Progresul, iulie-decembrie 1864 (Anul 2, nr. 90-169)

1864-09-17 / nr. 123

Prefectura district. Neamţu. No. 10791. Spre a se pute curma chestiea reclamata de D. Alecu Crupenschi, asupra D. Iancu Cantacuzin, pentru stăpânirea şi taerea unei lunci de pe moşiea Polobocul, se publica terminul de 40 zile pentru înfâţoşarea împricinaţilor la starea locului cu dovezile ce vor fi pâstrând, câc! la contra chestiea se va cânta numai în fiinţa pârţiî stăruitoare, fârâ a se considera propunerile ce în urma s’ar ivi. Prefectura district. Roman. No. 7887. La espirarea terminuluî de 40 zile, înserat prin Foaea No. 85, neputându-se vinde licitativ peile a 27 oi ce au perit din acele sechestrate de la D-na Maria Stratu, în pretenţia D-nei Iulia Dobiaş, se publica din nou terminul de 40 zile socotit de la data Foael, la împlinirea carnea, amatorii de a cumpără acele per, sâ se prezinte în Camera Prefecture!, unde are a se face mezatul. Municipalitatea de Bârlad. No. 1172. Se publicâ de a 2-a oarâ terminele de 9, 10 și 11 cu respectul la 12 a viitoarei luni Octomvrie, antrepriza iluminarei a 237 rampe din acest oraş. No. 1173. Se publicâ de a 2-a oarâ terminele de 10, 11 și 12 cu respect de 24 oare la 13 a viitoarei luni Octomvrie, antrepriza tacsel impusa asupra vitelor ce se vându în acest oras, publicat în Foaea No. 116. Municipalitatea de Cahcul. No. 680. Pentru asigurarea prin antrepriza a eratelor vinul, rachiul și măsuratul cu demerlia, pe timp de 2 ani cu începere de la 1 Ianuarie anul viitorin 1865, se publica terminul de 40 zile socotit de la data Foael, spre cunoştinţa DD, concurenţi carii vor voi sâ ele asemene erate, sâ se prezinte la Camera Municipalitâtel la împlinirea mencionatului termin, când atunce se vor vede şi condiţiile ce sunt pregătite. No. 684. La 7, 8 şi 9 Octomvrie anul curent, urmând a se ţine licitaţiune, pentru asigurarea prin antrepriza a articolilor casâpia şi mangeria, cu începere de la 15 Octomvrie 1864 şi pânâ la 1 Octomvrie anul viitor 1865, precum şi pentru art. pitaria, pe timp de un an cu începere de la 1 Ianuarie 1865, vestita aceastâ asigurare în Foaea No. 116, se publicâ a 2-a deşteptare spre cunoştinţa DD- concurenţi, carii vor voi sâ ele asemene articole, sâ se prezinte în Camera Municipalitâtei la sus citatele zile, cu garanţiile cuvenite, când atunce se vor ceti şi condiţiile ce sunt pregătite. No. 691. La 7, 8 şi 9 Octomvrie anul curent, urmând ca în Camera acestei Municipalităţi sâ se ţie licitaţiune, pentru antreprizuirea eclerajului fânarilor din acest oraş, pe timp de un an cu începere de la 1 Ianuarie 1865, se publica a 2-a deşteptare spre cunoştinţa DD, concurenţi, carii vor vroi sâ ele asemene erat, sâ se prezinte cu garanţiile cuvenite la sus citatele zile, când atunce se vor ceti şi condiţiile ce sunt pregătite. Municipalitatea de Dorohoi, No. 638, în priivire că terminul de 40 zile publicat prin Foaea No. 113, se împlineşte la 30 a curentei când urmează a se face întâea strigare, pentru antrepriza îndestulărilor obştiei din acest oraş cu păne, carne şi luminări, se publica şi strigările al 2-le şi a 3-le care au a fi la 1 şi 2 