Progresul, iulie-decembrie 1866 (Anul 4, nr. 45-82)

1866-10-19 / nr. 68

PROGRESUL. Sandu, una vaca porumbă şi 2 mânzaţi unul porumb şi unul galben de la Vasilie Seţu, una mânzată porumbă şi una capă cu mânză la pâr neagră de la locuitul Ioan Melinte, care urmea de a se vinde licitativ, se publică terminală legiuită de 40 ţlile de la data Foael, cu deşteptare ca concurenţii ce ar fi, sa se înfăţoşede în Camera acestei Prefecturi în clipa, împlinire! terminului spre aterdisire, dar vroindu a se informa despre calitatea lor, în timpul publicaţie! se pot adresa la IX sub-Prefect de plasa Bahluiu, de cătră care s’a făcut aceasta împlinire. Prefectura Poliţiei Iaşi. No. 12.928, întru îndestularea D-lui 8. Sloîmovici cu o sumă de ban ce au reclamat de la D. F. Orgies, împlinindu se mai multe obiecte pe care urmea de a le desface prin văndare licitativ, se publică un termin de 40 elile, pentru vândarea emiselor obiecte, ca persoanele ce vor voi a le cumpăra, să se presinte la Comisia a 3 ea, la espirarea acelui termin socotit de la data Foaeî, când urmeazle a se face vândarea. Prefectura judeţ. Botoşani. No. 10,948. Sub-Prefectura plase! Coşula prin raportul No. 3470 încredinţare, că la terrainul de 25 a trecutei lun! Septemvrie, ce au fost decişii pentru darea în antrepriză a eraturiloru de băuturi ce s’ară consuma în comuna Coşula în anul viitoru 1867, s’au zedarnicit din cauza neînfâţoşereî concurenţiloru, şi nici condiţiunele pentru asemenea antrepriză nu s’au priimit aprobate de Comitetul Permanent, în urmarea aceştia se publicâ un alt termin şi anume la 26 a curente!, ca amatori! ce vor fi, sa se presinte în Camera ace! Primări! în citata ^ spre tărguire, când atuncea vor vedea şi condiţiunele cu care urmeas c a se da în antreprizâ asemenea eraturî. No. 10,958. Sub-Prefectura plase! Coşula prin raportul No. 3505 încredinţare, câ la terminul de 2 a curentei, nu s’au putut efectua licitaţia pentru darea în antrepriză a eratelor de bâuturî ce s’ar consuma în reîonul comune! Deleniî în anul viitoru 1867, din cauza neînfâţoşereî concurenţiloru, în urmarea aceştia se publică un altă termin şi anume la 13 Noemvrie viitoru, şi concurenţii ce vom fi, să se presinte în acea Zi în Camera acele! Primari!, cănd tot atuncea vom vedea şi condiţiunele cu care urmeaze a se da în antrepriza asemenea erate. No. 10.987. Pe moşiea Bârsăneşti! picând de pripas o capă în pâr murgă, cu puţine pete albe pe spinare şi o dungă alba la piciorul stâng, precum sub Prefectura de Ştefanesti prin raportul No. 5438 încredinţare, se publică terminul de 3 luni pentru ivirea păgubaşului, care cu dovedire cuvenite sâ se înfăţoşeze aicea de a o priimi, câc după espirarea acestui termin, în cea întâi Mercure se va vinde licitativa, servind aceasta şi pentru concurenţi ce ar fi de a o cumpăra. Prefectura judeţ. Calul. No. 8769. Fiind ca la espirarea terminului de 40 zile publicate în Foaea No. 56, pentru vinderea a 82 chile grâu amânt, împlinit de la D. Iorgu Vasiliu, spre îndestularea case! defunctului Prinţii Grigorie Ghica cu căştîurile Sf. Dimitrie 1865, şi Sf. Gheorghie curent, a moşie! Taraclia, în sumă de 403 galb. şi 19 lei c. f., nu s’au presentat nie!un concurent cu care să se poată continua licitația, se publica unu alt termin de 40 zile numerată de la data Foaeî, spre deşteptarea concurenţilor, carii la espirarea Iu! sa se presinte în pretoriul Prefecture!, unde urmezau se ţinea licitaţia cu condiţiile ce se vor ceti. No. 8554. Domnul Primare de Leova prin raportul No. 842 încredinţare, că pe moşiea acelui tărgu s’au pripăşit o strâjbă un păr murgă, la trup de mijloc, ţintatâ în frunte, la urechea dreaptă spintecată şi la piciorul stâng dinainte puţin pântânoagă, din acest motivă se publica legiuitul termin pentru aflarea păgubaşului, care cu dovedi legale să se presinte la acest Oficiu spre a l i se da în priimire. Prefectura judeţ. FAlcin. No. 10,414. IX Ministru de Finance, după cererea făcută de Preasfinţiea sa Episcopul de Huşi, au decisă ca sâ se vândă 2 cal murgi, 2 boi şi 1 vacă cu viţelul ei, de a casei Episcopiei, ne mai fiindă trebuitoare, aşa dar spre acest fiintă regulăndu-se termin pentru 20 Octomvrie curent, se publică aceasta spre înştiinţarea concurenţilor, ce vor fi de a cumpăra asemenea vite, carii în Zioa împlinirei terminulul citat, să se presinte în pretoriul acestei Prefecturi, unde are a se ţinea licitaţia, urmând ca atuncea să fie de faţă şi vitele. No. 10.499. Pe moşiea Râşeştii plasa Podolenii, s’au pripăşit o vacă la pârbalac, inferată la amândoue coarnele cu literile E şi N, se publică terminul legiuit pentru deşteptarea proprietarului ei şi înfăţoşarea aicea cu argumentele cuvenite spre a ’i se elibera. No. 10.555. Vacele în numer de 2, una în păru plavanâ, cu coarnele ţapoşe, ciopărtaticâ de coadă, şi cea a 2-a în pâră porumbă închisă, coarnele greblişe, coada carâşi cîopărtaticâ, şi inferate ambe la spata denapoi cu un feru necunoscut, date ca ofrandă armatei de D. Colonel Petru Schiletti, dupâ mijlocirea Domnului Comandantu de dorobanţi, urmând a se vinde licitativu, se publicâ terminul de 23 curent, spre deşteptarea concurenţilor u, carii sâ se presinte în Camera Prefecturei spre a se face mezatul. Prefectura judeţ. Roman. No. 7381. De la individul Ilii Otea şi Iacob Citea din comuna Poenile Oancei acest judeţu, s’au asigurat 2 vaci cu viţeii lor, pentru banii 108 lei 15 parale cursul fiscului, cu care datorește cătră casa comunalâ de acolo, se publicâ vânZarea acelor vite în termin de 40 Zile socotit cu data Foaeî, ca musteren să se presinte la Prefectură unde are a se face mezatul. No. 8657. Pentru vânZarea unui cal, o trâsurâ de un cal, 2 sofale de nuca îmbrăcate cu adamascâ, 2 ogliZî, asigurate de la D. Iordachi Vasiliu, spre satisfarea D. Mihai Fundâcescu cu o sumă ban!, se publicâ terminul de 40 Zile socotit cu data Foaeî, spre cunoştinţa celor ce vor voi a cumpăra asemenea obiecte, carii la împlinirea lui sâ se presinte la Prefectură unde are a se face mezatul. No. 8698. Conformă mijlocire! Tribunalului ţinutulu No. 6760, urmând a se ţinea licitaţie în Camera Prefecturei, pentru vânzarea a 51 merţă grâu rămasă din acel secvestru pe moşiea Râdîu, împosesietă de D. Iorgu Cilibiu, în pretenţia D-lor Ene Cosmopolu şi Gavril