Progresul, iulie-decembrie 1869 (Anul 7, nr. 49-100)

1869-12-03 / nr. 93

asigura prin antrepriză tacsa de 9 bani lă oca gază, pe timp de 3 ani cu începere de la 1 Ianuarie anul viitor, 1870, după condiţiunea esidente; se publică aceasta spre cunoştinţa D ioroncurenţi care ar voi să ea asemenea antrepriză, se bine voei scă a se presenta în Camera acestui oficiu cu garanţiile cuvenite, spre a concura. FROGRESUL PZBITUAŢIÎ JUDECATOREI Primul Preşedinte Trib. judeţului Iaşii. No. 324. Se publică spre ştiinţă, că postură de translatorii a diferitelor acte, nu este trecut în budget şi că nici nu este vreun traducătorii oficialii pe lângă acest Tribunal, că aatăţii sub regimul legelor noue ori ocre traducătoriu fiind un espertu el tre a fi desemnaţii pentru fiecare cauză anume prestândă jurământul cerutu, că ori care este admişii ca traducătorii! şi că ast fallu Ilu Fain nu este recunoscuţii de acest Tribunal ca traducătoriu oficial pentru actele ebraice, şi că nu se poate bucuria lui esclusiv de dreptul de a traduce. Prim Preşedinte, Mandrec. Tribunalui ©mi ti*? Iaşi »e©ţi©â .1-a. No. 484. D. Gheorghe Demienescu, fiiul defunctei Anica Demienescu, necunoscuţii cu domiciliul, este citată a se înfâţoşi în Camera acestei Secţiuni a 3-a, la 16 Dechemvrie, ziua Marţi, 1869, oara 12 din ţir, când are a se cerceta contestaţiansa D-lor Costachi Laţiu şi Emanoil Şerbenciu, contra tabloului de ordinea creditorilor defunctului Costachi Scobihorănu» pentru suma de 6236 lei 20 parte, datoriți de defunctul Scobihorănu când încă să gama epitropii la casa defunctei Demienescu, se publică aceasta conform aliniatulu.i 6 de la art. 75 Procedura Civilă, No. 443. D. J. Poroineanu, conform art. 496 și 497 Procedura Civ ., prin comandamentul No. 343, somând pa D. V. Stamboleanu tutorele casei repos. M. Stroescu, domiciliu peste b.,riera Nicolina, ca până în termin de 30 zlle se’i plătească suma de 284 galbeni cu a lor legal procent plus cheltuelele de urmărire, după obligţia din 14 Ianuarie 1863, și legalizată de rcest Tribunal la 14 Martie acel n% cu hipoteca în fondul a 100 fălci pământ din întregul trup al moşiei Răşcanil din judeţul Iaşii, paisa Turla, terminul comandamentului ispirănd şi debitorul neurmând cu plata, D. Poroineanu au cerut punerea în urmărire a imobilului hipotecat şi Tribunalul au încuviinţaţii silnica expropriere acelui imobil, care este 100 fălci pământ din întregul trup al moşiei Râşcanil aflătoare în acest judeţu, plasa Turia, având ca la 8 fălci pădure hucorgă, o casă de vălătuci în care se tilă astârli cancelaria Primăriei cu 2 odăi despărţindule o soliţă prin mijlocii, acoperită cu stufa, un coşeriu vechiu stricat şi alte atenanse, îngrădită cu g.rd de nnele vechi stricată, care spre meazănoapte se învecinează cu moşii Bivolarii, spre remărit cu moşiea Căueştii şi la apusă cu întregul trupul moşiei Răşcanii a D-lui N. Pindre?; şi dar se publică venoarea arătatului imobil in termin de 3 jud! cu restricţiunea art. 559, 560, 561, 564 şi 565 Procedura Civilă, urmând a privi pe cumpărători orice dare cătră stat si comună ce nu vor fi plătite pe trecută, precum și tacla mezatului; doritorii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobil, să sa preainte în Cumna acestui Tribunal la 9 alunei M..riio, țlio» Luni, mul 1870, oara 1 după »meEtk tli, când are a se face adjudecarea asupra persoanei ce ar oferi mal avanRjosă prețu; totodă conform art. 506 Procedura Civilă, să spune^’ pe toţi acel ce ar pretinde sau ar avea asupra imobilului urmărit vre un drept de proprietate, usu fruct, chirie, privilegiu, hipoteefi, dotă, servitute paă ori ce alt drept, că se presinte cu recumdunele lor, câil in casă contrariu nu li se vor ţine nici într’o armă. No. 487. Pe temeiul cererei făcută de D. avocatu C. P. Constadiniu, procuratorele epitropiei minorilor defunctului Dimitrie V. Miclescu, ce s’să înregistrat la No. 8324, şi în baza art. 539 din Procedura Civilă, Tribunalul publică din nou adjudecaţiunea medeanului de chereste călătoriă în oraşul Issif, cvartalul al 3-le, mahalaua Muntenimei desusu, rămasa după defunctul Dimitrie V. Miclescu, aceasta înse pe comptat D-lui Panaite Cristea de cătră care