Progresul, iulie-decembrie 1868 (Anul 6, nr. 51-106)

1868-10-23 / nr. 88

W IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Primăriei. Ziarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenii. Iaşii, Mocani 23 Octomv. 1868. AMUUL VI. FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI ln districtele României, prenume raţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unuî rând de 35 litere, costa un leu cursul fiscului. Iaşii 23 Octomvrie. Depeş© Telegrafice. Bucureşti 20 Octomvrie 1868. Măria Sa Domnitorul, convalescentă după frigurile de care au suferită, s’au dus pentru schimbarea de aeră a petrece căteva clile la viea D-luî Ministru I. Brăteanu la Piteşti. Prin decretulă Princiară sub No. 1653 din 19 curentă, Corpurile Legiuitoare sunt convocate în sesiune ordinară pentru clipa de 15 Noemvrie viitorii, conformă art. 95 din Constituţiune. Consiliul comunal din Bucureşti, au votat : JLcvja. mn.**JL9 Pentru cumpărarea de arme. Consiliul judeţianu de Doljiu au votat : lei i «. Pentru cumpărarea de arme. VIENA, 28 Octomvrie. — în comitatul instituită pentru legea armăreî, D. de Beust, făcând tabloul situaţiuneî, au fos: relaţiunele cu Francia şi Englitera sunt escelinţî cu Italia amicale, cu Prusia şi cu Rusia întinse şi reci. Elu adause că pentru cazul eventuale al unui conflict între Prusia şi Francia, trebue ca Austria să fie armată spre a face să fie respectată propria sa neutralitate, și spre a opri puterile, care ae voi să se mestice în aceste afaceri. D. de Beust în aceste dechîarări tace că România este un mare arsenale. PARIS, 26 Octomvrie. — Carta ce s’aă publicat*) cjice în introducerea sa : Creșterea Prusiei n’aă rupt ccilibrul Franciei, care este violată de puteri independinte, și ca prin urmare n’are a se teme de nimene. PARIS, 26 Octomvrie. — Buletinul Monitorelul ifice : Comitatul bulgar care s'au stabilit propaganda sa revoluţionarie în Bucureşti priea de intregile sale. Puterile trebue se imnecte a lor desvoltare cu activitate, veghiare şi solicitudine. Guvernul otoman este oturât a se abţine de orice mesare de provocare, dar a înfrânge cu asprime orice încercare. (Românul.) •misiunea permanentă a cumpârăreî armelor din ne comunică următoarea relaţiune, relativă la dibuirea voluntară pentru cumpărarea de arme. Mişcarea generala a contribuireî, stele depusă de Comitetul definitiv la mai multe și oficii. *) S’ari publicat în Paris o cartă nouă şi sgomotul public atribue acea însuşi Iiuperatorului. PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE, Comisie a cvartalului al 4-lea din Iaşi. No. 5841. Pentru 24 a curentei ficşinduse terminul de vârnarea unor obiecte împlinite de la evreul David Tehslu, în piaţa târgul Cucului, spre satisfacerea D. Zisu Herman, se publică spre generala cunoştinţă. Comitetul Permanent al judeţ, Iaşii. No. 1061. Se publică termin de 30 zile de la data Foael, ca concurenţii a lua în antrepriză accizele pe băuturile spirtoase şi altele, pe anul viitoru 1869, a comunelor Prigorenii, Sarea, Găneştiî, Goeştiî, Sineştii, Hoîseştiî şi Brâeştii din plasa Cârligătura, a comunelor Podul-Iioaeî, Iacobeniî, Şipotele, Oneştii, Râdenii, Cepliniţa, Cârjoaca, Cotnari, Cucutenii, Poienii, Erbicenii, Totoeştii şi Hodora, de la plasa Bahluiu; a comunelor Tomeştii, Comarna, Osoiu, Poenii, de la plasa Codru; a comunelor Voroveştii, Mironeasa, Horleştiî şi Cucutenii, de la plasa Stavnicu, a comunelor Bădărăii şi Hermeziu, de la plasa Turia, şi a comuneloru Icuşenii, Măcăreştiî şi Bosia, de la plasa Braniştea, a carora mezate nu s’au efectuat la terminul publicat în Foaea Progresului No. 78, să se presinte la reşedinţa acelora sub-Prefecturi însuşiţi de cauţiunele cuvenite, unde au a se ţine asemenea licitaţii în trei olile de arândulu, după espirarea mencionatului termină, cu recursă de 5 orile la Camera Comitetului, iar condiţiile din foile de medal se pot videa în toate filele până la adjudecare, la reşedinţa fiecâria sub-Prefecturî şi comuni. Primăriei* comuneî Ruşii. No. 8672. Conformă cu decisiunea Consiliului comunal al acestei urbe, pronunţată în şedinţa din 10 a curentei, urmând a se da în antrepriză cu începere de la 1 Ianuarie 1869, anuala reparaţiune a degradărilor ce se vor ocaziona instrumentelor şi obiectelor pompiereşti în decursul acelui an; se publică teritiinul de 40 elile, pentru efectuarea espusei antreprizî, la împlinirea caruea să invită pe toţi maiştrii de specialitate carataşî şi ferarî, ce vor voi a se angaja cu esecutarea propuselor reparaţiunî, să se