Progresul, iulie-decembrie 1865 (Anul 3, nr. 72-140)

1865-09-11 / nr. 101

ROMANIA. ANUL III. No. 101. PROflRBSOL FOAEA PUBLICAŢIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURŢILOR DE APEL IN JASSi prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa chiriatigiei. pianul se publică de la 3—6 coaie pe septâmânâ. Abonamental pe an 111 lei, pe patru Imni 37 lei. Iaşii Sâmbâtă 11 Septem. 1865. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biirourile poştale. Inserarea unui rând de 35 litere costă un leu, cursul fiscului. Iaşii 11 Septemvrie. — PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura district. Iaşii. No. 14026. Spre îndestularea D. N. Docan cu câştlul Sântului Gheorghie trecut a Moşiei Vocoteştii, ce are a lua de la D. Zamfirachi Arabolu, înplinindu se de la debitoriu 5 vaci cu viţel, 3 mănzaţî, 6 boi cu un buhain, 1 gonitoriu, 49 mascuri mici cu 16 mari, 2 fâlci earba, 4 stoguri fân, 1 stog pârloagă, 6 fălci earbă, 2 cal cu hamurile lor, 1 trâ-Burica droşca, 6 fâlci ce au fostu aaraanate cu ovâşu, socotite de coasă, care urmând a se vinde licitativ, se publică terminul legiuit de 40 zile, cu deşteptare, ca concurenţii ce ar fi să se înfăţoşeze în Camera acestui oficiu, în clipa împlinirei terminului spre aterdisire, dar vroind a se informa deapre calitatea lor, în timpul publicaţiei se potu adresa la: D. sub Prefectu plasei Stavniculu, de câtru care s’au fâcutu acea asigurare. No. 15002. Se publică clipa de 16 a curentei, când are a se ţine licitaţia orale în Camera acestei Prefecturi, pentru darea în antrepriză a reperaţiilor încăperilor de la Seminariula Socola, spre cunoştinţa tuturor amatorilor, carii ar vroi să ele asemene antrepriză, în acea zi să vie însoţiţi de garanţiile cuvenite. No. 14985. Conformii adresei No. 2 a Comisiunei Ad-hoca, instituită după art. 24 din regulamentul, elaborat de D. Ministru de Finance, sancţionat de Maria Sa Principele Domnitoriu la 11 Iulie ,multi curentii, publicat prin Monitorul Oficial No. 132, pentru a constata și a forma listele cerute de art. 25 din plisul regulament, pentru embaticurile sau bezmanurile esistente în oraşul şi judeţul Iaşii, ‘se publică spre obşteasca ştiinţă, că această Comisiune s’au început lucrările sale, lucrând în toate filele afarâ de serbâtori, de la 10 oare de dimineaţăpănâ la 2 după ameazăzi, această publicaţie va servi de deşteptarea tuturor persoanelor care posed locuri cu bezmăn sau embaticuri, care sânt invitate a se prezenta la acea Comisiune cu actele ce vor fi posedând, spre cea mai departe lucrare. No. 14698. Spre îndestularea D. Costachi Alazu, cu banii ce are a lua de la D. Iancu Văcârescu, împlinindu-se de la debitoriu 50 merţe popuşol, aflâtori pe moşia Cepliniţa, care urmând a se vinde licitativ, se publică terminul de 40 elite, cu deşteptare, ca concurenţii ce ar fi să se înfăţoşeze în Camera acestui oficiu, în clipa împlinire a terminului spre aterdisire, dar vroind a se informa despre calitatea lor, în timpul publicaţiei se pot adresai la D sub- Prefect plasei Bahluiu, de către care s’au făcut acea asigurare. Prefectura district. Tecuciu. No. 9144 Pentru 5 galbeni preţul calului gâsitu la prinderea judecatului Anghelu sin Paraschiv Ursachi, înstreipat de pâstratoriul lui D. Teodor Arion asigurându-se 2 chile şi jumătate popuşol, aflaţi în prâvâlrea lui Alecsandru Tofouichi din târguşorulu Nicoreştil, se publică vinderea lor licitativ la pretoriură sub Prefecturei Nicoreştil, în termin de 40 clite» şi concurenţii ce vor vroi a cumpăra să se prezinte la acea Bub-Prefecturâ în clipa terminului. Primâriea de Bârlad. No. ... Se publică antrepriza cantariaticei de 3 10 °/0 cca marfă manu-facturâ şi 2 la °/# marfa braşovenie, coloniale şi sare, în clipa de 26 Septemvrie curent, asemene şi la 27 Septemvrie pentru 5 la °/0 oca făină de grâu, cum şi la 28 Septemvrie jugaritul, fiecare cu respect de 24 oare şi în deosebi date. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Trib. Civil de laşi Secţia l-a. No. 5835. Prin lucrările acestui Tribunal urmând a se împosesui cu forma de mezat, partea de pământ din trupul moşiei Vladomira a interdictei Cotinna Andoniu, pe timpu de 3 ani începători de la 23 Aprilie anul viitor 1866, se publica această împosesuire cu termin de 40 zile spre deşteptarea concurenţilor şi înfăţoşarea lor la acest Tribunal, în toate Vinerile şi mai cu osebire în cea in Vinere dupâ a lui ecspirare, când are a se face adjjudecaţia asupra aceluia ce ar da mal folositorii preţui. No. 391. Testamentul remas de la reposata Auica Tâutu, se publicâ în toată a lui cuprindere cu termin de 100 zile, pentru ivirea moştenitorilor, sau acelor ce ar pute ave vreo pretenţie de orice natură, ca să se prezinte la Tribunal. TESTAMENT II, în numele Sf. Treimi. Sub acrisa Ana Tautu supusă fiind de mai mult timpii la boale, care î mi slăbesc puterile, încât nu ştiu clipa şi ceasul când mi se va întâmpla sfârşitul vieţei, amu socotit de trebuinţă a arata prin acest testament, cea desevârşita a me voinţă, în priivirea puţinului meu avut, acum când mă aflu întru toată întregimea simţirilor mele, şi dar declar că averea me este casele cu locul lor în care iocnescu, şi 1200 galb, care sunt dobândaţi, însa : 800 galb. Ds. Smaranda Coroiu* şi 400 galb. ginerelui meu ].• Costachi Milea din care mi aui dat 70 galb.. asupra aratatei averi a mele, hotărăsc următoarele: casele cu locul lor şi cu toate cele din cuprinsul ograelei şi pojijica casei» a cârora valoră nu o hocot decât 600 galb , pentru că adaosurile sunt făcute de prea iubitul meu fiu Teodor cu banii sei, le las numitului meu fiu Teodor, carele din cruda sa vârstă au fost razimul şi îngrijitorul familiei, cu aceasta ca să deie filului meu şi fratelui seu Capitan loan Tântul 300 galb. partea lui, iar mobilele din salonii şi din odăile ocupate de Teodor sunt ale sale, fiicelor mele pre Iubite Zoiţa şi Anica, ce sunt încă în casă necăsătorite, le las câte 500 galb. fie cărrea zestre, împreună şi toate argintăriile,afară de o pereche sfeşnice ce sunt a Anica, dăruite de sora sa Luţa), şaluri, pânzerii, de tot felul şi blănuri, pe care ie vor împărţi între ele. Iară restul de 200 galb. vor fi pentru îngropare şi grijele sufleteşti ale mele, care sumă dacă nu ar ajunge vor fi datori fiii mei Teodor şi loan a contribui spre a îndeplini cele de trebuinţâ, pe fiicele mele Luţa Danu şi Mariea Mitea, le am înzestrat la câsetoria lor cu cela ce Dumnezeu mi au ajutat, las dar acum la toţi fiii mei, fiicele mele ginerii şi nepoţii mei pârinţască binecuvântare, şi’l rog să mă erte cu cele ce le voi fi greşit, ertându şi eu pe toţi acel ce mi ar fi greşit ceva, aceasta fiind ce desevârşitâ vroinţâ a me, am poftitşpe scriitor am scrie numele şi eu am pus degetul neputând scrie. Anica Tâutul. Poftit fiind de testatoare, am scris eu acest testament şi sunt martor. C. A. Polizu. Testamentul de faţă s’au subscriau de D na Ana Tâutu fiind în integritatea facultâţilor sale intelectuale. 