Progresul, iulie-decembrie 1868 (Anul 6, nr. 51-106)

1868-10-19 / nr. 87

No. 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 şi 13, împlinindu-se 15 boi, 20 vaci, 3 mânzate, 1 mânzat, 9 cai, 2 mânzate, 16 oî şi un masculi; se publică vânzarea lor în termin de 30 olile de la data Foaeî, cu deşteptare, ca concurenţii ce vor fi, să se presinte în Camera subprefecturei la împlinirea terminului, unde are a se ţine licitaţia. Comitetul Permanent al judeţ, Iaşii. No. 4. Consiliul Generala al judeţului Iaşii, în şedinţele sale viitoare cu începere de la 21 curentă, avându a se ocupa de votarea budgetului pentru anul viitor, 1869, de cercetarea semeierii anului trecut 1867, şi de fresarea epocelor în care locuitorii din judeţul Iaşii, au a veni la facerea drumurilor judeţene, vecinate şi comunale, conformă legei din 30 Martie 1868, publicată în Monitorulu Oficial No. 75, se publică aceasta spre regulă, şi că şedinţele sale au a fi publicate până la terminarea menţionatelor lucrări, conformă art. 38 din legea Consiliului. Vice-Preşedinte, C Cristodulo Cerchez. Priivăriea de Vasluia. No. 1217. La 8, 9 şi 10 a viitoarei luni Noemvrie, ficşindu-se cele mai de pe urmă termine pentru ţinerea licitaţiunelor dârei în antrepriză pe anul viitoră 1869, a erateloră casei comunale a acestui oraşă, şi anume: rachiul, vinul, cotură ca măhăritul, berea de rocă şi acea adusă de peste hotară în butelie, numită porteru, mortăsapiea, păcura cu dohotul, cantariul, tăerea mascurilor de speculă, varul bun şi prostă, tacsa cărţif oră de jocă şi vinaţăle streine, precum şi luminarisirea oraşului cu gază prin 81 lampe, nu mai puţină şi ştergerea ogeagurilor“, se publică spre ştiinţa concurenţială ce ar fi de a lua asemenea antreprize, ca la aceleaşi termine să se înfăţoşeze în pretoriul acestei Primării cu garanţii solvabile, unde vor pute lua informaţiuneie cuvenite despre cuprinderea condiţiuneioră tuturoră antreprizeioră arătate. IribttMaid civil de laşi secţiei* No. 5990. Acest Tribunal, în conformitatea art. 236 din Codul Comercial, citeale pe toţi acei ce ar ave vreo pretenţie asupra falitului Iţic Iosăpovici, ca în termin de 20 zle de la data Foaeî, să se presinte în Camera acestui Tribunal întovărăşiţi cu creansăle ce le-ar poseda de la numitul falită, unde D. Jude Comisară Gr. Dabija, şi Sindicuta respectivă, vor procede la lichidarea loră. No. 6187. Estractul de pe sentinţa dărei pe faţă a falimentului comerciantului Fişei Muidbergă, se publică mai josă în toată a lui cuprindere spre deşteptarea creditorilor sei. ESTRACTUI. Tribunalul judeţului Iaşi. Secţiunea a 2-a, constituită în Tribunal Comercial, prin sentinţa din 15 octomvrie curent, dăndu-se pe faţă falimentară asupra comerciantului de manufactură, Fişei Muidbergă, domiciliat în Iaşi, strada mare, despărţirea a 3-ea, în temeiul regulelor prevăzute la capitolul 2 şi următorii din Codul Comercial, s’aă regulat următoarele: S’aă numit Jude Comisară la acest falimentu, D. \asilie Tassu, Supleante acestui Tribunal, ear Sindica provizoriu D. Gheorghie Niţescu. S’aă ficsatu provizonă încetarea plăteioră la 28 Septemvrie stilă vecină, Z10a unui protestă, saă 10 Octomvrie stilă noă. S’aă autorizată I. Jude Comisară, ca iu unire cu Sindicul şi ţaţă fiind d. legatul Poliţiei, a pune peceţile pe toată averea falitului, mijlocindu-se Poliţiei ca pe de o parte să delege pe ună agentă al seu, spre a da ajutorul cuvenit D. Jude Comisară, li aplicarea sigilelor, invitându-o a pune sub arestulu seă pe susă numitul falitu. Falitul pierde de astal drepturile sale de a ocărmui ori ce avere a sa, și acea ce îi ar mai veni în beneficiul seă de acum, și pentru ori ce prigonire urmeaza a fi representată prin Sindică. Fiind ca reclamantele au arătat că falitul are dugheana la Huşi, și că ar avea transportată o parte din mama sa în orașul Ismail, sau mijlocit Tribunalului Fălctă și Tribunalului Ismail, de a aplica sigilele asupra averei ce se va descoperi a fi a sus numitului falită. Această hotărâre se publică