Postaügyi Értesítő, 1960 (1-51. szám)

1960-12-10 / 48. szám

posTAUGYi értesítő A MAGYAR POSTA HIVATALOS LAPJA BUDAPEST, 1960. DECEMBER 12. 48. SZÁM TARTALOM. 185.000/8. B. »Kerékpártulajdonbaadási rendszer­« országos bevezetése.......................................................179 „Szervezés” „Kerékpártulajdonbaadási rendszer” országos bevezetése 185 000/8. B. Ügyintéző: Kisék József és dr. Palágyi István A postai kerékpárok jelenlegi használati, ja­vítási és felújítási rendszere a kerékpárgazdálko­dás jelenlegi módja és szervezeti formái nem fe­lelnek meg a gazdaságosság és a postaszolgálat követelményeinek. A Posta tulajdonában levő kerékpárok karbantartása — minthogy a kerék­párok használóinak nem fűződik személyes érde­keltségük a kerékpárok hosszabb élettartamához — nem kielégítő. Ennek következtében magas a kisebb javítások és felújítások száma és ezeken keresztül a kerékpárok karbantartási költsége. Mindezek az okok szükségessé teszik a kerékpár gazdálkodás jelenlegi rendjének megváltoztatá­sát. A Budapest-Vidéki Postaigazgatóság kerü­letében végzett eredményes kísérlet tapasztalatai alapján valamennyi igazgatóság kerületében a ke­rékpárral rendelkező forgalmi és műszaki szer­veknél 1961. évi január hó 1-től kezdődően be kell vezetni a „Kerékpártulajdonba adási rend­szer”­t Az új rendszer bevezetésével kapcsolatos tudni­valókat, a Posta és az érdekelt dolgozók jogait és kötelezettségeit, a végrehajtó szerveket érintő különböző nyilvántartási előírásokat, valamint a végrehajtásra vonatkozó szervezési szempontokat a jelen utasítás tartalmazza. I. A „KERÉKPÁRTULADONВAADÁSI RENDSZER” ÁLT­ALÁNOS ISMERTETÉSE 1. Az új rendszer alapelvei a) Az új rendszer bevezetésének időpontjára, azaz 1961. évi január hó 1-re az igazgatóságok ke­rületébe tartozó mindazokat a dolgozókat, akik az új rendszerben munkakörük alapján személyes használatú postai tulajdont képező kerékpárra jo­gosultak, az igazgatóság a kerékpáros dolgozó ál­tal eddig használt postai kerékpárral és tartozé­kaival (légszivattyú, csengő, lámpa) látja el. Ha­sonlóképpen tulajdonba kerülően kerékpárt kap­nak az új rendszer bevezetése után kerékpáros munkakörben alkalmazott dolgozók is a 4/a pont harmadik bekezdésében ismertetett előírások fi­gyelembevételével. b) A kerékpárokat az igazgatóság a kerék­párt használó dolgozóknak a kerékpár állapotától függően, az elvégzett helyszíni felülvizsgálás és értékelés alapján megállapított időszakra (1, 2,­­1 és 4 év) birtokukba bocsátja, vagyis a szolgálat ellátására saját személyes használatukba adja. A használati idő alatt a kerékpár a Posta tulajdonát képezi. A kerékpárt a használati idő alatt a dol­gozó kizárólag szolgálatban, szolgálatba való bejá­rásra és a szolgálatból való hazajárásra használ­hatja. Minthogy a kerékpár személyes használat­ban lesz, azt a használati idő tartama alatt a ke­rékpár birtokosa más postai dolgozónak használat­ra átengedni nem köteles. Az említett használati idő letelte után a ke­rékpár minden további térítés nélkül a dolgozó tulajdonába megy át. Erről a Posta írásbeli igazo­lást ad. A tulaj­donbaadás megtörténte után a Posta újabb személyi tulajdonba kerülő kerékpár­ral látja el a dolgozót. c) A tulajdonba kerülő kerékpárokkal a d) pontban és a 4/a pont harmadik bekezdésében is­mertetett feltételek megléte esetében az alább felsorolt munkakörökben foglalkoztatott dolgozó­kat lehet ellátni:­­: A •­­ Forgalmi szolgálatban Táviratkézbesítők. A bel- és külterületi kézbesítők, ha a kézbe­sítőjárásban naponta megtett út átlagosan legalább 5 km. Járatosok, ha a zárlatot 1 km-nél nagyobb tá­volságra viszik és naponta átlagosan legalább 5 km-t tesznek meg. Levélgyűjtők, ha a gyűjtő járatban a naponta megtett út átlagosan legalább 5 km.

Next