1869, Posta (Rendelvények a magyar postahivatalok részére 3., 1869. 1-16. szám)
1869-04-08 / 4. szám
tatáa a következő lapon“ íratván a végére, a bejegyzés a következő melléklapon folytattatik. Oly esetben, ha valamely postahivatal, több rovatlapot küldvén tovább egy s ugyanazon tartályban, egy vagy más expeditio alkalmával azon postahivatalhoz, melyhez a kocsipostai tartály intézve van, egy saját darabot sem indít el, ez utóbbi hivatal számára a kelttel ellátott, s a rovatlapok sorozatába kellőleg bejegyzett üres kocsipostai rovatlapot kell kiállítania; s azt, miután az első sorban följegyezte, — hogy „saját küldemény nincsen“ — a fenebbi módon elősorolt zárrovatlapok közzé iktatnia. A kocsipostai tartályokat elindító postahivatalbeliek az ezen tartályokhoz tartozó rovatlapok fontos s hű följegyzéseórt felelősséggel tartoznak, sőt az ezen rendszabály mulasztásából eredő károk megtérítésére is köteleztetnek. Az átvevő postahivatalok, illetőleg azon postahivatalbeliek, kik a kocsipostai tartályokat fölnyitják, kiváló gondot fordítsanak arra: megvannak-e a megérkezett közvetlen rovatlapban följegyzett egyéb zárrovatlapok, s az azokban elősorolt küldemények, az iktatmányok egyenkint keresztül vonaloztatván. Ha egy vagy más rovatlap, vagy küldemény hiányzik, a hiány az átalános megszabott módon egy harmadik tisztviselőnek, vagy két tanú jelenlétében jegyzőkönyvileg constatáltatván, arról az elindító postahivatal viszjelentés utján értesítendő s egyidejűleg az elöjáró postaigazgatóságnak is jelentés teendő. Ha pedig a kocsipostai tartály átvételekor az elindító postahivatal rovatlapja hiányzanék, a tartály, csak úgy mint eddig, bizottmányilag nyitandó föl, s tartalma constatáltatván, a hiányzó rovatlap reclamáltassék, s a netán felmerülő akadályokról a postaigazgatóságnak jelentés tétessék. A fenebbi határozatok f. é. april 10-én lépnek életbe oly módon, miszerint ezen határidőn túl elindítandó valamennyi kocsipostai tartályok körül ezen eljárás követendő. Ezen határozatok érvénye a vasúttal és mailepostával, nem különben a gyors-, cariol- és küldönczpostával szállított kocsipostai tartályokra egyiránt terjedvén ki, az eddig használt consignatiók a fönebbi időponttól kezdve megszüntetendők. Jelesül a gyors-, cariol- és küldönczpostákhoz tartozó consignátiók kiállítására vonatkozólag. 1864. sept. 22-én lS879/9191 1863-iki sz. a. azon évi Rend. 1 nicht ausreichen würde, so ist die Bemerkung : „Fortsetzung auf dem nächsten Blatte“ anzusetzen und der Rest der Karten auf diesem Beiblatte zu verzeichnen. Wenn ein Amt, welches verschiedene Kartenschlüsse in einem Fahrpostverschlusse weiter zu versenden hat, bei einer Expedition an jenes Amt, an welches der Fahrpostverschluss lautet, keine Stücke abzufertigen hat, so ist doch immer eine mit ihrem Datum in die Kartenfolge entsprechend einzureihenden, leere Fahrpostkarte an dieses Amt auszustellen in der ersten Zeile die Bemerkung: „keine eigenen Stücke“ anzusetzen und dann die Specification der Kartenschlüsse in der obigen Weise beizufügen. Für die richtige und verlässliche Einzeichnung der zum Fahrpostverschlusse gehörigen Karten sind jene Postbediensteten, welche die Fahrpostverschlüsse abfertigen, verantwortlich und für alle Folgen einer Ausserachtlassung haftungspflichtig. Von dem empfangenden Postamte (beziehungsweise den Bediensteten, welche die Fahrpostverschlüsse eröffnen,) ist darauf zu sehen, ob die in der eingelangten, direkten Karte verzeichneten, übrigen Kartenschlüsse und die einzelnen Sendungen richtig vorhanden sind, und es sind die Einträge postenweise anzustreichen. Wird hiebei ein Abgang einer Karte oder eines Stückes wahrgenommen, so ist derselbe in der im Allgemeinen vorgeschriebenen Weise mit Zuziehung eines dritten Beamten oder zweier Zeugen protokollarisch zu konstatiren, sogleich dem absendenden Amte die Rückmeldung zu machen, zugleich aber der Vorgesetzten Postdirektion die Anzeige zu erstatten. Sollte bei Übernahme des Fahrpostverschlusses die Karte des abfertigenden Amtes selbst fehlen, so ist der Verschluss, wie bisher, kommissionell zu eröffnen, der Inhalt zu konstatiren, die fehlende Karte zu reklamiren und bei sich später herausstellenden Anständen die Anzeige an die Postdirection zu machen. Die Bestimmungen haben mit 10. April 1. J. in der Art in Wirksamkeit zu treten, dass hiernach bei allen Fahrpostverschlüssen, welche von diesem Tage an abgefertigt werden, vorgegangen wird. Dieselben haben sowohl für Fahrpostverschlüsse, welche mit der Eisenbahn und Mallepost, als für jene, welche mit Eil-, Kariol- und Botenfahrten versendet werden, zu gelten, und sind daher die bisher üblichen Konsignationen von diesem Zeitpunkte abzustellen. Insbesondere hat die Bestimmung des §. 5. der Verordnung von 22. September 1864. Z. 15879/2i9i ex ' 1863. (Verord. BI. ex 1864. Seite 344 und die folg.)