1869, Posta (Rendelvények a magyar postahivatalok részére 3., 1869. 1-16. szám)

1869-04-08 / 4. szám

tatáa a következő lapon“ íratván a végére, a bejegyzés a következő melléklapon folytattatik. Oly esetben, ha valamely postahivatal, több ro­vatlapot küldvén tovább egy s ugyanazon tartályban, egy vagy más expeditio alkalmával azon postahivatal­hoz, melyhez a kocsipostai tartály intézve van, egy sa­ját darabot sem indít el, ez utóbbi hivatal számára a kelttel ellátott, s a rovatlapok sorozatába kellőleg be­jegyzett üres kocsipostai rovatlapot kell kiállítania; s azt, miután az első sorban följegyezte, — hogy „saját küldemény nincsen“ — a fenebbi módon elősorolt zár­­rovatlapok közzé iktatnia. A kocsipostai tartályokat elindító postahivatal­beliek az ezen tartályokhoz tartozó rovatlapok fontos s hű följegyzéseórt felelősséggel tartoznak, sőt az ezen rendszabály mulasztásából eredő károk megtérítésére is köteleztetnek. Az átvevő postahivatalok, illetőleg azon posta­hivatalbeliek, kik a kocsipostai tartályokat fölnyitják, kiváló gondot fordítsanak arra: megvannak-e a megér­kezett közvetlen rovatlapban följegyzett egyéb zárro­­vatlapok, s az azokban elősorolt küldemények, az iktat­­mányok egyenkint keresztül vonaloztatván. Ha egy vagy más rovatlap, vagy küldemény hiányzik, a hiány az átalános megszabott módon egy harmadik tisztviselőnek, vagy két tanú jelenlétében jegyzőkönyvileg constatáltatván, arról az elindító posta­­hivatal viszjelentés utján értesítendő s egyidejűleg az elöjáró postaigazgatóságnak is jelentés teendő. Ha pedig a kocsipostai tartály átvételekor az el­indító postahivatal rovatlapja hiányzanék, a tartály, csak úgy mint eddig, bizottmányilag nyitandó föl, s tartalma constatáltatván, a hiányzó rovatlap reclamál­­tassék, s a netán felmerülő akadályokról a postaigaz­gatóságnak jelentés tétessék. A fenebbi határozatok f. é. april 10-én lépnek életbe oly módon, miszerint ezen határidőn túl elindí­tandó valamennyi kocsipostai tartályok körül ezen eljá­rás követendő. Ezen határozatok érvénye a vasúttal és maile­­postával, nem különben a gyors-, cariol- és küldöncz­­postával szállított kocsipostai tartályokra egyiránt ter­jedvén ki, az eddig használt consignatiók a fönebbi időponttól kezdve megszüntetendők. Jelesül a gyors-, cariol- és küldönczpostákhoz tartozó consignátiók kiállítására vonatkozólag. 1864. sept. 22-én lS879/9191 1863-iki sz. a. azon évi Rend. 1 nicht ausreichen würde, so ist die Bemerkung : „Fort­setzung auf dem nächsten Blatte“ anzusetzen und der Rest der Karten auf diesem Beiblatte zu verzeichnen. Wenn ein Amt, welches verschiedene Karten­schlüsse in einem Fahrpostverschlusse weiter zu versen­den hat, bei einer Expedition an jenes Amt, an wel­ches der Fahrpostverschluss lautet, keine Stücke abzu­fertigen hat, so ist doch immer eine mit ihrem Datum in die Kartenfolge entsprechend einzureihenden, leere Fahrpostkarte an dieses Amt auszustellen in der ersten Zeile die Bemerkung: „keine eigenen Stücke“ anzu­setzen und dann die Specification der Kartenschlüsse in der obigen Weise beizufügen. Für die richtige und verlässliche Einzeichnung der zum Fahrpostverschlusse gehörigen Karten sind jene Postbediensteten, welche die Fahrpostverschlüsse abfertigen, verantwortlich und für alle Folgen einer Ausserachtlassung haftungspflichtig. Von dem empfangenden Postamte (beziehungs­weise den Bediensteten, welche die Fahrpostverschlüsse eröffnen,) ist darauf zu sehen, ob die in der eingelang­ten, direkten Karte verzeichneten, übrigen Karten­schlüsse und die einzelnen Sendungen richtig vorhan­den sind, und es sind die Einträge postenweise anzu­streichen. Wird hiebei ein Abgang einer Karte oder eines Stückes wahrgenommen, so ist derselbe in der im All­gemeinen vorgeschriebenen Weise mit Zuziehung eines dritten Beamten oder zweier Zeugen protokollarisch zu konstatiren, sogleich dem absendenden Amte die Rück­meldung zu machen, zugleich aber der Vorgesetzten Postdirektion die Anzeige zu erstatten. Sollte bei Übernahme des Fahrpostverschlusses die Karte des abfertigenden Amtes selbst fehlen, so ist der Verschluss, wie bisher, kommissionell zu eröffnen, der Inhalt zu konstatiren, die fehlende Karte zu re­­klamiren und bei sich später herausstellenden Anstän­den die Anzeige an die Postdirection zu machen. Die Bestimmungen haben mit 10. April 1. J. in der Art in Wirksamkeit zu treten, dass hiernach bei allen Fahrpostverschlüssen, welche von diesem Tage an abgefertigt werden, vorgegangen wird. Dieselben haben sowohl für Fahrpostverschlüsse, welche mit der Eisenbahn und Mallepost, als für jene, welche mit Eil-, Kariol- und Botenfahrten versendet werden, zu gelten, und sind daher die bisher üblichen Konsignationen von diesem Zeitpunkte abzustellen. Insbesondere hat die Bestimmung des §. 5. der Verordnung von 22. September 1864. Z. 15879/2i9i ex ' 1863. (Verord. BI. ex 1864. Seite 344 und die folg.)

Next