Progresul, iulie-decembrie 1869 (Anul 7, nr. 49-100)

1869-11-08 / nr. 86

No. 86. ANUL VII. FOAEA PUBLICAŢIUNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipograda EI. Goldner, oliţa Primăriei. Aitarul se publica de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenă. Iaşi în Sâmbătă 8 Noemvr. 1869. In districtele României, prenumeraţiunea se face la biurourile postale. Inserarea unui rând de 35 litere, costă in leă cursul fiscala Iaşii, 8 Noemvrie 1869. Depeşe Telegrafice. FLORENZA, 12 Noembre. Regele au începută sub semnarea pentru afaceri urgente, Guardulu sigililor va ceti discursulu coronei la deschiderea camerilorii. (Monitorul.) BERLIN, 14 Noembre. Ambasadorele Rusiei de aici au plecată, din ordinală Czarului, la Neuwied, pentru a asista la nunta principelui României. PARIS, 14 Noembre. S’aă publicată una decretă, prin care se reguleză raporturile dintre guvernă, senată, corpă legiuitoră și consiliu de stată. WASHINGTON, 14 Noembre. Guvernulă aă luată în stăpânire tamana la Haiti. MADRID, 14 Noembre. Camerile aă alesă pe Topete de vice președinte. FLORENZA, 14 Noembre. Regele merge totă mai bine. (Românul.) MINISTERIAL FINANCILOR. Ministeriul, informat că unii din D-nii perceptori urmăresc pe contribuabili, fără a li se fi predat mai intăiu avertismentul gratis, că ordonanţele preveslitore se subsemna de cătră notabili, martorul şi agentul poliţienesc, fără a fi mers la locuinţa contribuabilului ca să’l prevestescă asupra gradului de urmărire cu plata în care întră, precum asemenea de alte multe neregularităţi serioase de percepere, din care causă, pe d’o parte, se impovăreză contribuabilii cu cheltueli de urmăriri, eră celor re de plată şi mai ales acelora obicinuiţi de a face o posiţiune sistematică se dă o pasiune de a profita de acesta stare de lucruri pentru a provoca scandaluri ; ministerul rogă pe toţi Dnii contribuabili, cari vor fi urmăriţi contra legei, adică sau abusivamente sau fără a se fi îndeplinit cu egaclitate formalităţile cerute, să incunoştiinţeze imediat pe direcţiunea contribuţiunilor directe, provocând şi probe pentru dovedirea faptelor ilegali, spre a li se da cuvenita satisfacţiune şi a se pedepsi cei culpabili. No. 45,270 Octombre 24. dde cuvenite, în termin de 6 luni de la data Foael, căci la din contra se vor vinde prin licitare. No. 7838. O capă în păruroalbă, coama idem, inferată la şoldulu stângii dinainte cu litera T, unu semnă de fru la sapa piciorului stâng dinapoi și cu pişcătură la amândouă urechile, ce au fost pripăşită în comuna Dragomireştii din plasa Mijlocu la 26 Iunie anul curent, porninduse în noaptea de 14 spre 15 a trecutei luni Octomvrie din lintea crâşmei Mantacănui anecsa acei comuni; se publică aflarea şi trimiterea ei la această Prefectură. Prefectura judeţ. Roman. No. 5814. Pe teritorul comunei Corduna a’au pripăşit unu bou la păru porumbă, cu coarnele latişe pe ovili şi mici, trupul de mijlocii, ca de 5 ani şi la urechea stângă spintecată, se publică spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lăuntrulu terminului prevedlută de legea Poliţiei rurale, să se presinte cu dovedi spre aşi primi vita, căci la din contra se va vinde licitativu, la păr galbenă, coarnele greblişe, retezată la urechia stângă, pare a fi inferată la şoldul stâng dinapoi înse nu se înţelege, şi o vacă la pâră lupană, coarnele grebleşe, inferată la cornul stâng cu marca M, se publică spre cunoştinţa pâgubstilor, conform legel poliţiei rurale. F'OR^K'OAŢÎÎ ADMINISTRATIVE Prefectura No. 7053, în comuna Cucorenii din pLaa Târgului acestu judeţu, picând de pripas o vacă la pâr hulubâ, coarnele ţspose, coada scurtâ fără alte semne, precum D. sub Prefect al acel prâşî prin raportul No. 2577, încredinţazâ, se publică terminul de 11 luni conform lege! poliţiei rurale spre ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite sâ se presinte la Primăria respectivă spre a’şi primi vaca. Prefectura Judeţ» Dorohoia. No. 5726. Din cele referate sub No. 2041 de D. Sub- Prefect plasei Prutului de jos acest judeţu, se ia informaţiune că în Comuna Iborodiştea acea plasă, la 12 a trecutei luni Octomvrie, au picatu de pripas un colă în păru negru, coama, corda négru şi stricatu de se pe spinare, fără alte semne, se publica aflarea proprietarului acelui cală, care cu doveţile cuvenite, că re presinte la autoritatea respectivă spre a’l primi, notânduse că după expirarea terminului de fi luni, acea vită se vi vinde Imitativ în profitulu comunei unde s’aă pripăşiţii. Prefectura judeţ, IVeaniţu No. 7832. Din referatul D lui sub Prefctu plasei Poatra No. 2768, venlinduse că la 24 Octomvrie espirat, pe moşia Petrodava aneasa comunei Vânătorii Petrei, blu prinsă de pripaau 2 bol unul plăvan şi altul porumb, se publica aflarea proprietarului acestor vite şi prezentarea lui la ţlaa comună cu dove Primăria de l Botoşani. No. 38. Prescriptii! verb .1 încheiet de P. Primară al acestei comune în ziua de 30 a trecutei luni Octomvrie; se publică aici mai josă în toată a lui cuprindere spre generala cunoştinţă. PRESCRIPŢII VERBALII. Anul 1869 luna Octomvrie în 30 ţiile Subsemnatul Primară urbei Botoşanii, care prin votul onorabilului Consiliu dat în şedinţa de la 29 a curentei, este însercinat a merge în Capitala României ca re-i presentantă a urbei, spre a felicita pe lulţimele Lor Domnul şi Doamna Românilor, carii după celebrarea căsătoriei vor întră în Bucureşti pe la 9 sau 10 a viitoarei luni Noemvrie, şi căruia i-au pusă la destinaţie pentru cheltuiala călătoriei şi a reprezentaţiuneî suma de 80 galbeni sau lei noi 940; prin aceasta declera că cu cea mai vie laultemire priceşte frumoasa misiune cu care onorabilul Consiliu au bine voit a’l onora. Dar avendu în vedere strâaudarea materială în care se găseşte crisa noastră comunală. Aveam în vedere că eu de intrarea în funcţiunea de Primară, principala me dorinţă n’au fost alta de cât de a meliora pe cât sa poate situaţiunea acestei case macar prin facere de economii, pentru ca aşa şi utilităţile publice ale oraşului să nu fie într’o desevărşită suferinţă. Aveam în fine în vedere că eu primind greua sarcină de Primară, aceasta n’am făcut’o spre a’ral agonisi esistenţa trebuitoare mie şi familiei mele, căci mulţemită providenţei, că mi-a dat îndestulă nu numai pentru acest sfârşit, dar încă şi spre a veni adesa în ajutorul casei comunale; şi precum de când ocupă fotoliul de Primară, n’am cruţată nici o jertfă în avantajul comunei, aşa şi acum declară că vou merge la Bucureşti cu propriile mele joace, şi prin urmare suma de 940 lei noi o refusa şi pusă în folosul cruci comunale. Acest prescriptu verbal se va supune în cunoştinţa onorabilului Consiliului , cea întâi şedinţă. Primar, Ion Franc. Primăria de Vasluiu, No 1919. Din lipă de concurenţi, ne putârduse da în sntrrprisa clădirea şcoale! filiale din acest oraşu, se publică un din nou termin pentru acest finit la 30 Ianuarie viitoră anul 1870, cu poftire ca Dinii amatori ce vor fi, să se presinte în sus citataţii la camera acestei Primării cu garanţii solvabile, unde au a li se areta şi condiţiunile în detail. Primăria comunei Movilenii, plasa Copou. No. 780. 