Postaügyi Értesítő, 1965 (1-52. szám)

1965-01-23 / 4. szám

4. szám 23 (Az együttes utasítás postai végrehajtását a megfelelő helyeken VU jelzéssel ellátott, dűlt be­tűs bekezdések tartalmazzák.) __ * __ A Szakszervezetek Országos Tanácsa elnöké­vel egyetértésben az alábbi utasítást adjuk ki: 1. Az utasítás hatálya kiterjed az állami vál­lalatokra, költségvetési szervekre és intézmények­re (továbbiakban: vállalatokra). Nem terjed ki az utasítás hatálya a közútra vizsgáztatott motorkerékpárok vezetőire. VII. 1. Nem vonatkozik a tilalom a posta végrehajtó szolgálat egyes munkaköreiben a­­ gyorsabb közönségszolgálat érdekében már korábban rendszeresített, a motorkerékpárok üzemképességének fokozása céljából végzett karbantartással és kisebb javításokkal kapcso­latos többletmunka díjazását szolgáló „motor­­kerékpár karbantartási átalány”-ra. A motor­­kerékpár karbantartási átalány havi összege — függetlenül a munkanapok számától — 150,— Ft. Ennél magasabb összeg havi kar­bantartási átalány címén nem fizethető. Minden olyan munkanap (műszak) után, melyen a dolgozó motorkerékpárját bármely oknál fogva nem használta, a havi átalány ös­­­szegét 6,— Ft-tal csökkenteni kell. Folyamatos üzemű munkahelyeken, amennyiben a motorkerékpárt műszakonként más-más dolgozó használja, a karbantartási átalány mindkét dolgozót külön-külön meg­illeti. Egy műszakon belül történtő közös hasz­nálat esetén az átalányt a karbantartással megbízott dolgozó részére kell folyósítani, il­letve közös karbantartás esetén annak meg­osztására a hivatal (üzem) vezetője saját ha­táskörben intézkedik. A napi karbantartási munka elmulasztása esetén — függetlenül attól, hogy a motorke­rékpár használatban volt — az átalányt az az­napra eső hányaddal ugyancsak csökkenteni kell. 2. A miniszter a szakszervezettel egyetértés­ben a vállalati gépjármű vezetését munkaköri fel­adatként írhatja elő olyan esetekben, amikor a munkakör ellátásához közúti gépjármű rendszeres igénybevétele szükséges, és az érdekelt dolgozó hivatásos gépjárművezetői jogosítvánnyal rendel­kezik. VII. 2. A postánál az alábbi munkakörök­ben lehet megkívánni a vonatkozó postai szak­­képzettség mellett a gépjárművezetői jogosít­ványt: csomagkézbesítő levélgyűjtő kábelszerelő kijáró műszerész (technikus) munkavezető vonalfelvigyázó szakaszos vonalfelvigyázó anyagbeszerző. Az áttérést folyamatosan kell végrehaj­tani, éspedig elsősorban az érintett munka­körbe történő új felvételek során, vagy a mun­kakörben már foglalkoztatott postai szakkép­zettséggel rendelkező dolgozóval, amennyiben az a gépjárművezetői jogosítványt megsze­rezte. Megoldaható a kérdés a jelenlegi gépjár­művezető átminősítésével is, amennyiben az azt kéri és a vonatkozó postai képzettséggel is rendelkezik. Vidéki igazgatóságoknál előfeltétel még, hogy a gépjárművek már az igazgatóság tulaj­donában legyenek. 3. A 2. pont szerint meghatározott munkakö­rökbe nem tartozó dolgozókkal is megállapodhat a vállalat igazgatója a vállalat tulajdonát képező gépkocsi vezetésére, amennyiben a gépjármű rend­szeres igénybevétele a munkakör ellátásához szük­séges s a gépkocsinak a dolgozó részéről való ve­zetése létszám-, valamint költségmegtakarítással jár. A megállapodást írásban kell megkötni. VII. 3. A hivatásos gépjárművezetői jogo­sítványt csak a 2. pont alatti esetekben kell megkívánni, a 3. pont szerinti önkéntes meg­állapodás esetén a magángépkocsivezetői (ún. úrvezetői) jogosítvány is elégséges. Mindkét esetben szükség van azonban az Autóközlekedési Tanintézetnél sikeresen le­tett külön vizsga alapján kiadott főhatósági (minisztériumi) engedélyre is. Nem kell megkívánni a főhatósági enge­délyt attól a hivatásos jogosítvánnyal rendel­kező, korábban gépkocsivezetőnek sorolt dol­gozótól, akit az átminősítés után továbbra is ugyanazon munkakörben foglalkoztatnak (pl. csomagkézbesítő ). 4. A nem gépjárművezetői munkakörben al­kalmazott dolgozó részére a) ha a vállalat tulajdonát képező személy­gépjárművet rendszeresen vezeti és ugyanakkor hivatásos gépjárművezetőt nem alkalmaznak (pl. körzeti állatorvos, termelési felügyelő, útellen­őr stb.), a vezetési feladat ellátásáért legfeljebb havi 300,— forint, b) ha a vállalat tulajdonát képező teher-, vagy különleges gépjárművet rendszeresen vezeti és ugyanakkor hivatásos gépjárművezetőt nem alkal­maznak, a vezetési feladat ellátásáért legfeljebb havi 700,— forint pótlékot kell fizetni. 5. Az előző pontban meghatározott pótlékban részesülők részére a gépjárművezetőket megillető egyéb pótlékok (pl. rakodási) nem fizethetők, mert ezeket a 4. pontban előírt pótlékok magukban fog­lalják. VII. 4/а. A 4. bekezdés a) pontjában meg­határozott pótlékot a gépjárművezetéssel töl­tött idő arányában az alábbi irányelvek alap­ján célszerű megállapítani: Ha a hónap folyamán a naponkénti rend­szeres munkaidőből a gépjárművel kapcsolatos tevékenységekre (gépjármű vezetésre, kisebb karbantartásokra, javításokra, előkészítésre,

Next