Reform, 1997. május-augusztus (10. évfolyam, 15-31. szám)

1997-05-06 / 15. szám

A A­ világ legkedveltebb whiskyje, a Johnnie Walker a közel­múltban teljesen új nemzetközi reklámkampánnyal jelent­kezett, mely egyben új életfilozófiát is tükröz. A Johnnie Walker márkamenedzsere így nyilatkozik erről: „A Johnnie Walkernek jó ideje kiforrott, erős image-e van, mégis szük­ségesnek éreztük, hogy ezt másképpen közvetítsük célközönségünk felé. Az új generáció tagjai egyre inkább a maguk útját járják, a maguk erejé­re hagyatkoznak, és azon márkák iránt lesznek egyre fogékonyabbak, amelyek megerősítik ezt a független életszemléletet. A Johnnie Walker egyedi, karakteres ízvilágával tökéletesen megfelel ezeknek az elvárások­nak. Új szlogenünk is ezt fejezi ki: Johnnie Walker — Érezd az élet ízét!" Az új kampány első reklámfilmje, a „Farönkök" — mely márciustól Magyarországon is látható a mozik és a kereskedelmi tévék hirdetési blokkjaiban — egy fiatal mérnökről szól, aki az őserdő mélyén egy óriá­si fahíd építését vezeti. A férfi az építkezésen bekövetkező baleset során életveszélybe kerül, egy elszabadult farönk száguld felé teljes sebesség­gel. A másodperc töredékrészére kővé dermed és lelki szemei előtt éle­tének sorsdöntő pillanatai villannak fel sorban: első gyermekének szüle­tése, egy meglepetésparty a Johnnie Walker Red Labellel, az első csábí­tás, a diplomakiosztó, egy híres egyetemi futballgyőzelem, első próbál­kozásai a biciklizéssel, legvégül pedig saját születésének pillanata. Már­­már azt hisszük, hogy ez élete végső pillanata, de az utolsó századmá­sodpercben mégis sikerül lebuknia egy fedezéket nyújtó szikla mögé. Ek­kor fogalmazódik meg benne a felismerés: „Élj úgy, hogy ha lepereg előt­ted az életed filmje, érdemes legyen végignézned" Hiszen élni csak úgy érdemes igazán, ha minden pillanatot élvezünk, ha minden helyzetben, akár a halál közelében is megtaláljuk a nagyszerűt, az erőt adó egyszeri csodát. A vész elmúltával hősünk barátainak társaságában, egy pohár hű­vösen aranyló Johnnie Walkerrel ünnepli szerencsés megmenekülését. A­mikor először olvastam a forgatókönyvet, azonnal az jutott eszembe, hogy milyen döbbenetes filmet lehetne ebből készíteni — igazi metafora lehetne, mely az életben vívott összes küzdelmünkre vonatkozik" — mondja Thed Lens­en, a Johnnie Walker reklámfilmjének rendezője. „Azután a követke­ző gondolatom az volt, hogy hogy a csudába fogjuk ezt megcsinálni?" A hosszú hónapokig tartó előkészítő munkát háromhetes forgatás kö­vette, melynek során egy igen tapasztalt stáb dolgozott együtt a rek­lámfilmipar egyik legjobb rendezőjével. A fő forgatási helyszín Thai­föld északi részén, a Chiang Dao zuhatagoknál volt, ahol a dzsungel­ben véget ér az út. A területet kizárólag a reklámfilm céljaira építették be, s a forgatás után mindent le is bontottak — a kis falu kivételével, mely most elefántidomárok lakhelyéül szolgál. A munka eredménye­­t végül is olyan reklámfilm született, mely technikai tökéletességét tekintve fölveszi a versenyt a legnagyobb hollywoodi akciófilmekkel is, s méltóképpen kifejezi a Johnnie Walker márka elkötelezettségét a b­őség és az emberi értékek iránt. A „Farönkök" film még alig kezdte meg nemzetközi pályafutását, de a Leo Burnett reklámügynökség kreatív csapata már dolgozik azon, hogy a következő Johnnie Walker film még idén a nézők elé kerülhessen.

Next