prin Progresul Oficial şi se atige un estract în sala audienţelor, unde va sta 3 luni, spre deşteptarea tuturoră, şi cu lămurire, că acei ce vor avea da falitului ceva, să depună la Tribunal, căci urmând altfel, vor fi supuşi a respunde de a 2-a oară. Pentru numirea Sindicului definitivă s’au citat creditorii pentru 7ii 22 Octomvrie, când D. Jude Comisară va trage părerile loră și va raporta Tribunalului. Cei în dreptă a se opune la această hotărâre, se voră conforma art. 319 Codul Comercial. Iar D. Ministru de Justiţie s’au supusă despre ateasta. No. 6172. Acest Tribunal, în conformitatea art. 237 din Codul Comercial, citea de pe toţi acei ce vor ave vreo pretenţie bănească asupra falitului Zeilic Kehler, ca în termen de 20 zie de la data Foaeî, să se presinte înaintea acestui Tribunal cu efensele ce le-ar poseda de la susă numitulă falită, unde D. Jude Comisară Vasilie Tassu și Sindicata respectivă, vor procede la lichidarea loră. Secția, a 3-a. No. 41. Domnul Alecsandru Lohan Iconomu, domiciliat în Iași, cvartalul al 4-lea, conformă art. 496 și 497 din Procedura Civilă, prin comandamentul. No. 24 din 27 Augustu, somânită pe D. Gheorghie Dimitriu, debitore, ca până în termin de 30 zile sâ’i plătească suma de 20 galbeni şi o loră procent, după titlul esecutoriu, care este cartea de judecată No. 322 a Judecătorului ocolului al 5-lea din Iaşi, pronunţată la 15 a lunei Iulie anul 1868, învestită cu formula esecutorie, cu anansu, că la neurmare va urmări vânZarea caselor situate în cvartalul al 4-lea, strada Pădure, terminul comandamentului espirândă și debitorul neurmând cu plata, după cerirea creditorului de a i se face îndestulare din vânZarea ciselor case; Tribunalul, pe baza art. 503 din Z^a Procedură, publică conformă art. 510 din acei Codă, cu concurenţii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobil, care este o casă situată în cvartalul al 4-lea, strada Pădure, înscrisă la No. 619, şi care la răsărit se mărgineşte cu casăle D. Hiralamb Cernea, eara apusă cu ograda bisericei pronumită Albă, pe loc gospodă, să se presinte în Camera acestei Secţiuni a 3-ea la 23 a lunei Ianuarie, zipa Joi, anul 1869, oarele 12 din Zb cândă are a se face adjudecaţiunea, conformă art. 539 pănă la 550, şi cu restricţiunea art. 559, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, urmândă a privi pe cumpărătură orice dare cătră Stată sau comună, ce nu vor fi plătite pe trecută, totodată se spmnea de pe toţi acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, chirie, servitute, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupr’a imobilului ce se urmăreşte, ca înaintea 71 de adjudecaţiune să’şi arăte pretenţiunele iorui, căci în urmă nu ii se voră ţine in sumă. No. 103. După publicaţiunea înserată în Foaea Progresul No. 87 din 18 Noemvrie 1867, neputându-se din lipsă de concurenţi, a se proceda la strigările pentru vânzarea a 2 părechi case tăimice după defunctul Andrei Plămădeală, situate în târguşorul de peste rohatca Sârăriei, comuna Rădiului Tatară, din plasa Copou acest judeţu, supuse bizmnănului către Monast. Sf. Trei-Ierarhi, una cu 18 iei pe an, ce vine în apropiere de imobilul Paştei, iar ceelaltă in capătură târguşorului, cu 52 iei pe an. Tribunalul după stăruinţa D-nei Zoiţa Mighiu, tutora orfaniloră defunctului Plămădeală, publică din nou vânzarea mencionatelor imobile, cu concurenţii ce ar fi de a le cumpăra după lămurirele publicate mai înainte, să se înfăţoşeze în Camera acestei Secţiuni a 3-ea la 20 a lunei Noemvrie, Z‘oa Mercur!, anul 1868, oara 1 din Zb când are a se face adjudecaţunea asupra persoanei ce ar da mai folositoră pr.