sau cumpărat acest imobil cu preţu de 1,460 galbeni după cum probă publicaţiunea sub No. 445, înserată în Foaea Progresul No. 71 din 17 Septemvrie 1869, şi dar concurenţii ce ar fi de a cumpăra aretatul medean după lamurirele publicate mai înainte, sunt invitaţi a se înfăţoşa în Camera acestei Secţiuni a 3-a, cu garanţia cerută de lege la 17 Ianuarie 1870, clipa Sâmbătă, paradinţii, când are a se face adjudeesţia. Secţiea a 4-a Corecţionala. No. 1799. Pentru 17 Dechemvrie curent, a’să fie. satîi termin spre cercetarea acţiunei intentată de Aron Ianculovici şi Giliam Natansan, contra mumei lor pentru abuză de încredere, şi fiindu că din lucrări nu se cunoaşte unde «»nume e domiciliat martorul Faibişî sin Leib, spre a i se pute înmâna citaţiunea; se publică spre deşteptarea numitului martor, ca în arătata ţii să se presinte în pretoriură acestui Tribunal spre a depune ştiinţa ce are în acest căzu. TribunAnul Judeţ. Botoşani. No. 8957. Domnul Gheorghe Sinescu, de profesiune liberă, domiciliat îa Botoşani, cu obligaţia legalizată de acest Tribunal la 20 Dechemvrie 1863, No. 84, împrumutând din depozitul Tribunalului mai multe lumi de bani orfaniceşti, şi considerând că debitorele după comandamentul prealabil ce ’i s’au făcut n’au fost următorii cu plata la termin, Tribunalul după cererea fetelor în drept, în baza jurnalului No. 3318 și a art. 503, încuviințând ventrarea de veci a imobilului hipotecat, și dar conform art. 510 Procedura Civilă, publică venirea lu! în termin de 3 luni, socotită de la data Foaeî, spre ştiinţa concurenţilor ce vor fi, care imobil după procesul verbal al agentului de urmărire, se află situată în acest orr şi cu Italul I iu, pe locu domnsacă, compusă din o casă cu mai multe încăperi sau odăi, cu o sală, păreţi de cărămidă, sub un acoperemântu de şindilă, în ogradă o cuhne cu doue odăi, acoperământul de şindilă, un grajdiu, şură, hamburiu de scânduri acoperiţi! cu şindilă, o poertâ pentru paseri, o fântână de piatră, o livadă cu mai multe soiuri de arbori, eară livada de jur împrejuri! cu zăpezii de sândurî, megieşi sunt: despre rapârtia cu drumul mergătorii spre grădina D-lui Vârniv, spre merţlă ţii cu locul D-lui Alecu Gheorghiu fosta Băcişteanulu!, despre apasă cu locul dugmanu bisericei Cuvioasa, şi despre meaţlă-noapte cu drumul mergătoriu spre Ospitalu; licitaţia şi adjudecaţia are a se face în Camera acestui Tribunal în clipa a 10-a după expirarea termenului de 3 luni; totodată conform art. 506 din Procedura Civilă, se spune aţte pe toţi acei ce ar avea orice dreptii asupra acestui imobil de proprietate, chirie, privilegiu, hipoteca sau orice alt drepţii după art. citat, ca în lăuntrul terminului de 3 luni, să se preainte în Tribunal spre a’şî declara pretenţiunele, căci în urmă nu li se vor considera. Tribunalul judeţ. Calmi. No. 1815. Pe baza art. 334 din Procedura Civilă, s’au amănat ventirea caselor D lui User Gold, urmărite în pretenţiunea D-lui Mendel Gold, ambii comeraanţi, domiciliaţi în Caliul, în virtutea formulei esecutorie No. 3455, pentru pretenţiunea sumei de 210 galbeni cu a lor procente; după cererea D-lui ereditare se publică din nou recalerea acestor case în termen de 4 septămâni care încep a curge de la data Foaeî conform art. 535 ibid. Domnii concurenţi se vor presenta în clipa terminului la Tribunal în cauţiunile petinse de art. 542 ibid, la oara 11 dimineaţă; imobilul se află situat în Cahul, în vecinătate pe din sus cu casele D-nei Marta Firischiha, şi a D-luî Mendel Gold, pa din joc cu cisele D-lui Dimitrie Go Ln; starea lor este: lăţimea locului 16*a atânjml, lungimea 24 atâojinî, cu 5 camere, toate iernase ruine în urma arderel lor; sunt somaţi toţi acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usu-fruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecA sau orice alt drept asupra bunurilor urmărite, ca înain- I tea adjudecaţiunel să se arate la Tribunal spre*a*şi arăta pretenţiunele lor sub pedeapse a nu li se considera în urmă. Tribunalul Judeţ. Nomin. No. 13154. Ordonanţa de mal jos se publică în toată a ei cuprindere spre generala cunoştinţă ORDONANŢĂ. Velind cererea făcută de D. C. David Clobinu, de a fi devordata de