Renaşterea Bănăţeană, august 2008 (Anul 20, nr. 5643-5668)

2008-08-11 / nr. 5651

luni, 7 7 august 2008 Gimnastică feminină România, calificată în finala pe echipe Echipa feminină de gimnastică a României a acces în finală de pe locul al patrulea, fiind devansată în calificări de formațiile Chinei, Statelor Unite și Rusiei, informează site-ul oficial al competiției.Formația română, în componența Sandra Izbașa, Steliana Nistor, Andreea Acatrinei, Andreea Grigore, Gabriela Drăgoi și Anamaria Tămârjan, care a evoluat în prima subdiviziune, a acumulat 238.425 puncte.Cel mai bun punctaj l-a obținut China (248.275 p), urmată de Statele Unite (246.800 p) și Rusia (244.400 p).în finala pe echipe s-au mai calificat formațiile Australiei, Franței, Braziliei și Japoniei. (MEDIAFAX) Rusia și Georgia își mențin sportivii la Jocurile Olimpice Echipele olimpice ale Georgiei și Rusiei au decis să rămână la Beijing, în pofida conflictului militar dintre cele două țări, a anunțat Comul Olimpic Internațional (CIO), cat de Reuters."Am primit noutăți de la ei în această dimineață... suntem în mod evident încântați și salutăm decizia pe care aceștia au luato astăzi, de a continua participarea la Jocurile Olimpice", a declarat purtătoarea de cuvânt al CIO, Giselle Davies, în cadrul unei conferințe de presă. Comitetele Olimpice Naționale din ambele țări au declarat clar că membrii echipelor lor vor concura în spiritul "respectului atletului față de atletet", a adăugat ea. (M.F.) îmbrățișate pe podium Natalia Paderina,din Rusia, și Nino Salukvadze,din Georgia, medaliate cu argint și respectiv bronz la tir, în proba de pistol cu aer comprimat 10 m, la Jocurile Olimpice de la Beijing, s-au îmbrățișat duminică pe podium, în timp ce țările lor sunt implicate într-un conflict armat. Cele două femei, după ce au ascultat imnul chinez alături de Wenjun Guo, medaliată cu aur, s-au îmbrățișat în fața fotografilor, salutând împreună publicul."Această medalie este pentru Georgia, mai ales în astfel de momente", a declarat Salukvadze,în vârstă de 39 de ani, originară din Tbilisi."Am fost foarte nervoasă astăzi văzând situația dificilă a poporului meu. A fost frumos din partea Nataliei că a venit și m-a îmbrățișat", a adăugat ea.Sâmbătă seara, oficialii georgieni s-au reunit timp de câteva ore, convinși că vor primi ordinul de a se retrage de la JO pentru a reveni la Tbilisi. Președintele rgian Mihail Saakașvili a cerut însă sportivilor săi să continue competiția.Georgia a declanșat în noaptea de joi spre vineri o ofensivă militară împotriva republicii sale separatiste Osetia de Sud, susținută de Moscova. Rusia și Georgia se confruntă pentru preluarea controlului asupra acestei regiuni, independentă de facto de la destrămarea URSS,în 1991. (M.F.) Camelia Potec a ajuns în finala probei de 400 m liber înotătoarea Camelia Potec s-a calificat, duminică, în finala probei de 400 m liber din cadrul Jocurilor Olimpice de la Beijing, cu al șaptelea timp, după ce a câștigat seria în care a evoluat, doborând și recordul național care îi aparținea, informează site-ul oficial al competiției. Camelia Potec a fost cronometrată cu timpul de 4 minute, 4 secunde, 55 de sutimi, devansândule pe franțuzoaica Laure Manaudou (4:04.93) și pe poloneza Otylia Jedrzejczak (4:05.50). Sportiva franceză este ultima care a obținut prezența în în ultimul act. (M.F.) Renașterea bănățeană Antrenorul echipei feminine de gimnastică a României, Nicolae Forminte, a declarat, duminică, după calificări, că este mulțumit de evoluția sportivelor sale "care nu au făcut greșeli majore", însă a adăugat că acestea pot arăta un nivel mai bun în finală, informează site-ul chinaview.cn. "Sunt mulțumit de performanța fetelor, pentru că nu au existat greșeli majore de execuție, însă ele pot mai mult. Sper ca în finală să arate cel mai bun nivel. Nu contează concursul de calificare. Finala este un alt concurs, în care se poate întâmpla orice", a declarat Forminte, după ce România s-a clasat pe locul al doilea, după China, în prima subdiviziune din cadrul calificărilor concursului pe echipe de la JO 2008. Nicolae Forminte a explicat că a decis să o folosească pe Andreea Acatrinei în locul Andreei Grigore, deoarece prima a arătat o formă mai bună la antrenamente. "Acatrinei s-a antrenat mai bine și a arătat mai multă