1890, Távirda és Posta (A Magyar Királyi Posta és Távirda Rendeletek Tára, 1890. 1-73. szám)

1890-09-18 / 52. szám

266 53.276. A főváros területén (kivételével egyelőre a X-ik kerületnek) közlekedő úgynevezett helyi tár- és karielkocsi-postajáratokhoz (ide nem értve a külön vállalatkép már kiadott levélgyűjtő és csomag-pénzeslevél-, postautalvány-kézbesítő járatokat) továbbá az egyfelől Budapest-Újpest közt (távolság 6. km.) naponként három­szor, másfelől Budapest-Vörösvár közt (távolság 19 km.) oda-vissza naponként egyszer fentartandó kétfogatú korieljáratokhoz szükséges fuvarok szolgáltatására pályázat hirdettetik. A helyi postajáratok — melyek a Budapesten feladott továbbítandó és a Budapestre érkezett ide szóló, vagy átmenő levél- s kocsipostai küldeményeknek szállítására szolgálnak s melyek anyaggal, vagy üre­sen, legtöbbnyire a járatot kisérő hivatalszolgával indulnak — jelenleg a következő csoportok szerint és számban tartatnak fenn: A főposta és a magyar állam-, illetve személypályaudvar közt .... 18 egy­ 29 kétfogatú járat A főposta és az osztr.-magy. állampályaudvar között ..................... 13 11 11n 11 A magy. állam, illetve személypályaudvar és az osztr.-magy. állam­pályaudvar közt................................................................................. A főposta, Víziváros 1. sz. és vári postahivatalok közt..................... 12­11— ii ii A magy. állam-, illetve személy- vagy osztr.-magy. áll. pályaudvar és a Víziváros 1. sz. és vári postahivatalok közt....................... 11 116 ír is A személy- és a déli pályaudvar közt (viziváros 1. sz. és vár érin­tésével.) ..............................................................................................1 A főposta és egyfelől a ferenczvárosi, másfelől a teréz- és lipót­városi fiókhivatalok közt. . . ........................................................3 A főposta és a hajóállomás közt...........................................................2 A főposta és az ó­budai posta- és távirdahivatal közt.....................2 Továbbá a Duna-balparti fiókhivatalok és 1. a magyar állam-, illetve személypályaudvar közt következőkép csoportosítva: a) a dorottya akadémia utczai és lipótvárosi hivatalok érintésével4 b) a józsef téri, váczi körúti, terézvárosi és Andrássy­ úti hivatalok érintésével...................... ................................................................5 c) a hazai takarékpénztári és kerepesi­ úti hivatalok érintésével . .. d) a ferenczvárosi, illetve soroksári út II. sz. hivataltól a soroksári úti, üllői­ úti, józsefvárosi és Józsefváros 1. sz. kiv. érintésével 2. Az osztr.-magy. állampályaudvar közt: a) a józsef téri, váczi körúti, terézvárosi és az Andrássy-úti hivata­lok érintésével ..................................................................................2 b) a hazai takarékpénztári, dorottya- és akadémia-utczai és lipót­városi hivatalok érintésével.................. ........................................2 A magy. áll. pályaudvar és a fővámhivatal közt..............................— A dunajobbparti fiókhivatalok közti körjáratok (Tabán, Krisztina­város, országút, déli p. udv. és viziváros II. sz. fiókhivatalok érintésével a viziváros 1. sz. posta- és távirdahivatalhoz) ....o. Összesen 186 rendes napi helyijárat, melyek közül azonban a vasár- és ünnepnapi munkaszünetelés folytán vasárnaponként 31, ünnepnaponként 4 járat nem közlekedik. A járatok fentartásához szükséges lóállomány és kocsisok száma felől való tájékoztatás czéljából megjegyeztetik, hogy reggeli 1V 30-tól VIII óráig terjedő idő alatt 20 egyfogatú és 18 kétfogatú , este 6-tól 9 óráig terjedő idő alatt pedig 22 egyfogatú és 25 kétfogatú fuvar szükségeltetik. Ezen járatokat, a budapesti posta- és távirdaigazgatóság a forgalom követelményei szerint megváltoz­tathatja, szaporíthatja, kevesbítheti, a nappal és az éjjel bármely órájában közlekedtetheti és a vállalkozó köteles annyi és olykép felszerelt fuvart a meghatározandó helyre és időre szolgáltatni, a­mennyi és amilyen kívántatni fog, illetve a feleslegesekké válókat minden kárpótlás nélkül abbahagyni. 11 ii ii ii ii 11— .'. Vf 11 ii

Next