Postaügyi Értesítő, 1970 (1-53. szám)
1970-02-23 / 8. szám
8. szám POSTA ÜGYI ÉRI E.ÍTŐ 31 postaszerv által postán kívüli peres féllel szemben kezdeményezett perben más postaszerv szavazási, illetőleg II, vagy további rendű alperesként történő perbe hívhatóságát. Nincs viszont helye a jelen utasítás szerinti eljárás kezdeményezésének, ha az ilyen perben eljáró bíróság vagy gazdasági döntőbizottság érdemben bírálta el a két vagy több postaszerv között felmerült jogvitát. 15. Az utasítás kihirdetésének napján lép hatályba. Rendelkezéseit azonban a már folyamatban levő ügyekben is megfelelően alkalmazni kell. Az utasítás hatálybalépését követően nem alkalmazhatók a 120.100/2. szó. utasításnak a,postai termékforgalmazás szabályozása tárgyú 2/A. sz. melléklet „Vegyes rendelkezések” alcímű fejezete a) és b) pontjaiban foglalt ellentétes rendelkezések. Horn Dezső s. k., vezérigazgató A postavezérigazgató 14/1970. (Fo. É. 8.) Vig. számú utasítása a SZOT nyomtatványokról készített negyedévi készlet jelentés megszüntetéséről Ügyintéző: Száva István A postahivatalok által árusított SZOT nyomtatványokkal kapcsolatos (a posta és a SZOT közötti elszámolás rendjét módosítottam. E módosítás következtében feleslegessé vált a postahivatalok által eddig negyedévenként — az általuk árusított SZOT nyomtatványokról — készített készletjelentés. Ezért ezt a készletjelentést utasításom megjelenésével megszüntetem. A postahivataloknak tehát már 1970. I. negyedév végén sem kell a SZOT nyomtatványokról készletjelentést készíteniük. Dr. Palotás Magda s. k., vezérigazgató-helyettes A postavezérigazgató 16,1970. (Fo. É. 8.) Vig. számú utasítása „Az autó története” elnevezésű bélyegsorozat forgalomba bocsátásáról Ügyintéző: dr. Zöldy István Folyó évi február hó 23-án 40, 60 fillér, 1,—, 1,50, 2,—, 2,50, 3,— és 4,— forintos címletekből álló, az autó történetét bemutató bélyegsorozatot bocsát, forgalomba fogazva 600.000, fogazatlanul 7000 példányban. A bélyegek az Állami Nyomdában többszínű raszteres mélynyomással készültek Cziglényi Ádám grafikusművész rajzai alapján, előre enyvezett, vízjel nélküli fehér papíron. Fekvő téglalap alakúak, perforálásig terjedő méretük 59.4x35 mm. A bélyegek alaprajza közös, csupán a szín, a bélyegkép és az értékjelzés változik címletenként. A közös alaprajz egytónusú színes háttér, amelyben balra fent a két sorban „MAGYAR POSTA”, baloldalt — alulról felfelé — „LÉGIPOSTA”, jobboldalt fent az értékjelzés, jobboldalt lent felülről lefelé az ábrázolt gépkocsi elnevezése olvasható a papír fehér színében. A bélyegkép alatt baloldalt a kibocsátás évszáma „1970”, jobboldalt a tervező neve: „CZIGLÉNYI A.” látható arany színben. Mind a nyolc bélyegnél a bélyegképet vékony aranyléc zárja le. A 40 filléres bélyeg Daimler gépkocsit ábrázol 1866-ból, a kocsin és a kocsi körül levő alakok korabeli öltözetben láthatók. A háttér színe okkeres sárga. A 60 filléres bélyegen 1894-es Peugeot kocsi látható, a kocsin és a kocsi körül levő alakok korabeli öltözetben láthatók. A háttér színe világoszöld. Az 1,— Ft-os bélyeg 1901-es Benz kocsit ábrázol. A kocsin és a kocsi körül látható alakok korabeli öltözetben vannak. A háttér színe vörös. Az 1,50 Ft-os bélyeg világoskék háttérrel Cudell gyártmányú, 1902-ben készült postai csomagkézbesítő kocsit ábrázol. A kocsin és a kocsi körüli postások öltözete korabeli. A 2,5 Ft-os bélyeg 1908-as Rolls-Royce gépkocsit ábrázol, a kocsi utasai korabeli öltözetben láthatók. A háttér színe barna. A 2,50 Ft-os bélyegen 1908-as Ford „T” gyártmányú gépkocsi látható, a kocsin és a kocsi mellett levő alakok öltözete korabeli. A háttér színe lila. A 3,— Ft-os bélyeg 1912-es Vermorel gépkocsit ábrázol. A kocsiban és a kocsi körül levő alakok öltözete korabeli. A háttér színe sötétzöld. A 4,— Ft-os bélyegen 1912-es Csonka-féle levélgyűjtő postaautó látható, lila háttérrel, a kocsi zöld, a kocsiban és a kocsi körül látható alakok öltözete korabeli. A bélyegek eredetitől eltérő nagyságú képeit itt közlöm: