1947, Posta (Rendeletek Tára a Magyar Posta részére, 1947. 1-63. szám)
1947-09-13 / 46. szám
■ a 46. szám. íveiben- ott használaton kívül álló valamilyen jármű, járműroncs, járműalkatrész találtatnék, azt szeptember 30-ig a posta központi járműtelepének beszolgáltatni. _ " Minden postaszerv, melynek használatában (kezelésében, megőrzésében) valamilyen postai jármű van (gépkocsi, mozgóposta és elektromos targonca kivételével) tartozik, az 1947. évi szeptember hó 28-án ottlévő minden postai kerékpárt, háromkerekű hajtányt, kézi- és peronkocsit, targoncát, lovaskocsit a 240.210/1947. számú rendelettel rendszeresített s a központi járműtelep által kiszolgáltatandó „Járműnyilvántartás“ című nyomtatványon kezdő maradványként nyilvántartásba venni. E célból a járművek központi nyilvántartási (váz-) számát meg kell állapítani (magáról a járműről leolvasni) s a talált járműállományt — járművenként külön-külön tétel alatt — a járműnyilvántartásba bevezetni. 1 . Csak a meglévő járműveket szabad a nyilvántartásba felvenni; eltulajdonított, elveszett járműveket — amennyiben azok szeptember 28-ig nem kerülnek elő — a nyilvántartásba nem vehetők fel. Kölcsönképen más postaszervhez terelt járművet a kölcsönvevő — a járművet tényleg használó — postaszerv veszi számba. A postaszállító haszná-latára kölcsönképen kiadott kincstári lovaskocsikat a járatot fenntartó postaszerv veszi számba. Ha valamely postaszerv használatában lévő járművek összes száma a 15 drb.-ot nem haladja meg, az ott használatban (megőrzésben) lévő összes járműveket közös nyilvántartásban kell felvenni. Ha azonban a járművek száma a 15 darabot meghaladja, a járműveket az alábbi fő-, illetve alcsoportok szerint csoportosítva külön-külön íven kell nyilvántartásba venni. Járműcsoportok: 1. Kerékpárok: a) kerékpárok b)-háromkerekű hajtányok. 2. Kézikocsik: a) egykerekű targoncák, b) kétkerekű kézikocsik és targoncák, c) háromkerekű peronkocsik, d) négykerekű kézikocsik, e) szerelő kézikocsik, f) liftes kocsik,g) ajánlás kocsik, h) kosártoló kocsik. 3. Lovaskocsik: a) levélgyűjtő kocsik, b) karolkocsik, c) tárkocsik, d) batárkocsik, _T e) kézbesítő kocsik, f) 2V2 m3-es kocsik, g) 3V2 m3-es kocsik, h) teherszállító kocsik, i) személyszállító kocsik, j) szekerek. A járműnyilvántartás kiállításánál egyébként a 240.210/1947. sz. rendelet rendelkezéseit kell figyelembe venni. A „Járműnyilvántartás“ indigó átnyomással háromi példányban állítandó ki.Az eredeti példány a kiállító postaszervnél marad vissza, s a járműállományban később beálló változások nyilvántartására szolgál. A járműnyilvántartás másodpéldányát a központi járműtelepnek, harmadik példányt pedig a postavezérigazgatóság jármű és kezelésgépesítési csoportjának szeptember 30-ig jelentés nélkül be kell küldeni. (Legkésőbb szeptember 30-án útnak kell indítani.). Nagyobb járműállománnyal rendelkező postaszervek az állomány összeírását oly időben tartoznak megkezdeni, hogy az összeállított járműnyilvántartás az előírt időben (IX/30-án) útnak indítható legyen. Szükség esetén az összeírást szeptember 28-án (vasárnap) berendelt személyzettel kell végrehajtani. Különös gond fordítandó a Budapest 62., a Budapest 70., Budapest 72. postahivatalok, valamint a Kábelhivatal járműállományának összeírására. . . írt ! A beküldött járműnyilvántartást keltezni, aláírni nem kell; a tiszta, olvasható helyű,és kelt bélyegzőlenyomatot az ív felső jobb sarkában kell alkalmazni. Az „igazgatósági kerület“ rovatot az új kerületi beosztásnak megfelelően kell kitölteni. A „Rendszeresített állomány“ és „Vágánytengely távolsági rovatokat nem kell kitölteni. A műszaki szolgálat ellátására rendszeresített járműveket a nyilvántartás jegyzet rovatában „vízó“ jelzéssel kell megjelölni. Nyilvántartás (váz) számmal minden postai jármű el van látva. Ha a jármű nyilvántartási száma nem volna megállapítható, ez ügyben a járműtelephez kell fordulni. Ügyelni kell arra, hogy az összeírás időpontjában minden postaszerv az ott rendszeresített járműállomány birtokában legyen. Intézkedtem az 359