Postaügyi Értesítő, 1960 (1-51. szám)
1960-12-10 / 48. szám
posTAUGYi értesítő A MAGYAR POSTA HIVATALOS LAPJA BUDAPEST, 1960. DECEMBER 12. 48. SZÁM TARTALOM. 185.000/8. B. »Kerékpártulajdonbaadási rendszer« országos bevezetése.......................................................179 „Szervezés” „Kerékpártulajdonbaadási rendszer” országos bevezetése 185 000/8. B. Ügyintéző: Kisék József és dr. Palágyi István A postai kerékpárok jelenlegi használati, javítási és felújítási rendszere a kerékpárgazdálkodás jelenlegi módja és szervezeti formái nem felelnek meg a gazdaságosság és a postaszolgálat követelményeinek. A Posta tulajdonában levő kerékpárok karbantartása — minthogy a kerékpárok használóinak nem fűződik személyes érdekeltségük a kerékpárok hosszabb élettartamához — nem kielégítő. Ennek következtében magas a kisebb javítások és felújítások száma és ezeken keresztül a kerékpárok karbantartási költsége. Mindezek az okok szükségessé teszik a kerékpár gazdálkodás jelenlegi rendjének megváltoztatását. A Budapest-Vidéki Postaigazgatóság kerületében végzett eredményes kísérlet tapasztalatai alapján valamennyi igazgatóság kerületében a kerékpárral rendelkező forgalmi és műszaki szerveknél 1961. évi január hó 1-től kezdődően be kell vezetni a „Kerékpártulajdonba adási rendszer”t Az új rendszer bevezetésével kapcsolatos tudnivalókat, a Posta és az érdekelt dolgozók jogait és kötelezettségeit, a végrehajtó szerveket érintő különböző nyilvántartási előírásokat, valamint a végrehajtásra vonatkozó szervezési szempontokat a jelen utasítás tartalmazza. I. A „KERÉKPÁRTULADONВAADÁSI RENDSZER” ÁLTALÁNOS ISMERTETÉSE 1. Az új rendszer alapelvei a) Az új rendszer bevezetésének időpontjára, azaz 1961. évi január hó 1-re az igazgatóságok kerületébe tartozó mindazokat a dolgozókat, akik az új rendszerben munkakörük alapján személyes használatú postai tulajdont képező kerékpárra jogosultak, az igazgatóság a kerékpáros dolgozó által eddig használt postai kerékpárral és tartozékaival (légszivattyú, csengő, lámpa) látja el. Hasonlóképpen tulajdonba kerülően kerékpárt kapnak az új rendszer bevezetése után kerékpáros munkakörben alkalmazott dolgozók is a 4/a pont harmadik bekezdésében ismertetett előírások figyelembevételével. b) A kerékpárokat az igazgatóság a kerékpárt használó dolgozóknak a kerékpár állapotától függően, az elvégzett helyszíni felülvizsgálás és értékelés alapján megállapított időszakra (1, 2,1 és 4 év) birtokukba bocsátja, vagyis a szolgálat ellátására saját személyes használatukba adja. A használati idő alatt a kerékpár a Posta tulajdonát képezi. A kerékpárt a használati idő alatt a dolgozó kizárólag szolgálatban, szolgálatba való bejárásra és a szolgálatból való hazajárásra használhatja. Minthogy a kerékpár személyes használatban lesz, azt a használati idő tartama alatt a kerékpár birtokosa más postai dolgozónak használatra átengedni nem köteles. Az említett használati idő letelte után a kerékpár minden további térítés nélkül a dolgozó tulajdonába megy át. Erről a Posta írásbeli igazolást ad. A tulajdonbaadás megtörténte után a Posta újabb személyi tulajdonba kerülő kerékpárral látja el a dolgozót. c) A tulajdonba kerülő kerékpárokkal a d) pontban és a 4/a pont harmadik bekezdésében ismertetett feltételek megléte esetében az alább felsorolt munkakörökben foglalkoztatott dolgozókat lehet ellátni:: A • Forgalmi szolgálatban Táviratkézbesítők. A bel- és külterületi kézbesítők, ha a kézbesítőjárásban naponta megtett út átlagosan legalább 5 km. Járatosok, ha a zárlatot 1 km-nél nagyobb távolságra viszik és naponta átlagosan legalább 5 km-t tesznek meg. Levélgyűjtők, ha a gyűjtő járatban a naponta megtett út átlagosan legalább 5 km.