Pesti Hírlap, 1927. május (49. évfolyam, 98-122. szám)

1927-05-25 / 118. szám

20 Tréning-étet a parádi hegyipályán. Mozgalmas élet volt vasárnap a Mátra kacska­ringós szerpentinútjain, a hegyiverseny kijelölt út­vonalán. Nem volt ugyan hivatalos tréningnap, s ezért sok autós keserű szemrehányással is illette a KMAC-ot­­, mégis vagy 35—40 autós és motoros robogott ki a Mátrába, a hatvani és gyöngyösi kö­vezet vámszedők nagy gyönyörűségére. Mátrafüreden már kora reggel hatalmas autópark gyűlt össze és a tréningre jött versenyzők maguk tartották fenn a rendet az indulásnál és a starthoz való visszafutás­nál. Egymásután vágtak neki a nehéz szerpentinek­nek a verseny- és túrakocsik hatalmas dübörgéssel és félelmes irammal, a fenn­maradtak pedig a motor zúgásából következtettek, ki hogyan vette a fordu­lókat. Egyhangú volt a vélemény, hogy a Budapest —Parád útvonalon a hegyiverseny útszakasza van a legrosszabb állapotban. A három erős forduló kifelé lejt, az itt maga is meglehetősen elviselt, elhanya­golt, úgyhogy a legmerészebb vezető is kénytelen csaknem teljesen megállítani gépét a kanyarodók­ban. A tréning alatt ezeket a bajokat még más örö­mök is tetézték. Eltekintve a h­elyenkint kiálló nagy kövektől, a kiránduló lovas- és motoroskocsik sport­szerűtlen hajtásmodora kis b­íjja hogy komoly bal­eseteket nem okozott, csak a versenyzők óvatossága tisztázhatott néha egy-egy menthetetlennek látszó helyzetet. A versenyzők közül szorgalmas tréninget tar­tott Színi János háromliteres sportgépével, Feledy Pál szédítően gyors kis vörös Bwflatti-jával, a Fiat­márkát gróf Festetich Pál és Kelemen Lajos képvi­selték, különösen Kelemen pompásan menő 503-asa keltett feltűnést a start és a célpont abszolút szak­értőkből összesereglett nézői között, merész forduló­vételeivel és gyorsaságával. Lukács Andor, Vadász Miklós és Did­l Huba Amilcar-rel rótták a kanyarodókat, Lyka István (OM), Katona Artúr (ADM), Francsek Imre (Mercedes), gróf Károlyi Gyula (Austro-Daimler), Wolfner László és Delmár Walterné (Steyr), Pálmay Károly (Lincoln), báró Lipthay Antal (Bugatti), mind fáradhatatlanul tör­tettek fölfelé a rendkívül nehéz versenyútvonalon ötször-hatszor egymásután. Természetesen mindig szigorúan mérik az időt, tizedmásodpercekre is ügyelve, de még szigorúbban ügyelnek, hogy a nyil­vánosság elé ne kerüljön az eredmény. Abban meg- PESTI EZ­­R LAP 1927 május 25., szerda Con­tinen­tal ballongummi A rendkívül szívós és ruganyos fekete minőség, mely csaknem áthatolhatatlan és takarékos az elhaszná­l­dásban, olyan kilométer-teljesítményeket tesz lehe­tvé, melyek eddig a mesébe tartoztak. A Conti „Type Ballon"-t minden normális maszasnyorc­sű kerékabroncsra lehet szerelni anélkül, hogy azt meg ke­lene változtatni. Megtakarít időt és pénzt!­spes A FIAT-automobilok előnye: Kisméretű rendkívül gazdaságos motor nagy teljesítménnyel. Takarékos benzin- és olajfogyasztás. Hosszú élettartam. A nagy teljesítmény­ez viszonyítva alacsony lóerőszám, tehát csekély alózás. Mindezeknél fogva üzemben a legolcsóbb kocsi. Kényelmes, tartós elegáns karo­saéria. Minden pótalkatrész raktáron. A nagy előnyökhöz képest arányta­anul olcsó árak. Magyar Fiat Automobil rt. eladási osztály és központi iroda: IV., Váci­ utca 12. Telefon 124-53 és 150-76. 