Progresul, ianuarie-iunie 1870 (Anul 8, nr. 1-49)

1870-02-14 / nr. 12

No. 12. ANUL VIII. FOAEA PUBLICAŢIITNELOR OFICIALE DIN RESORTUL CURTEI DE APEL DIN IAŞI IN IASSI prenumeraţiunea se face la Tipografia N. Goldner,uliţa Primăriei. J^iarul se publică de la 1—2 coaie pe septâmâiiâ. Abonamentul pe an 3 galbeni, pe patru luni 1 galbena. T • - ci * 1 ^^ * r -n . . _ I la districtele României, prenumeraţiunea se face la biurorile laşii, Sambata 14 Fevruarie 1870. p°si»le * I Inwprii inserarea unui rând de 35 litere, costa un lec cursul fiscului Iaşii, 14 Fevruarie 1870. Depeşe Telegrafice. PARIS, 17 Fevruarie. — La France (pce că contigentul pe 1870 este cu desevârșire frcsat la 90,000 oameni. L’Union anunciă că Daru n’a adresat o notă diplomatică cabinetului din Roma, ci numai o scrisoare particulară cătră cardinalul de Metode în care declară că nu poate fi îndoeală asupra devotamentului seu pentru Biserică; însă acte imprudente ar pute face ca sarcina ministerului să devină foarte grea. Guvernul trebue se ţină serios samă de opiniunea publică. De aceea D. Daru recomandă prudenţa şi esprimă dorinţa ca consiliul se amâne pentru a lăsa spiritelor timpul de a se calma. Ziarul official publică raportul lui Ollivier, aprobată de Imperatorul, pentru abrogarea decretului din 8 Dechemvrie 1851. Acest raport arată oportunitatea de a şterge din legislaţiune vestigiile discordiilor şi luptelor civile şi că nu se poate ca sub un regim liberal guvernul să conserve facultatea de a transporta la Cayenne oamenii osindiţi pentru a fi făcută parte din societăţi secrete.Monitorian.1 D. C. A. Rosetti, al cărui mandat de deputat s’aă verificat de Cameră, invitându-se înscrisă de D. Preşedinte a’şi lua locul, aă trimesă acestui astăctî demisiunea sa printr'o adresă foarte insultătoare pentru Adunare. Biuroul aă fost de părere a nu se ceti cuprinderea demisiunei, dară după insistenţa D-luî G. Brătianu, Camera aă permisă cetirea acelei adrese. Această împrejurare aă produsă o desbatere furtunoasă, în urma căreia 7 deputaţi din stânga saaă retrasă din sinul Adunărei. (Comunicată), în urmii unei hotărâri dată de Consiliul comunei Iaşii, după o constatare himică, au recit,in moneda rusă, acea de 20 capelce, 2 lei 4 parale; acea de 15 caperce, 1 leu 23 parale; acea de 10 capelce, 1 leu 2 parale. Preţul camei în clipa de 12 Fevruarie. Lei. Par. 2 22 Oca carne de vacă. 2 12 ) Oca carne adusă de casapi şi ven-2 4 1 dată în piaţă. 4 — Oca grăsime de vacă. BURSA PUBLICĂ DIN VIENA. Cursul din ilioa de 12 Fevruarie 1870. s’au găsit o tăturâ şi 4 cui, a cârora senine suntu: un cal murgii închis, cu albată pe rmăndoi ochii, coama, coada neagră, inferat pe spata stângă de dampoi; un cel murgă închis, chiorit de ochiul dreptu, coima, coada neagră; un cal murgă, micii de trupă, coama, coada neagră, fără site semne; un cal cu stanii închis, cu o pată albă la greban, ţintat în frunte, interat pe spata stângă cu litera S. D; o trăsură acoperitâ, pe arcuri, fără No., boltă albastră, se publică spre cunoştinţa păgubaşului ce ar fi, care în lăuntrul legiuitului termen să se presinte la Prefectură cu dovedi spre a-şi primi vitele şi trăsura, căci la din contra se vor vinde lieitatcivă. Comisie a cvartalului al 3-lea din Iaşi. No. 868. Agentul acestui oficiu urmându a vinde lieitativa în peaţa târgul cucului, în ziua de 19 a curentei, orele 1i de dimineaţă, un crivatu de nucii şi 5 pahare de cristal, împlinite de la Falbiş şi Barbă Roşie, spre îndestularea D. Teodor Petrariu cu o sumă luni; se publică aceasta spre ştiinţa concurenţilor ce ar fi. Sub-Prefectura plasei Codrului, judeţul Iaşii. No. 345. De la I. Lazăr Bucura din comuna Bucîumiî, s’au secventratu o grunca spre îndestularea D-nei Tudura Nanu, după cartea de judecată No. 184, a D. Jude plasei Codru, pentru o sumă bsnî, se publică terminul de 15 TMa vpmrUrAfU?