ţă. isecţica a 4-a toreiţionala. No. 1688. Pentru 6 a viitoarei luni Noemvrie, fiind frcsata termin spre cercetarea acţiunei intentată contra fimeei Catinca Huşanca şi Costachi Antoniu, ca complici pentru furtul comisă în prejudiciul lui Costachi Corbu, şi fiindă că domiciliul numitei Catinca Huşanca nu este cunoscută, se publică spre deşteptarea numitei Huşanca, ca în arătata,li să se presinte în pretorul acestui Tribunal spre a fi faţă la cercetarea procesului, la din contra procesulă se va căuta în nefiinţa sa, conformă art. 182 Procedura Penală. Tribrmalul judeţ. Romia. No. 10,502. Acest Tribunal prin sentinţa de la 1 Octomvrie anul curent 1868, în virtutea art. 349 din Codul Penal, condamnându la amanda câte de 100 lei, înlocuită la criza de insolvabilitate conformă art. 28 din Codul Penal, pe Costachi Dimitriu şi evreul Altăr Sigal, pentru că au jucat în cărţi pe bani, jocul de hazf.rdu, şi fiind că domiciliul numiţilor este necunoscută, se publică conformă art. 75, aliniatul 6 din Procedura Civilă, spre ştiinţa numiţiloru, că dacă voru rămâne nemulţumiţi cu mencionata sentinţă, au dreptulu de apelă la curtea din Iaşi în termin de 10 zile, conformă art. 198 din Procedura Civilă, şi de opoziţie la acest Tribunal în termin de 5 Zile, după art. 183 din Zi la Procedură. No. 10.497. După cerirea făcută de D. Iordachi Gheorghiu Matasariu, de profesiune arendaşa, domiciliat îa urba Peatra acest judeţu, prin suplica înregistrată la No. 7096, şi regularisirea făcută de Tribunal prin procesul verbal de la 7 Octomvrie, No. 5 a jurnalului, puindu-se din nou în vândare moşiea Socea proprietate a defunctului Grigorie Crupenschi, aflătoare în plasa Bistriţa acest judeţă, hipotecată cătră D. Matasariu, cu bonurile rurale, pentru despăgubirea pamentului data clacaşilor, după lege, şi după lămurirele şi deşteptările făcute prin publicaţia înserată în Progresul No. 22 din 16 Martie anul curent, se publică terminul de 4 septămâni, învitânduse pe muşterei a se presenta în Camera Tribunalului în cea întâi Zi oarele 12, după împlinirea termenului, combinat cu art. 729 din Procedura Civilă, şi cu deşteptarea celor prescrise de art. 542 şi 539 din indicata Procedură. Agentul Tribunalului Judeţului Iaşii. No. 40. In Foaea Frogelul No. 75 din 25 Septemvrie 1868, s’au publicat pentru Ziua de 6 Octomvrie, vânzarea licitativâ a averei mobiliară compusă din vite, popuşoi şi vin din anul acesta, a 122 locuitori din comuna Cristeşti şi Ţuţora din acest judeţu, spre îndestularea Domnului Iuge Robert cu o samă bani, când din împrejurări suspendându-se mezatură, acum se fresare din nou termină la 26 a lunei Octomvrie, Ziua sâmbătă, anul 1868, oarele 12 din Zi şi dar se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra Z 8A avere, să se presinte la arătata Zi şi oara în localulu Primăriei Ţuţora, când are a se efectua licitaţiea după lămurirele publicate prin susă Zi8a Foae; totodată se arată ca 43 din locuitori achitând datoriea lor, li s’au rădicat secvestrul. Portărel, M. A. Sadoveanu. CONSILIUL COMUNAL. încheierea şedinţei a 6-a de la 4 Octomvrie 1868. Art. 3. Această garanţie, va servi pe de o parte pentru avansul ce se va aee antreprenorului, cu numerarea înainte pe fiecare lună a unei a 12-a parte din suma anuală a contractului, ori pe de alta da despăgubirea Primăriei, la căzu de calcare a vreuneia din condiţiunele întreprindere, şi la asemene cază, pe de o parte antrepriz , se va revinde pe compta antreprenorului, iar pe de alta până atuncea întreprinderea va căuta pe compta sa, şi paguba ce ar resulta din aceste doue operaţii se va împlini din garanţia depusă, şi la neajunsă din orice altă avere a antreprenorulu, conformă legei de urmărire statorniciă pentru dările cătră Statu, și fără vre o urmare de judecată, nici pentru vînZarea hipoteceî, ?i nici pentru orice altă avere care sar mai pune în vînZare; pentru deplina satisfacere a Primăriei, ear resultândă vreună folosă, acesta va privi numai pe Primărie. D. Lupu. Ceră cuvântul. D. Pastia. Bă zieh că art. 3 nu are locă aice, ci la urmă, pentru că acest articol este ca o sancţiune. De nu vei face cutare saă cutare lucru, vei păţi ceia saă ceia. S’aă pusă la votă propunerea D-lui Pastia și s’aă admis în unanimitate. Art. 4, devenit al 3-le. La licitaţie se pot priinui şi supuşi streini, cu aceasta însă, că odată cu suma citată la punctul 2, va depune şi o declaraţie a.