Octomv. viitor. No- 639- Terminul de 40 zile publicat prin Foaea No. 113, se împlineşte la 30 a curentei, când urmeazâ a se face întâia strigare, pentru antrepriza hornârituluî din acest oraş, se publicâ şi strigârile a 2 a şi a 3-ea, care au a fi la 1 şi 2 Octomvrie viitor. Municipalitateale Neamţu. N. 1385. Strigarea a 2-a a antreprizei eratului cantareaticel este la 21 Septemvrie, dar definitiva in Municipalitatea de Peatra. No. 1383. Eclerajul acestui oraş prin 204 fanare cu gaza dinpreuna cu lefile a 20 fanaragii, şi a unui epistat pentru anul viitor 1865, având a se antreprizui licitativa dupâ condiţiile ce la mezat se vor vide, se publica ca doritorii ce vor fi de asemene antrepriza, sa se prezinte la aceasta Municipalitate în ziua împlinire! termenului de 40 zile socotit de la data Foael, când este a se urmarea strigare, iar zilele pentru strigările a 2-a și a 3-a cu recurs de 24 oare în urma se vor avansa. Municipalitatea de Huşi. No. 32. După data Foael No. 109, strigarea întâi de 40 zile pentru antreprizuirea pitâriilor din aceastâ comunâ se împlineşte la 20 a curentei, s’au regulat a 2-a şi a 3-ea strigare sâ fie la 22 şi 24 tot a curentei, se publicâ dlar spre ştiinţa concurenţilor, rarii se vor înfăţoşa în Camera Primăriei. No. 33. Dupâ data Foael No. 109, strigarea întâi de 40 zile pentru antreprizuirea strângerea sâuluî de pe părţile salhanalelor în toamna anului curent, s’au regulat ca a 2-a şi a 3-ea strigare sâ fie la 23 şi 25 tot a curentei, se publicâ dlar spre ştiinţa concurenţilor, carii se vor înfâţoşa în Camera Primăriei. PROGRESUL adjudecaţie la 29 Septemvrie cu legiuita peritodicâ de 24 oare, avansate şi prin foile No. 107 şi 111, se publicâ spre ştiinţa concurenţilor, No. 1391. La 20 şi 24 Septemvrie curent, cu legiuita peritoeicâ de 24 care urmeazâ a fi mezatul pentru antreprizuirea eratului tiutunul de ţeavâ, dupre’cum s’au aratat şi prin foile No. 107 şi 117, se publicâ spre ştiinţa domnilor concurenţi. No. 1395. Se publicâ de a 3-ea oarâ terminul de 23 şi 26 Septemvrie cu peritoeicâ legiuitâ de 24 oare, pentru antreprizuirea veniturilor sporite în anul 1660, avansat şi prin foile No. 107 şi 116, concurenţii ahotnîcî întovărăşiţi de garanţii formale sâ se înfăţoşeze în Camera acesteî Primării, în zilele arâtate, unde urmeazâ a li se ceti şi condiţiile. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Curtea de Apel din Iaşi. No. 7.029. Chestia atingâtoare de reclamaţiunele răzeşilor de moşiea Cucueţiî, contra alegere din 1844 a D. Vasilie Chiru Candidatul Tribunalului de Tutova, pentru nişte stânjinî pământ din moşiea Cucueţiî, cumpăraţi de râpos, acum Gheorghie Costandin, şi daţi în a sa stăpânire, au recomendat-o Curtea de Casaţiune, prin Ministeriell Justiţiei, în deliberaţia acestei Curţi de Apel, pentru a se pronunţa asupra marşei ce se cuvine a se da acestei chestii, iar aceasta Curtea au încuviinţat a cerceta aceastâ chestie din nou tot cu termin de 50 zile so- i cotit de la data Foael, pentru care pe de o parte au fâcut cunoscut feţilor împricinate şi anume: D-lor râzeşi de moşie a Cucueţiî, D. Petrachi Cosondin fiul şi clironomul râpos