** PUBUCAŢII ADMINISTRâTrm Prefectura Poliției Saşi. No. 979. Evreica R.fca filo» defunctului lancu Bonen, prin petițiunea ce au adresat Prefecture!, înregistrată la No. 1243, arată că au perdut un sinet pe suma da 10 galbeni, sub semnătura lui Meiech Reinhard Tölpalariu, cu data din 24 Iunie anul espiratu 1869; din aşa motivă sa publică aflarea mencionatului sinet, cunoacându-se însă că cu aceasta nu se înfiinţare vreun act petiţionarei, PrefecţiaFA Jsideţ. Botoşani* No. 720, în cvartalulu al 3-lea din acest oraşu Botoşani, picând de pripas o vacă în păr porumbă, cu coarnele teşe şi la coadă puţin ciumpavâ, precum Primăria urbei prin adresa No. 239 încredinţat, se publică terminul de 6 luni, în conformitatea legei Poliţiei rurale, spre ivirea păgubaşului, care cu dovezile cuvenite să se presinte la Primăria respectivă apre a’şî primi vaca. Prefectura judeţ. Bornaa. No. 526. La vigibentul Mendel Indîsu, de locu din târgul Baltă din Rusia, care s’au predat justiţiei, Comitetul Permanent al judeţului Iaşii, No. 348, în Ziua de 27 a curentei are a se ţine licitaţie în Camera Comitetului Permanent, pentru darea în antrepriză a confecţionarei a 8 cojoace şi 8 părechi galoşi pentru santinelele ce străluea cu carantina din Sculeni; doritorii ce vor voi a se însărcina cu asemenea antrepriză, să se presinte în menționata Zi în Camera Comitetului. No. 354. Se publică terminul de 15 Zile de la data Foael, ca concurenţii a lua în antrepriză accizele pe băuturile spirtuoase şi altele din comunele Miroslava, plasa Savnic; Răcilul Alde din plasa Copou, Morenii şi Măcăreştiî, plasa Braniştea, pe termin de 3 ani începatori de la 1 a trecutei luni Ianuarie anul curent şi până la asemenea Z'* şi lună a anului viitoru 1873, ea se presinte la reşedinţa acelor subprefecturi însuşiţi de cauţiunele cuvenite, unde au a se ţine ademenea licitaţii în 3 ^zile dearândul, după espirarea mencion&tuluî termn, cu recursu da 5 Z»l° în Camera Comitetului, iar condiţiile din foile de mezat se pot vide în toate Zilele până la adjudecare, la reşedinţa fiecărei sub-Prefecturî. PUB&TOATIÎ JUDECATOBBITl. Curtea de Apel din Iaşi, No. 187. Această Curte prin decisiunea pronunţată la 29 Ianuarie anul curent, No. 12, au confirmat sentinţa Tribunalului judeţului Vaslui, No. 58 din 5 Aprilie 1869, prin acăria dispositivu Gheorghe Cosmîţa, a căruea domiciliu acum e necunoscută, este condemnat în virtutea art. 308 Codul Penal, la 6 luni de închisoare în temniţa Dobrovâţu, pentru furtul unora obiecta în prejudiciulă Bucsindel Spălâtoriţa ; totodată se face deşteptare că numitulu de la data Foael are drept de oposiţiune contra citatei decisiunî, conformii art. 183 şi 203 Procedura Penală, şi a recursului în Casaţiune, conformi art. 211, 396 combinat cu art. 417, 418, 419 şi 420. No. 360. D na Maria Sion, acâunea domiciliu este necunoscut, în virtutea art. 400 şi 75, aliniatul 6 din Procedura Civilă, este citată a se presenta înaintea Curţei Secţia l-iu, la 9 Martie anul curent, când are a se judeca oposiţiunea făcută contra urmerirei ce i se face în virtutea decisiunei acestei Curţi, pentru îndestularea D. Spiru Derescu cu o sumă bani, la neurmare cauza se va căuta în lipsă. No. 319. D-nul Epaminonda Pană, Dimitrie Vlasto, Mendel Sfarţî, Roza Sfarţî şi creditorele Melsîi, a cărora domiciliu este necunoscuţii, în virtutea art. 71 din Procedura Civilă, suntîi citaţi a se presenta în persoană sau prin procuratori! admişu de lege, înaintea Secţiune! 