Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-10-23 / nr. 136

No. 136. ROMANIA. ANUL I. FOAEA PUBLICATIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEI DE APEL DIN IASI. IN IASSI prenumeratiunea se face la Tipografia Minervel, ulitia Chiristegiel. Dianul se publica de la 3—6 coaie pe septamana. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iasii Merem 23 Octomvrie 1863, in districtele României, premonieratuinu te icee la băuturile postale. Inserarea unui rând de 35 litere costa un leu, cursul fiscului. Iaşii 23 Octomvrie. Depeşă Telegrafică Bucureşti 22 Octomvrie. Dupa propunerea subscrisului, Maria Sa a orânduit o comisiune consultativa in Iasi, spre a proiecta masurile de imbunatatirea acelui orasu; comisiunea se compune, de: Locotenentul de Mitropolit, preşedinte a Comisiunei. Preşedintele si membrii municipali. Protoiereii oraşului. Preşedinţii Curţilor si Tribunalelor de intaia Instantie. Comendantele superior garnizoanei de Iaşi. Şeful Legioanei de Gendarmî. Rectorul Universitate. Membrii Consiliului de Instrucţie Publica. Membrii Epitropiei Centrale a Ospitalelor. Ingineriul Sef al Lucrărilor Publice, circonscriptia Iassii. Directorul Bancei. 4 Fabricanţi si negatitori pământeni, la alegerea Ministeriului de Interne. Mai marie Staroste a corporatiunilor. 6 Şefi de corporation aleşi de catra ceilati sefi de corporations. Prefectul districtului. Precfetul de Politie, carele totodata are a fi la ordinile Preşedintelui, insercinat pentru întrunirea Adunare!, si întreţinerea ordinei.M . Cogâlniceanu. Monitorul din 19 Octomvrie publica următorul ordin câtre Municipalitatea de Iaşi: Aomnitiop MemnoV. Din publicaţiea D-voastrâ cu No. 2793, de la 4 ale curentei luni Octomvrie, văzând că s’a dat cu totul o altă interpretaţie înţelesului telegramei Ministeriului cu No. 25111, de cât acela ce’l are, grâbescu a vă face cunoscut că măsura hotărâtă ca speculanţii de pitaril să aibă o reservâ aşa de însemnată ca aceea cuprinsă în sus menţionata D-voastrâ publicaţie, este modul cel mai nemerit de a restrânge numărul fabricanţilor mai mult chiar de cât se făcea prin precedentele condiţiunî, căci în adevăr, cu cât condiţiunile vor fi mai grele, cu atâta vor trebui capitaluri mai mari, şi astfel numârul fabricanţilor împuţinându-se, concurenţa va lipsi cu totul. De aceea vă invit, Domnilor Membri a preschimba îndată acele condiţiunî. I. Reserva o veţi reduce la a patra parte din cătâţimea de făină hotărâtă. II. La caz de abatere din partea unui pitar, Municipalitatea va lua dispoziţii a continua cu lucrarea în comptul pitarului şi a garanţiei lui. III. Condiţia ca gospodăria pitariei să treacă în folosul obştiei, se va desfiinţa cu totul nefiindu raţionabilâ. Aştept respunsul D-voastrâ de executarea în tocmai a acestor dispoziţii. Ministru, Cogâlniceanu. No. 26181, Octomvrie 15. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura Poliţiei Iaşii. No. 18.797. în consideraţie că la terminal însemnat prin Foaea No. 89, neînfâţoşindu-se concurenţi în pretoriul Consiliului Poliţienesc, nu s’au făcut licitaţia pentru dritul spiţeriei D. Iosef Imervol, împreună cu medicamentele şi alte de necesitate acel spiţerit, pentru împosesuirea sau vânzarea de veci, se publică din nou termin de 40 zile numerar de la data Foael spre obşteasca cunoştinţă a concurenţilor amatori la cuprinderea zisă, a se prezenta în Camera Consiliului la finitul terminului, în deşteptarea şi a D. Imervol, că dacă nu va regula îndestularea creditorilor, anume: Paraschiv Stegarescu cu 500 galb., Ecaterina Imervol 600 galbeni, D. Isac Zingher 640 galb., Iorgu Iorga 60 galbeni, Iţic Corman parte din câştiul Sf. Gheorghie anul urmâtoriu, A. Rozenhec 625 lei şi osebit D. Stegorescu earâşî creditorii cu