Gheorghie Costandin, D. Panaite Cristea plenipotent D-neî Maria Boţan şi D-neî Colonelei Ecaterina Filipescu născută Costandin, iar pe de alta se publica acest termin spre ştiinţa tuturor împricinaţilor, ca la împlinirea luî negreşit sâ se înfăţoşeze la Curte în persoane sau prin formali vechili, pe care singuri urmeazâ al încunoştiinţa, cu toate dovezile în cheste, la neurmare procesul pe temeiul art. 371 din RegUment, se va hotârâ în fiinţa numai a pârţei ce ar stărui. Trib. Civil de Iaşi fencţia 1-iu. No. 8665. După publicaţiea urînatâ prim Foaea No. 88, neputându-se face arendare moşiei Sucevenii de la districtul Tutova, proprietar casei repos- Comis Hristea Haristeade, se publica pentru a 3-ea Vinere socotita de la data Foael, pe timp de 5 ani începători de la 23 Aprilie 1865, cu deşteptare, ca doritorii concurenţi sa se înfăţoşeze în Camera Tribunalului de Tutova, unde în cea a 3-ea Vinere are a se face adjudecaţiea asupra persoanei ce va da preţu mai avantajosi. No. 9421. Prin lucrările acestui Tribunal urmând a se închirie cu forma de mezat binalele de la podul roş, râmase de la repos. Nicolae L'nghui, pe timp de 3 ani Începâtorî de la 26 Octomvrie viitor, se publicâ terminul de 40 zile pentru închirierea propuselor binale, spre deşteptarea concurenţilor şi înfâţoşarea lor la acest Tribunal, în toate Vinerile din lâuntrul terminuluî, şi mai cu osebire în cea liu Vinere dupâ a lui respirare, când are a se face adjudecaţia asupra acelui ce ar da mai folositor preţu. No. 9369. Avăndu-se în priivire, câ dupâ strigăgările urmate în Camera acestui Tribunal, la 11 a curentei, nu s’au înfăţoşat concurenţi spre a lua în posesie moşiea Borolea de la districtul Dorohoî, proprietar casei râpos. Costachi Marcu, pe timp de 3 ani începâtori de la 23 Aprilie viitor anul 1865, se publica aceastâ împosesiere pe a 3-ea Vinere socotită de la data Foael, spre deşteptarea concurenţilor ce vor voi a lua asemenea posesie, sâ se înfăţoşeze la acest Tribunal în arătatul timp, când urmează a se face adjudecaţii asupra aceluia ce aida preţl mai avantajos pentru casâ. No. 9230. Testamentele râmase de la repos, advocat Stefan Alecsandru, din 8 Iulie şi 10 August finul curent, prezentate în plic de advocatul D. Th. Bonciu, pe lângâ suplica înregistrată la No. 7770, se publicâ în toata a lor cuprindere împreună cu moartea repos, cu termin de 100 zile, spre deşteptarea şi înfâţoşarea la arâtatul termin, tuturor acelor ce ar avea vre-o pretenţie cu orice drit, sâ o reclame la acest Tribunal. TESTAMENT. Toatâ averea mea mişcătoare şi nemişcătoare precum şi ori ce driturî a’şî avea asupra a ori ce tocmele cumpârâturel, le las în deplinâ şi absolutâ stăpânire a D neî Smaranda Vasiliu nâscutâ Paun, nefiind nici o autoritate, precum şi nici vr’o una din rudele mele a se amesteca în nimic, dând D-na Vasiliu câte 5 galb- la amândoi fraţii mei, şi osebit fratelui Iordachi parte din straele mele, am scris aceasta şi am fâcut dispoziţia de mai sus în deplina conştiinţă, şi în întregimea minţei , subscriind însumi: Târgul Ocnei 1864 Iulie 8. Ştefan Alecsandrescu. Fiind în toatâ întregimea minţei şi a simţirilor