1865 Iunie 26. Doctor Flaişel, Dr. Ciurea, Dr. Mandel, General A. Mavrodin» martur. S’au cetit testamentul în auzul Ds. testatoarei, asistent la cetire şi martur. A. Brâescu. No. 633. Prin lucrările acestui Tribunal urmând a se închirie ca forma de mezat o dugheană de la podul Bucşenescului şi casele de la podul de Peatru, proprietăţi a casei repos Sechilar Teodor Borşu, pe timp de 3 ani începători de la 26 Octomv. viitoriu, se pudică terminul de 40 elile, spre deşteptarea concurenţilor şi înfăţoşarea lor la acest Tribunal, în toate Vinerile din lâuntrul terminului, şi mai cu osebire în cea întâi Vinere după a lui respirare, când are a se face adjjudecaţia asupra aceluia ce ar da mai folositoriu preţu. No. 742. Prin lucrările acestui Tribunal, urmând conform afisului No. 54, a se închirie cu forma de mezat pe timp de 3 ani începători de la 26 Octomvrie viitoriu, binalele repos. Costachi Radu, aflătoare în târguşorul. Nicolinil, se publica emisa închiriere în termin de 40 elile, spre deşteptarea concurenţilor ce vor fi, sâ se prezinte la acest Tribunal în toate Vinerile câte vor mijloci în lâuntrul acestui termin, urmând ca la cea întâi Vinere dupâ respirare sâ se facă adjjudecaţia asupra persoanei ce ar da preţul cel mai folositoriu. No. 652. Se publică moartea evreului Mendel Polachu şi a întâei sale soţii numită Frelda cu termin de 100 zile, spre generala cunoştinţă, ca toţi acei ce vor fi având vreo pretenţie cu orice drit, sa o reclame la Tribunal în lâuntrul arătatului termina. Tribunalul district. Bacau. No. 6392. Legalizânduse garanţia lucrătoare pe suma de 800 galb. făcută de D. Manolachi Galer, pentru luare de moşii în arendă, în siguranţa a 97 st. moşie din hotarul Ilieşti, acest district, evaluaţi drept 1552 galb., se face obşteşte ştiut. No. 6398. Dupâ mijlocirea Prefecture! locale No. 12,383, urmând a se arenda moşia ce se posedă de casa repos. Iordachi Vârgoliciu din Vermeşti, plasa Tazlaul de sus, spre îndestularea Ds. Gheorghie Erban cu banii 20 galb. şi a lor procent de la 24 Iulie până la numărătoare, pe atâta timpu cât cu banii înainte s ar acoperi datoria şi cu începerea posesiei de la 23 Aprilie viitorin 1866, iar starea moşiei este 24 st. cuprindetori în 300 prăj, arătură şi emaşu, se publicâ terminul licitaţiei de 40 zile ca concurenţii să se prezinte la Tribunal în toate Vinerile ce mijlocescu în lâuntrul terminului, cum şi la cea întâi Vinere ori lucretoare după a lui respirare, când are a se face adjudecaţia, pregătiţi ca garanţii. No. 6401. Dupâ regularisirea din 25 a trecutei Secţiei a 2-a. No. 738. Casele din Sârarie remasâ de la repos. Alecu Mavrocordat, acârnea avere este supusă concursului de creditori, urmându a se da în chirie de acest Tribunal pe terminu de un an, începâtoriu de la 26 Octomvrie anul curentu şi care ecspirâ tot la asemine oli şi lună 1866, cu banii plătiţi în doue câştiuri, şi dupâ condiţiunele ce se vor ceti la adjudecaţie, se publică terminul de 40 elile socotitu de la data Foael, pentru deşteptarea tuturoru amatorilor, carii vor voi a lua închirie citatele case, de a se prezenta la acest Tribunal, în toate zilele de Vineri ce se vor prileji în lâuntrul acestui terminu, pentru a concura, iar mai cu diferenţă în cea l-iu Vinere dupâ respirare, terminalul sus citata, când urmeaze a se face adjludecaţia asupra persoanei ce ar da preţul cel mai avantajos, şi cu condiţiunele ce se vor pune în viderea concurenţilor în toate elitele de mezat. No. 703. Casele repos. Gheorghie Pascu din aceet oraşu, urmând a se închirie de acest Tribunal pe termin de un an începâtoriu de la 26 Octomv. 1865, şi care espira tot în aceeaşi eli şi lună anul 1866, dupâ condiţiunele ce se vor ceti la adjudecaţie, şi cu plata căsîului glumâtate la adjudecaţie şi glumâtate la împlinirea a 6 luni, se publica în termin de 40 elile socotit de la data Foael, pentru închirierea acestei case, spre deşteptarea concurenţilor, ca la împlinirea acestui termin când urmeazle a se face strigările închirierei, cu condiţiunile ce atuncea se vor ceti, să se prezenteze la acest Tribunal, iar adjudecaţi, urmeazle a se face în cea întâi Vinere dupâ împlinirea terminului de 40 elite, asupra persoanei ce ar da mai folositoriu prețu.