consistență înainte de concurs. De aceea am ales-o în locul Andreei Grigore. Din păcate Acatrinei a căzut de pe bârnă, dar astfel de lucruri se mai întâmplă. Așa este în gimnastică", a menționat tehnicianul român.Antrenorul a lăudat-o pe Steliana Nistor, despre care a spus că este o gimnastă "foarte talentată" și "o luptătoare", pentru că evoluează în ciuda unor probleme medicale .Sandra Izbașa a recunoscut că distanța dintre echipa României și cea a Chinei este uriașă, dar este convinsă că formația română poate urca pe ultima treaptă a podiumului. "Pentru finală trebuie să avem mai mult autocontrol", a afirmat gimnasta. După disputarea primelor trei subdiviziuni, România ocupa locul al patrulea într-un clasament intermediar, cu 238.425 puncte, după China (248.275 p) și Statele Unite (246.800 p) și Rusia (244.400 p). In acest moment mai este de disputat ultima subdiviziune,în care vor intra în concurs și ultimele două echipe, Franța și Brazilia.Potrivit Reuters, "gimnastele române, campioane olimpice en-titre, au dat vina pe oboseală pentru performanța mediocră din calificări". Nicolae Forminte a precizat că sportivele sale au părut obosite, din cauza orei la care a început competiția. "Cred că a fost un dezavantaj pentru sportivele mele să concureze în prima subdiviziune, la o oră așa matinală (n.r. - ora 10.00 în China). Au fost obosite și emoționate" , a spus morminte. Antrenorul român a mai afirmat că un alt dezavantaj al intrării devreme în concurs este că arbitrii sunt mai severi în prima subdiviziune. "A fost un concurs dificil. Poate că arbitrii au fost puțin prea severi. A fost prima subdiviziune, probabil aceasta este cauza", a menționat tehnicianul român. (MEDIAFAX) "Sunt mulțumit de evoluția fetelor în calificări, dar ele pot mai mult" A declarat antrenorul Nicolae Forminte Brazilia și Argentina merg mai departe în sferturile turneului de fotbal de la JO Reprezentativele Braziliei și Argentinei s-au calificat, ieri, în sferturile de finală ale turneului de fotbal din cadrul Jocurilor Olimpice de la Beijing. Brazilia a învins, la Shenyang, cu scorul de 5-0, naționala Noii Zeelande, prin golurile marcate de Anderson '3, Pato '34, Ronaldinho '54, '61 (penalti) și Alvarez '90+2. Brazilienii au mai înregistrat o victorie la JO, joi, în fața echipei Belgiei, scor 1-0.Reprezentativa Argentinei a acces în sferturi în urma victorie, cu scorul de 1-0, înregistrată la Shanghai, în fața Australiei. Unicul gol al partidei a fost marcat de Lavezzi, în minutul 76. Argentinienii au învins și în primul meci de la JO, disputat joi, în compania naționalei Coastei de Fildeș, scor 2-1. (MEDIAFAX) Argentinianul Messi, în mare formă la J.O. "Dacă românii stau pe tușă, nu vom avea echipă națională" Susține Costel Cernat, antrenorul naționalei de baschet a României Antrenorul naționalei de baschet a României, Costel Cernat, a declarat că noua regulă aprobată de Federația Română de Baschet, care obligă o echipă să păsteze un jucător român pe teren de-a lungul întregului meci, este o soluție bună.Tehnicianul selecționatei de seniori consideră, în schimb, că decizia FRB de a permite legitimarea a șapte străini nu este una viabilă. "Șapte este cam mult și nu știu cine o să-și permită să plătească șapte străini. Soluția cu jucătorul român este bună, pentru că, dacă românii stau pe tușă, nu vom nici echipă națională", a spus Cernat..Selecționerul consideră că "în campionat, este important ca jucătorii români de 20-21 ani, care vin din spate, să-și găsească loc pe teren, pentru că altfel se pierd",în opinia lui Costel Cernat, baschetbaliștii români sunt deseori dezavantajați de condițiile impuse de sponsori. "De multe ori, românii nu pot să joace peste ceea ce solicită sponsorii. Baschetul românesc este condus de cei care dau banii și au senzația că trebuie să decidă. Nu este așa, există alte soluții. Deciziile trebuie să le ia președinții de cluburi ori consiliile de administrație ale cluburilor", a afirmat selecționerul. Naționala de seniori a României se află în cantonament la Timișoara, pentru a pregăti participarea în grupa valorică B a Campionatului European. Echipa noastră va juca în ordine cu Cipru (acasă, 6 septembrie), Belarus (în deplasare, 10 septembrie), Elveția (acasă, 17 septembrie) și Albania (în deplasare, 20 septembrie). (M.F.)