1-iîi a Curţei, la 5 a lunel Mal anulă 1870, orele 11 din Zb când are a se judeca apelurile interjectate contra sentinţei Tribunalului de Remim, în procesul ce au cu creditorii falitului Mendel « • ' *• Floru băneşti, şi conformii art. 75, aliniatul 6 Procedura Civilă, se publică spre deşteptare. Tribunalul ©5 vil «le Iaşi secţie a 3-a. No. 284. Domnul Anastasie Melinte, domiciliat în oraşul Cahul, conform art. 496 şi 497 din Procedura Civilă, prin comandamentul prealabil somând pe D. Dimitrie Vidovici, domiciliat la Schitul lui Adam, judeţul Tutovel, ca săi plătească suma de 5091 lei cu procentul lor, după obligaţia din 7 Septemvrie 1860, învestită şi cu formula esecutorie, socotit procentul lor de la data obligaţiune! şi până la numeratoare, căci la căzu contrariu îl va urmări vânzarea imobiului debitorului, terminul comandamentului espirând şi debitorul neurmând cu plata, Tribunalul după cererea Domnului Melinte au încuviinţat silnica espropriere a imobilului debitorului, şi anume: o casă aflătoare în Târgul Frumosu, situată pe loc gospodă, înscrisă la No. 520, comuna Primăriei urbei Târgului Frumosu, judeţul Iaşii, care casă este cuprinzetoare de 5 odăi sub un acoperemântu de şindină, sub ele un beciu, 2 odăi şi o bucătărie în ogradâ, veche, o grădină prin care trece terasimentulu drumului ferat, pe din vale în spre partea cazului, răşluindu-se cu aceasta ca jumătate din locul grâdinei, pentru care urmeaZ® a 80 da oare şi care despăgubire proprietarului de cătră antreprenori; acest imobil să megieşeşte cu casele Domnului Costachi Panaitescu, cu cazul sau terasamentul drumului ferata, cu locul comuna Târgului Frumosu, cu uliţa tractului mare sau şosaua; şi dar în conformitatea art. 510 din Procedura Civilă, se publică vexarea arătatului imobil în termen de 3 luni, cu restricţiunea art. 559, 560, 561, 564 şi 565 din Procedura Civilă, şi cu condiţie că pe noul cumpârâtor are al privi orice dări cătră Stat sau comună, ce nu vor fi plătite pe trecut, precum şi tacsa mezatului; doritorii ce vor fi de a cumpăra asemenea imobil, să se presinte în Camera acestei Secţiuni la 26 a lune! Mai, Ziua Marţi, anul 1870, ora 1 după a mea-Zi când are a se adjudeca asupra persoanei ce ar da mai favorabili preţu; totodată conformă art. 506 din Procedura Civilă, se somează pe toţi acei ce ar ave vreun drept asupra acestui imobil urmărit, precum date, servituţi, chirii, Primăria comunei târgulu Sculeni. No. 239. Urmându a se da în antrepriză iluminarisitul cu gază a 12 felinare din acest târguşoru, pe termin de 3 ani începători de la 1 Martie anul curent 1870 şi până la asemenea Zi şi lună anul viitorii 1873, aşa dar conformii decisiunei onorale. Comitetu Permanent No. 210, se publică terminul de 15 Zile de la data Foael, cu lămurire, ca toţi D-nii concurenţi ce vor voi a lua asemenea antrepriză, se binevoeaiea a se presenta la Ziua hotărâtă în Camera acesteî Primării, unde are a se adjudeca mezatul asupra persoanei care va lasa cu mai înjosită preţu, după condiţiunele văzute în foaia de licitaţie, şi cu recursu de 5 Zile la Comitetul Permanent.