88 67 egyeznek, hogy a jó idő 9 percen belül kezdődik, mert ha valaki a 7 kilométeres, hihetetlen éles „haj­tű"-kanyarodókkal telt, meredek, és még­hozzá nem is kifogástalan úton 50 kilométeres átlaggal feljut a célpontig, az megérdemel minden elismerést. A félelmetes kanyarodókat még vigasztala­nabbá teszi a sok figyelmeztető háromszögű KMAC-jelzőtábla, melyek úgy meredeznek az autóvezető előtt, mint valami temetői fejfemiem­ento. Hajnaltól délig folyt a szorgalmas tréning, délben pedig az egész társaság bevonult Parádra, a korai nyaralók nagy örömére. A nézőkkel és vendégautókkal együtt vagy 50 kocsiból álló autópark táborozott Parádon egész délután, estefelé pedig kisebb csoportokban indultak útnak hazafelé, még egyszer nagy gondo­san végignézvén a hegyi versenypálya minden egyes göröngyét . (sz. e.) HÍREK A TURAUTRÓL. A turauton elsőnek versenyen kívül József kir. herceg startol, előtte csak a KMAC útellenőrző autója megy. A verseny útvonalának legrosszabb szakasza a Bu­dapesttől Mátyásföldig terjedő rész._ A hegyiversenyt a vasárnapi tréningen résztvettek szerint sokkal jobb lett volna fordított irányban, Tarád­ról a hegygerincre megrendezni, mert a parádi oldalon hasonlíthatatlanul jobb állapotban van az út, mint a gyöngyösi lejtőn. A gyorsasági verseny szakaszán már vasárnap kifo­gástalan volt az ú­ttest, de péntekre még egyenletesebbé tesz­ik a rendszeres hengereléssel. Dr­. Feledy Pál biztos indulója a turautnak, sőt annyi szabadságot kapott, hog­y résztvehet a cseh TT-ver­senyen is, ahol Thomsein Ottóval akar találkozni, vala­mint a francia Grand Prix-versenyen is, amelyre már személy szerint is meghívást kapott. öt FIAT-kocsi startol Áldozó­ csütörtökön a túra­uton. Zombori-Rónai Endréné, aki Delmárné mellett az egyetlen hölgy­ vezetője a túrautr­ak, 500-es kocsin, gróf Festetich Pál és Kelemen Lajos 503-as, Bárány Ervin és Csobaji Gyula pedig hathengeres túrakocsin indulnak. Valamennyi FIAT-gép normál széria-típus, ami különö­sen érdekessé teszi a kocsik szereplését. A szakértők szerint a hegyiversenyen dr. Feledy Pál lesz elől kis Bugattijával, bár Dolmárnak, Színi Já­nosnak és az Amilcaroknak is sok k­iveik van. A túrako­csik között a FIAT és az ADM-kocsiktól várnak jó ered­ményt. Rekord az út rossz állapota miatt aligha lesz, de a kipróbált verseny­vezetőktől 7 perc körüli eredmény nem lesz meglepetés. 150 kilométeres gyorsaságot várnak Delmártól, aki 0 literes versenygéppel startol. Színi János­­3 literes gépé­vel veszélyes lehet Delmárra, sőt a másfél literes Bu­gattik-k is 140 körül mennek majd Nyergesújfalunál. A Méray-gyár igen szép számmal vesz részt a túra­úton , 6 nevezőjük közt látjuk az új tehetséges motorver­senyzők jórészét. Örömmel látjuk, hogy ez a hatalmasan gyarapodó gyár nem mulasztja el versenyzőgárdájának gondos kiválasztását — teret enged új tehetségeknek, melyek magának a magyar motorsportnak is meglepetése­ket is hozhatnak. Az Austro Daimlerek hatalmas mennyisége a tura­uton. Messze elől vannak a nevezések számával. A ver­senyzők a legelőkelőbb úrvezetőkből állanak és itt látni, hogy ezen körök milyen ambícióval és áldozatkészséggel és főleg sportszeretettel tudnak kocsit vezetni. A verseny egyik favoritja Szini János és ha nem csalódunk, a győz­­ tese is. A Linas—Monthlery Autodrom megnyitó verseny fölényes győztes­e. FranciSQuet­­s» SUNBEAM «gépen 143.785 km. átlaggal. Kedvező fizetési feltételek. 1694 £ M­agyar Abroncs- és Kerékgyár RT. BUDAPEST VI. JÓKAI UTCA TEL 1^—56

Next