presinte atunci în pretoriul Primăriei pe la oarele 12 meridiane, spre a concura; condiţiunele relative urmând a se redacta de Consiliul comunal, se vor avansa prin a 2-a publicaţiune. Primăriea de Botoşani. No. 3792. Se publică din nou terminal de 20 zile de la data Foael, pentru antrepriza tacsei vitelor ce să vândă, după condiţiile publicate în Progresul No. 61. Primariea comunei podgoriea Copou. No. 879. în clipa de 30 a curentei urmeale a se vinde la această Primărie un buhaiă a comunei, se publică vânzarea lui, ca toţi amatorii să se înfăţoşeze în arătata ca la Primărie. Primăriea de treamţii. No. 3541. La 3 Noemvrie viitoru urmeazîe a se efectua alegerea generală a membrilor Comitetului, conformă art. 33 din legea comunală. WmhXQATII JUDECĂTOREŞTI Tribunalul civil de laş secţie a 2-a. No. 340. D. Miltiadi Sturija, cu domiciliul şi reşedinţa necunoscută, urmând a se înfăţoşa la această secţiune, în ÿoa de 20 Decemvrie anul 1868, când are a se cerceta procesul intentată de D. Gheorghie Al. Urechia, avocat public, contra D. Miltiadi Sturia, pentru o sumă bani din arenda moşiei Cornohalu, citaţiunea dinpreună cu anecsa el, s’au afiptit pe uşa Tribunalului, conformă art. 75, § 6 din Procedura Civilă, se publică spre ştiinţă. Tribunalul judeţ. Botoşani. No. 8443. Sub No. 82, la 7 a curentei legalizindu-se actul cu care D. Mihail Cociu aă văndută , Gheorghie Lelescu casăle cu locul lor, din acest o, raşu, aflătoare în suburbia Vrăbienii, în pieţă de 900 galbeni, se publică aceasta spre ştiinţa comună. No. 7137. D-na Mendela soţie a lui Naftulea sin Iloisie, domiciliaţi în urba Botoşani, cere separaţiunea patrimoniului seă din averea consoartelui ei, care cerere e înserată în Foaea Progresului No. 51 din 3 Iulie anul curent 1868, aceasta conformă art. 630 din Procedura Civilă, se publică spre obşteasca ştiinţă. No. 8418. Casăle din acest oraşu a D. Gheorghie Costinescu, publicate prin Progresul No. 50 din 29 Iunie 1868, spre îndestularea depositului Tribunalului cu bani de a mai multor case orfaniceştî, la 4 Octomvrie neputându-se efectua mezatul din duză de nestăruință. Tribunalul din motivul cerirele, ereditară urmăritorii, înregistrată la No. 9194, în temeiul art. 539 din Procedura Civilă, publică din nou terminulu de 40 elite socotită de la data Foael, spre ştiinţa concurenţilor, ce vor fi, carii după espirarea terminului citată să se presinte cu garanţii solvabile în sala Tribunalului, spre a se urma licitarea, Judeţ. Falcă. No. 7319. La 2 ale viitoarei luni Noemvrie, oara 10 dimineaţă, fiind regulat termin pentru a se judeca acţiunea intentată contra D-luî Dionisie Maori din Iaşi, pentru insulta D-luî Stolde, şi fiindă că numitul este dusă de la domiciliu unde nu se ştie, se publică citaţiunea numitului inculpat, cu deşteptare, ca la aratatul termin să se presinte în Camera acestui Tribunal cu dovezile ce va fi avându în cauză, căci la neurmare sentința se va da în lipsă pe baza art. 182 din Procedura Codului Penal. No. 7481. Inculpatul Toader Covăsnenu din Grozești, și care e dosit de la domiciliu, este citat înaintea acestui Tribunal la 28 ale curentei, oara 10 dimineţă, cându urmeaze a se judeca, ca culpabila descrierea unui bilet falsă pentru un cal a lui Gheorghie Nedelcu, din comuna Grozeşti, acest judeţ, se pubfică citaţiunea numitului, cu deșteptare, ca la 7oa terminului să se presinte în camera acestui Tribunal spre a fi față la cercetarea cauzei, iar la neurmare procesul se va judeca în lipsă, pe baza art. 182 din Procedura Criminală. No. 7794. Estractul format după cerirea Doamnei Magdalina Ghibănescu născută Ciofe, de a l i se separa patrimoniul din averea consoţului ei D. llagi Gheorghie Ghibănescu, se publică în toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. E S T R A C T. D-na Magdidîna Ghibănescu născută Ciofe, fără profesiune, domiciliată în Huşi, prin petiţiunea presentată Tribunalului lă 16 curentă, au cerut a ’i se separa patrimoniul din averea consolului ei D. Hagi G. Ghibănescu, de profesiune comersant, domiciliată tot în Huși, arătând D-na Ghibănescu, că patrimoniul seu consistă în 18.070 lei valoarea obiectelor mobile, în care întră și 100 galbeni, ce s’au primită în numerar de cătră soţul ei, şi osebit o boltă de pe strada Blănăriei, oraşul Huşi, toată aceasta avere prevezută de foaea de dotă legalizată de acest Tribunal în 1860 Martie 20, sub No. 1, drept care s’au format acestăiestrict, conform art. 629 din Procedura Civilă, urmând a se afige și publica potrivit art. 630 din Proceduri .