Pesti Hírlap, 1927. május (49. évfolyam, 98-122. szám)
1927-05-25 / 118. szám
20 Tréning-étet a parádi hegyipályán. Mozgalmas élet volt vasárnap a Mátra kacskaringós szerpentinútjain, a hegyiverseny kijelölt útvonalán. Nem volt ugyan hivatalos tréningnap, s ezért sok autós keserű szemrehányással is illette a KMAC-ot, mégis vagy 35—40 autós és motoros robogott ki a Mátrába, a hatvani és gyöngyösi kövezet vámszedők nagy gyönyörűségére. Mátrafüreden már kora reggel hatalmas autópark gyűlt össze és a tréningre jött versenyzők maguk tartották fenn a rendet az indulásnál és a starthoz való visszafutásnál. Egymásután vágtak neki a nehéz szerpentineknek a verseny- és túrakocsik hatalmas dübörgéssel és félelmes irammal, a fennmaradtak pedig a motor zúgásából következtettek, ki hogyan vette a fordulókat. Egyhangú volt a vélemény, hogy a Budapest —Parád útvonalon a hegyiverseny útszakasza van a legrosszabb állapotban. A három erős forduló kifelé lejt, az itt maga is meglehetősen elviselt, elhanyagolt, úgyhogy a legmerészebb vezető is kénytelen csaknem teljesen megállítani gépét a kanyarodókban. A tréning alatt ezeket a bajokat még más örömök is tetézték. Eltekintve a helyenkint kiálló nagy kövektől, a kiránduló lovas- és motoroskocsik sportszerűtlen hajtásmodora kis bíjja hogy komoly baleseteket nem okozott, csak a versenyzők óvatossága tisztázhatott néha egy-egy menthetetlennek látszó helyzetet. A versenyzők közül szorgalmas tréninget tartott Színi János háromliteres sportgépével, Feledy Pál szédítően gyors kis vörös Bwflatti-jával, a Fiatmárkát gróf Festetich Pál és Kelemen Lajos képviselték, különösen Kelemen pompásan menő 503-asa keltett feltűnést a start és a célpont abszolút szakértőkből összesereglett nézői között, merész fordulóvételeivel és gyorsaságával. Lukács Andor, Vadász Miklós és Didl Huba Amilcar-rel rótták a kanyarodókat, Lyka István (OM), Katona Artúr (ADM), Francsek Imre (Mercedes), gróf Károlyi Gyula (Austro-Daimler), Wolfner László és Delmár Walterné (Steyr), Pálmay Károly (Lincoln), báró Lipthay Antal (Bugatti), mind fáradhatatlanul törtettek fölfelé a rendkívül nehéz versenyútvonalon ötször-hatszor egymásután. Természetesen mindig szigorúan mérik az időt, tizedmásodpercekre is ügyelve, de még szigorúbban ügyelnek, hogy a nyilvánosság elé ne kerüljön az eredmény. Abban meg- PESTI EZR LAP 1927 május 25., szerda Continental ballongummi A rendkívül szívós és ruganyos fekete minőség, mely csaknem áthatolhatatlan és takarékos az elhasználdásban, olyan kilométer-teljesítményeket tesz lehetvé, melyek eddig a mesébe tartoztak. A Conti „Type Ballon"-t minden normális maszasnyorcsű kerékabroncsra lehet szerelni anélkül, hogy azt meg kelene változtatni. Megtakarít időt és pénzt!spes A FIAT-automobilok előnye: Kisméretű rendkívül gazdaságos motor nagy teljesítménnyel. Takarékos benzin- és olajfogyasztás. Hosszú élettartam. A nagy teljesítményez viszonyítva alacsony lóerőszám, tehát csekély alózás. Mindezeknél fogva üzemben a legolcsóbb kocsi. Kényelmes, tartós elegáns karosaéria. Minden pótalkatrész raktáron. A nagy előnyökhöz képest aránytaanul olcsó árak. Magyar Fiat Automobil rt. eladási osztály és központi iroda: IV., Váci utca 12. Telefon 124-53 és 150-76. 