dreptăţile altora, ce s au constatat că acestora e dator numai a le respunde sumele de mai sus, în deşteptarea D. Imervel, că dacă în lâuntrul acestui termin nu va regula satisfacerea creditorilor, hotărât se face adjiudecaţia precum se arată. Prefectura district. Bacau. No. 17083. Pentru îndestularea D. Temistocli Bastachi, cu banii ce are a lua de la locuitorii comunei Lucaceştii, asigurându-se 12 boi şi 3 vaci, se publică terminul de 40 zile, ca muştereii ce vor fi oloritori a compara asemene vite, la împlinirea terminului să se prezinte în Camera sub Prefecture Tazlaul de sus în târgul Moineştii, unde are a se face mezatul. No. 17085. Pentru îndestularea D. Gheorghie Botez, cu banii 852 lei şi a lor procent şi osebiţi 220 lei, de la D. Iancu Gheorghiu, asigurându-se 112 st. fân în 13 stoguri pe moşia Orâşa, se publică terminul de 40 zile, ca muştereii ce vor fi doritori a cumpăra asemene fân, să se prezinte în Camera sub-Prefecturei Tazlau de gios în târguşorul Valea-Râ, unde are a se face mezatul. Prefectura district. Covurluiu. No. 11959. D. sub-Prefect de Prut, prin raportul No. 4207, supune, că la 17—18 a espiratei luni Septemvrie, s’au furat 2 boi a locuitorului Vasilie Jelica din comuna satului Oancea, cu semnele următoare: unul la pâr galben, coarnele unul rupt şi altul lateşu, spintecat la o ureche şi la trupa mare, şi unul la pâr negru, fruntea galbenâ, coarnele butace, spintecat la o ureche şi la trupa de mijloc, se publică pentru aflarea vitelor furate şi a finilor, trimeterea lor aice. No. 11822. D. sub-Prefect de Siretu, prin raportul No. 4122, arată, ca la 20 August trecut, pe moşia satului Cuca, au picat de prijos o capă la pâr murga, cu pete albe pe spinare şi pe pântece, coada scurta şi inferată la partea dreaptă cu litera X. H., se publică pentru aflarea păgubaşului, care în terminul legiuit, să se înfăţoşeze la Prefectură cu acte legale, spre a li se elibera vita. Prefectura district. Ismail. No. 10169. Terminul de 40 zile, înserat în Foaea No. 38, pentru vânzarea morei Ds. N. Bogoslovsciu, asigurată în pretenţia D. Costantin Cavaropol, zadarnicindu-se, se publică un alt termin de 40 zile socotit de la data Foaei, ca doritorii ce vor voi a cumpăra asemene moară, să se prezenteze în pretorul Prefecture!, unde are a se ţine licitaţia Prefectura district. Putna. No. 19523. D. sub-Prefect de Zâbrâuţi, referă prin raportul No. 5628, că individul Gheorghie Mârâscu din comuna Mârâştil, în anul contenit cu biletul No. 58, au vândut o eapâ la pâr neagră, cu pete albe pe spinare de şa, la carmarocul Caşinu unul evreu necunoscut, şi care la 18 a contenite! luni Septemvrie, s’au întors earâşî la numitul vânzetoru, pe de o parte s’au înaintat cuvenitele publicaţii în district, ear pe de alta se publică spre cunoştinţa celui pâgubaşu. Prefectura district. Tutova. No. 19802. A conta banilor, ce D. Andrei Columbe, are a lua de la locuitorii de Pogoneşti cu Belceştî, asigurându-se de la datornici vitele următoare, şi anume:" de la Gheorghie Drâghicî , boi unul galbân şi unul negru, Cristea Toader 2 boi unul galbân şi unul porumb, Damian Moisi un bou porumb, Seria Ioan un mânzat idem, Radu Groza un bou idem, Necolai Groza un bou plăvan, Neacşu Rezmeriţâ un bou porumb, Dimitrie Rezmeriţâ un bou plăvan, Gheorghie Moisi 2 boi galbeni, Ioan Marin 2 bol porumbi, Necolal Toader un bou balţat, loan Antohi unu idem porumb, Ioniţa Antohi 1 capâ roalbâ, Necolal loan un buhai porumb, Petrachi Stoian un mânzat balan, loan Stoian o vacă balae, Dumitru Grigori o vacă balae cu viţel, Gheorghie Uie 2 bol porumbi, Nastasa Toader 2 idem plăvani, Tanasâ Andrei 2 idem porumbi, Ioniţâ Andrei 2 idem idem, Costantin Moisi o eapâ roaibâ, Cristea Gavrilâ un bou negru, Radu Andrei o eapâ roaibâ, Costantin Alecsandru o vacă porumbă, Toader Marin 2 boi galbeni, Gavrilâ Barbu un mânzat idem, loan Şirban o vacă idem, loan sin G. Antonachi o vacă balae, Alecsandru Simion un gonitor porumb, Udrea Cal-Albu un bou negru, Ifripi Avram unu idem porumb, Ilie Apostu 2 bol unul porumb şi unul galbân, loan Cal-Alb 2 idem bălani, Toia Dumitru 2 idem porumbi, Ghinea Şirbon 2 bol unu porumb şi unu galbân, Sava Şirbon 2 idem unul galbân şi unul porumb, Stoica Tataru un bou porumb, Marin Tataru 2 bol unu plăvan şi unu galbân, Enachi Cirstea 2 idem plăvani, loan Paval 2 idem porumbi, loan sin Costantin Iordachi 1 bou porumb, Stan Robu 2 boi porumbi, Costantin Vasilie un bou porumb, Vasilie Clod 2 boi gâlbil, Cosma loan 2 bol unul gâlbiu şi unu porumb, Stoica Costantin un giunc balan, Costantin Şirbon 2 bol porumbi, Gavrila Pavâl un bou porumb, Gheorghie Damian un mânzat galbân, loan Şirbon un bou plăvan, Necolai Frunză doi bol porumbi, Danila Morariu 1 vacă porumbă, şi de la Sofronul Foea un bou porumb, se publică ca toţi acei ce ar voi să le cumpere, să se înfăţoşeze la Camera acestei Prefecturi în termin de 40 zile de la data Foael, când are a se fini mezatul cu forma cuvenită. Municipalitatea de Bârladu. No. 1072. Se publică de a 3-a oară terminul de 27, 28 şi 29 cu respect de 24 oare la 30 a lunei Octomvrie, pentru antrepriza curăţirea stradelor şi vinderea furajiului a 2 calde a comenzii pompierilor, publicate în Foaea No. 112,ca amatorii ce ar fi să se prezinte în Camera acestei Municipalităţi cu garanţiile cuvenite la terminile mai sus citate. Municipalitatea de Neamtu No. 1346. In urmarea telegramei D. Ministru din Antru No. 25618, se publică în din nou antrepriza luminarei orașului cu gaz pe viitorul an 1864, a No. de 140 fanare și unul cu luminare de [la grajdiul cailor comânzei, pentru care s’au regulat zile de mezat la 27, 31 a curentei şi la 10 Noemvrie, prin urmare Domnii concurenţi ce ar fi doritori a lua asupra le sânt poftiţi a se înfăţoşa în Camera aceste! Municipalităţi în zilele arătate, întovărăşiţi de garanţiea formală în valoră de 16000 lei. No. 1652. Se publică în din nou antreprizuirea veniturilor sporite de obştie în 1860, ce sânt simma avansate prin Foile No. 87, 92 şi 109, şi care acum urmează a se da la un loc cu tacsa de 4 papale la oca lână, pentru care s’au regulat zile de mezat la 22, 28 a curentei şi 5 .Noemvrie viitoriu, prin urmare concurenţii ce vor fi abotnici să se înfăţoşeze în Camera acestei Municipalităţi în zilele arâtate, acompaniaţi de garanţii formale, când urmează a li se ceti şi condiţiunele de antreprizuire. Municipalitatea T. Frumosu. No. 453. La 27 alunei Octomvrie, 6 şi 16 alunei Noemvrie cu peritocca de 24 oare la 17 a acei luni, stipulându-se zile de mezat pentru darea în antrepriză facerea unei droage din nou cu toate ale el, anume, o perde de 6 pâsle, 2 drugi cu frângil şi o mîţâ la perde, o scară cu scripţi cu frânghiile el, 8 căngi, 8 topoare cu ale lor cozi de lemn şi 8 previzii de cură cu a lor maşini, trebuitoare la comanda pompierilor de arce, ce este asignuită în budgetul anului prezent, se publică spre ştiinţa concurenţilor carii să se prezinte la această Municipalitate în arătatele zile, întovărăşiţi de legalele garanţii când după săvârşirea şi a peritoccei se va adjiudeca mezatul asupra persoanei ce ar lasa preţul cel mai avantajos, pentru casa comună. PUBLICAŢII JUDECĂTORESC 1. Judecat, district, Iaşi, Secţia 3-a. No. 4282. Prefectura oraşului Iaşii prin adresa No. 13650, mijlocind a se închirie casele Ds. Grigorie Costachescu aflătoare aice în Iaşi mahalaua Misai, spre îndestularea Ds. Ioan Varlam cu suma de 50 galbeni şi a lor procent, de la 30 Dechemvrie 1861, Tribunalul I pe acest temeiu a încuviinţat în.