Progresul, iulie-decembrie 1869 (Anul 7, nr. 49-100)

1869-10-18 / nr. 80

PROGRESUL cuviinţat silnica expropriere a imobilului ce debitorul are în oraşul Iaşi, despăţirea a 2 -a, înscrisă la No. 89 şi 90, strada poarta curţei, supusă bezmănului cătră Monastirea Sf. Spiridon, şi dar se publică vânzarea arătatului imobil, care este în 2 etaje, cu restricţiunea art. 559, 560, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, şi cu condiţie că pe noul cumpărătorii are al privi orice dare cătră Statul sau comună, ce nu vor fi plătite pe trecut, precum şi tacsa mezatului, doritorii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobile, să se presinte în Camera acestei Secţiuni la 24 a lunei Ianuarie, ziua Sâmbătă, anul 1870 ora 1 după amenţii, când îi are a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai favorabil pieţă; totodată conform art. 506 din Procedura Civilă, se somează pe toţi acei ce ar ave vreun drepţii asupra acestui imobil urmărit, precum date, servituţî, chirii, privilegii şi altele, să se presinte cu reclamaţiunele lerii la acest Tribunal în terminul publicaţiunel, căci la din contra sub pedeapsă de nulitate nu li se voru ţine nici într’o ssmâ. No. 499. Caaăle Domnului Nechita Andoniu, acă ria vènçlare aii urmatü a fi la 2i a contenitel luni August, înserate spre acest sfârşit prin Foaea Progresul No. 27 anul curent, suspendându-se atunci mezatul din neinsistenţa D-lor creditori, acuma însă motivatu de suplica Doamnei Malvina Czapky, una din creditoare, şi intervenientă în timpii la ventrarea caselor. Domnului Nechita Andoniu, prin care au cerut a se redeschide licitaiţiunea. Tribunalul în conformitatea art. 539 Procedura Civilă, au regulat redeschiderea licitaţiunei pentru 28 a lunei Noemvrie, Ilipa Vineri, anul 1869, se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra asemenea case, să se presinte în Camera acestei Secţiuni în arătataţii, ora 1 după amoa-eri, când are a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai favorabil preţu. No. 500. Moşia Gropniţa din judeţul Iaşii, proprietar D. Grigore Rizu, ce au fost scoasă în ventrare, înserată spre acest sfârșit în Foaea Progresulu No. 58 din 2 a contenitei luni August anul curentu, îndeplinindu-se toate lucrările s’au adjudecat cu suma de 7501 galbeni, asupra D-nei Elena Rău născută Anghelichi, prin Domnul procuratore Iorgu Iorga, care nici până acuma ne depuinde preţul cumpărare!, Tribunalul motivat de cererea creditorilor Domnului Rizu, şi în virtutea art. 551, 553 şi 554 Procedura Civilă, au regulat scoaterea din nou în venture a glisei moşii pe comptula Doamnei Elena Rizu născută Anghelichi, şi dar se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobil, să se presinte în Camera acestei Secţiuni la 10 a lunei Noemvrie, Clipa Luni, anul 1869, ora 1 din eli, cândă are a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai favorabil preţu. Tribunalul Judeţ. Botoşani. No. 4160. Domnul Capitan Scarlat Negruţ, domiciliat în Craiova, împrumutând, din depositul Tribunalului Civil din Iaşi Secţia I-ia, suma de 32.276 lei 4 parale, buni privitori pe casa defunctului Vasile Drăghici, pe timp de 2 ani de zlile cu procentu legal după creansa din 30 Noemvrie 1865, legalizată de acel Tribunal la No. 3931 , şi 4.245 lei 31 parale, de a casei reposatului Cost. Codresnu, cu creansa tot din 1865, legalizată de acel Tribunal No 3932, hipotecata în fondul pârţei de moşie din trupul Silişcanilor din acest judeţil, cu garanţa legaliztâ de acest Tribunal la No. K1624, din care creanse acea pe suma de 32.276 lei 4 parale, este învestită şi cu formula executorie sub No. 9, şi în consideraţie că după desposiţiunele luate conform art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, debitorele la termin nefiind urmatoriu cu plata banilor, Tribunalul după cererea D lor Aleeu Cernea şi Iorgu Iorga domiciliaţi în Iaşi, curatorii defunctului Costrea Porfiriu, înregistraui la No. 3258, în temeiul art. 494 şi 503 din Procedura Civilă, prin jurnalul cu No. 1805 încuviinţind viiţarea de veci a părţii din moşiea Silişcanul, proprietatea Domnului Capitan Scarlat Ngruţă, şi a fratelui şef, Căpitanul Gheorghe Negruţa ce este domiciliat în Bucureşti, a cărora părţi sunt nedevize şi care după procesul verbal al agentului de urmărire, se află