mele, şi neavând neapăraţi moştenitori, dispun de avutul meu în urmâtoriul mod: las moştenitoriu universal asupra toatei mele avere mişcâtoare şi nemişcătoare, precum şi asupra tuturor driturilor ce am sau a’şî avea isvorâte din tocmeli, pe D-neî D-na Smaranda Vasiliu nâscutâ Paun, cu deplinâ şi absolutâ proprietate, las fraţilor mei câte 5 galb. de fie care, osebit fratelui meu Iordachi parte din straele mele, se va urma întocmai dupâ moartea mea pentru care am subscris. T. Ocnei 1864 August 10. Stefan Alecsandrescu. Dupâ vroinţa şi spusa testatoriului am subscris acest testament pentru care adeveresc» Theodor Bonciu. Poftiţi fiindu de câtra D-lui Stefan Alecsandrescu, şi declarându ne câ aceasta este ultima sa vroinţa, am iscălit de maturi. C. A. Dimonisie» A. Cristodulo, G. Metacsa. Subscrisul Medic Primaria, al oraşului Ocnei certifiazâ câ D. Ştefan Alecsandrescu, sus iscălitul au fost în toatâ mintea şi în toate facultaţiunele minţei când au iscălit acest testament, în care credinţă am dat şi iscălitul acest trestimonium. Doctor Collin. T. Ocnei 11 August 1864. Medicul oraşului Ocnei. D. Colfin. Secţiea a 2-a. No. 10755. Fiind ca la 21 a trecutei, când au fost cea din Vinere dupâ împlinirea terminului de 40 zile, înserat în Foaea No- 77 din 6 Iunie trecut, pentru împosesuirea moşiei Lespezii şi Sireţelul din districtul Sucevei, proprietar D. Costachi Bosie, pe timp de 3 ani începători de la 23 Aprilie 1865, nu s’au arătat nici un amator de a o lua în posesie, se publicâ câ împosesierea zisei moşii are a se face în a 3-ea Vinere de la data Foael, și câ amatorii sâ se prezenteze în Camera acestui Tribunal în acele Vinere, car mai cu samâ în acea de pe urmâ, întovârâşiţî de legiuite garanţii, când urmeazâ a se face adjudecaţia asupra persoanei ce va da preţul cel mai folositoriu, în condiţiile ce au a se redija în conformitatea lege! rurale promulgată acum de Guvern. Sectiea a 3-a. No. 5193. Adeverindu-se de acest Tribunal procura prin care D. Nicu Papii, împuternicește pe D. Gheorghie Mârzescu, ca sâ urmereascâ pe D. Logofăt Nicolai Milu, pentru sumele de bani ce ’iar datori atât în numele seu cât și ca garant platnic, pentru D. Temistocli Bastachi, care n’ar fi urmat cu plata banilor la termin, a ataca pe D. Milo, în toatâ averea sa mişcătoare şi nemişcătoare, a cere vânzarea silnicâ şi prompta întregei sale averi, va stărui, şi’l va reprezenta la vânzările silnice» pentru complecta Ds. îndestulare, a face şi săvârşi toate actele necesare pentru îndestularea Ds. cu căpiţe şi dobânzi, a avea recurs fi va cere cu toata energia posibila aplicaţiunea legilor, de rigoare relative la debitori, se publica spre obşteasca ştiinţa. No. 5267. Dupâ publicaţia inserata în boala No. 105 din 1 August respirat, pentru arendarea caselor D. Gheorghie Dimitriu, la 11 a lunei curentei fiind cea l-ia Vinere (ziua de adjudecaţie), dupâ respirarea licitaţiei mezatul nu s’au putut efectua, şi tribunalul au regulat amânarea adjudecaţiei pe a 3-ea Vinere de la data Foael, se publicâ ca concurenţii ce vor fi de a cumpâra închirie arătatele case, sâ se prezenteze la acest Tribunal în arătata zi.