2111 Szada, 2016 (14. évfolyam, 1-12. szám)

2016-06-01 / 6. szám

Gyereknap - Simon Katalin tanárnő beszámolója Május 27-én, iskolánkban gyereknap alkalmából, nagy lelkesedéssel igyekeztünk a tanulóink kedvébe járni. A szervezési munkában nagy segítséget jelentettek a diákönkormányzat tagjai, az ötödik évfo­lyamra járó tanulóink többsége, valamint néhány 7. b és 8. b osz­tályos tanuló. A megrendezésben iskolánk dolgozói nagy szeretet­tel és örömmel vettek részt. Háromnegyed nyolckor lufikkal feldí­szített udvar fogadta a tanulóinkat és a szüleiket. Reggel nyolc óra­kor iskolánk igazgatónője Greffné Kállai Tünde köszöntötte a gye­rekeket. Ezen a napon ugyan minden órát megtartottunk, de 35 per­cesekre rövidítettük, a szüneteket pedig meghosszabbítottuk. Dél­előtt a rádióból szív küldi szívnek kívánságműsor volt hallható, melyben a gyerekek zeneszámokat küldhettek egymásnak. Néhány lelkes tanuló az iskolarádiózásba is betekinthetett. A hosszú szüne­tekben a zenehallgatás mellett társasjátékozásra, logikai képesség­­fejlesztő játékok kipróbálására, arcfestésre, hiphop bemutató meg­tekintésére nyílott lehetőség. Az alsó tagozatos diákjaink a Falu­házba is ellátogattak, ahol iskolánk „Meseszövödére” járó tanulói­nak előadásában megtekinthették a Hazudós egér című színdarabot. Az órák után különböző ügyességi és mozgásos játékok, akadály­­pálya és kézműves foglalkozások következtek. A gólyalábazás, a kötélhúzás, az aszfaltrajzolás, az arcfestés, a körmöcskézés, valamint a tavalyi évben is nagy sikernek örvendő papírsárkány készítés is sok vidám percet hozott. Vidáman, sok nevetéssel, jó kedvvel telt el a nap. Külön köszönet Hazely Dánielnek a hiphop bemutatóért, Mészáros Enikőnek a társasjátékokért, Mikó Mártának a színvonalas színházi előadásért és minden kollégámnak. Tudáspróba Május 30-án és 31-én rendeztük meg a 7. évfolyam tudáspróbáját magyar nyelv és irodalom, valamint matematika tantárgyakból. Határtalanul 201­6 A tanév elején Aranyossy Emőke és Kántor Gabriella osztályfőnök tanárnők 7. évfolyamos diákjaikkal Határtalanul pályázatot nyertek. Ennek keretében iskolánk tanulói határon túli magyarok lakta terü­letekre látogathattak el néhány napra. A pályázat részben állami finanszírozású, így a résztvevő gyerekeknek csak az étkezést és a belé­pődíjakat kellett kifizetniük, az utazás és a szállás díjmentes volt szá­mukra. Az úti cél a Felvidék, a bányavárosok, a Mátyás királyhoz köt­hető várak, valamint a természeti csodák felfedezése. Június 1-jén eljött a várva várt nap, reggel elindult a csapat az osz­­tályfőnökök, valamint Verébné Kovács Rozália igazgatóhelyettes és Nagy Mária tanárnő kíséretében. Utunk Párkányba vezetett, ahol találkoztunk pozsonyi idegenvezetőnkkel, aki a kirándulás ideje alatt végig számtalan érdekes dolgot osztott meg velünk és kalauzolt ben­nünket. Ezután Bénybe látogattunk, ahol megtekintettük a kerek­templomot, melynek kiváló akusztikáját is kipróbálták tanulóink. A helyi tájházban megismertettek bennünket a méltán híres kurta­szoknyás népviselettel, valamint finom kenyérlángost is kaptunk. Itt vendéglátóinknak szadai népviseletbe öltöztetett babát adtunk aján­dékba. Következő állomásunk Bajmóc volt, ahol a mesébe illő vár­tán tettünk egy sétát és elmerültünk a vásár rejtelmeiben. Utunk végén szállásunkra, Selmecbányára érkeztünk, ahol elfogyasztottuk finom vacsoránkat. Másnap a bányavárosokat vettük célba. Körmöcbányán beléptünk a pénzverde múzeumába, és lementünk a - ma már nem használt - bányába is, és a pénzverést is kipróbálhattuk. Besztercebányán rácso­dálkoztunk a szlovák nemzeti felkelés haditechnikai eszközeire, melyek a fiúkat igen felvillanyozták, és láttuk a gyönyörű román stí­lusú templomot és a vár megmaradt épületeit. Zólyomon megko­szorúztuk Balassi Bálint emléktábláját. Selmecbányára visszatérve a városban tettünk sétát, érdekes történeteket hallottunk a város tör­ténelméből, és számtalan érdekes helyre, például a leányvárhoz, a pes­tisoszlophoz és a klopacskához is ellátogattunk. Este szállásunkon a diákok az általuk készített bemutatókat adták elő, amikkel még köze­lebbről megismerhettük a bejárt területeket. A harmadik napon a Szlovák Paradicsom Nemzeti Parkba utaztunk, ahol izgalmas túrát tettünk a Hernád folyó áttörése felett, és fel­másztunk a Vöröskolostorhoz. A kimerítő túra jutalma a hegyre fel- Gyereknap az iskolában 2 SZEPTEMBERTŐL INDUL AZ ÚJ TANÉV INGYENES OKJ-s képzések esti tagozaton, Kistarcsán a Mihály Dénes Szakképző Iskolában . Érettségizettek részére: Ápoló Gyakorló ápoló Irodai titkár Pénzügyi számviteli ügyintéző Vállalkozási mérlegképes könyvelő Gyakorló csecsemő- és gy­ermekápoló Alapfokú képzettséggel rendelkezők részére: Szociális gondozó és ápoló Számítógép-szerelő és karbantartó Eladó Az első és a második szakma megszerzése ingyenes! BEIRATKOZÁS IDŐPONTJA: 2016. augusztus 22., 23­, 24, 17.00-19.00 óra között. Beiratkozás helyszíne: Simándy József .Általános Iskola épületében, 2143 Kistarcsa, Ifjúság tér 3­, II. emelet Tel.: 06-70-933-6307 www.mdiskola.hu e-mail: kistarcsa@mdiskola.bu 0 1 . ó JUNI US