Postaügyi Értesítő, 1965 (1-52. szám)

1965-01-23 / 4. szám

20­4. szám d) A rakodásban rendszeresen résztvevő gép­kocsivezető rakodással töltött ideje nem haladhatja meg a napi négy órát. VII. 19. A csomagkézbesítőknél a szoro­san vett kézbesítési időt a rakodási időbe be­számítani nem lehet. e) Távolsági fuvarok esetében a rakodó-gép­járművezető részére egy óra, vagy annál hosszabb ideig végzett rakodás esetén a visszaindulást meg­előzően, félóra pihenőidőt kell biztosítani. 18. a) A 17. pontban foglaltak szerinti külön munkavégzésért a gépjárművezetőt legfeljebb havi 300 Ft összegű pótlék illeti meg.* Ennek megálla­pításánál irányelvként a következőket kell figye­lembe venni: Ha a hónap folyamán a naponkénti rendszeres munkaidőből a külön foglalkoztatás havi átlagban legalább — egy óra a pótlék 100 Ft — két óra, a pótlék 200 Ft — három vagy annál több óra 300 Ft VII. 20. A gépjárművezető létszámszervé­nél a pótlékolással járó költségtöbbletet az a postaszerv tartozik biztosítani, akinek a gép­járművet rendelkezésére bocsátották, illetve, aki részére a gépjárművezető külön munkát végez. JA fuvaroztató postaszerv a pótlékolás szükségességének indokolása mellett a gép- éj­­járművezető létszámszervétől közvetlenül — s a pótlék mértékének közlése mellett — kéri annak végrehajtását. Egyetértés esetén a gépjárművezető lét­számszerve a javasolt pótlék összegével az en­gedélyezett béralapját igazoltan lépi túl, míg a fuvaroztató postaszervnél azonos összeget zároltnak kell tekinteni. A gépjárművezető létszámszerve a béralapfelhasználásban tör­tént változást felügyeleti hatóságának egyide­jűleg jelenteni tartozik. Amennyiben valamely oknál fogva a gép­­járművezető létszámszerve a pótlékolással, illetve a gépjárművezető külön foglalkoztatá­sával nem ért egyet, a fuvaroztató postaszerv felügyeleti hatóságához fordulhat döntés érde­kében. VII. 21. Egyes különleges postaszolgálta­tással járó külön munka után fizethető pótlék mértéke az alábbi: a) A levélgyűjtő szolgálatban a kiürített levélszekrények után 10—10 fillér, b) a csomagkézbesítő szolgálatban a kéz­besített, a kézbesítésre megkísérelt+begyűjtött, csomagok, egyéb könyvelt küldemények, a hi­vatalvezető külön engedélye alapján szállított nagyalakú és nagysúlyú közönséges küldemé­nyek, a hírlapkötegek után darabonként 15 fillér. Amennyiben a hírlapkötegek vagy nagy­alakú és nagysúlyú közönséges küldemények szállítása zsákokban (tartályokban) történik, * Megjegyzés: motoros áruszállító kivételével, úgy zsákonként (tartályonként) 60 fillér. A 15 filléres díjazás magában foglalja a kézbesítő saját járásába tartozó szállítólevelek és cso­magok kézbesítésre való előkészítését és a gép­járműbe való berakását is. Az a) és b) pont alattiaknál az egy hónapra kifizethető pótlék összege azonban a 300 Ft-ot nem haladhatja meg.­­ c) A hírlapszállító szolgálatban a pótlék­átalány összegét a Központi Hírlap Iroda szál­lítási osztályával, illetve az illetékes igazga­­­tósággal egyetértésben járatonként külön-kü­­lön kell meghatározni. d) Állandó gépjárműmentőn foglalkozta­tott gépjárművezetők részére a szerelési mun­kákért havi 150 Ft, ha a gépjárművezető sze­relői szakmunkás bizonyítvánnyal rendelkezik, havi 300 Ft pótlék fizetendő. e) Azon kis létszámú garázsoknál, ahol a gazdaságossági szempontok garázsvezetőt nem indokolnak, a garázsvezetői teendőket ellátó gépjárművezető részére 100—300 Ft-ig terje­dő külön pótlék állapítható meg. A garázsvezetői teendőkkel eltöltött időt a túlóraátalány megállapításánál, a túlóra kor­látozás és díjazás szempontjából munkaidő­ként figyelembe venni nem lehet. f) Azon gépjárművezetők részére, akik a napi munkaidőn belül levélgyűjtést, hírlap­szállítást, csomagkézbesítést vegyesen végez­nek, darabonként történő­­ díjazás helyett­­— a ráfordított idő arányában — egyösszegű pót­lék állapítható meg. g) A több címen pótlékolt gépjárművezető együttes pótléka sem haladhatja meg a havi 300 Ft-ot b) A közhasználatú autóközlekedési és célfu­varozó vállalatoknál a külön munkavégzésért pót­lék helyett teljesítménybér is megállapítható. Az ilyen esetben elszámolható teljesítménybér felső határa havi 700 Ft. Indokolt esetben azonban a miniszter — a szakszervezettel egyetértésben — a keretösszegen belül teljesítménybér helyett egyös­­­szegű pótlék folyósítását is engedélyezheti. VII. 22. A postaszerv felügyeleti hatósá­gának előzetes hozzájárulásával egyes terüle­teken a csomagkézbesítő gépjárművezetők tel­jesítménybérben is foglalkoztathatók. A tel­jesítménybérezés módját úgy kell meghatá­rozni, hogy az a külön munka elvégzésére, va­lamint a szállítási teljesítmények növelésére, a gépjármű kapacitás jobb kihasználására egy­aránt ösztönözzön. Ily esetben elszámolható teljesítménybér felső határa havi 700 Ft. A teljesítménybér magában foglalja a külön munka végzéséért kifizethető pótlék, valamint a prémium együt­tes összegét, így külön pótlék, illetve prémium elszámolására sor nem kerülhet. 19. a) A 18. pontban foglalt pótlékok csak ab­ban az esetben fizethetők, ha a gépjárművezető külön munkavégzése ténylegesen létszámmegtaka­rítást (pl. rakodómunkás) eredményez.

Next