consoarta sa Maria Boteţatu pentru injurii grave. Vetlind că suplicantele şi după consiliile ce i b’in dat au persistat în cererea de divorciu. Veelind cele prescrise de art. 219 și 220 Codul Civil. Ordopna : Ca cererea să se pare fele citându-se pe părţi înnaintea noastră pentru 23 ale lunei Dechemvrie. Copie de pe ordonanţă se va comunica pârâtei ; lucrările se vor înainta fără plată de facse fiind în regulă actul de pauperitate legalizată sub No. 2785. Reclamantele nu ştie a scrie. Făcut la 22 Noemvrie 1869. No. 13176. Prin sentinţa pronunţată de acest Tribunal în şedința de la 20 Octomvrie anul curent, No. 429, condamnând pe lipovanul Simion Vasiliu, se plătească amendă de 100 lei pentru că au ofensat prin cuvinte pe D. Comisaru al 3-lea urbei Peatra, în esereiţiul funcţiunei sale, înlocuită ţii la amendă prin închisoare de 10 ţlile la casă de insolvabilitate; şi fiind că domiciliul numitului e ns cunoscut, se publică aceasta spre ştiinţa sa, că la cesa de a nu fi mulţumită cu prim hotărâre, are dreptul de spel la Curtea din Iaşi în termin de 10 zile conform art. 198 Procedura Penală, şi de opoziţie la acest Tribunal în termin de 5 ţile conform art. 183 din Clisa Procedură; terminele se socotesc de la data Fesei. No. 1317. Prin sentinţa pronunţată de acest Tribunal în şedinţa de la 18 Octomvrie anul curent, No. 425, condamnându-se pe Ioan Roman bo stea la închisoare corecţionatla timpă de 15 zile, pentru că au maltratată prin lovituri cu voinţe pe Gheorghe Lupin, şi fiindcă domiciliul numitului din lucrări e necunoscut, se publică aceasta spre ştiinţa sa, că la casă de a nu fi mulţumit cu prima hotărâre, are dreptul de apel . Curtea din Lşl în termin de 10 zile conform art. 198 din Procedura Penală, precum şi dreptul de opoziţie la acest Tribunal în termin de 5 zile conform art 183 din Clisa Procedură; terminele se socotesc de data Fotel. Corpul Portareilor de pe lângă Curtea de Apel din Iaşi. No. 22. Conformă decisiunei Curţei Apelative din Iaşi Secţiunea a 2-a, din 27 Noemvrie espirata, urmând a se vinde licitativu averea mobilă şi 2 vase de vin a D. Burăică Marcu, urmărite spre îndestularea D. Ioan Giurgiovanu, se publică ca concurenţii ce vor fi de a cumpăra, să se presinte la 10 a curentei jud, Ilipa Mercurî, orele 10 dimineaţă, în piaţa târgul Cucului, unde are a se efectua licitaţiune.T. Portărel, Costondachi. Corpul Portăreilor Trib. judeţului laşii. No. 479, fiind că D. Andrei Balaişă nu are domiciliulu cunoscută în România, spre a i se pute significa o copia de otârâre a Tribunalului Işil Secţia l-iu, No. 97, în cauza ce are cu Doamna Emelia Bolaişu născută Tomovicî, pentru divoraui, apoi conformă art. 137 combinată cu art. 75, aliniatul 6 din Procedura Civilă, se publică ca numitul, în terraimul de 8 zlile de la data Foaeî, să se presinte în Camera Corpului Portareilor, spre a priimi acea otârâre No. 97, pentru a pute usa de drepturile ei în timpu de 2 luni pentru apelă. Portarelu, L zo. No. 485. Conformă ordonanţei D. Preşedinte Tribunalului Iaşi, Secţia a 3 -a, No. 14 din 24 Noemvrie, şi a jurnalului No. 1 din 1 Decemvrie, urmându a se vinde licitativă averea mobilă a D. Teodoră Vasiliu, sechestrată la moşia Sineştii, în urma ordonanţei acelui Tribunal No. 8674, şi cuprinsă în jurnalul No. 423, spre satisfacerea D-nei Ricu N. Panopolu, cu suma de 828 galbeni, 3 lei rest, ce are a mai lua în virtutea formulei executorii pusă pe setul detalii, se publică spre ştiinţa concurenţilor, că asemenea venti are urmende a se efectua la 8 a curentei, clipa Luni, orele 12 de dimineaţă, în presenţa Primarului comunei Sineşti, de cătră Portărelul M. A. Sadoveanu, iar concurenţii ce se vor presenta vor depune legiuita garanţie. Portărel, N. Stroescu. No. 717. Tribunalul Iaşii Secţiunea a 2-a, prin sentinţa No. 367 din 21 Octomvrie 1869, au condamnat pe D-na Cleopatra Cantacuzin, acăria domiciliu este necunoscută, a plăti D nel Ecaterina Costin suma de 115 galbeni cu a lor procent de la 20 Martie 1868 până la numerare, plus 4 galbeni tacsa şi plata citaţiunelor; totodată au regulat vânzarea licitativa a amanetului depusă de D-na Cantacuzin la D-na Costin, dându-i dreptul D-nei Cantacuzin pen-