moşiea Silişcanil situată în comuna Gorbâneştil, plasa Meletinul acest district, pe care se află o casă nouă cu 4 apartamente, păreţi de vălătuci, acoperită cu tiufă, în ogradă o culna, un hambard de scânduri acoperite cu staffi, un grajdiu şi o şură acoperite cu pse; locul casei deosebiţii prin îngrădituri de inele, afară de de ogradă o casă proastă, la câmpii o stadolă şi doue ezuresne, care imobil se megieşeşte spre răsărit cu moşiea Tâlhăreşti la D-lui Lascar Iamandi, despre Apusă cu moşiea Silişcanil proprietatea defunctului Teodor Gherghel, despre measa-noapte cu moşiea Şoldăneşti l a D-nei Ecaterina Coran, şi despre meatlă-şi cu moşiea Tohilenil proprietate a Statului, şi dar conform art. 510 Procedura Civilă, se publică termin de 3 luni vânzarea moşiei Silişcanil, proprietatea fraţilor Negruţane devine dupa stăpânirea de faţă, spre ştiinţa concurenţilor ce vor fi, carii în tlupă a trecea de la data espirărei terminului de 3 luni, să se presinte cu garanţii solvabile în Camera acestui Tribunal, unde urmeaze a se efectua mezatul asupra celui ce ar da mai avantajosu preţu, lămurindu-se că această moşie este arendată de D ior fraţii Negruţeşti cu contractul din 23 Apilie 1865 legalizaţii de acest Tribunal sub No. 5412, D-lui Iacob Goibav până la 23 Aprilie 1872, cu 70 galbeni pe anu, plătitori în câştiuri Sf. Gheorghe şi St. Dimitrie, precum şi sarcina de 1,650 galbeni dota consoartei Domnului Capitan G. Negruţa asigurată în partea din moşie a Silişcanii, totodată conform art. 506 aliniatul 3 din Procedura Civilă, se deşteaptă pe toţi acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, uau-fructii, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt dreptu asupra bonurilor urmărite, ca înaintea adjudecaţiunei să se arăte la Tribunal spre a’şi declara pretenţiunele lor, câcî în urmă nu li se vor considera. Tribunalul judeie, Dorohoi. No. 5447. De cătră Poliţiea jndefiană le’au trerais în judecata acestui Tribunal, acţiunea următoare contra lui Abisi Vitner, inculpată pentru că au bătută pe evreica Mindla Crumberg, în care figurează şi martorul Ionică Vezeteu al caruea domiciliu nu este cunoscută, spre a se pute cita; se publică ca numitul Ionică Vezeteu, să se presinte în Camera acestui Tribunal în clipa de 5 Noemvrie viitorii, ora 11 antemeridiane, spre a’şi depune sub jurâmânt, ştiinţa ce va fi având în obiectul acelei acţiuni, câcî neurmând, va fi constrânsă conform art. 155 din Procedura Penală. No. 5496. Domnii Gheorghe Stati şi Iancu Stoynovici a cărora domiciliu nu este cunoscută, sunt citaţi prin această singură citaţiune ca la 28 Noemvrie viitoră ora 11 ante-meridiane, să se presinte în Camera acestui Tribunal, spre a sta faţă înaintea judecaţei la cercetarea acţiunei următoare contra loră, inculpaţi cel întăi pentru că în putere au ordonat şi întorsă din drumul mare un numeră cară cu popuşol a neguţitoriului Gut- Herţi ce’i avea cumpăraţi de la D. Costache Cerchez ; iar cel al doile pentru că în unire cu Costache Velisariă aă comisă mai multe delicte în prejudiciul D-lui Costache Cercheză, prevenămă totodată pe numiţii inculpaţi că neurmând după acesta citaţiune, acţiunele următoare asupră le se vor judeca în lipsă conform art. 182 din Procedura Penală. Tribunalul judeţ. Nemţii. No. 11169. Prin sentinţa acestui Tribunal din 6 Septemvrie anul curent, No. 340, s’a condamnat în virtutea art. 238 aliniatul 1 Codul Penal, pe individul Ioan Toader Curbăt, se stea la închisoare corecţională timp de 1 lună, pentru că a lovită şi rănită cu voinţe pe femeia Rucsanda lui Ştefan Rodiţe, şi în privire că domiciliul numitului condamnat e necunoscut, se publică spre ştiinţa sa, că fiind nemulţumită cu menţionata sentinţă, are dreptul de apel la Curtea din Iaşi, în termin de 10 zrile conform art. 198 Procedura Penală, şi de opoziţie la acest Tribunal, în termin de 5 orile, după art. 183 din espusa Procedură; terminele se socotesc de la data Foael. No. 11171. Prin sentinţa acestui Tribunal din 26 Arguat anul curent, No. 309, sti., condamnat pe Dorobanţul Gheorghe Pirlea, în virtutea art. 238 Codul Penal, se stea la închisoare corecţionala timpă de 6 zri de, pentru că în unire cu Vasile Zavate, a maltratat prin lovituri cu voinţe pe Vasile Cumpătă, şi în privinţă că domiciliul numitului condamnat e necunoscută, se publică spre ştiinţa sa, că fiind nemulţumită cu menționata sentinţă, are dreptul de apel la Curtea Apelativă din Dpi, In termin de 10file, conform art. 198 Procedura Penali, pi de opoziţie la acest Tribunal în termin de 5 ţile după art. 183 din espusa Procedură , terminele se socotescu de la data Foaei. No. 11245. La 14 Fevruarie anul viitorie 1870, urmând a se cerceta procesul corecţional intentată contra lui Sarin sin Ilerscu, pentru că ar fi maltratată pe Alzic Lupu, şi în privinţe că domiciliul numitului este necunoscută, conform art. 75 § 6 Procedura Civilă, se publică spre știința sa ca la arătatul termină, să se presinte înaintea Tribunalului, câcî la neurmare de a se presenta, va fi judecată în absență conform art. 182 Procedura Perula. No. 1243. La 16 Fevruarie anul intorie 1870, urmând a se cerceta procesul corecţional intonată contra lui Pelsih sin Avram, pentru că ar fi maltratată pe odăiaşul Poliţiei Peatra, numită Ioan Postolachi, şi în privinţe că domiciliul numitului este necunoscută, conform art. 75 § 6 din Procedura Civilă, se publică spre ştiinţa sa ca la arătatul termin, să se presinte înaintea Tribunalului, căci la neurmare de a se Înfăţoşa, va fi judecat în absenţe conform art. 182 Procedura Penală. Tribunalul judeţ. Romanii. No. 8778. Alecu Botezatu de la staţia drumului de feră din Roman, necunoscut unde e domiciliată, este citată prin aceasta ca la 20 Dechemvrie viitoriă, ora 10 dmineaţă, să se presinte în pretoriul Tribunalului spre înfâţoşare în procesul ce este inculpată pentru că au maltratată pe un bâetă servă la D. Costache Cerchez, cunoscând că la neurmare, se va judeca în lipsă conform art. 182 Procedura Penală. Tribunalul judeţ. Vasluiu. No. 349. Ordonanţa de mai josă se publică în toată a ei cuprindere spre generala cunoştinţă. In numele Legei fi al Măriei Sale Carol Iia Domnitorul Românilor. Noi Preşedintele Tribunalului judeţului Vaslui, vetlind decieiunea depunerei sub acusaţiune pronunţată la 24 Fevruarie 1868 de Curtea de Apel din Iaşi, în contra acusatului Avram sin Moisa, că în noaptea de 4—5 Iunie anul 1867, în unire cu alţii au furată mai mulţi bani şi obiecte a D-lui Lelba Moscovici, prin spargerea unui părete de zidă şi rumperea unei gratii de fără de la o fereasta a unei magnzii din Iaşi strada mare. Venind actul de acusaţiune redactat la 15 Aprilie 1868 de D. Procurore General, şi actul de notificaţiune făcut la cel din urmă domiciliu al acusatului comuna Poeana Cârnului, plasa Crasna, judeţul Vasluiă , considerând că s’au trecut mai mult de 10 zile de la significare prin Foaea „Progresul“ No 70, île la 13 Septemvrie anul 1869, a actului de acusaţiune şi a decisiunei de punere sub acusaţiune, precum şi prin afigerea pe uşa audienţilor Curţei cu juraţi din Vaslui, pentru presentarea numitului Avram sin Moisa dosită fără ca dânsul să se fi înfăţoşat, B’aă constituită persoanei. In virtutea art. 470 şi 471 din Codicele de Procedura Penală, ordonămă ca numitul acusat să se presinte înaintea Curţei din acest oraşu Vaslui, în termin de 10 ţlne considerat de la data Foael, spre a se judeca asupra glisei acusaţiuni, şi a se pune io stare de arestaţiune în casa de propeală asadiată pe lângă această curte; câci la casă de neurmare va fi declarată rebelă legel, suspinsă din exerciţiul drepturilor cetăţeneşti, că orice acţiune cătră judecători îl va fi oprită în curgerea aceluiaşi timp, şi se va proceda în contra lui de sit absent, conform legei , mai ordonămă încă ca această ordonanţă sa fie publicată prin tobă în cea dintâi Duminică urmâtoare, şi afipta la poarta locuinţei acusatului, la Primărie şi la poarta auditorului Curţei Juraţilor. Ministeriul Publică va tremute această ordonaţă la Tribunal, in acarnea circomscripţiunii se află averea contumacelui ce urmeşţie a se secvestra. No. 7060. Estractul de mal josu se publică ia toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. ESTRACTII De pe hotărârea Tribunalului judeţului Valută, pronunţată la 3 Octoiuvne anul 1869, No. 130, în contra lui Ioan Drugă şi Grigore din Ciorteşti, inculpaţi de iurtă. Avănd în privire toate lucrările ce constată provenţiune. Considerând în specie că procesul instruit contra lui Ioan Drugă și Grigore din Ciorteşti, este pentru că aă furată 45 ol de la Zamfira Sandu, ear io con'!