1q această comună s’a u pripăşit un bou PSIBUCAŢlI JUDECĂTOREŞTI. Tribwiîalist chilie Iîîş! secţiei I-a. No. 424. Dor Eleonora Maerhofer, Franj Gustav Rainer şi Hsnrieta Ciurîu, cîtrenoul defunctului I. Grelman, a cărora domiciliu este necunoscută, în virtutea art. 71 Procedura Civilă sunt citaţi a se presenta în camera Tribunalului Iaşi! Secţia I, la 18 a lunei Decemvrie, ailua Joi, oarele 12 din zi, anulă 1869, când are a se cerceta procedula intentată de D. Haralamb Desculea contra Ddorsale pentru bani. Tribunalul, în virtutea art. 75 aliniatul 6 Procedura Civilă, publcă ca la rretitaţii, numiţii să se presinte la această Secţiune, că la neurmare causa sa va regula conform art. 93 Procedura Civilă. No. 421. D. Meer Gheter, a căruia domiciliu este necunoscută în România, în virtutea art. 71 Procedura Civilă, este citat a se presanta în camera Tribunalului Iaşi Secţia I, la 8 a lunei Ianuarie, pliua Joi, oarele 12 din ţii, anul 1870, când are a se cerceta procesul intentat de D-na Ana Ghetler contra D-nd Luţica Harisinde pentru zestre. Tribunalul în virtutea art. 75 aliniatul 6 Procedura Civilă, publică ca D. Meer Ghetler, să se presinte la aceasta Secţiune, că la neurmare causa se va regula conform art. 93 din Procedura Civilă. Secţiei a 3-a. No. 226. Domnul Ioan Marinovschi domiciliat în Lşî cuartedulă 3, procuratorem D nei Maria Leon, conform art. 496 şi 497 Procedura Civilă, comăndă pe D. Alecsandru Goescu de profesiune amploiat domiciliată în II şi cuartalulă 3, la plata sumei de 400 galbeni copite ce datoreşte în virtutea obligaţiunea transcrisă de această Secţiune sub No. 51 din 10 Fevruarie anul curentă, cu ipotecă jumătate din casele sale din L şi cu artalul III, vis-a vis de locul pompierilor din târgul de Susu, învestită cu formula executorie şi notificată prin comandamentul No. 335, la 5 Septembre anul present cu anundiă că dacă în termin de 30 zile libere nu va fi următori cu plata, atuncea va urmări vânzarea a jumătate din imobilul pusă hipoteca prin citata obligație, terminul comandamentului espirând și debitorele neurmând cu plata. D. creditore a a cerut a se pune în urmărire imobilul pus hipoteca. Tribunalul pe basa art. 503 din Procedura Civilă, publică conform art. 310 din acela codă, cuconcurențiî ce vor fi de a cumpără aratatul imobilă care este o jumătate cadâ situată în I și camtalul III, vis-a-vis de locul pompierilor din târgul de Sus, înscrise la No. 919, pe locă gospoi să se preinte în Canera acestei Secţiuni a III-a, la îfi a lunei Februare, ţlipa Luni, anul 1870, era 1 dinţii, când tot atuncea conform cerere! D-lui Alecsandru Goescu debitorele D-nei Mria Leon şi tutorile minorului seă frate Anastasie, au cerut a se vinde de bună von şi celalantă jumătate de casă ce nu este hipotecată conform ace li şi cu autorizarea Secţie II a acestui Tribunal, spre a se pute prinde unu proţă mai suficientă în avanbjul pârţei minorului, când tot atuncea ere a se Lee instrucţiunea de vâtire conform art. 539, 550, şi cu restricţiunea Art. 559, 561, 564 şi 565 din acea Procedură, totodată se spune aţte pe tot acel ce ar pretinde vreun drept de propietăţi uzufructă, servitute, chirii, privilegiu, hipoteca, dotă şi altele, ca nu înaintea adjudecaţei să se arate cu pretenţiunele la acest Tribunal, căci în urraâ nu li gs