88 67 egyeznek, hogy a jó idő 9 percen belül kezdődik, mert ha valaki a 7 kilométeres, hihetetlen éles „hajtű"-kanyarodókkal telt, meredek, és méghozzá nem is kifogástalan úton 50 kilométeres átlaggal feljut a célpontig, az megérdemel minden elismerést. A félelmetes kanyarodókat még vigasztalanabbá teszi a sok figyelmeztető háromszögű KMAC-jelzőtábla, melyek úgy meredeznek az autóvezető előtt, mint valami temetői fejfemiemento. Hajnaltól délig folyt a szorgalmas tréning, délben pedig az egész társaság bevonult Parádra, a korai nyaralók nagy örömére. A nézőkkel és vendégautókkal együtt vagy 50 kocsiból álló autópark táborozott Parádon egész délután, estefelé pedig kisebb csoportokban indultak útnak hazafelé, még egyszer nagy gondosan végignézvén a hegyi versenypálya minden egyes göröngyét . (sz. e.) HÍREK A TURAUTRÓL. A turauton elsőnek versenyen kívül József kir. herceg startol, előtte csak a KMAC útellenőrző autója megy. A verseny útvonalának legrosszabb szakasza a Budapesttől Mátyásföldig terjedő rész._ A hegyiversenyt a vasárnapi tréningen résztvettek szerint sokkal jobb lett volna fordított irányban, Tarádról a hegygerincre megrendezni, mert a parádi oldalon hasonlíthatatlanul jobb állapotban van az út, mint a gyöngyösi lejtőn. A gyorsasági verseny szakaszán már vasárnap kifogástalan volt az úttest, de péntekre még egyenletesebbé teszik a rendszeres hengereléssel. Dr. Feledy Pál biztos indulója a turautnak, sőt annyi szabadságot kapott, hogy résztvehet a cseh TT-versenyen is, ahol Thomsein Ottóval akar találkozni, valamint a francia Grand Prix-versenyen is, amelyre már személy szerint is meghívást kapott. öt FIAT-kocsi startol Áldozó csütörtökön a túrauton. Zombori-Rónai Endréné, aki Delmárné mellett az egyetlen hölgy vezetője a túrautrak, 500-es kocsin, gróf Festetich Pál és Kelemen Lajos 503-as, Bárány Ervin és Csobaji Gyula pedig hathengeres túrakocsin indulnak. Valamennyi FIAT-gép normál széria-típus, ami különösen érdekessé teszi a kocsik szereplését. A szakértők szerint a hegyiversenyen dr. Feledy Pál lesz elől kis Bugattijával, bár Dolmárnak, Színi Jánosnak és az Amilcaroknak is sok kiveik van. A túrakocsik között a FIAT és az ADM-kocsiktól várnak jó eredményt. Rekord az út rossz állapota miatt aligha lesz, de a kipróbált versenyvezetőktől 7 perc körüli eredmény nem lesz meglepetés. 150 kilométeres gyorsaságot várnak Delmártól, aki 0 literes versenygéppel startol. Színi János3 literes gépével veszélyes lehet Delmárra, sőt a másfél literes Bugattik-k is 140 körül mennek majd Nyergesújfalunál. A Méray-gyár igen szép számmal vesz részt a túraúton , 6 nevezőjük közt látjuk az új tehetséges motorversenyzők jórészét. Örömmel látjuk, hogy ez a hatalmasan gyarapodó gyár nem mulasztja el versenyzőgárdájának gondos kiválasztását — teret enged új tehetségeknek, melyek magának a magyar motorsportnak is meglepetéseket is hozhatnak. Az Austro Daimlerek hatalmas mennyisége a turauton. Messze elől vannak a nevezések számával. A versenyzők a legelőkelőbb úrvezetőkből állanak és itt látni, hogy ezen körök milyen ambícióval és áldozatkészséggel és főleg sportszeretettel tudnak kocsit vezetni. A verseny egyik favoritja Szini János és ha nem csalódunk, a győz tese is. A Linas—Monthlery Autodrom megnyitó verseny fölényes győztese. FranciSQuets» SUNBEAM «gépen 143.785 km. átlaggal. Kedvező fizetési feltételek. 1694 £ Magyar Abroncs- és Kerékgyár RT. BUDAPEST VI. JÓKAI UTCA TEL 1^—56