Cilibiu, se publicâ terminul de 40 Zile socotit cu data Foaeî, spre cunoştinţa concurenţilor ce vor fi, cari la împlinirea lui sâ se presinte la Prefectură. Prefecturii judeţ. Vasluiu. No. 9256. Spre îndestularea Generalei Epitropii a casei Sf. Spiridon cu suma de 550 galbeni, de la D-luî posesorul moşiei Dumeştiî, pentru căştîurile terminulu! de Iulie anul curent, asigurăndu-se de la datornic pe arătata moşie 40 boi, 50 st. făn nou şi 9 stoguri făn vechiu, se publicâ terminul legiuit de 40 Zile, cu invitare, ca muşterei! sâ se presinte în arătata Zi la Camera Prefecture!, unde urmea de a se face mezatul şi adjudecaţiea. No. 9257. Se publica din nou terminul de 40 zile pentru vânzarea unei poste împlinită de la Ioan Dănila din Pungeşti, în pretenţiea 1). Gheorghie Baciu, la sub-Prefectura de Racova. No. 9258. La neurmarea indivizilor Ştefan a Chelarîuluî, Ioan Vezăreu, Vasilie Mihai Morarcă şi Nicolai Rusu, cu plata banilor în sumă de 115 lei, câtre proprietarul moşiei Negreştii, asigurându-se o chelie, 13 coţi laviceriu, 1 ortagan şi 3 laturi saci, se publică terminul de 40 zle pentru vânzarea la Camera sub Prefecturei Fundurile. No. 9259. La neurmarea a unor locuitori din comuna Tansa, de a răspunde banii 3487 lei , par. cu care datoresc D. Ioachim Ilagitatosu, asigurânduse de la datornici 17 boi, 7 vaci, una cu viţel şi lina cu mânzat, 2 epe, 2 cai, 3 capre, 25 oi, 2 căldări aramă, 7 lavicere, 5 coţi lăvicere, 78 coţi saci, 1 bardă, 4 ciocane de sdrobit peatră, 1 ţol de cânepă, 1 coasă, 1 caţaveică, 1 sac nou, 4 coţi ţol lănă, se publica terminul de 40 zile pentru vânzarea lor la Camera sub-Prefecturei Fundurile. No. 9260. La neurmarea Domnului Grigorie Siona răspunde 17 lei fostului redactor D. Gheorghie Asachi, asigurându-se 7 demetri grâu, se publică vânZarea lor în termin de 40 zei la sub-Prefectura Racova. No. 9261. De la lunea vieţuitori din Zapodeni asigurându-se 7 vaci, 22 boi şi 10 oi, în pretenţie( I). Lelba Seinfeld, se publică vânzarea lor în termin de 40 Zile la sub-Prefectura de Mijloc. No. 9262. Spre îndestularea D. Lefter Gheorghiu cu trierul ce era datoria al face individul Nicolai Filaret din comuna Ivaneștil, asigurându-se o capă, se publică terminul de 40 Zile pentru vânzare la Carmera sub-Prefecturei Racova. No. 9263. Asigurându-se de la loan Darie 1 cal . şi 62 vedre vin, în pretenţie. D. loan Simionescu, se publică vânzarea lor la sub-Prefectura Racova, în termin de 40 Zile. No. 9264. De la unica locuitori din comuna Muntenii de josă, în pretenţie a evreului Zalman Gruber asigurându-se 1 bou, 5 vaci, 4 grunci, 4 mâscuroaice, 6 mânzat, 16 lavicere, 1 bardă, 52 coţiţoi, 1 topor, 1 giuncan, 1 capă, 2 cară şi 53 oî, se publica vânzarea lor în termin de 40 Zile, la Camera acestei Prefecturi. Primăriea comunei Iaşii. No. 6374. Se publică spre obşteasca ştiinţa următoarele preţuri a articolelor de îndestulare vândute în pieţele oraşului, în Septemvrie şi până azi 16 Octomvrie. Pe Septemvrie. Oca de carne de vacă 1 leu, 1 leă 4 par. şi 1 leă 8 par. Oca carne de masculii 1 leă 16 par. şi 1 leă 12 par. Pănea de rândă 14, 13, 12 şi 11 par. Jemna 20—18 