Progresul, iulie-decembrie 1869 (Anul 7, nr. 49-100)

1869-12-03 / nr. 93

No. 93. FOIE A PUBLICAŢIUNELOR IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia H. Goldner, uliţa Primăriei. Ziarul se publică de la 1—2 coaie pe septâmânâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbenă, laţii, Mercuri 3 1869. I postale ANULE OFICIALE DIN RESORTUL CURTEA DE APEL DIN IAŞI In districtele României, prenumeraţiunea 86 face la biurouril stale. Inserarea unui rând de 36 litere, costa un lei carnal fiscala BURSA PUBLICĂ DIN VIENA. Cursul din firpa de 1 Dechemvrie 1869. Iaşii, 3 Dechemvrie 1869. Depeşe Telegrape. Bucureşti, 2 Decembre 1869. Astăzi guvernul au înfăţoşatu Adunărel Deputaţilor şi Convenţiunea încheiate cu Imperiulu Rusiei pentru oborârea jurisdicţiuneî Consulare, camera şi publicul a primitu proiectul şi cu aplause repetate. Respunsfila Senatului la discursulu tronului, votaţii în şedinţa de la 23 Noembre. Prea înălţate Doamne, Sesiunea de estimpă are o îndoită importanţă pentru Senilă, precum şi pentru toată ţera. Venim dară cu respectă a saluta încă o dată noua eră ce are se consolide instituţiunele noastre; şi ne simţinm fericiţi de a vorbi pentru prima, oră despre interesele poporului, faciă cu Domnului. Doamna Boroâoiloră SitU'ţiunea terel »tat afară cât .şi în întru descrisă cu deamânuntulu îq mes giulu tronului, va fi obiectul preocupăriloru noastre celorâ mal serioase. Amu, văzută cu o vie mulţumire cu suveranii Europei v'aă dată asigurăm personali despre interesuri şi solicitudinea ce au pentru Statulu românii ; şi noi nu vom lipsi, Măria Ta, de a ajuta guvernulu ca să pună în lucrare energica şi statornica voinţă a ţerei, de a se manţine în tractate respectând drepturile altora, pentru ca la rândulă el şi ale sale se fie respectate. Vomă cerceta cu scrupulositate afacerile din întru şi ve vomă spune tot-d’auna adevărulu, căci numai astu-felă vomă putea proba devotamentulă nostru cătră capulu Statului. Ţara are astăzi nevoe mai multă de cât ori când do a’şi forma educiţiunea politică prin esemple pipăite de justiţie şi de moralitate. Aceste înalte virtuţi, cu care a’ţi împodobită tronulu voră inspira pa toţi, şi astu-felu, mărindu sa din ce în ce numărulu fipteloru celoru bune, vomă realiza adevarata libertate pe care suntă basate instituţiunile noastre. Suntem pătrunşi de recunoştinţă, Măria Ta, pentru cuvintele de pace şi unire ce aţi pronunciatu între noi. Fiţi bine încredinţată că vomă ţine complit de dificultăţile timpului şi nu vomă cruţi nici un sacrificiu pentru a se manţine armonia între toate puterile Statului. Preocupaţi numai de interesele cele mari ale patriei, vomă putea convinge pe toţi că orice lupte de interese egoiste au dispărută şi ca ataiu în sînulă Corpului legiuitoră, câtă şi între consilierii puterii esecutive nu predomină de câtă cea mai cordială înfrăţire, bisată pe binele comună. Dumnezeu să protege România şi să ajute pe Măriile Voastre de a o conduce pe calea măririi şi a prosperităţii. (L. S.) A. C. Plagino, C. Al. Brăiloiu, St. D.Ireceanu, N. Boiscoveanu, I. I. Paladi, A. Raktivanu, colonelu Locusteanu. Măria Sa Domnulu o reapunaîi : Primescu cu o vie