferenciák tapasztalatai a számok tükrében” című cikk­ben az acélműt „nem kielé­gítő” 78,1 százalékos megje­lenési arányszáma miatt el­marasztalták. Híve­ az a közlés tévedé­sen alapul, ezért kérjük a statisztikát, hogy a következő, megjelenő számukban a téves 78,1 szá­zalékos megjelenési arány­­számot a valós 87,6 százalé­kos megjelenési arányszám­mal helyesbíteni szívesked­jék. Szűcs Gersson­­ acélmű stb. term. fel. S Jobb a ttenjelenési arány­számnak Az „Ózdi Vasas” novem­ber 4-i számában cikk je­­­­lent meg a „Műszaki konfe­­­­renciák tapasztalata a számok­­ tükrében” címmel.­­ A cikkben a nagyolvasztó­i gyárrészlegünkre vonatkozó 77,7 százalékos műszaki ta­­­­nácskozáson való részvételi­­ arány megjelölésével nem­­ értünk egyet." Tudott dolog,­­ hogy a Tomnaszentandrási­­ Mészkőbánya tőlünk 80 km­­- re van, ahol 7 fő műszaki­­ dolgozik. Elképzelhetetlen,­­ hogy minden műszaki dolgo­­­­zó a konferencián részt vehes­­­­sen. Éveken át jól bevált­­ gyakorlat volt, hogy a mész­­­­kőbányát az üzemvezetés, a párt és a szakszervezet egy­­egy fővel képviselte. Megen­gedhetetlen a továbbiakban üzemviteli és balesetvédelmi szempontból az, hogy olyan üzemek, mint a kohóüzem és a zsugor­ítómű három­­négy órát nélkülözze a mű­szaki dolgozókat. Nem lehet megoldani ezeknek az üze­meknek az irányítását a leg­minimálisabb időre sem mű­szaki vezető nélkül. I­ayen ki vállalná a felelősséget egy esetleges baleset bekövetke­zésénél is ilyen esetben? A munkaverseny iroda e tervosztálytól kapott napi dolgozó létszámból számolta ki e kedvezőtlen százalékos arányt. A délutános és a torna­­szentandrási műszaki dolgo­zók kihagyásával a nagyol­­vasztómű műszaki taná­csko­­zásának a megjelenési ará­nya 93,5 százalékos volt

Next