parale. Pe Octomvrie. Oca carne de vacă 1 leă şi 1 leă 4 par. Oca carne de masculă 1 leă 8 par. şi 1 leă 12 par. Pânea de rândă 13, 12, 10 par. Jemna 18, 16 şi 15 par. No. 6382. Contra actualilor antreprenori de hor- I nărită Gheorghie Panaite şi Aron Leibovici, urmând mai multe nemulţemiri din partea Prefecturei de Poliţie şi a Comisarilor de despărţiri, că nu aă omeni lucrători de ajunsă şi nu urmeaze cu esactitate în ştergerea ogeagurilor după toate esecutările ce li s’aă făcut, asemenea s’aă priimit ma! multe plăngeri şi din partea onorabililor cetăţeni, despre neglijenţa acestor antreprenori, nu mai puţină asemenea plângeri dupâ cum încredinţase Domnul Şefă divizionului de pompieri, prin adresa No. 711, li se adresaZe ne conţină şi D-sale la locurile stângerei ogeagurilor aprinsă, câ din cauza lipsei de homari se cauzase aşa desă aprinderi, cazul fiind urgent, şi mai ales cu apropierea ernei, când din neglijenţa homarilor se pot prileji mai multe incendiuri , în şedinţa din 10 a curentei supuindu-se onorari. Consiliă comunal împrejurările, şi el avândă în priivire cele espuse, aă decisă reantreprizuirea acestui serviciu pe compta actualelor antreprenori; așa dar pe baza acestei decisiuni se publica în termin de 15 zile reantreprizuirea acestuî serviciu pe timp de la adjudecare și până la 1 Septemvrie anul viitoru 1867, până când e lucrătoriă contractul actualilor antreprenori, şi tot cu aceleaşi condiţiuni prevâzute în mencionatul contractă. Domnii amatori sunt poftiţi a se presenta la Primărie dupâ 15 zile de la data Foaeî, spre a se proceda la mezat, iar condiţiunele contractului se pot vedea de cătră concurenţi ori şi când la Primărie. Primarieale Botoşani. No. 3208. Urmând a se da în antrepriza construirea unui local pentru şcoala primare, din fondul lăsat de defunctul Arhiereu Marchian, se publicâ terminul de 40 zile contat de la data Foaeî, spre deşteptarea amatorilor ce ară fiecarii sâ se presinte în Camera Ospelului comunal însoţiţi de garanţii legale, în cea întâiă zi dupâ espirarea terminului, spre a se urma licitaţiea cu respectul oarelor de peritocicâ. Primari cale BArlar. No. 2976. Acisul băuturilor vin şi rachiu ce este venit a comuncî"de aicea, la mezatul ţinut, eşind cu o mare scădere din cela ce până acum este, consiliul comunal au decis a se mai face un al doilea mezat la 23 ale curentei. Primăria pe acest temeiu publica spre obşteasca ştiinţâ a amatorilor ce ar voi de a lua asupra-le asemenea antrepriză pe timp de 3 ani, începâtoriu de la 1 Ianuarie 1867. Primariea «Iclorolioii. No. 1072. La neurmarea Domnului Luzern To- Comitetul Permanent al judeţ. Fălciu. No. 1455. Din cauză câ la termenile ce au fost fresate pentru antreprisuirea mobilierului necesar în casarea dorobanţilor de la plaşi şi oraşu, precum : paturi, poliţi, cergi, rogojini, pereni etc., nu s’au presentat nici un concurent, Comitetul au fiesat altul, ultim şi acela la 25 a curentei luni, se publica acest termin spre deşteptarea concurenţiloru şi presentarea lor la mencionatulu termină în Camera Comitetului, spre a se defini mezatul asupra persoanei ce va lasa prețul cel mai favorabil.