satisfacţiune adresa Senatului prin care confiscatu cu bucurie, ca D-voastră suntiţi pătrunşi de misiunea ce naţiunea v’a încredinţată. Suntă convinsă D-loră, că vă veţi sili a împlini, în armonie cu guvernulu meu această arvune în interesulă şi pentru fericirea ţerei. Iu fine mulţumescu pentru simţimântele esprimate în privinţa Doamnei şi persoanei mele. Prin decretă cu data 28 Noemvrie, D. N. Calmachi Citrigiu, este numită ministru alu Nostru secretară de Stată la departamentul trebiloră streine, în vacantură postu. Prefficittra Ja«jîeţ. Botoşanii. No. 7497. D. subPrefect de Târgă prin raportulă No. 2719 îaereditaţie, că în comuna Cârteşti f acea plasă pripăşindu-se în el ca de 31 a contenite! luni Octomvrîe anulă presentă, 2 bivoliţe în păr negre, coarnele pe spate, însă una cudalbă, şi o scroafă în păr balae simplu, cu 2 purcel mici; sa publică terminul de 6 luni, în conformitatea lege! Poliţiei rurale, spre ivirea ţăgubaşuluî, care cu dovterile cuvenite sâ ne presinte la Primăria respectivă epre a’şî primi vitele. No. 726. In urmarea mijioeiiel făcută de D. subPrefect plasei Moletin prin raportul No. 2221, se publică terminul de 20 olile de la drta Foael, pentru darea în antrepriză a eraturilor de beturî şi veneluri de vite, din comuna Gorbâneşdî, pe anul vuitoră 1870, spre ştiinţa smatoriloră, care în flov espirârd să se presînte în pretoriul acel Primării spre luarea în antrepriză. Comisie a cvartalului al 5-lea din Iași- No. 4498. Evreul Aron Struovici, pretinde că în sala de 30 Noemvrie espirat pornind la Comarna, din cotiugă ar fi perdut hârtiile ce le avea într’o cămeşă în sacu și anume: un sunet de 366 lei subscris de Necolai Podarlu, din Comanna de jos; un sinet subscris de Ioiana Ioniţă de 100 lei; un sinet subscris de Toader Podarlu de 175 lei; un sinet subscris de Pavel Paraschiv, pentru 133 vedre vin; un sinet pentru o sumă bani a lui Pavel Rusu; un sinet a lui Ioan Gârneaţă; un sinet a lui loan Dragan de 820 lei; un sinet a lui Vasile & Mihaescu de 212 lei; un sinet a Ioanei Rusu de 420 lei; un sinet a lui Vasile Masate de 87 lei 21 parale; un sinet a lui Petrei Bon-Negru de 413 lei; un sinet a lui Costachi Stroescu de 148 lei; un sinet a lui Toader sin Chirica Dragan de 197 lei; un sinet a lui Gheorghe Te&fătu de 275 lei; un sinet a lui loan a Serbă orei de 275 lei; şi un sinet sub-nriis de Gavril a Save de 380 lei; precum şi alte mai multe sinete; se publică aflarealor, cu lămurire înse, că suplicantului nui se face vra un act în lipsa de alte probe. măseniî, S.hlopeniî, Viltoteştil, Sosteştil, Vutesnil, Urlaţii, Băsăştil, Hurdugil, Guriţiil, Oţaleniî, Suletea, Bărboşii, Mălăeştiî, Dodeştil, Jîgălia, Uideştiî, Grumezoaea, Şuşcanil şi Gageşti. 2. ) Din plasa Podolenic: Grozeştil, Garraăneştil, Sbaroae , Covasna, Gura Bohotinului, Podolenil, Cozmeştil, Bohotinul, Moşna, Duda, Răducanil, Pălineştil, Sălâgenil, Râşeştil, Pogoneştil, Cozia, Drâncenil, Isaia şi Bzg . 3. ) Din plasa Prutul: Lunca, Stănileştii, Vitrişoaia, Râpceniî, Brezenii, Rusa, Ivaneştiî şi Bstifl. 4. ) Din plasa Crasna: Armăşenii, Curtenii, Albeşti, Vineţeştii, Roşieştii, Brădiceştii, Băneştii, Cornii, Idrieiul, Oltineştii, Tăbîrâştii, Tâlhii, Creţeştii, Siroeştii, Dolheşti şi Avereşti. Se publică aceasta spre cunoştinţa concurenţilor care se vor presenta cu giranţii hipotecare sau pecuniare în Camera Comitetului Permanent, unde vor vedea în sală chiar din ziua de 14 a curentei afișate comunele care le vor pune în antrepriză succesiva până la 24 Dechemvrie. Condiţiunele asemenea le vor vedea la Comitetul Comitetul Permanent al județului Neamţu. No. 3680. Fiind vacant un post de sub-chirurgă de plasă la acest j ideţu, să fie asere clipa de 22 a curenţii luni Dach mvrie, spre a se ţine concursă la acest Comitet în presenţa ucei comisiuni medicale, şi se anons ele ca persoanele în dorinţă de a ocupa acest postu, şi care se vor presenta la concursă, urmelele că posede cel puţină autorisierea Direcţiunel Sanitare, pentru esersirea acestei ştiinţe. Comitetul Permanent al judeţului Fălciu. No. 2388. De la 15 Dechemvrie curent urmele a se deschide în pretoriul Comitetului Permamentu, licitaţiunele pentru antreprizuirea accizelor comunelor rurale din acest judeţo, pentru termin de 3 ani începători de la 1 Ianuarie1870; licitaţiunele voru continua în fiecare ori de la 15 până la 24 Dechemvrie inclusivu, adecă pănâ se voru efectua de dată toate antreprizele pentru comunele : 1.) Din plasa Mijlocu: Tiful, Delenul, Hocenii, Tâ- Frimăriea Cornasie! Iaşi!. No. 11,179. Consiliul comunită în şedinţa de la 2 a curentei, regulaniu a se mai face încâ o încercare de licitaţie cu publicaţiune de 20 zile, pentru antreprizarea venitului cantabaticol. Primăria publică a- Cfst termin spre cunoştinţa D-loru doritori de a lua asemenea antrepriză, care suntă invitaţi a se presenta în Camera Primăriei la 16 a curentei, cu garanţiile reclute în condiţiunele publicate în Foaea „Progresulu“ No. 73 şi placardul No. 8109, când sună regulat concurenţa cu oferte, şi la 2 tot a curentei concurenţa orală. Primărie a comunei Bivolari, plasa Turia, judeţul Iaşii. No. 516. Pentru doue epopicate de pripas în această comună, una În pâr murgă închisă, coama, coada neagră, chioară de ochiul stângă, şi una în păru neagră de doi pe trei ani, o pată albă pe spinare, coama, coada neagră, se publică terminul de 6 luni pentru s Hrea păgubaşilor lor. Primăria T. Frumoşii. No. 2713. Conformă oficial onorari. Comitet Permanentă respectiva, sub No. 1764, se publică că în ziitele de 14, 15 și 16 a curentei luni Dechemvrie, cu recursă în Camera aedul onorab. Comitet, pentru supra-licitaţie în clipa de 21 a acel luni, are a se ţine din nou licitaţiune în pretoriul acestei Primării, pentru darea în întreprindere a casăpiiloru şi mangeriilor, din astă comună, pe anulă viitoră 1870; concurenţiî pot vedo condiţiile acestei antrepriză în fiecare zi la Primărie pănâ la adjudecaţiune. No. 2726. Din lipsa de concurenţi s’aă amânată mezatul pentru darea în antrepriză a edlerărei oraşului şi remontului comândeî pompierilor locali, pentru filele de 14, 15 şi 16 a curentei luni Dechemvrie, despre care se publică câ concurenţii pot vide condiţiile în fiecare cli pănâ la adjudecaţiune. Primăriea de Roman. No. 4246. La 6, 12 şi 18 a curentei luni Dechemvrie, cu finirea licitaţiune! de 24 ore, urmeale a ac